Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

Преди 1 час, дядо Пепи каза:

Да започна от там, че действията на екипажа се изпълняват по т.н. процедури - нормални и аварийни. Не си спомням каква машина  на Air France падна над Атлантика. Но съм почти абсолютно сигурен, че каквато и да е била, в нейния  FOM ( Flight Operation Manual) няма процедура за промяна на ешелона, за да търси земни ориентири и пилотира визуално. Единствено ( може би ) има процедура за визуален заход за кацане някъде , по някакви причини.Но във всички случаи всякакви действия на екипажа биха били допустими, за да завърши полета безопасно и бъде спасен живота на пътниците и екипажа, както и целостта на машината.   

Не знам някой да лети по трековете през Атлантика визуално. Още при попълването на Flight Plan трябва да се посочи вида на полета. и мисля, че като се напиша VFR всичко ще приключи до тук.

За конкретните случаи, които споменах -  над Атлантика и до Москва по-скоро си задавам въпроса няма ли сигнализация за отказ или не включен обогрев на Пито . Защото, както вече имах възможност да напиша, от там е тръгнало всичко ( по мое скромно мнение).       

A330. Слушах кабината. PF от самото начало вярваше, че има отказ на инструментите и изглежда игнорира изцяло показанията им. Дори след срива искаше да вдига въздушните спирачки, вярвайки, че е с много висока скорост. Иначе просто се питах дали през нощта на примерно fl40 бих могъл да видя хоризонта след възстановяване след срива и да изравня самолета без уреди. Не да летя с а330 vfr целия полет.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Аз като лаик се чудя, в днешно време, ако уредите(датчиците) за основни параметри на полета откажат, или пилотите имат съмнения дали отчитат правилно, не е ли логично поне за местоположение, височина, скорост да черпят инфо от GPS, или поне да сравнят показанията? 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Самолет737-400, изпълняващ полет за Корендон от Анталия до Цюрих, е загубил налягане в кабината (и кислородните маски са паднали) при изкачване от 32 000 на 34 000 фита, на 85км от София. Екипажът веднага е поискал промяна на височината до 13 000 фита. 22 минути по-късно самолетът е кацнал на писта 27 в София. По-късно компанията е изпратила резервен самолет, който е продължил полета до Цюрих със закъснение от 6 часа и 30 минути. Няма пострадали пътници и екипаж:

http://avherald.com/h?article=4b5f3855&opt=0

  • Харесвам 1
  • Замислям се 2
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

В Будапеща сутринта е стал сериозен инцидент със самолет на Травел сървиз изпълнявал полет до Тел Авив. При включени двигатели на самолета, машина за теглене на самолети е почнала маневра със самолета. Пушекът от дизеловият двигател обаче е влязал през двигателите на самолета в пътническия салон , където е настъпила паника. Пътниците са били евакуирани с пързалки, но една пътничка в критично състояние след като е изпаднала от пързалката и си е ударила главата в бетона. :(

  • Шок 1
Връзка към мнение

Два самолета се сблъскаха на летище ”Бен Гурион”

 

14:46  |  28 март 2018

Германски самолет се е сблъскал тази сутрин с израелска машина на пистата на летище "Бен Гурион". Инцидентът е причинил материални щети, но няма пострадали.

Говорител на Израелската администрация на летищата съобщи, че рано сутринта опашката на самолет на авиокомпания "Германия" (Germania), който трябвало да излети за Берлин, се ударила в опашката на самолет на израелския авиопревозвач "Ел Ал" с дестинация Рим.

По думите му "са причинени тежки материални щети, главно на германския самолет", но за пътниците не е имало "никаква опасност" и те са били качени на алтернативни полети.

Инцидентът, който е рядкост, се разследва, заяви Офер Лефлер. Телевизионни кадри показаха разцепената опашка на германския самолет.

Clipboard01.jpg.aa1767694e87dd2146cc0bba1a5bde8e.jpg

 

photo_2018-03-28_06-59-47-1024x576.jpg

Редактирано от tonica
  • Шок 2
Връзка към мнение

Самолет се приземи по корем в тревата край писта на летище в Перу, след като колесниците му се счупили при кацане.

Машината на перуанските авиолинии оставила дълга следа от пламнало гориво.

За щастие при инцидента няма пострадали и сериозно ранени, но самолетът е изгорял напълно.

„Боинг”-ът бил на 25 години, казват от компанията.

1.jpg.6fea6d865a138d8ab48321cc3a887578.jpg

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Разби се военен самолет, всички са загинали - поне 257 души!!!

Самолетът е алжирски, паднал е в северната част на страната вероятно заради времето. На борда са били и близки на военните.

Всички на борда на алжирски самолет Ил-76 са загинали след падането му в северната част на страната, съобщават местни медии.

За повече инфо цък.

 

 

  • Шок 1
Връзка към мнение

При полет от Ню Йорк за Далас : " един от двигателите на летателната машина е избухнал във въздуха и е счупил илюминатор " , при което една жена е излетяла навън.

статията на бг

 

Редактирано от silvia_b
  • Шок 5
Връзка към мнение
преди 4 часа, T.E.Lawrence каза:

Баси малшанса.

Малшанс за пътничката, която е ударена фатално. Но така става, когато се откъсне лопатка(и). Я от компресор, я от турбината( по-често). Преди доста години на един мой колега от военната авиация му се откъсна лопатка от турбината в полет. И удари самолета, прекъсвайки по един тръбопровод от двете хидросистеми. Конструктивно така е изпълнено, че двете хидросистеми се пресичат само на едно, единствено място. и там удари откъсналата се лопатка. А на онова сечиво всичко се управляваше с ток и хидравлика. Но при отказ на двете ХС действието беше само едно: катапултиране. Което и колегата направи. :). Та ставаше въпрос за малшанс.   

  • Харесвам 8
  • Шок 1
Връзка към мнение

Пореден инцидент, за щастие без жертви. Самолет А330-300 на авиокомпания Делта е трявало да изпълни редовен полет от Атланта до Лондон-Хийтроу, но двигател 2 е обхванат от пламъци още преди излитане:

image.thumb.png.b10dd352bb2b50db2483425fa6d8f6fc.png

image.thumb.png.7ebb2911d4cfdf50a1a11f81136167c2.png

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 11 минути , akair каза:

двигател 2 е обхванат от пламъци още преди излитане

Това е може би "най-добрият момент", ако въобще може така да се каже за такъв отказ. Самолетът е на земята, носовото колело не е вдигнато. Следва аварийно спиране, евакуация и адекватни действия на аварийните служби на летището. Ако носът е вдигнат става много по-интересно, защото излитането продължава. И тогава екипажът трябва да се справи с много повече задачи. Нещо, което на тренажор се разиграва без брой, без брой пъти. Докато действията на двамцата най-отпред се доведат до автоматизъм. За това се ходи на симулатор на всеки 6 ( шест ) месеца. :)

  • Харесвам 7
Връзка към мнение
преди 5 часа, randi каза:

Пътничката от 737 не е загинала на самолета, нито е излетяла от прозореца. Починала е в болница от сърдечен удар

Ако е била със закопчан колан нямаше да влезе в новините с трагичен край. Сигурен съм.  

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
14 minutes ago, дядо Пепи said:

Ако е била със закопчан колан нямаше да влезе в новините с трагичен край. Сигурен съм.  

NTSB са потвърдили, че въпросната пътничка е била със закопчан колан, ако това има някакво значение...

https://www.cbsnews.com/news/southwest-flight-1380-jennifer-riordan-cause-of-death/

 

Друг въпрос започва да се надига - проверката на лопатките отнема 2 часа и около 200 долара труд на самолет, според ФАА. Авиокомпанията, наред с други а/к, е изискала допълнително време за проверка на всички лопатки ( ? blades). Можело ли е отказ на ФАА за допълнително време да предотврати инцидента, надали някой може да кажа със сигурност.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Самолет на Делта, излетял след WN1380 е загубил колело от един от колесниците на излитане и се е приземил на летище Дълес в ДЦ:

https://www.washingtonpost.com/news/dr-gridlock/wp/2018/04/17/delta-flight-makes-emergency-landing-at-dulles-after-problems-with-its-landing-gear/?utm_term=.22542f14a23d

Връзка към мнение
На 4/19/2018 в 23:27, akair каза:

NTSB са потвърдили, че въпросната пътничка е била със закопчан колан, ако това има някакво значение...

https://www.cbsnews.com/news/southwest-flight-1380-jennifer-riordan-cause-of-death/

 

 

Аз просто се опитвам да си представя как така въпросната пътничка е била частично изсмукана през прозореца, след като е била със закопчан колан... Или колана се е откопчал, или се е скъсал, едва ли се е откъртила седалката, въпреки, че и това сигурно не е изключено.

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към мнение
преди 8 часа, FlyTraveler каза:

Аз просто се опитвам да си представя как така въпросната пътничка е била частично изсмукана през прозореца, след като е била със закопчан колан... Или колана се е откопчал, или се е скъсал, едва ли се е откъртила седалката, въпреки, че и това сигурно не е изключено.

Зададох си същия въпрос. Виждал съм каква ли не хамалска работа с коланите . Но никога не съм мислил, че ще подаде при взривна декомпресия. Гледал съм един филм за един инцидент преди доста години. На едно английско сечиво ( Трайстар мисля, че беше) се пръска челното челното стъкло на командира. Вторият пилот с помощта на старшата стюардеса успяват да го задържат наполовина вътре, наполовина-вън. И така вторият пилот приземява самолета без повече ексцесии. Мислех, че с годините качеството на коланите е повишено, но изглежда не са разчетени за такова натоварване.   

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 1 час, дядо Пепи каза:

Гледал съм един филм за един инцидент преди доста години. На едно английско сечиво ( Трайстар мисля, че беше) се пръска челното челното стъкло на командира. Вторият пилот с помощта на старшата стюардеса успяват да го задържат наполовина вътре, наполовина-вън. И така вторият пилот приземява самолета без повече ексцесии. Мислех, че с годините качеството на коланите е повишено, но изглежда не са разчетени за такова натоварване.   

Гледала съм същия филм, но в случая капитанът тъкмо беше разкопчал колана, а не се скъса.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 3 часа, дядо Пепи каза:

Зададох си същия въпрос. Виждал съм каква ли не хамалска работа с коланите . Но никога не съм мислил, че ще подаде при взривна декомпресия. Гледал съм един филм за един инцидент преди доста години. На едно английско сечиво ( Трайстар мисля, че беше) се пръска челното челното стъкло на командира. Вторият пилот с помощта на старшата стюардеса успяват да го задържат наполовина вътре, наполовина-вън. И така вторият пилот приземява самолета без повече ексцесии. Мислех, че с годините качеството на коланите е повишено, но изглежда не са разчетени за такова натоварване.   

 

Случая с пилота, наполовина навън през челното стъкло е с BAC 1-11 на British Airways през 1990 г. (Трайстар-а е на Локхийд и много по-голяма машина). Не си спомням дали е бил със закопчан колан капитана.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.