Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

Не е точно така, по правилник, ако пилота напуска кабината, една от стюардесите трябва да влезе, за да не остава сам другия пилот. Най-вероятно не са спазени инструкциите и точно това е причината. За момента, догадки много, дано се се разбере причината за инцидента.

 

До сега доста пъти съм виждал да излиза пилот от кабината, без да влиза на негово място стюрдеса. Явно доста често се нарушава това правило, но може и аз да не съм наблюдавал достатъчно внимателно.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Мой приятел цитира, че служител на Луфтханза е потвърдил пред CNN (анонимно засега), че в тяхната компания поне правилото за задължителните двама души в кабината не важи...

Връзка към коментар

Ако тази информация е достоверна ще се окаже, че мерките за сигурност след 11-ти септември не са предотвратили нито едно терористично нападение ....

Как направи такъв извод? Няма как да знаем колко терористични нападения са предотвратили или не новите мерки за сигурност,  по простата причина, че не знаем колко такива нападения биха се случили ако не бяха предприети новите мерки.

Обаче обстоятелството, че от 11- ти насам май няма терористични актове в/със самолети, дава основание да се направи достатъчно обосновано предположение, че предприетите мерки имат ефект.

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Как направи такъв извод? Няма как да знаем колко терористични нападения са предотвратили или не новите мерки за сигурност по простата причина, че не знаем колко такива нападения биха се случили ако не бяха предприети новите мерки.

Обаче обстоятелството, че от 11- ти насам май няма терористични актове в/със самолети, дава основание да се направи достатъчно обосновано предположение, че предприетите мерки имат ефект.

 

Идеята ми беше единствено за мерките ограничаващи достъпа до пилотската кабина. Ако имаше неуспешен опит за влизане в пилотската кабина е доста вероятно медиите да пишат за него, но си прав, че не знаем колко терористи са се отказали от атентат заради тези мерки..

 

Видео: Как се отваря блокирана врата на Airbus

http://www.dnevnik.bg/video/2015/03/26/2499724_video_kak_se_otvaria_blokirana_vrata_na_airbus/?ref=yellow_fp

Връзка към коментар

"От него се вижда, че вратата се заключва автоматично и за влизане трябва да се поиска и получи разрешение от пилот. В случай, че екипажът вътре не реагира, има аварийна процедура - набира се специален код и ако до 30 секунди от кабината никой не реагира, вратата се отключва за 5 секунди и може да се влезе.

 

Но от видеото се вижда също, че пилот може лесно да заключи вратата за 5 минути. Не е ясно дали така може да се блокира и опит за аварийно влизане.

 

Освен това видеото е на 13 години и е публична реклама за процедури за сигурност, които никога не се разкриват изцяло."

Сега - и тако и вако; ни да я оставиш заключена кабината за повече от 5 минути (ясно защо), нито обаче пък - поради заплаха от терористи, да оставиш възможност да се отваря за 30 секунди, без паралелна възможност вътре да се блокира..... затова трябва двама пилоти в кокпита, наистина...

Връзка към коментар

някой до момента прочете ли някъде имената на пилотите? че с оглед на това, което излиза може и да се окажат доста важни, особено на този, който е бил вътре в кабината...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

някой до момента прочете ли някъде имената на пилотите? че с оглед на това, което излиза може и да се окажат доста важни, особено на този, който е бил вътре в кабината...

На няколко пъти четох, как не се уточнява националността на пилотите!!! Повече от подозрително.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да вземат да им сложат тоалетна в кокпита, за да не се налага да излизат...

 

Te си имат такава, но е зад задната стена на кабината. Само една допълнителна малка врата им е нужна и тоалетната става обща

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

На няколко пъти четох, как не се уточнява националността на пилотите!!! Повече от подозрително.

 

Именно. Особено ако едното име е с по-източен произход, спекулациите ще тръгнат. От друга страна, може това да няма нищо общо и така искат да избегнат неоснователни реакции.

Връзка към коментар

Когато в кухнята ми протече кран, за вас не знам, но лично аз викам водопроводчик. Сигурно бих могъл и сам да се справя с проблема, но за себе си съм приел за установено, че е по-добре да се съсредоточа в професионалната си работа и да оставя останалата работа на съответните професионалисти. Спекулации при подобни инциденти има и винаги ще има. Заложено е в човешката психика. По нашите географски ширини към това се прибавя и вроденото ни желание към сеирджийство. Нека оставим разследването да си свърши работата и да ограничим спекулациите по темата. Нека също така, да бъдем толерантни към работата на пилоти, стюардеси и всякакъв друг авиационен персонал, защото не сме водопроводчици, така да се каже. Личното ми мнение е, че по една или друга причина това е трета самолетна катастрофа в разстояние на една година, която може би ще остане неразгадана. Защо се случва така, аз не бих могъл да кажа, мога само да предполагам, но спекулирането не е моята стихия. И все пак, напълно сигурен съм, че летенето със самолет не е станало повече или по-малко рисково и с нетърпение очаквам следващите си четири полета с Луфтханза през другата и по-другата седмица...

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Сори, ако звуча прекалено цинично, но повечето синдикати на водещите европейски авиокомпании се държат също доста цинично. Дивидентът е, че много пилоти от Джърманунгс са бивши пилоти от Луфтханза, но при по лоши условия и затова им имат зъб на Луфтханза. Профсъюзите и служителите изобщо не харесват стратегията на Луфтхаза повечето европейски полети да ги прехвърли към дъщерна НТА.

 

Аз това не го отричам изобщо. Просто не разбирам паралела между това и катастрофата, както и да е. 

 

Rainy, следя инцидентите сравнително редовно, работата на стюардесите е да предпазят от паника в кабината при определен инцидент и да напътстват евентуално евакуация. Колкото и инцидента да съм проследил НЯМА такъв, в който паника в кабината да е фактор. Може и да има, не ги знам всички наизуст. За сметка на това има безкрайно много ситуации, в които доклада после е колко професионално се е държал екипажа и как не е позволил паника да се разпространи. Да, възможно е да се чувстваш безпомощно, когато има жертви, но пропускаш всички десетки ситуации, при които процедурите сработват и няма жертви и ранени, в голяма част поради това, че кабинния екипаж си върши работата професионално. Пропускаш ги сигурно, защото не стигат до медиите, тях ги интересува бройката загинали, а не дали стюардесата е спасила нечий живот с професионално отношение. 

 

Ето ти случаи, в които всички, от пилоти до кабинен екипаж си вършат работата професионално: 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/US_Airways_Flight_1549

 

Immediately after the A320 had been ditched in mid-river, Sullenberger opened the cockpit door and gave the "evacuate" order, and the aircrew began evacuating the 150 passengers, both onto the wings through the four mid-cabin emergency window exits and into an inflatable slide that doubles as a life raft, deployed from the front right passenger door (the front left slide failed to operate as intended), while the partially submerged and slowly sinking airliner drifted downriver with the current. Two flight attendants were in the front, one in the rear. Each flight attendant in the front opened a door, which was also armed to activate a slide/raft, although the port side raft did not immediately deploy; a manual inflation handle was pulled. One rear door was opened by a panicking passenger, causing the A320 to fill more quickly with water. The flight attendant in the rear who attempted to reseal the rear door was unable to do so.[41] The impact with the water had ripped open a hole in the underside of the airplane and twisted the fuselage, causing cargo doors to pop open and filling the plane with water from the rear.[42] The flight attendant urged passengers to move forward by climbing over seats to escape the rising water within the cabin. One passenger was in a wheelchair.[43][44]

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Qantas_Flight_32

 

The pilots considered whether to evacuate the plane immediately after landing as fuel was leaking from the left wing onto the brakes, which were extremely hot from maximum braking. The SCC pilot, David Evans, noted in an interview, "We’ve got a situation where there is fuel, hot brakes and an engine that we can’t shut down. And really the safest place was on board the aircraft until such time as things changed. So we had the cabin crew with an alert phase the whole time through ready to evacuate, open doors, inflate slides at any moment. As time went by, that danger abated and, thankfully, we were lucky enough to get everybody off very calmly and very methodically through one set of stairs."[10] The plane was on battery power and had to contend with only one VHF radio to coordinate emergency procedure with the local fire crew.[17]

There were no injuries reported among the 440 passengers and 29 crew on board the plane

 

http://en.wikipedia.org/wiki/LOT_Polish_Airlines_Flight_16

 

 All of those on board were evacuated within 90 seconds.

 

Примери мога да дам още доста, ако се притесняваш от обучението на стюардесите, може би ти можеш да дадеш някой пример, в който техните действия са попречили и направили ситуацията по-лоша. Знам, че пилотски грешки се случват, в последно време са основна причина за инцидентите, но твоята паника сякаш беше насочена към стюардесите. 

Връзка към коментар

Duke, не мисля че нашите обсъждания по някакъв начин влияят/пречат на работата на "водопроводчиците", ерго специалистите; прав си - спекула ще има и то от доста по-високо от нашия форум ниво :)

Връзка към коментар

С криенето на националността ми се струва, че още повече се подклажда спекулата и слуховете, което пък не е плюс за луфтханза и изобщо авиокомпанийте. Но все пак, те си знаят защо и как

Връзка към коментар

Най-вероятно единият пилот е Мустафа и те си знаят много добре, че ако това се разбере преди причината за катострофата ще доведе до много проблеми.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Мен ме безпокои това, че пилота не служи почти за нищо, освен ако възникне проблем, а те точно тогава се дънят. Поне в изяснените случаи (изключвам мистериите и последния, защото нищо не е ясно още). Излиза, че пилота в повечето време само следи апаратурата, а когато има проблем и трябва да действа, тогава обикновено следва човешка грешка и после или катастрофа или геройско измъкване от ситуацията, след осъзнаване на грешката.

И аз съм си мислил подобни неща.

Както и за другите средства за транспорт - колите например.

Да вземем парктроника - ясно, че е полезно устройство, обаче определено отслабва способностите на шофьора да паркира по класическия начин и когато някой е свикнал и се качи на кола без парктроник, или пък партроникът се повреди или не действа адекватно (поради изцапване с кал в лошо време, например) се получава проблем.

Или пък автоматичните чистачки - на автомобила, който имам, има автоматична система за включване на чистачките при дъжд, което по принцип е добре, обаче понякога (най-вече когато вали сняг, или при мръсно стъкло) системата не действа съвсем коректно и веднъж щях да попадна в леко критична ситуация, когато стъклото ми внезапно се изцапа, а системата не задейства чистачките.

Та мисълта ми е, че всички нови технологии безспорно допринасят много за улесняване на живота ни, но също така и притъпяват уменията ни да се справяме по класическия (ще го нарека условно "аналогов" ) начин.

Аз например обичам да шофирам и предпочитам да управлявам автомобил с по-малко електроника, с ръчна скоростна кутия, без разните системи против поднасяне, подхлъзване и пр.  или с други думи - да усещам по-пряк контрол над движението, а не колата и електрониката да действат вместо мен.

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Потвърдено - единият пилот е бил заключен.

 

От официален източник ли? 

 

Current information: Flight 4U9525
Köln 26/03/2015

26.03. 07.17 a. m.: Germanwings statement to recent media reports

There are media reports as to which one of the pilots supposedly has left the cockpit and was not able to get back in. We have not received any information from the authorities leading the investigation and therefore can neither confirm nor deny the reports of the New York Times. We are working on obtaining more information but will not participate in any kind of speculation. The investigation on what caused the accident falls to the responsible authorities.  

И аз съм си мислил подобни неща.

Както и за другите средства за транспорт - колите например.

Да вземем парктроника - ясно, че е полезно устройство, обаче определено отслабва способностите на шофьора да паркира по класическия начин и когато някой е свикнал и се качи на кола без парктроник, или пък партроникът се повреди или не действа адекватно (поради изцапване с кал в лошо време, например) се получава проблем.

Или пък автоматичните чистачки - на автомобила, който имам, има автоматична система за включване на чистачките при дъжд, което по принцип е добре, обаче понякога (най-вече когато вали сняг, или при мръсно стъкло) системата не действа съвсем коректно и веднъж щях да попадна в леко критична ситуация, когато стъклото ми внезапно се изцапа, а системата не задейства чистачките.

Та мисълта ми е, че всички нови технологии безспорно допринасят много за улесняване на живота ни, но също така и притъпяват уменията ни да се справяме по класическия (ще го нарека условно "аналогов" ) начин.

Аз например обичам да шофирам и предпочитам да управлявам автомобил с по-малко електроника, с ръчна скоростна кутия, без разните системи против поднасяне, подхлъзване и пр.  или с други думи - да усещам по-пряк контрол над движението, а не колата и електрониката да действат вместо мен.

 

Фичо, а знаеш ли колко пъти тоя парктроник е спасил колата от одраскване преди да се случи да откаже и несвикналия шофьор да я удари? Принципно е лесно като се обърне каруцата пътища да се намерят много :)

 

Тегава е дискусията, и е трудно без конкретни статистически данни да се коментира. Моето лично усещане е, че технологиите макар и да пречат на адекватна реакция, когато откажат в критична ситуация (AF447 е христоматиен пример), в много повече случали помагат такава ситуация въобще да се избегне. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да вземат да им сложат тоалетна в кокпита, за да не се налага да излизат...

 

Ще трябва да има и минибар с кафе машина :) Има обаче хиляди причини освен горните поради които може да се наложи пилот да излезе от пилотската кабина. Вместо да се движим в подобна посока е много по добре да се автоматизира управлението на самолетите. Военните вече много успешно използват дрони, които биха могли да се въведат и в гражданската авиация. Тенологично няма никакъв проблем при нужда самолета да се управлява от земята или системата да е програмирана така, че мануално да не може съзнателно да се предизвика катастрофа.

Връзка към коментар

Ние си дрънкаме тука, а може да е просто малшанс - единият пилот отива до тоалетната, в това време другият прави нещо, предизвикващо бърза смърт - инфаркт, спукана аневризма или някой голям съд - коремна аорта, например. И такива неща се случват, на съвсем здрави хора и не могат да се предвидят. В този смисъл предполагам, че някои компании имат правило винаги да има втори човек в пилотската кабина. Каквото и да е, е огромна трагедия.

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Най-вероятно единият пилот е Мустафа и те си знаят много добре, че ако това се разбере преди причината за катострофата ще доведе до много проблеми.

 

Много близо си.

Имената вече са известни ;)

Връзка към коментар

Много близо си.

Имената вече са известни ;)

 

Единият е Мустафа, а другият - женка?

Леле-мале! Сега целият свят ще спре да пътува със самолет! ;)

 

Мен ме устройва. Ще сядам на което си искам място ;)

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Единият е Мустафа, а другият - женка?

Леле-мале! Сега целият свят ще спре да пътува със самолет! ;)

 

Мен ме устройва. Ще сядам на което си искам място ;)

 

Сигурен съм, че ще има случаи, когато след представянето на пилот с подобно име много от пътниците ще искат да слезат веднага от самолета :(

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.