Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

Точно това имах предвид и аз. Георги като цяло е забранил да се говори за конспирации, било то геополитически, извънземни, или каквито и да било, но НЕ Е нормално, 3 пълни самолета в рамките на една година, да падат просто ей така, без никакви причини (или поне не и видими такива), два от които, въобще могат да бъдат намерени. Това НЕ Е сериозно - машина дълга над 100 метра, тежаща 200+ тона, бъкана с електроника, да изчезне просто така, и ни вопъл, ни стон, ни черна кутия и радиосигнал. 

Извинете ме, ама ЕърФранса, дето падна на средата на атлантика, и потъна на 2+ километра дори го намериха, а 2 подобни машини които падат на няколко десетки/стотин километра от земя, изчезват вдън земя...това не е сериозно. Човек търси разумното обяснение веднъж, дваж...но когато няма такова, не остава нищо друго, освен наистина да става въпрос за теории в сферата на конспирациите.

 

Не, хич не съм забранил конспирациите, забранено е до колкото конспиративни теории се използват за прокарване на една или друга политическа цел, което се случи покрай втория самолет. А, ако не ги харесвам по принцип, е че рядко се базират на факти, а повечето е на фантазия. Това, което Георги повтаря, докато му писне обаче, е че за точни детайли се чака, понякога по много.

 

Цитирания от теб Ер Франс минаха години, докато се разбере какво точно се е случило. И първоначално като нямаше информация пак имаше и конспирации, и извънземни, и изчезнали важни хора на борда :)

 

Нека видим трите случая:

 

1. Единствената сериозна загадка, но в тая част на океана, в която самолета най-вероятно е паднал ще е много трудно да се разреши.

2. Самолета е свален, по-ясно от това няма накъде, има неопровержими доказателства за това. Вече, кой, как и защо го е свалил е отделен въпрос, но по падането на самолета загадка няма. (моля, дискусията за този самолет да приключи тук, иначе пак ще заключвам и редактирам)

3. Има няма 24 часа са минали, знаем само че времето е изиграло роля, но каква точно не е ясно. НЯМА инцидент, който да е разкрит за 24 часа, минават дни, месеци, години.

 

Взаимовръзка между трите случая - кръгла 0.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Взаимовръзка между трите случая - кръгла 0.

 

Връзката между трите случая определено не е нула, защото и трите самолета са собственост на авиокомпании от Малайзия.

 

Тъкмо сутринта с жена ми като си говорихме за тази трагедия, тя ми каза, че се чуди какво са направили малайците, че да ги сполетят такива нещастия. Иначе казано, наистина изглежда така, сякаш са натрупали лоша карма, особено като добавим наводненията, които удариха страната наистина жестоко.

Впрочем вчера е имало инцидент с още един самолет на "Air Asia", наложило се е да се върне обратно. За щастие не е било нещо сериозно.

И още нещо: първият пилот на самолета от оня ден е бил французин. В индонезийските СМИ излязоха теории, че може би късно е решил да издигне самолета над бурята.

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Връзката между трите случая определено не е нула, защото и трите самолета са собственост на авиокомпании от Малайзия.

 

Тъкмо сутринта с жена ми като си говорихме за тази трагедия, тя ми каза, че се чуди какво са направили малайците, че да ги сполетят такива нещастия. Иначе казано, наистина изглежда така, сякаш са натрупали лоша карма, особено като добавим наводненията, които удариха страната наистина жестоко.

Впрочем вчера е имало инцидент с още един самолет на "Air Asia", наложило се е да се върне обратно. За щастие не е било нещо сериозно.

 

Да де, и друга връзка има, че и трите инцидента са със самолети, DUH! Тоя третия е толкова малайзийски, колкото самолетите на Austrian са немски. Болшинството от жертвите са индонезийци, май няма нито един гражданин на Малайзия на борда, но все пак някой атакува Малайзия и има нещо общо с предишните катастрофи?

 

За втория инцидент, това е малко като вторичните трусове след земетресенията. Такива неща се случват ежедневно, просто в един момент покрай голямата катастрофа медиите решават да обърнат внимание и на минорните инциденти, отново с желанието за търсене на някаква далечна взаимовръзка.

 

Редакция: все пак имало 1 малайзиец. От 162 човека е незначително.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Да де, и друга връзка има, че и трите инцидента са със самолети, DUH! Тоя третия е толкова малайзийски, колкото самолетите на Austrian са немски. Болшинството от жертвите са индонезийци, май няма нито един гражданин на Малайзия на борда, но все пак някой атакува Малайзия и има нещо общо с предишните катастрофи?

 

За втория инцидент, това е малко като вторичните трусове след земетресенията. Такива неща се случват ежедневно, просто в един момент покрай голямата катастрофа медиите решават да обърнат внимание и на минорните инциденти, отново с желанието за търсене на някаква далечна взаимовръзка.

 

Формално погледнато, самолетите са собственост на авиокомпании или ако щеш фирми от Малайзия и това никой не може да го отрече. Малайците са били 6-7 души, не повече. Мисля, че предимно от екипажа.

Лошото е, че точно такива формални съвпадения дават поводи на разни кретени и журналюги да си измислят теории и да ги плещят наляво и надясно.

Все пак вярвам, че хората със здрав разум са преобладаващо мнозинство.

 

P.S. Като гледаш графиката на Фичо от по-горе, ти стават ясни някои неща, нали? 1918 е годината с най-малко авиокатастрофи, след това е... 2014. От гледна точка на статистиката мисля че няма нужда да ти обяснявам това за какви прогнози за събитията до края на 2014 говори. И още една аномалия пак в тая графика - втората по минимален брой катастрофи година изглежда най-черна за хората по света. Съвпадение? Случайност? Аз бих казал - не. Става дума за болни конспиративни мозъци и редактори в медиите с липса на елементарно чувство за баланс и здрав разум.

Редактирано от captain_oveur
Връзка към мнение

Така е. Но си мисля, че ако някой атакуваше авиацията на Малайзия сигурно нямаше да го прави в самолет на авиокомпания Indonesia Air Asia, в която има точно един малайзиец, и която ако не бяха предишните два инцидента никой сигурно нямаше и да спомене, че има нещо общо с Малайзия.

 

Статистиката е много тегава материя, статистиката за самолетни катастрофи двойно повече. Причината тази година да се възприема за по-черна е, че паднаха големи самолети, единия наистина изчезна съвсем мистериозно, а това дава доста гориво за конспирации. Та Фичо да изкара съотношението между брой катастрофи и брой журналистически статии за тези катастрофи, бас хващам, че 2014 е лидер с много голяма преднина :)

 

П.С. Имам известни въпросителни към статистиката на Фичо, ама това е друга тема :)

Връзка към мнение

Някой атакува авиацията на Малайзия? Хм, аз чух друга теория - че скоро същият самолет със замразените тела на пътниците в него ще падне в някоя държава, която е неудобна на еди-кого си. За това как в момента правят садистични експерименти с телата на горките пътници в една военноморска база наблизо дори няма да отварям дума.

Световната мрежа е хубаво нещо, но няма как да отречем факта, че в случаи като този се явява среда, ужасно подходяща за разпространяване на всякакви малоумни слухове и теории. Само гледай като попаднат наводненията в полезрението на тия лунатици как набързо ще включат в бръщолевенията си и HA*RP и, пу-пу, ch*mtrails.

 

Сложих звездички, за да не попаднат в индексите на търсачките и без да искам сам да стана източник на подобни тъпотии.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

....статистиката на Фичо ...

Е, то всъщност  статистиката не е точно на Фичо, ;)

а на Bureau of Aircraft Accidents Archives, Geneva

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Е, то всъщност  статистиката не е точно на Фичо, ;)

а на Bureau of Aircraft Accidents Archives, Geneva

 

Да, ясно ми е, че е от рентабилна институция, но имаше там някакви врътки за начина, по който се смятат инцидентите. Какъв тип самолети не включват и т.н., мързи ме да ровя сега :)

Връзка към мнение

Да де, и друга връзка има, че и трите инцидента са със самолети, DUH! Тоя третия е толкова малайзийски, колкото самолетите на Austrian са немски. Болшинството от жертвите са индонезийци, май няма нито един гражданин на Малайзия на борда, но все пак някой атакува Малайзия и има нещо общо с предишните катастрофи?

 

 

Това не е точно така , защото акциите на Air Asia са рязко надолу и това е голям удар срещу авиокомпанията  :)

При всички случаи инцидентите нанасят голям удар върху авиационния бизнес на Малайзия.

 

Ако не дай си боже беше станало нещо с машина на Wizz Bulgariq докато ги имаше това нямаше да се отрази на България , а на Wizz.

 

Ето от Блумбърг :

http://www.bloomberg.com/news/2014-12-29/airasia-shares-drop-in-pre-market-trading-after-flight-vanishes.html

Редактирано от stenk
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Една книга започваше така:

"Лъжите са три: Малката, Голямата и ...Статистиката". Явно, всичко може да се манипулира. Ама,каквато и статистика да извадим, съгласете се, че три самолета за няма и година време си е наистина ужасно. И както казва Стенк е голям удар за авиационния бизнес на Малейша.

Редактирано от AlexandraKo
Връзка към мнение

Не съм страхлив , нито ще спра да летя , но вчерашната катастрофа като ,  че ли малко ми преля чашата и започвам да ставам леееко колеблив. Не знам защото точно тази случка ми влиза толкова дълбоко може би щото много харесвам Air Asia  :)

Досега винаги съм гледал с насмешка дори шашкането на пътниците при една турбуленция ама явно не трябва.

От друга страна почвам да гледам с насмешка инструкциите за спасителните жилетки и т.н. , които е ясно , че ще те спасят в рамките на статистическата грешка тоест май никога. Колко ли са се спасили благодарение на тях при падане  машина отвисоко във вода ?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Аз си спомням за един, дето кацна в Хъдзън. Смятам, че са ползвали спасителните жилетки. Чак насмешка ми се вижда прекалено, ясно, че много зависи от късмета и умението на пилота и чак тогава от теб, но е тъпо да се удавиш, защото не знаеш къде е жилетката, след като пилота с луд късмет и голямо умение е приводнил самолета без да го разбие.

  • Харесвам 7
Връзка към мнение

Ер Ейша според мен си бяха абсолютен лидер в онзи регион и с най-добрите цени. И аз ги харесвам много, като мине малко време, ще ни се изпари страхът и пак ще си летим с тях. Аз обичам да седя на авариен и знам какво трябва да правя, ако има нужда.Ама се старая да не мисля за тези неща. Може би, професията ми ме е научила да запазвам спокойствие в спешни случаи и да действам автоматично. Но в една такава ситуация на падащ самолет не виждам какво бих направила.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Аз си спомням за един, дето кацна в Хъдзън. Смятам, че са ползвали спасителните жилетки.

То затова и всички го запомнихме - беше плод на умел пилот + щастливо стечение ма обстоятелствата.

То има случаи и на оцелели при падане от 10 хил.метра на твърд терен ама за тях се снимат филми , щото е нещо изключително.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
Георги Матеев

Не съм страхлив , нито ще спра да летя , но вчерашната катастрофа като ,  че ли малко ми преля чашата и започвам да ставам леееко колеблив. Не знам защото точно тази случка ми влиза толкова дълбоко може би щото много харесвам Air Asia  :)

Вероятно защото е позната авиокомпания, с която си летял и някак е доста по-лесно да си представиш, че си сред пътниците...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Под секрет + заради най-красивите момичета сред персонала с което е известна Air Asia. Винаги е тъжно когато си отиват красиви хора.

Ако Леонардо Ди Каприо и Кеит Уинслет бяха някакви грозници никой нямаше да заплаче при финалните надписи.

Връзка към мнение

Това не е точно така , защото акциите на Air Asia са рязко надолу и това е голям удар срещу авиокомпанията  :)

При всички случаи инцидентите нанасят голям удар върху авиационния бизнес на Малайзия.

 

Ако не дай си боже беше станало нещо с машина на Wizz Bulgariq докато ги имаше това нямаше да се отрази на България , а на Wizz.

 

Ето от Блумбърг :

http://www.bloomberg.com/news/2014-12-29/airasia-shares-drop-in-pre-market-trading-after-flight-vanishes.html

 

Е то това щеше да се случи независимо от коя държава е компанията. Много ясно, че това е удар за тях, и психозата, независимо дали рационална или ирационална си оказва влияние на отношението към компанията, което рефлектира и върху акциите. Това, което казвам, е че трудно от този инцидент може да се правят паралели с другите два. И ако не беше така, то тази катастрофа щеше да се отрази и на акциите на Malaysia Airlines, а те общо взето си стоят същите: http://www.bloomberg.com/quote/MAS:MK

 

Колкото до останалото, разбира се, нека всеки си решава с коя компания му е най-комфортно. Моите лични разбирания са да се възползвам и бих летял с кеф и с Malaysia и Air Asia ако пуснат по-ниски цени за да компенсират ирационалния, според мен, страх на доста хора :)

Връзка към мнение

Днес са намерили отломки, които най - вероятно са от машината. И като гледам какво е било времето явно то ще е причина за катастрофата. Надявам се да не се е повторила случката с AF 447....

Връзка към мнение

Намерили са над 40 тела и също така се споменава, че от един от самолетите са забелязали нещо на дъното на морето приличащо на корпуса на машината. Дълбочината е около 30 метра и е доста плитко.

Връзка към мнение

Причината за инцидента със самолета е грешка на пилота, който е решил да лети през опасно пространство над Яванско море, заяви австралийският авиационен експерт Нийл Хенсфърд малайзийската агенция БЕРНАМА, цитиран от БГНЕС.

 

Според него опитните пилоти на пътническите авиолинии избягват полетите през опасната зона, над която изчезна машината. 

 

"Там се наблюдава явление, наречено "фабрика на бурите". Този район трябва да се заобикаля, а не да се лети през него", поясни специалистът. Това може да се е превърнало във "фаталната грешка", обяснява още Хенсфърд.

 

http://dnes.dir.bg/news/samolet-izdirvane-eareysha-18145349?nt=4

Връзка към мнение

Не съм страхлив , нито ще спра да летя , но вчерашната катастрофа като ,  че ли малко ми преля чашата и започвам да ставам леееко колеблив. Не знам защото точно тази случка ми влиза толкова дълбоко може би щото много харесвам Air Asia  :)

Досега винаги съм гледал с насмешка дори шашкането на пътниците при една турбуленция ама явно не трябва.

От друга страна почвам да гледам с насмешка инструкциите за спасителните жилетки и т.н. , които е ясно , че ще те спасят в рамките на статистическата грешка тоест май никога. Колко ли са се спасили благодарение на тях при падане  машина отвисоко във вода ?

 

Същото си помислих и аз като теб... А иначе аз съм от хората, които откровено мразят турбуленцията и се ужасявам от нея. В червата си мразя да съм безпомощна. Иначе обожавам да летя. Парадокс... 

 

За Хъдсън - веднъж споменах - изучава се във всички елитни световни университети като пример за управление - на самолет, на проект, на компания. И е едно огромно изключение.

 

А за последната катастрофа - пилотите НЕ СА ПОЛУЧИЛИ разрешение за смяна на курса, доколкото разбрах. За мен вината е на диспечерите в Сингапур. Но каква е истината, само Господ знае. Много ми е криво от такива катастрофи. Много... 

 

Много харесвам Air Asia. Надявам се да ме стовари невредима в Сингапур утре :)

Редактирано от Гост
Връзка към мнение

А за последната катастрофа - пилотите НЕ СА ПОЛУЧИЛИ разрешение за смяна на курса, доколкото разбрах. За мен вината е на диспечерите в Сингапур. Но каква е истината, само Господ знае. Много ми е криво от такива катастрофи. Много... 

 

Има хиляди причини за да не се даде разрешение за дадена маневра, най-честата от които е наличие на друг трафик. Не е някаква си прищевка на диспечера, а и нямаме абсолютно никаква информация, която да доказва, че ако хипотетично такова разрешение е дадено моментално това е щяло да спаси самолета. Ама абсолютно никаква. Има си и съвсем отделни процедури, ако искаш моментално разрешение и минават през обявяване на бедствие, нещо което този самолет не е направил. Стига с тия крайни присъди от някакви трохички информация.

 

Due to other traffic the aircraft could not get cleared to FL380 instantly and was cleared to FL340 at first.

 

 

 

Лек полет утре, сигурен съм че всичко ще е ок :)

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.