Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

Публикувано:

Скоростта, за която съм споменал по-горе е т.н. скорост за вземане на решение. Определя се в зависимост от теглото на самолета, МТО, състоянието на полосата - суха, мокра, заснежена. Това е скоростта, която гарантира, че при отказ на самолета ( най-вече двигател (и), пожар ) екипажът ще може да прекрати излитането и спре самолета безопасно в рамките на летателното поле. Обикновено V1 е скорост, която се декларира от обслужващия пилот. Пилотиращият трябва да отговори с това дали продължава излитането, или го прекратява. Напр:  "V1 - Go" Следващата скорост е скоростта за повдигане на носовото колело. И от там наттатък нещата са необратими - напред и нагоре. Но това са неща от процедурите, които екипажът изпълнява и са част от работата му да достави четящите този форум до нови преживявания, места и събития безопасно и комфортно.     

  • Харесвам 8
Публикувано:
преди 6 часа, дядо Пепи каза:

Идиотията е на диспечера, дал разрешение за заемане и излитане от полоса, която е заета от друго средство.

Не съм сигурен, че е виновен диспечърът. Все пак от клиповете се вижда, че пожарната изведнъж завива и навлиза на полосата, която преди това е била чиста.

Публикувано:

Диспечерът няма вина :

 

- пожарните коли и екипировка са извършвали учебни занятия и са нямали разрешение за навлизане на пистата за излитане 

 

 

  • It has been confirmed that the LATAM A320neo had takeoff permission
  • It has been confirmed that airport rescue services were doing a safety exercise
  • It has been confirmed that the airport rescue services didn’t have permission to cross the runway, and that the training exercise was supposed to be held off the runway

Пилотите са били арестувани за 24 часа , което е тотален абсурд , изявлението на асоциацията на пилотите може да се види тук :

 

https://www.businesswire.com/news/home/20221120005070/en/Global-Pilots-on-LATAM-Airlines-Flight-2213

  • Харесвам 6
  • 1 месец по-късно ...
Публикувано:

Изгледах видеото преди модераторите да се намесят и не разбирам какво чак толкова смущаващо имаше в него.По документалните и новинарски тв канали често виждаме и далеч по-тежки кадри.

  • Харесвам 4
  • 4 седмици по-късно ...
Публикувано:

Официално приключи разследването по катастрофата на MH17 от 2014г, когато загинаха 298 пътници и екипаж .

 

https://apnews.com/article/politics-russia-government-donetsk-netherlands-business-443d74853abceb3c9eab7770c7a1a6d2

 

Самолетът е свален от система БУК , използвана от украински сепаратисти и доставена от руска военна база. Няма отговор въпроса,  защо е свален с ракета самолета , и дали за друг самолет е била предназначена ракетата ?

 

Here’s what Andy Kraag of the Dutch police had to say about the investigation:

“Are we disappointed? No, because we think we came further than we had ever thought in 2014. Would we have liked to come further? Of course, yes. We’re really clear on what has happened, but the answer to the question why MH17 was shot down still remains in Russia.”

  • Харесвам 3
  • 2 месеца по-късно ...
  • 3 седмици по-късно ...
Публикувано:

Трагичен инцидент в Индонезия на летище Медан (KNO) , при който жена на излизане от асансьор , пропада в асансьорната шахта . Тялото и е намерено едва след три дни, когато лошата миризма е станала нетърпима . 
 

 

 

 

  • Шок 3
  • 2 седмици по-късно ...
  • 3 седмици по-късно ...
Публикувано:

Камикадзе отвори вратата на самолет по време на полет

Пътник, който не е бил пиян, отворил по време на полет вратата на самолет на “Асиана еърлайнс”(Asiana Airlines), който по-късно се приземил благополучно на южнокорейско летище, съобщиха представители на авиокомпанията и правителството в Сеул, предаде Асошиейтед прес.

Пасажери се опитали да му попречат, но в крайна сметка нарушителят отворил вратата частично, съобщиха от министерството на транспорта. Това се случило, когато машината била на височина около 250 м и правела подход за приземяване.

https://telegraph.bg/svetat/novini/uzhas-v-nebeto-kamikadze-otvori-vratata-na-samolet-po-vreme-na-polet.-12-pytnici-izpadnali-v-panika-poluchili-dihatelni-problemi-ot-uplaha-video-377664

 

  • Харесвам 1
  • Шок 6
  • Замислям се 2
  • 1 месец по-късно ...
Публикувано:

През 1973 г. самолетът на американския военноморски флот Douglas DC-3 C 117 се разбил на черния плаж в Sólheimarsandur на южния бряг на Исландия. За щастие всички в самолетa оцелели.

 

С течение на времето падналият самолет се превърнал в една от най-големите туристически атракции в страната.

 

 

The GPS coordinates of the parking lot are 63°29’28.4″N 19°21’48.2″W

The GPS coordinates of the DC3 Plane Crash itself are 63°27’32.7″N 19°21’53.3″W

 

https://www.nativeplanet.com/travel-guide/solheimasandur-plane-crash-tracing-the-haunting-story-of-iceland-s-deserted-aircraft-gen-008211.html?story=4

 

https://icelandtrippers.com/solheimasandur-iceland-plane-crash/

 

 

Aircraft-wreck-at-Solheimasandur-South-│-Iceland-Landscape-Photography-24.jpg

 

Aircraft-wreck-at-Solheimasandur-South-│-Iceland-Landscape-Photography-5416.jpg

 

Aircraft-wreck-at-Solheimasandur-South-│-Iceland-Landscape-Photography-5443.jpg

 

Aircraft-wreck-at-Solheimasandur-South-│-Iceland-Landscape-Photography-5456.jpg

 

Aircraft-wreck-at-Solheimasandur-South-│-Iceland-Landscape-Photography-5496.jpg

 

Airplane-wrack-at-Solheimasandur-South-│-Iceland-Landscape-Photography-5653.jpg

 

  • Харесвам 2
  • 2 месеца по-късно ...
Публикувано:

Самолет Airbus-A320 совершил аварийную посадку в поле в Новосибирской области РФ

Пътнически самолет Airbus A320 на Уралските авиолинии кацна аварийно на житно поле в Убински район на Новосибирска област тази сутрин, предаде ТАСС.

Инцидентът е станал в 09:44 ч. (в 5:44 ч.българско време). На борда е имало 159 пътници и 6-членен екипаж. Самолетът е кацнал на избрана от въздуха площадка близо до село Каменка (на около 180 км от Новосибирск). Екипажът е успял да запази живота на всички пасажери, сред които е имало и 23 деца, съобщи новосибирският губернатор Андрей Травинко в Telegram. Оказана е медицинска помощ на няколко пътника заради високо кръвно и пристъп на бронхиална астма, други двама са изпратени на рентгенова снимка с предварителна диагноза натъртване.

 

 

 

За повече инфо тук.

  • Шок 1
  • Замислям се 3
  • 4 седмици по-късно ...
  • 2 седмици по-късно ...
  • 3 седмици по-късно ...
Публикувано:
На 16.10.2023 г. в 12:27, Фил каза:

Странна история - липсващи прозорци ... :shok:

A321LR на Titan Airways с аварийно кацане, заради липсващи прозорци

И в Aviation Herald

Разследването приключи и причината е повече от любопитна :

 

въпросният самолет е участвал във филм предишният ден !!!, и използваното допълнително осветление е било толкова силно, че близкото му позициониране е довело до термални увреждания на прозорците :


IMG_1779.jpeg.79d7a1f126b22e77b0627161c239ee27.jpeg

 

 

 

IMG_1780.jpeg.d3ac5dc606118d61761b301f2f0e8db0.jpeg

 

 

IMG_1781.jpeg.2e9e2d4d1e8e2fe58e5b6376159ae821.jpeg

 

  • Харесвам 4
  • Шок 6
  • Замислям се 1
Публикувано:

Не е инцидент , но е любопитно видео  - в крайна сметка АТР на Роял Марок е кацнал безпроблемно в Аликанте при по-добри условия :

 

 

 


 

IMG_1789.jpeg.6ab2d7d9bb8f5bb41e6187c218b1ee6b.jpeg
 

 

IMG_1790.jpeg.510528e18d46376f5fa49c5c07b7c9dc.jpeg

 

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 16 минути , stanislavpp каза:

АТР на Роял Марок е кацнал безпроблемно в Аликанте при по-добри условия :

На клипа се вижда как машината опира първо на носовия колесник и след това на основния. Това е т.н. козел. Като грешка при кацането се разглежда в часовете по аердинамика. Козелът бива скоростен и не скоростен. Като гледам поведението на машината как увличава повдигането на носа и височината след удара в земята, мисля, че става въпрос за скростен козел. И в случая екипажът е действал по най-правилнич начин: Ръчките докрай напред и нагоре. Прибираш колесник, изчистваш крилото и набираш безопасна височина. Тогава вече, когато е постигнато някакво по-високо и по-приемливо ниво на безопасност, и има време се прави преценка, и се мисли: Ще пробваме ли отново да кацаме тук, или с горивото, с което разполагаме отиваме на запасно летище с по добри МТО условия. Което и пилотите са направили.  

  • Харесвам 10
Публикувано:
преди 2 часа, crazyhorse каза:

Важи ли правилото за деясностоящ

  Водачът на автомобила за обслужване на трудно подвижни пътници е виновен. Не му е мястото там. Във всички случаи въздухоплавателният апарат ( тук B-737) e с всякакъв вид предимство. А самолетообслужващата техника, каквато и да е тя, може да подхожда към леталото, което ще обслужва само след неговото пълно спиране.   

  • Харесвам 6
Публикувано:
Преди 1 час, дядо Пепи каза:

  Водачът на автомобила за обслужване на трудно подвижни пътници е виновен. Не му е мястото там. Във всички случаи въздухоплавателният апарат ( тук B-737) e с всякакъв вид предимство. А самолетообслужващата техника, каквато и да е тя, може да подхожда към леталото, което ще обслужва само след неговото пълно спиране.   

Благодаря за разяснението! 

  • Харесвам 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.