Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

Меделин е доста далече от Богота. Летището е в планината, затова ако нещо се е случило със самолета, все ще се разбие в някой хълм.

 

Поправих се:-)).Незнайно защо съм писал Богота!!.Ако може да се вярва на специализиран руски сайт за авиация ,самолета е получил повреда в електрическата инсталация-каквото и да значи това. Самолетът е изчезнал от радарите след като е бил съобщил за повреда и проблем.

Връзка към коментар

Голяма трагедия за съжаление. :( Не можах да повярвам дори, че има оцеляли. Въпреки, че все още е рано да се говори. Както бяха 6, така станаха 5. Не зная радост ли е това или мъка, имайки предвид шокът и страданията, през които минават.  :unsure:

Връзка към коментар

на едно място прочетох, че имало оцелели благодарение на капитана, който изпуснал гориво усещайки на къде отиват нещата, с цел да избегне експлозия.

 

Почивайте в мир, шампиони!

Връзка към коментар

Авро не може да изхвърля гориво... Може би си чел лош превод, но за сега нещата, които се коментират са жестоки. Полета е дълъг и при това затоварване машината е имала междинно кацане за презарядка, което не се е случило. Останали са без гориво и са паднали. Пилота е бил шеф на компанията. Това нещо, ако се окаже вярно.... Даже не знам какво да кажа, потресен съм.

Връзка към коментар

Сори за глупавият въпрос, но черните кутии могат ли да направят разлика между изтичане на гориво поради повреда и умишлено изхвърляне? Не мога да си представя как ще останат без гориво, честно! Но като гледам на къде вървят нящата, това все повече ми звучи като реалната причина за инцидента. Нали уж попълват чек-листа и хиляда други бумаги...Чакам разчитането на кутиите.  :( 

Връзка към коментар

Както каза колегата при този самолет няма вариант за изхвърляне на горивото, единствено може да бъде изгорено през двигателите или при авария, което е много малко вероятно. Недостатъчно гориво може да е заредено на летището, поради грешка на капитана или обслужващия персонал. Такива случаи има не един, обиновенно се каца на запасно летище в този случай.Има и останали без гориво във въздуха и оцелели . Най-известен е случая с  Боинг 767 на Ер Канада  https://en.wikipedia.org/wiki/Gimli_Glider

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Дано почиват в МИР. Истински шампиони. Историята на клуба е много интересна.

Пред Бога всички сме равни, никой не трябва да го забравя !!!

Връзка към коментар

Както каза колегата при този самолет няма вариант за изхвърляне на горивото, единствено може да бъде изгорено през двигателите или при авария, което е много малко вероятно. Недостатъчно гориво може да е заредено на летището, поради грешка на капитана или обслужващия персонал. Такива случаи има не един, обиновенно се каца на запасно летище в този случай.Има и останали без гориво във въздуха и оцелели . Най-известен е случая с  Боинг 767 на Ер Канада  https://en.wikipedia.org/wiki/Gimli_Glider

 

Има вариант за изпускане на гориво поради повреда и пробив на резервоара или някоя друга система за гориво. На самолет на Air Transat така му свърши горивото над Атлантическия океан и след като е планирал на 120 километра без двигатели успешно каца на Азорските острови, като с това поставя рекорд за най-дълго летене без двигатели на пътнически самолет https://en.wikipedia.org/wiki/Air_Transat_Flight_236

Връзка към коментар

 

Какво ги е накарало да правят кръгове ?

 

 

 

Падането на самолета в Колумбия, при което загина целият отбор на Чапекоензе, може би наистина е причинено от свършване на горивото в резервоарите, а не от проблеми в електрическата система.

Вчера беше развита теорията, че пилотът Мигел Алехандро Кирога Мураками е кръжал умишлено, за да свърши горивото и да намали щетите при сблъсъка. Само шестима от общо 77 души на борда оцеляха, като сред загиналите за съжаление е и бившият футболист на ЦСКА Филипе Машадо.

Самолетът е летял от Богота към Меделин, а дължината на полета е била 1900 мили. Обичайно при такива полети се правело презареждане в столицата Богота, но този път не е правено.

Пилотът на фаталния полет е поискал кацане в Меделин, но му е било отказано в първия момент, защото във въздуха чакал друг самолет с проблеми на борда.

Той бил принуден да кръжи. Малко по-късно Кирога се свързал с кулата и поискал незабавно разрешение за кацане, тъй като горивото му свършвало. Той го получил, но вече било късно и самолетът паднал на 50 км от крайната си цел в планинска местност, което направи спасителната операция трудна.

Вчера бяха намерени и черните кутии на самолета, които ще дадат повече информация.

 

 

http://offnews.bg/news/Futbol_18793/Nova-osnovna-versiia-za-samoletnata-katastrofa-v-Kolumbiia_641140.html

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Отново грешка в кабината.  Имал е доста време да се насочи за планиране в ниското, вместо да се набучи  на било, което му е било гарантирано.

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Отново грешка в кабината.  Имал е доста време да се насочи за планиране в ниското, вместо да се набучи  на било, което му е било гарантирано.

 

Време е при колите, самолетите, влаковете и т.н. човешкият фактор да се сведе до минимума. Аз лично бих пътувал доста по спокойно в един дрон или роботизирана кола, при положение, че и всички други превозни средства са такива. Техниката също се разваля, но при нея надеждността постоянно може да се подобрява докато достигне 99,99%. Човекът за съжаление никога не се учи от грешките и е склонен непрекъснато да повтаря едни и същи грешки, а надежността му е много далече от 99,99%.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Вероятна пилотска грешка, но не относно мястото за "приземяване".

Самолетът е изчезнал от радарите в 21:56L (местно време), което значи доста тъмна нощ и изборът на място за "кацане" не е както през деня. Като гледам местността в гугъл силно се съмнявам, че пилотите са виждали каквото и да е навън.

Спекулациите от днес са, че пилотът (единият собственик на авиокомпанията) е поискал приоритет за кацане поради електрически проблем, а не поради недостатъчно гориво, за да прикрие недостатъчните резерви, които веднага биха му донесли проверка и глоба от властите (в случай на успешно кацане на летището).

 

Според уикипедия самолетът е с обхват от 2909 км. По права линия според гугъл мапс, разстоянието между двете летища е 2972 км. Няма данни самолетът да е презареждал по пътя. Не е летял празен, за да има съществено увеличение на обхвата на полета.

На мястото на катастрофата според властите няма гориво.

 

Падане поради свършване на горивото изглежда доста вероятно. Това ще стане ясно след като разчетат записващите устройства на борда тези дни.

Редактирано от georgiev
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

 

 

According to ATC recordings the crew reported about their predicament: "Señorita Lamia 933 está en falla total, falla eléctrica total, sin combustible", translated, "Ma'am, Lamia 933, total failure, total electrical failure, no fuel".

 

Недостатъчни резерви от гориво, за съжаление.

Защо пилотите са тръгнали с толкова малко гориво и не са презаредили ще стане ясно вероятно чак след като излезе финалият доклад.

Все пилотски грешки напоследък...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Недостатъчни резерви от гориво, за съжаление.

Защо пилотите са тръгнали с толкова малко гориво и не са презаредили ще стане ясно вероятно чак след като излезе финалият доклад.

Все пилотски грешки напоследък...

 

Доста логично звучи аргумента, че е искал да спести от летищни такси и допълнителен разход на гориво при междинно кацане за зареждане. Ако той е бил пилот и собственик на авиокомпанията сигурно е решил, че може да мине метър, като не си остави достатъчно резервно гориво..

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не забравяйте и проявата на мъжество, не бива да се изключва и този фактор. А машината на излитане сигурно е била пълна с гориво на максимум.Вероятно втория пилот не е смял да гъгне предвид,кой е капитана. Просто,ако нещо/някой скъса верижката няма да се стигне до фатален край. Навръзват се поредица от събития и се стига до това.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Не мога да си представя, че някой, който е на отговорен пост (пилот/директор/собственик) в авиокомпания (независимо от името й) не може да сметне, че разстоянието на полета е по-голямо от обхвата на самолета  :O Все едно да си напълниш резервоара на колата, който е достатъчен за 500 км. и да искаш да изминеш без ново зареждане 600 км. Толкова загубени животи, заради аматьорщината и малоумието на един човек  :nono:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 Все едно да си напълниш резервоара на колата, който е достатъчен за 500 км. и да искаш да изминеш без ново зареждане 600 км. 

А, хич даже не е все едно - в случая с колата - когато ти свърши горивото, просто ще спреш, а при самолета ...  :rolleyes:

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

The jet that crashed down in Colombia killing 71 people had been flying for 20 minutes longer than its four-hour fuel capacity before it was told to circle. Data shows the Bolivian LaMia plane was capable of holding 21,000 lbs of fuel and would have burnt up to 5,000 lbs an hour. But after spending 4 hours 20 minutes in the air close to full passenger capacity, air traffic controllers in the Colombian city ordered the pilot to put the plane into a holding pattern.

 

It comes as the desperate last words of the pilot flying the jet were revealed. The conversation was heard by another pilot - Juan Sebastian Upegui - who was on the airwaves at the time.

The pilot is heard asking: 'Vectors, ma'am, vectors to the runway.' Vectors is the term for the navigation service provided to planes by air traffic control.

The operator is heard giving him directions, and asking his altitude.

'Nine thousand feet, ma'am. Vectors! Vectors!'

Those were the last words to the control tower.

 

 

Не е изненада, че нискотарифни и чартърни компании като тази зареждат до допустимият капацитет без да оставят някакъв резерв с цел минимизиране на разходи и по-голями печалби. Няма лошо, но защо за сметка на човешки животи. Не се налапаха значи! :(

 

И още една интересна информация:

 

Specialist sites said the same plane was used two weeks ago to fly the Argentine national team with Messi on board to San Juan, Argentina for a World Cup qualifying match.

 

United for the last time - Последна обща снимка на отбора преди полета.

post-2916-0-17061600-1480600612_thumb.jpg

Връзка към коментар

Не мога да си представя, че някой, който е на отговорен пост (пилот/директор/собственик) в авиокомпания (независимо от името й) не може да сметне, че разстоянието на полета е по-голямо от обхвата на самолета  :O Все едно да си напълниш резервоара на колата, който е достатъчен за 500 км. и да искаш да изминеш без ново зареждане 600 км. Толкова загубени животи, заради аматьорщината и малоумието на един човек  :nono:

При самолетите неща като въздушни течения имат много по-голямо влияние, отколкото при колите. Насрещни, попътни ветрове могат да променят както разхода, така и времетраенето на полета. Отделно марджинът при авиационния бизнес е доста нисък - 4-5%. Нормално е а/к да се опитват да пестят от всичко. Както е нормално и регулаторите да отежняват регулаторната рамка с цел да противодействат на някои практики на а/к, целящи намаляване на разходите :)

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.