Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

Toзи от Афганискан май падна след излитане, а при Казан е при кацане. На горното видео се вижда, че опашката е горе.

 

То и при излитане и кацане носа е вдигнат на горе, при излитане по-силно. А и не съм сигурен дали с нос се забвива, не е толкова ясно видеото, има 1-2 светлинки и това е. 

Връзка към коментар

В avherald цитират някакви предварителни данни на разследващите, които казват, че след като са решили да направят повторен заход, носът е вдигнат на +25, след което скоростта спада и вероятно е последвал срив.

Все пак пилотските грешки не са рядкост в Русия (и голяма част от Азия). Примери много.

Връзка към коментар

Да, пилота е основното "слабо място" в днешно време, ако може така да кажем. Ама защо са решили толкова да дигнат носа, защо не са се задействали алармите и защитите в кокпита...остават си въпроси за в бъдеще. 

 

Ама сериозно мисля да почнем да си говорим за катастрофите след няколко месеца, ей сега примерно може да пообсъдим етиопския запален дриймлайнер на хийтроу или 777 в Сан Франциско, след като малко повече информация е налична...

Връзка към коментар

 

Имахме един случай с една фолкпевица, която по подобен начин се беше разминала с трагедия за секунди, голяма забава беше :) Та минаване на втори кръг не е нищо необичайно, ма като се случи на известни футболисти става новина...

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Да, пилота е основното "слабо място" в днешно време, ако може така да кажем. Ама защо са решили толкова да дигнат носа, защо не са се задействали алармите и защитите в кокпита...остават си въпроси за в бъдеще. 

 

Ама сериозно мисля да почнем да си говорим за катастрофите след няколко месеца, ей сега примерно може да пообсъдим етиопския запален дриймлайнер на хийтроу или 777 в Сан Франциско, след като малко повече информация е налична...

Хъм, трябва да изровя анализа на случая със 777 на "Азиана" в Сан Франциско - мисля, че беше някъде в сп. "Аеро". Като цяло излезе, че пилотите им са с доста занижена подготовка /което е странно за сериозна авиокомпания в топ 10 според някаква класация, която гледах скоро/ и въпреки големия си опит и разчитат главно на електрониката да си свърши работата. И в критични моменти издишат... Ще трябва да потърся статията.

Връзка към коментар

Хъм, трябва да изровя анализа на случая със 777 на "Азиана" в Сан Франциско - мисля, че беше някъде в сп. "Аеро". Като цяло излезе, че пилотите им са с доста занижена подготовка /което е странно за сериозна авиокомпания в топ 10 според някаква класация, която гледах скоро/ и въпреки големия си опит и разчитат главно на електрониката да си свърши работата. И в критични моменти издишат... Ще трябва да потърся статията.

 

Това беше една от хипотезите, основна даже. Пилота, който е извършвал кацането му е било първо с такъв самолет във Сан Франциско. Което не задължително е лошо нещо, все пак всяко кацане с конкретен самолет си има първи път. Бил е под надзор над инструктор, в който е била отговорността, той най-вероятно не си е свършил работата. Но пък смътно си спомням, че пилотите твърдят, че автоматиката не е сработила, тази на тягата по-конкретно. 

 

Мисля, че няма официален доклад още излезнал от разследването де. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Изглежда вече минаха 4 години и половина от AF447...

Скоро летях с Air France точно Рио - Париж (747-400) и бях постнал една снимка на стълбата м-у двата етажа на ФБ, на която един познат (превъзходен пилот, капитан на А380 на Emirates), коментира "Ти си доста смел щом летиш с тази авиокомпания", на което аз се измайтапих и с маршрута, но все пак му писах, че предполагам, че се бъзика. Той отговори, че изобщо не се шегува и че проблемите в авиокомпанията са системни, затова и на пилотски жаргон и казвали "Air Chance", това не се отнасяло за KLM, въпреки сливането. Не ми беше удобно да дълбая повече за системните проблеми, но предполагам, че става дума за обучение и квалификация на пилоти. Като се замисля преди AF447 имаше един А340, който овършут-ва пистата в Торонто, падна в едно дере и само светкавичната евакуация предпази от жертви, ранени си имаше, включително и българо-канадци. Самолета тотално разрушен. И двата случая са си пилотска грешка... Конкорда също (въпреки, че там историята е друга), освен това имаха една много драматична катастрофа преди доста време с А320...

 

Та чак след коментара на този пилот се замислих за safety record на французите - два Airbus widebody-та тотално разрушени за сравнително кратък период от време. От големите оператори други такива май няма. Иначе много се кефя на кабинните им екипажи и чувството им за хумор - на един полет Париж - Монтреал казвам на стюарда, че нямам спасителна жилетка под седалката, а той със съвсем сериозен тон ми отговори "That's too bad for you" (жилетката се оказа отстрани на седалката).

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

...но голям преди AF447 май е А300 на American, което наистина е доста назад във времето...

Аз се сещам за 2 случая - А 340 на Air France в Торонто (пилотска грешка) и B 777 на British Airways в Лондон (замръзване на гориво най-общо казано).

Връзка към коментар

Аз се сещам за 2 случая - А 340 на Air France в Торонто (пилотска грешка) и B 777 на British Airways в Лондон (замръзване на гориво най-общо казано).

Да, тези случаи са по-скоро от А300 на Американ, но са без жертви и малко хора ги помнят.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не виждам какво общо имат ските на Шумахер със самолетните катастрофи. За целта има раздел "Общи приказки".

 

Георги, силно съм за идеята да пообсъдим някои знакови катастрофи от последните месеци.

 

Не съм изненадан, че в пилотските среди им казват "Air Chance".

Аз лично избягвам да летя с французите след AF447 и особено след детайлния анализ на катастрофата, който Георги публикува в Аерохроники.

Подобен тип пилотски грешки са напоследък популярни в Индонезия. В големите европейски компании са абсолютно недопустими и  съм изненадан, че не последва сериозен отлив на пътници от AF.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Според мен нещата се преекспонират. Не мога да повярвам, че в ХХI-ви век е възможно да съществува занижен контрол при полетите на една от водещите световни авиокомпании. Това няма как да се случи просто. Достатъчно регулаторни органи (вътрешни и международни) има, за да се притеснявам от шумотевица, която се вдига в медиите и която по всяка вероятност в голямата си част е дело на конкуренцията. Ако AF ми предложат най-добра цена на билет за придвижване от точка "А" до точка "В" въобще не бих се замислил дали да ползвам услугите им. Виж, ако ставаше дума за "Аерофлот", севернокорейските линии, някоя африканска компания или друга от "третия" свят, да, тогава със сигурност ще предпочета водеща компания дори и да се наложи да платя малко повече. Но, да се притеснявам от зачестили инциденти със самолети на "Air France" на база непроверена статистически данни за занижен контрол, не, мерси...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Здравейте,

 

За пестене на пари - аз с мои приятели пътувахме с франсетата точно за Рио де Жанейро през май 2013 - нямах емоционални проблеми и притеснения. Само черен хумор, да минава времето. Избрахме ги заради цената.

 

Не мога да не спя и да не върша нищо друго, освен да дебна за самолетни билети на ниски цени. Не съм го измислил още, няма как. Съответно тези дни съм изпуснал грешката на Иберия до някои латиноамерикански страни - жалко.

 

За пестене на време - сега на 26-ти януари летим с Лаоските аеролинии до Камбоджа. Самолета има междинна спирка именно в град Паксе (южен Лаос), където стана катастрофата миналата есен. Надявам, се, че всякакви остатъци от дъждовния сезон са изчезнали - атмосферните условия бяха обявени за причина за катастрофата.

 

Залози за нашето оцеляване ще откривате ли?

Редактирано от Valley
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 Виж, ако ставаше дума за "Аерофлот", севернокорейските линии, някоя африканска компания или друга от "третия" свят, да, тогава със сигурност ще предпочета водеща компания дори и да се наложи да платя малко повече.

Що бе, кво им е на Аерофлот? Или те не стават по подразбиране? Или пък имаш достоверна вътрешна информация, че са гОла вОда? Или когато клюката казва, че AF не стават, това не е вярно, но ако клюката твърдеше същото за Аерофлот - тогава няма как да не е така!

 

Би ми било интересно да дадете инфо по темата: "Руски авиокатастрофи" и подчиняват ли се Аерофлот на международните регулаторни органи, или слушат повелите на Партията.

Редактирано от но нейм
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ако гледаме броя и вида инциденти, Аерофлот имат доста по-добър safety record от Air France, което силно контрастира с останалите руски авиокомпании, с които често стават инциденти, отгоре на всичко дължащи се или на пилотски грешки, или на лоша или липсваща поддръжка. Информация в нета има много.

 

А че AF447 се дължи на пилотска грешка и като цяло лошо обучение не ми трябва никаква статистическа информация, за да го разбера. Просто прекалено много неща са се объркали в един и същи полет, за да го отдам на случайност. Единствената случайност там е, че всичко се объркало. Можем само да гадаем в колко други се е случило, но не е довело до фатални последствия. Лично мое мнение. Всеки сам си избира. И билета, и компанията.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Що бе, кво им е на Аерофлот? Или те не стават по подразбиране? Или пък имаш достоверна вътрешна информация, че са гОла вОда? Или когато клюката казва, че AF не стават, това не е вярно, но ако клюката твърдеше същото за Аерофлот - тогава няма как да не е така!

 

Би ми било интересно дадете инфо по темата: "Руски авиокатастрофи" и подчиняват ли се Аерофлот на международните регулаторни органи, или слушат повелите на Партията.

 

Аз съм исторически и наследствено обременен по темата и цял живот ще изпитвам недоверие към всичко руско. Това е самата истина и съвсем не твърдя, че всички трябва да мислят като мен. Поради тази причина и все още не съм посетил Русия, като смятам да го направя само в случай, че в останалите ми години живот успея да посетя всички останали страни в света. Нищо лично, така мисля аз... ;)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз съм исторически и наследствено обременен по темата и цял живот ще изпитвам недоверие към всичко руско. Това е самата истина и съвсем не твърдя, че всички трябва да мислят като мен. Поради тази причина и все още не съм посетил Русия, като смятам да го направя само в случай, че в останалите ми години живот успея да посетя всички останали страни в света. Нищо лично, така мисля аз... ;)

 

Е така мислиш, но това доста контрастира с призива ти да се придържаме само към установени статистически факти, нали? :)

 

Не бих имал проблеми да летя, с която и да е авиокомпания от белия списък на ЕС. Да, при някои авиокомпании може на теория да е по-опасно, дори математически може да е по-опасно, но говорим за разлики от типа на промили, десетохилядни от процента. Не мисля, че избирайки друга авиокомания имате по-голям шанс да кацнете живи и здрави и в случая говорим за риск от рода на "дали да си взема такси джип до летището, че ако се блъснем с него има по-малък риск от колкото с нормална кола". Нещо от сорта, съжалявам за малоумното сравнение. 

 

georgiev, изостанал съм много в сферата, интересно ми е да разбера какво направиха с етиопския, с Азиана в СФ чух нещо откъслечно също, но нямам време да проучвам в детайли. Ако искаш пускай отделна тема за всяка една катастрофа, особено ако имаш нещо да споделиш и да добавиш по въпроса, за да не се губи фокусираната дискусия в дълги теми тип чаршаф. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Е така мислиш, но това доста контрастира с призива ти да се придържаме само към установени статистически факти, нали? :)

 

Напротив, конкретно по тази тема изразих недоверие в статистиката, ето прочети отново:

 

 

Но, да се притеснявам от зачестили инциденти със самолети на "Air France" на база непроверена статистически данни за занижен контрол, не, мерси...

 

Според мен не бива да се вярва сляпо на статистиката или поне е коректно да се заложи някакъв коефициент, защото със сигурност "Air France" надвишава значително "Аерофлот" по брой полети на ден и съвсем логично французите статистически са застрашени в по-голяма степен от руснаците...

Връзка към коментар

О, безспорно рентабилна статистика иска включването на много фактори, което ние в тази тема не правим, а говорим малко на сляпо. Просто ми стана любопитно как не се съгласяваш рязко с критиката към Air France, заради непроверени статистически данни, а пък в същото време вкарваш абсолютно субективно недоверие към Аерофлот. 

 

Мен всъщност статистиката не ме интересува, мисля че колкото и да се задълбае в крайна сметка може да стигнем нещо от рода на - риска с Air France е 0.0000001%, а този с Аерофлот 0.00001% или 0.00000001%. Аз съм ок и с двете компании на тоя етап, колкото и да са нулите след десетичната точка. . 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Просто ми стана любопитно как не се съгласяваш рязко с критиката към Air France, заради непроверени статистически данни, а пък в същото време вкарваш абсолютно субективно недоверие към Аерофлот. 

 

Ама, аз и на този въпрос съм отговорил по-горе:

 

 

Аз съм исторически и наследствено обременен по темата и цял живот ще изпитвам недоверие към всичко руско. Това е самата истина и съвсем не твърдя, че всички трябва да мислят като мен. Поради тази причина и все още не съм посетил Русия, като смятам да го направя само в случай, че в останалите ми години живот успея да посетя всички останали страни в света. Нищо лично, така мисля аз... ;)

 

Мнението ми е абсолютно субективно и не почива нито на факти, нито на какво и да е било обективно сравнение!

 

Как да ти кажа, така, както навремето когато смених ладата с първата си западна кола изведнъж разбрах, че досега съм карал камион, по същия начин се отнасям и към всичко "сделано в СССР", нищо, че вече му викат Русия. Баща ми, бог да го прости, когато имаше проблем с първата ни кола (ЗАЗ 968) казваше, че тоя автомобил руснака явно го е сделал в понеделник след запой. После смени три лади и същата работа, все в понеделник бяха сглобявани... :lol:

Връзка към коментар

...защото със сигурност "Air France" надвишава значително "Аерофлот" по брой полети на ден и съвсем логично французите статистически са застрашени в по-голяма степен от руснаците...

 

Това сигурно е някаква шега. Нали не си мислиш, че в тоя бизнес някой ще подходи толкова малоумно, че да сравнява абсолютни стойности (например брой инциденти)? Бързам да те уверя, че със сигурност се работи с „нормализирани“ показатели, приведени към някаква универсална мерителна величина, като например брой инциденти/100 000 летателни часа. И, пак без да съм навътре в нещата, но воден от чисто инженерното си усещане - със сигурност инцидентите не се слагат в един кюп наведнъж, а им се придава тежест, тоест спуканото стъкло в салона и пожарът в горивната система са различни по значимост събития. Статистиката е сериозна наука и не е добре да не и се доверяваш. Виж, статистиците... това е друга тема. Но понеже в случая едновременно са забъркани всички страни, няма как да има изкривявания и манипулации, защото ако от единия лагер се пробват да направят нещо такова, от другия лагер веднага ще ги разкрият и ще ревнат.

 

Аз съм исторически и наследствено обременен по темата и цял живот ще изпитвам недоверие към всичко руско. Това е самата истина и съвсем не твърдя, че всички трябва да мислят като мен. Поради тази причина и все още не съм посетил Русия, като смятам да го направя само в случай, че в останалите ми години живот успея да посетя всички останали страни в света. Нищо лично, така мисля аз... ;)

 

В такъв случай имам лоши новини за теб - в близко бъдеще може да престанеш да се возиш на самолети, или поне на такива от най-разпространените марки и модели:

 

http://www.rt-chemcomposite.ru/en/novosti/1601/

 

Да не говорим, че в лабораториите и на „Боинг“, и на EADS със сигурност работят доста руснаци :) Според мен бъркаш, като слагаш знак за равенство между Русия и руското правителство. Самото руско правителство прави тази фундаментална грешка и това е лесно разбираемо, но ти... :)

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Не съм специалист, но мисля, че има разлика между руски самолет и самолет, създаден с участието на руснаци. 

 

Освен това, практиката показва, че най-добрите руски самолети са с 1 или 2 места.  :lol:

Редактирано от Zaro
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   1 магеланец

    • Венелин
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.