Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

За да не си мислим, че "такива неща тук не стават", вчера в avherald излезе фрапиращ случай на некомпетентност от екипаж на словашката авиокомпания Go2Sky:

http://avherald.com/h?article=4a1ae8c4&opt=0

 

Случаят първоначално не е рапортуван на местните авиационни власти в Норвегия, споследствие директорът на компанията се опитва да го омаловажи. Avherald обаче действат много професионално и в крайна сметка ще има разследване от Норвежките авиационни власти благодарение на техните адекватни нействия. За съжаление и двете черни кутии няма да са налични за разследването, въпреки че биха били изключително интересен материал (особено разговорите в пилотската кабина).

 

Историята е меко казано мелодраматична - преразказвам накратко, четенето на източника си струва:

1. Самолетът се засилва за излитане по пистата.

2. По време на разбега се активира аларма за конфигурация за излитане.

3. Вторият пилот дърпа ръчките обратно, за да намали тягата, но вместо да ги върне на "празен ход", ги връща на "изключено (off)".

4. В резултат освен двигателите спират и генераторите и самолетът спира по средата на пистата без никакви светлини, включително и в кабината (само аварийните), което създава известна загриженост у пътниците.

 

Това обаче далеч не е всичко:

 

5. Капитанът, като разбира какво е направил втория пилот, включва допълнителния генератор и светлината в кабината се възстановява. Стюардесите се опитват да успокоят пътниците, понеже някои вече стават, други искат да слязат и не искат да летят с този самолет. 

6. Докато трае цялата суматоха и след като допълнителният генератор вече работи, успяват да пуснат и двигателите.

7. След като двигателите работят, защо да не вземат направо да излетят от средата на пистата, без да кажат нищо нито на диспечерите, нито на пътниците, нито дори на стюардесите, които са още по пътеките и се опитват да успокоят положението...

8. Така и правят - излитат с пълна тяга.

9. Дотук добре, но по време на издигането се активира аларма - оказва се, че в суматохата след пускането на двигателите, са забравили да включат климатичната система и кабината не се компресира.

10. Алармата се чува от стюардесите отпред, които се опитват първо да говорят с кокпита, но не разбират отговора (не е ясно дали е бил на английски или на друг език).

11. Стюардесата отпред се опитва да влезе в кокпита с аварийния код. Отварят й, но обяснение на ситуацията отново няма.

12. Докато трае цялата разправия наближават Осло и кацането започва.

13. След кацането и слизането на пътниците стюардесите отказват да продължат работа и си тръгват.

 

Щеше да е смешно, ако историята се случваше в автобус в близкия изток или средна азия...

 

Нарушенията на процедури и правила, всяко едно от които води до поне временно отнемане на пилотски права е трудно да се изброят, но е сигурно, че са много.

Дискусията в avherald под статията е много интересна, понеже там пишат и много пилоти и хора от авиационния бизнес. Там е писал и директорът на Go2Sky.

 

В България имаше данни, че поне една авиокомпания оперира при подобни несъответствия, даже тук сме дискутирали.

Редактирано от georgiev
  • Харесвам 8
Връзка към мнение

За да не си мислим, че "такива неща тук не стават", вчера в avherald излезе фрапиращ случай на некомпетентност от екипаж на словашката авиокомпания Go2Sky:

http://avherald.com/h?article=4a1ae8c4&opt=0

 

 

 

Събраха ми се очите...  :blink:

Връзка към мнение

Хубава тема.

Особенно,като знам че утре сутрин летя. Предишният ми полет бе преди....26 години...!

 

Статистически пътят до летището е с пъти по опасен ;) Стигнеш ли до самолета, може да си отдъхнеш ;)

  • Харесвам 7
Връзка към мнение

За да не си мислим, че "такива неща тук не стават", вчера в avherald излезе фрапиращ случай на некомпетентност от екипаж на словашката авиокомпания Go2Sky:

http://avherald.com/h?article=4a1ae8c4&opt=0

 

Случаят първоначално не е рапортуван на местните авиационни власти в Норвегия, споследствие директорът на компанията се опитва да го омаловажи. Avherald обаче действат много професионално и в крайна сметка ще има разследване от Норвежките авиационни власти благодарение на техните адекватни нействия. За съжаление и двете черни кутии няма да са налични за разследването, въпреки че биха били изключително интересен материал (особено разговорите в пилотската кабина).

 

Историята е меко казано мелодраматична - преразказвам накратко, четенето на източника си струва:

1. Самолетът се засилва за излитане по пистата.

2. По време на разбега се активира аларма за конфигурация за излитане.

3. Вторият пилот дърпа ръчките обратно, за да намали тягата, но вместо да ги върне на "празен ход", ги връща на "изключено (off)".

4. В резултат освен двигателите спират и генераторите и самолетът спира по средата на пистата без никакви светлини, включително и в кабината (само аварийните), което създава известна загриженост у пътниците.

 

Това обаче далеч не е всичко:

 

5. Капитанът, като разбира какво е направил втория пилот, включва допълнителния генератор и светлината в кабината се възстановява. Стюардесите се опитват да успокоят пътниците, понеже някои вече стават, други искат да слязат и не искат да летят с този самолет. 

6. Докато трае цялата суматоха и след като допълнителният генератор вече работи, успяват да пуснат и двигателите.

7. След като двигателите работят, защо да не вземат направо да излетят от средата на пистата, без да кажат нищо нито на диспечерите, нито на пътниците, нито дори на стюардесите, които са още по пътеките и се опитват да успокоят положението...

8. Така и правят - излитат с пълна тяга.

9. Дотук добре, но по време на издигането се активира аларма - оказва се, че в суматохата след пускането на двигателите, са забравили да включат климатичната система и кабината не се компресира.

10. Алармата се чува от стюардесите отпред, които се опитват първо да говорят с кокпита, но не разбират отговора (не е ясно дали е бил на английски или на друг език).

11. Стюардесата отпред се опитва да влезе в кокпита с аварийния код. Отварят й, но обяснение на ситуацията отново няма.

12. Докато трае цялата разправия наближават Осло и кацането започва.

13. След кацането и слизането на пътниците стюардесите отказват да продължат работа и си тръгват.

 

Щеше да е смешно, ако историята се случваше в автобус в близкия изток или средна азия...

 

Нарушенията на процедури и правила, всяко едно от които води до поне временно отнемане на пилотски права е трудно да се изброят, но е сигурно, че са много.

Дискусията в avherald под статията е много интересна, понеже там пишат и много пилоти и хора от авиационния бизнес. Там е писал и директорът на Go2Sky.

 

В България имаше данни, че поне една авиокомпания оперира при подобни несъответствия, даже тук сме дискутирали.

Tова направо като филма Airplane! 2

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

9. Дотук добре, но по време на издигането се активира аларма - оказва се, че в суматохата след пускането на двигателите, са забравили да включат климатичната система и кабината не се компресира.

 

Добре, че има системи за защита срещу глупака и винаги се активират разни аларми ако пилотите са забравили нещо. Ако един ден самолетите почнат да летят автономно, ще може да се изхвърли в боклука голяма част от техниката, чиято цел е да предотврати правене на грешки от пилотите!

Връзка към мнение

Хубава тема.

Особенно,като знам че утре сутрин летя. Предишният ми полет бе преди....26 години...!

 

Тук сме корави. По време на полет обикновено гледаме "Final destination".

  • Харесвам 8
Връзка към мнение

Добре, че има системи за защита срещу глупака и винаги се активират разни аларми ако пилотите са забравили нещо. Ако един ден самолетите почнат да летят автономно, ще може да се изхвърли в боклука голяма част от техниката, чиято цел е да предотврати правене на грешки от пилотите!

 

О, техниката пак ще е там, само няма да има звукови и светлинни предупреждения. Като се прави автоматична система даже може да има 2-3 пъти повече техника - "за резерва". В противен случай хората няма да имат доверие на автоматизацията. А грешхки стават дори при автоматизирани системи, само дето там са грешки на програмистите, а не на пилотите.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Показателно е и последното изречение в статията - AVHerald са известили норвежкото звено за разследване на инциденти за този случай. И след разменени няколко мейла, звеното е обещало да разследва случая...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Тук сме корави. По време на полет обикновено гледаме "Final destination".

 

Винаги съм се чудел защо няма такъв или подобен в самолета.  Дали защото е стар или има забрана/негласно споразумение за зареждане на такива филми в самолет?  :lol:

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Показателно е и последното изречение в статията - AVHerald са известили норвежкото звено за разследване на инциденти за този случай. И след разменени няколко мейла, звеното е обещало да разследва случая...

 

Междувременно случаят е напоително отразен във всички норвежки вестници и вече няма как да се покрие.

Но също е вярно, че ако avherald не са били толкова настоятелни, е можело да бъде покрит.

 

Случаят показва също от каква огромна полза е наличието на качествена журналистика.

Редактирано от georgiev
  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Винаги съм се чудел защо няма такъв или подобен в самолета.  Дали защото е стар или има забрана/негласно споразумение за зареждане на такива филми в самолет?  :lol:

Имат си някакво правило, по което не се показват самолетни драми по време на полет. В няколко холивудски екшъна бяха изрязали точно сцените с авиокатастрофи..лети лети и хоп - вече излизат от отломките..

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Ил 18 на руските военно въздушни сили се е разбил при кацане. За щастие няма загинали. 38 са ранените 4ма от които в тежко състояние. Самолета се е разпаднал на 3 части.

http://www.bbc.com/news/world-europe-38362858

Връзка към мнение

Имат си някакво правило, по което не се показват самолетни драми по време на полет. В няколко холивудски екшъна бяха изрязали точно сцените с авиокатастрофи..лети лети и хоп - вече излизат от отломките..

 

Преди 3 години си бях качил няколко епизода на Air crash investigation на преносим HDD, като имах намерение да си ги гледам по време на полета от Париж до Ню Йорк. В крайна сметка се загледах в други филми, но се чудя дали щяха да ми направят забележка? :lol:

Редактирано от П.Кръстев
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Преди 3 години си бях качил няколко епизода на Air crash investigation на преносим HDD, като имах намерение да си ги гледам по време на полета от Париж до Ню Йорк. В крайна сметка се загледах в други филми, но се чудя дали щяха да ми направят забележка? :lol:

Някой се беше похвалил вече с подобен опит(мисля тук във форума) и му бяха направили забележка. Не е прието явно.

Редактирано от Oshko
Връзка към мнение

Преди 3 години си бях качил няколко епизода на Air crash investigation на преносим HDD, като имах намерение да си ги гледам по време на полета 

Пак като не си качил това   :ph34r:

( Don't play this at home at the airplane! )

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Точно чета тази тема и ми казаха за това:

 

http://www.dnes.bg/world/2016/12/25/ruski-samolet-s-voenni-i-ansambyl-izchezna-sled-izlitaneto-si.326740

 

http://www.dnes.bg/world/2016/12/25/otkriha-otlomki-i-kolesnik-ot-padnaliia-ruski-samolet.326744

 

Още няма информация в https://aviation-safety.net

 

Лоша работа, баш на Коледа... Бог да ги прости...

Връзка към мнение

Вече ми настръхват косите като видя, че тази тема на форума свети. Толкова зачестиха случаите напоследък. :(

Добро време -> току що заредили гориво -> 20 мин във въздуха -> крайна цел Сирия - да видим какво ще кажат черните кутии

Връзка към мнение

Втори руски военен самолет пада за една седмица. В понеделник са имали късмет и са случили на пилот - успял е да разбие самолета с минимална скорост на полянка. Затова няма загинали. Обаче днес насред Черно море полянка не е имало...

Връзка към мнение

И при добро приводняване има шанс за оцеляване. Открили са тела със спасителни жилетки, което покава, че нещата не са били изненадващи. Кой знае дали не са отказали двигатели или нещо с управлението.

 

Ето един доста интересен клип показващ Ту 154 с паднало управление, единствено са се управили с двигателите и опашката.

 

https://www.youtube.com/watch?v=mvgvIxpNMn0

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Открили са тела със спасителни жилетки, което покава, че нещата не са били изненадващи. 

Ако е така, интересно защо няма сведение екипажът да е подал някакъв сигнал до диспечерите? 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

2016-та година беше една от най-сигурните в авиацията. В 19 катастрофи загинаха общо 325 души.

През 2016-та година авиокомпаниите са превозили общо 3,7 милиарда пътници с 35 милиона полета.

Шансът през 2016-та година човек да загине в самолетна катастрофа е 1:12 847 000. През седемдесетте години този шанс е бил с близо 49 пъти по висок и е бил 1:264 000.

 

asn_infographic_2016.jpg

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 16
Връзка към мнение

Един стар виц гласеше "Граждани, летете на самолетите на Аерофлот, че не останаха"... Проблем с носовия колесник в Калининград: http://www.avianews.com/incidents/2017/01/4_aeroflot_slideoff_kaliningrad.shtml

 

500.jpg

 

502.jpg

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.