Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

..реално погледнато - нормална си е.

Като падна 17ката потърсих статистика за загубени животи в авиокатастрофи на година. Бройката се движи около 1000-1500 грубо на година.. с изключение 2001ва (9/11).

Има още много да падат.

Връзка към коментар

Да много лоша серия стана с малайзийския, южноафриканския в Тайван, сега и алжирски над Сахара. По пътвоначална информация е имало над 50 французи вътре, 24 буркинабе, 6 алжирци, белгиец, румънец, гражданин от Люксембург. Тъжна работа и доста притеснителна.

Връзка към коментар

Няколко полета все си мисля какво ни ги демонстрират тези жилетки и кислородни маски, като едва ли ще успеем да си ги сложим.

 

После като прочетох в уики колко са оцелелите в отделните катастрофи.....нищожен процент.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Няколко полета все си мисля какво ни ги демонстрират тези жилетки и кислородни маски, като едва ли ще успеем да си ги сложим.

 

После като прочетох в уики колко са оцелелите в отделните катастрофи.....нищожен процент.

 

Кислородните маски спасяват при декомпресия, което е често срещано събитие. Често срещано относително останалите инциденти със самолети де, да речем няколко пъти годишно в целия свят. И тогава не стават такива трагедии именно заради маските. 

 

За жилетките е малко по-различно, те са за всеки случай. Успешните приводнявания наистина са единици, но веднага се сещам за самолета, който кацна в Хъдсън. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

При приводняване може да има оцелели (не всички) но доколкото знам някои части от самолета са много по-силно засегнати от други и част от самолета има шанс да не се разбие при съпротивлението на водата. Сещам се за отвлечения през 1996г. етиопски самолет разбил се над Коморите например, където е имало 50 оцелели от 175 души на борда.

Редактирано от Kaloyan89
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Е, историята помни и щастливи приводнявания. Освен случая в Хъдсън, преди петдесет години аналогично приключение преживяват пътниците и екипажът на Ту-124, борд СССР-45021 между мостовете в Ленинград след отказ в механизма на носовия колесник /изпаднал свързващ детайл/, който остава в полуотворено положение. Докато на летището подготвят всичко за аварийно кацане, нашите хора кръжат над града, за да изгорят колкото могат повече керосин. Но не предполагат, че има дефект и в разходомерите и по план-скица трябва да имат още един тон, който всъщност вече е минал през горивните помпи и двигателите. Затова самите те спират баш над центъра на града. Единственият изход е реката... Всички остават живи, даже бирените бутилки не са счупени:

 

http://spb.kp.ru/daily/26122/3015095/

 

Ето и една възстановка на случая:

 

http://www.youtube.com/watch?v=vU-kE8_rgmw

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

"Опасно ли е да се лети"

http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/sviat/2014/07/25/2350501_opasno_li_e_da_se_leti/?p=0

 

Добре написано.

 

Не мисля, че е добре написано. Сбирка общи приказки и разни цитати на статистически данни.

Основателят има далеч по-добри постижения в Аерохроники, отгоре на всичко и без да му плащат.

Повечето от коментарите под статията обаче са кой от кой по-добри кандидати за "Счупен тъпомер".

Редактирано от georgiev
Връзка към коментар

На мен ми хареса, макар че малко цифри нямаше да са излишни като сравнение. Чертата ще я теглим на края на годината, но наистина крива седмица, която ще уплаши ненужно доста хора. Май и друг път съм го казвал, но точно тая пресилена параноя е двигателя, който е докарал сигурността на толкова високо ниво, така че има положителен ефект от нея. Всяка катастрофа докарва паника, защото летенето като цяло е неразбираемо за болшинството от хората, трудно е да се обясни, че принципа, който използват самолетите е елементарно физичен, точно колкото и гравитацията например... макар и да няма инженер, който да може да го обясни лесно без да излъже :)

 

Докато жертвите по пътищата например ги преживяваме с махване на ръка и вече са част от ежедневието ни и рядко трогват някого извън близките на загиналите. Много хора все още приемат коланите за нещо, което се слага само като премигне с фаровете отсрещната кола, а ограниченията на скоростта са в най-добрия случай пожелателни. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

По темата. Интересни статистики вадят. http://www.flyertalk.com/story/a-tragic-week-for-aviation.html

И тук: http://qz.com/239928/this-years-freak-spate-of-crashes-doesnt-mean-air-travels-getting-more-dangerous/

Редактирано от macf1an
Връзка към коментар

 Всяка катастрофа докарва паника, защото летенето като цяло е неразбираемо за болшинството от хората, трудно е да се обясни, че принципа, който използват самолетите е елементарно физичен, точно колкото и гравитацията например... макар и да няма инженер, който да може да го обясни лесно без да излъже :)

 

Докато жертвите по пътищата например ги преживяваме с махване на ръка и вече са част от ежедневието ни и рядко трогват някого извън близките на загиналите.

Така е и не мисли какво ще стане ако/когато падне някой А380 и жертвите са 5-600 ...  :unsure:

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Така е и не мисли какво ще стане ако/когато падне някой А380 и жертвите са 5-600 ...  :unsure:

Да, а я си представи каква паника ще настане, ако някога не дай Боже, се сблъскат два A380 или 747 и A380 и има да речем, над хиляда загинали... Със сигурност половината свят след това ще има ирационален страх от летене.

Връзка към коментар

Една много важна причина, поради която самолетът е по-сигурен от автомобила е, че във въздуха го няма еквивалента на пернишкия голф и аналозите му. Вчера пред вкъщи една жена с бели крилца (но не на ангел, ами на патка) не сметна за необходимо да погледне дали от посоката, в която завива (главен път) идва кола. Разминахме се на по-малко от метър. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Със сигурност не всички пилоти са еднакво способни , но предполагам в нормална ситуация човешкият фактор при полет е сведен до минимум за разлика от шофирането :)

Само при екстремни ситуации разликата в уменията може да се окажат решаващи иначе все тая ...

Връзка към коментар

Със сигурност не всички пилоти са еднакво способни , но предполагам в нормална ситуация човешкият фактор при полет е сведен до минимум за разлика от шофирането :)

Само при екстремни ситуации разликата в уменията може да се окажат решаващи иначе все тая ...

 

Човешкия фактор обикновено се свежда до пилотите, които знаят как да следват процедурите с професионализъм (чети тези на Qantas с гръмналия двигател на А380 над Индонезия, както и споменатото приводняване в Хъдсън) и тези, които го карат през пръсти (Air France - AF447 и Asiana в Сан Франциско). Истински геройства тип Топ Гън почти не съществуват. Може би онзи ударения от ракета самолет на DHL, който пилота успява да приземи почти без никакви работещи контролни повърхности, само на тягата на двигателите е най-близо до това. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Най-малкото при машини струващи стотици милиони долари да не говорим за многомилионните обезщетения , всеки инвеститор/застраховател в този бизнес ще иска  да елиминира до минимум човешкия фактор. Оттам натиск върху производителите и т.н. Поне така си мисля , че се развиват нещата.  :)

Връзка към коментар

Може би онзи ударения от ракета самолет на DHL, който пилота успява да приземи почти без никакви работещи контролни повърхности, само на тягата на двигателите е най-близо до това. 

 

 

Тогава пилота на А300 се е сетил за такъв прецедент случил се преди - Юнайтед DC 10 кацането в Сиукс Сити - изцяло без никаква хидравлика, само игра с тягата на двата останали двигателя

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Сеага се сетих и за още един случай на управление на огромен самолет само с диферинцирана тяга - 4 години преди DC 10 в Сиукс Сити - JAL 747 в Япония. Там пък какъв героизъм и борба на екипажа, каква дълга агония и мъка - след екзплозивна декомпресия изцяло се откъсва вертикалният стабилизатор и изтичат всички течности от хидравликата. Едвам успяват да успокоят фюгоид цикъла до някаква степен точно с внимателно дозиране на тяга, доста време изкарват във въздуха преди да се ударят в планина...

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Предстои ни сега едно дълго пътуване с WIZZ:air mailta,компанията ни е от 5 човека(един от който е дете на 17год.) и чесно да си кажа малко ме е шубе от напоследък случващите се авиокатастрофи.Всички ние в името обаче на добре организираната почивка някъде си,игнорираме колко чести станаха напоследък те.Аз лично обожавам да се возя на самолет,колкото и скромно малко да съм пътувала разбира се с удоволствие ще се кача за дестинацията си през септември:Малта-Рим-Амалфи,стига сме се плашили взаимно.Пожелавам си безаварийна и на нас и на вас...

Редактирано от geritata
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Според мен Wizz е ниско-рискова авиокомпания, защото лети над мирно европейско небе, самолетите са нови, пилотите са отлични професионалисти. Не си помрачавайте почивката с черни мисли! Няма база за сравнение с условията, при които се случиха последните катастрофи.

Връзка към коментар

То по тая логика човек трябва да примира от страх всеки път когато се качи в личния си автомобил (не дай си боже да шофира към морето)  ... риска е много много пъти по-голям  :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Според мен Wizz е ниско-рискова авиокомпания, защото лети над мирно европейско небе

Сега, за да сме съвсем точни - Wizz летят и до Тел Авив, където чат-пат падат ракети последно време :rolleyes:

 

Иначе съм напълно съгласен, че погледно обективно и според статистиката - при пътуване със самолет няма място за повече притиснения в сравнение с каквато и да е друга човешка дейност.

 

То по тая логика човек трябва да примира от страх всеки път когато се качи в личния си автомобил (не дай си боже да шофира към морето)  ... риска е много много пъти по-голям  :)

 

Или пък по пътя към Кулата  :unsure:

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Темата MH17 от тоя момент нататък е официално забранена във форума. Отсега нататък всякакви мнения по нея ще бъдат крити. Има стотици други места, където да се дискутират конспирации, контраконспирации и контра-контра конспирации. 

 

Позачистих последните мнения по темата, включително и няколко невинни, но изглежда това е искра, която рано или късно се разпалва. 

 

Темата временно я заключвам, след 3-4 дни ще я отключа отново да дискутираме останалите инциденти, които дано са по-редки. 

 

Редакция на 08.09: заключвам темата отново временно, ще бъде отворена след 2-3 дни.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.