Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

преди 2 часа, Duke каза:

но задщурвалното устройство къде е спало?

 

преди 2 часа, Duke каза:

Тотална липса на елементарно чувство за самосъхранение... 

Излишен и ненужен бабаитлък. 

Редактирано от дядо Пепи
Допуснах грешка. Натиснах неправилен клавиш. Съжалявам!
  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 2 часа, Duke каза:

ОК, диспечерът е сгафил почти (слава богу!) фатално, но задщурвалното устройство къде е спало? Говорим за домашно летище все пак! Тотална липса на елементарно чувство за самосъхранение... 

 

1.Не е домашно летище , самолетът е на гръцка чартърна компания , оперираща за Еър Сърбия от юни 2023г

 

2. Вината не е на диспечера , указанията му са за излитане от 30L и D5 , а пилотите са отишли на D6 , при което диспечерът  съобщава за грешката им и дава указания да си проверят калкулациите на товара за възможност за излитане от по-късата писта…

 

Тоталната вина  е на пилотите от гръцкият чартър Маратон Еърлайнс , заради което Еър Сърбия прекратява договорите си с тях незабавно , според CEO-то Иржи Марек:

 

“This was a very serious incident, we are aware of the potential consequences that could have occurred. That’s why we very quickly made the decision to terminate cooperation with Marathon Airlines, regardless of the fact that it is a certified European airline. The decision was necessary because the safety of our passengers comes first. We will wait for the final results of the investigation, but this step was inevitable. We will contact all passengers from the flight, familiarise them with the procedure, what to do and how to fill out the compensation form. We will take appropriate measures as a matter of priority and in accordance with our regulations”.

 

 

 

  • Харесвам 8
Връзка към мнение
преди 2 часа, stanislavpp каза:

. Вината не е на диспечера , указанията му са за излитане от 30L и D5 , а пилотите са отишли на D6 , при което диспечерът  съобщава за грешката им и дава указания да си проверят калкулациите на товара за възможност за излитане от по-късата писта…

Всъщност пилотите отиват на Delta 5

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Диспечерът носи отговорност, защото е разрешил излитане от позиция не в началото на полосата. Всичко друго са алабализми. Като е имал съмнения за грешна позиция и съмнение за успешно излитане защо дава разрешение. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ти би трябвало да знаеш по-добре от всеки , че калкулациите за необходимият метраж при излитане се правят от пилотите според товара на самолета .

Диспечерът ги е пратил на правилната писта , те са отишли на погрешната такава   .

Дали диспечерът е могъл да реагира една идея по-добре ? Твърде възможно е , да - но пилотите са потвърдили пред диспечера , че е ОК да излетят от по-късата такава ….

Апропо , подобно инциденти засилват теориите , че пилотите трябва да бъдат заместени изцяло от електроника- всички инциденти са вследствие от човешки (пилотски ) грешки …

 

  • Харесвам 3
  • Шок 1
Връзка към мнение

Диспечерът като е видял, че имат намерение да излетят от D4, место от D6  e в пълното си право да им забрани излитане , Докато не заемат правилната позиция на полосата. Та ако ще да го уверяват, че ще включат форсажа и достигнат близкия Космос. Има си стандартни процедури и всяко отклонение от тях е последвано от нестандартни, негативни резултати. Всичко друго е бла-бла. Колкото и големи ербапи да са в кабината най-лесно и безболезнено е да следваш правилата и нормите, на които всички се подчиняваш, за да не те разнасят по бюлетините за авиационни произшествия и не дай си Боже катастрофи. А и в края на краищата не си сам в самолета. Носиш отговорност за хората, които са ти се доверили. На твоите знания и умения. А не на излишния и карайно неуместен бабаитлък.  Смятам, че трябва да бъдат санкционирани диспечерът, най-вече, както и КВС. 

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Аз съм най-впечатлена, че самолетът е понесъл такива щети, издигнал се е успешно и е кацнал после успешно. Подобни липсващи панели и наранявания по крилата съм виждала само при случая на China Airlines 006.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Това което забелязвам е, че Air Serbia летят доста в нощните часове с цел да хванат прекачването през Белград за Западна Европа, може да имат и умора пилотите, но нямат извинение.

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...
В момента, esto каза:

image.png.9e3cb51fb2fa752c96760030fc7485ee.png

 

Колеги, някой знае ли кога се прави такова нещо - да се пренасочи към по-далечно летище?

Може би по принцип си е за Занзибар, а Хургада е предвидена като междинна точка при необходимост от зареждане. Трансавия имат полет от Дубай за Амстердам, който уж каца в Бургас, но обикновено не го прави.

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към мнение
преди 1 час, Zaro каза:

И пак Boeing Max - отказ на колесника при кацане

 

https://www.facebook.com/100068785418087/posts/722760690026772/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v

Причината  загуба на контрол при кацане и излизане от пустата при силен дъжд 

Колесника се е счупил след навлизане в меката почва до пистата

https://x.com/jacdecnew/status/1766122471004987714?s=61&t=8hYSudDxiTjW2Yt7mF9rug

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 36 минути , DenitsaS каза:

Сериозен инцидент с Boeing 787 Dreamliner на LATAM с над 50 ранени:

 

https://amp.cnn.com/cnn/2024/03/11/australia/new-zealand-latam-airlines-intl-hnk/index.html

 


И веднага след това: 

Свидетел, който разобличи „Боинг“ за проблеми с безопасността на самолетите, е намерен мъртъв...

  • Шок 3
  • Замислям се 6
Връзка към мнение

Лоша работа! Още по-лошо е, че подобни инциденти ще зачестяват по онези земи. Някъде прочетох, че производителите на западни самолети вече не поддържат техниката и всичко се крепи на магия. А, като имаме предвид и принципно занижените мерки за контрол и безопасност на полетите там, е ясно накъде вървят нещата...

 

https://www.dnes.bg/rusia/2024/03/12/voenen-il-76-s-15-dushi-na-borda-e-samoletyt-razbil-se-v-rusiia.601004

Връзка към мнение

Е , това е военен самолет , при това руски.Едва ли много магеланци летят с такъв.Иначе нека да броим и инцидентите с изтребители там и по света.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
преди 2 минути , stanimir каза:

Е , това е военен самолет , при това руски.Едва ли много магеланци летят с такъв.Иначе нека да броим и инцидентите с изтребители там и по света.

Той е военен по предназначение, но не и като вид. Ил-76 е транспортен самолет и няма нищо общо с изтребителите. Идеята ми е, че нещата от авиационна гледна точка там вървят на зле... 

Връзка към мнение
преди 5 часа, Duke каза:

Той е военен по предназначение, но не и като вид. Ил-76 е транспортен самолет и няма нищо общо с изтребителите. Идеята ми е, че нещата от авиационна гледна точка там вървят на зле... 


Ил-76 е точно транспортен самолет (не пътнически) и освен домосед едва ли някой от нас е летял или ще лети някога с него т. е. не ни касае по абсолютно никакъв начин.

От друга страна всички летим редовно с поне 4-5 модела на Боинг, на мен доста често ми се случва и 737 MAX8, та ситуацията там е далеч по-притеснителна.

  • Харесвам 7
Връзка към мнение
На 12.03.2024 г. в 6:30, DenitsaS каза:

Сериозен инцидент с Boeing 787 Dreamliner на LATAM с над 50 ранени:

 

https://amp.cnn.com/cnn/2024/03/11/australia/new-zealand-latam-airlines-intl-hnk/index.html

 

Причината за инцидента се оказа доста любопитна - докато стюардеса е сервирала вечерята на пилота , неволно е натиснала бутон, предназначен да премества пилотската седалка в най-предни позиции  , вследствие на което пилота е ударил контролера за управлението и причинил сериозното пропадане на самолета …


https://theaircurrent.com/feed/dispatches/pilot-seat-movement-at-center-of-latam-787-9-dive-investigation/

 

  • Харесвам 6
  • Шок 3
  • Замислям се 3
Връзка към мнение
преди 2 часа, stanislavpp каза:

Причината за инцидента се оказа доста любопитна - докато стюардеса е сервирала вечерята на пилота , неволно е натиснала бутон, предназначен да премества пилотската седалка в най-предни позиции  , вследствие на което пилота е ударил контролера за управлението и причинил сериозното пропадане на самолета …


https://theaircurrent.com/feed/dispatches/pilot-seat-movement-at-center-of-latam-787-9-dive-investigation/

 

 

И сега тръгнаха вицовете. 😉 Тая какво е правила в пространството до пилота :crazy: А ако е предизвикано от задействането на джаджата на ърба на седалката, може би му е правила масаж на раменете.

 

И все пак предполагам, че тази седалка се мести със същата скорост, както и седалка на кола, а не изведнъж като катапулт, за да предизвика такова рязко движение.

  • Харесвам 3
  • Браво 1
  • Смея се 3
Връзка към мнение

Хаха, бутонът май е на гърба на седалката и е с предпазно капаче. Ситуацията е куриозна и нищо чудно рязката маневра на пилота да е продиктувана и от опит за избягване на заливане с гореща напитка 😉

  • Браво 1
Връзка към мнение

Гореспоменатият инцидент , както и един другг инцидент  от преди месец и нещо , при който и двамата пилоти заспиват за период от минимум 28 минути (вътрешен  полет на Батик Еър ) са хубаво напомняне , че коланите в самолета са повече от задължителни , дори и при изключена сигнализация …

  • Харесвам 8
Връзка към мнение
преди 27 минути , stanislavpp каза:

Хаха, бутонът май е на гърба на седалката и е с предпазно капаче. Ситуацията е куриозна и нищо чудно рязката маневра на пилота да е продиктувана и от опит за избягване на заливане с гореща напитка 😉

Четох, че има 2 "бутона". Единият се ползва, когато пилотът е седнал и се намира отстрани седалката, както при колите. Другият се намира на гърба на седалката, под капаче, и се ползва, когато пилотът е станал. Но независимо от това къде е, не са с размерите на лост, който стюардесата може неволно да натисне, докато носи обяда.

 

Ето едно видео, което перфектно илюстрира кое къде се намира и как действа.

 

https://vimeopro.com/ifilmhd/787-pilot-seat-controls

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.