Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

На ‎5‎.‎10‎.‎2017‎ г. в 4:32, akair каза:

Даш-8 с 43 пътници и 4 човека екипаж е ударил 2 сърни на кацане на малка площадка за полети в провинция Албърта, Канада. Пострадали са само сърните и перката, която е имала контакт с тях:

http://www.cbc.ca/news/canada/edmonton/plane-deer-conklin-1.4324293

С риск да бъда неразбран искам да отбележа, че перка има Карлсон, който живее на покрива от едноименната приказка. Самолетът има ВИНТ или витло, който се състои от лопати. И тези лопати могат да бъдат 2, 3, 4, 6 и т.н. Могат да бъдат и двуредови, като на Ан-22. Като част от фундаменталната наука аеродинамика се изучава аеродинамика на ВИНТА. Позволявам си тази вметка, с най-добри чувства, защото виждам високото ниво на компетентност на форума. Което е похвално. И още веднъж моля да бъда извинен!!!     

  • Харесвам 11
Връзка към мнение
3 hours ago, дядо Пепи said:

С риск да бъда неразбран искам да отбележа, че перка има Карлсон, който живее на покрива от едноименната приказка. Самолетът има ВИНТ или витло, който се състои от лопати. И тези лопати могат да бъдат 2, 3, 4, 6 и т.н. Могат да бъдат и двуредови, като на Ан-22. Като част от фундаменталната наука аеродинамика се изучава аеродинамика на ВИНТА. Позволявам си тази вметка, с най-добри чувства, защото виждам високото ниво на компетентност на форума. Което е похвално. И още веднъж моля да бъда извинен!!!     

Така е! Не е нужно да профанизираме темата, но и ако изпаднем в твърде много технически детайли, може или да загубим част от аудиторията, или да изпаднем в един безкраен обяснителен режим кое какво е и "има ли то почва у нас" - феномен, който се е проявявал в другите теми на форума :). След като вече има обяснение що е то витло, няма проблем в следващите постове пишещите да използват термина.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Левият (първи) двигател на Airbus A330-243 на компанията Hawaiian e пламнал след кацане на летището в Сиатъл ( SEATAC). Машината е изпълнявала кратък полет за препозициониране от летище Еверет до SEATAC. На борда е имало само екипаж, не и пътници. Няма пострадали

https://twitter.com/JacdecNew/status/928171904229429248

DOGHPjzXcAEOrPR.jpg

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 39 минути , akair каза:

препозициониране от летище Еверет до SEATAC

Че то това си е горе-долу от Горни Богров до Т2... Кога успяха да го подпалят... :lol:

  • Смея се 3
Връзка към мнение

Това е по-добрият вариант! Добре, че не е минал отпред. Не малко случаи има на засмукване, ей така както си подсвиркат....:whistle: 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Не е точно авиоинцидент, но е доста странна история... Авиодиспечер в САЩ е арестуван с бомба...

 

Air traffic controller arrested for allegedly possessing weapon of mass destruction

http://www.foxnews.com/us/2017/11/11/air-traffic-controller-arrested-for-allegedly-possessing-weapon-mass-destruction.html

Редактирано от Topfly
  • Шок 3
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Да напиша нещо с кеф в тая тема! :smile3:
 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 16
Връзка към мнение

На пътник в самолет на Ryanair му е омръзнало да чака и е решил да слезе през аварийния изход на крилото..

 

 

 

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
  • Шок 3
Връзка към мнение

Все по странни инциденти стават... Пилоти са се сбили по време на полет от Лондон до Мумбай...

 

Jet Airways grounds two pilots for fighting mid-air on Mumbai-London flight

http://www.businesstoday.in/current/economy-politics/jet-airways-grounds-2-pilots-fighting-mid-air-cockpit-mumbai-london-flight/story/267252.html

  • Шок 1
Връзка към мнение

Някой може ли да обясни на профаните, как самолет може да кацне без колесник, и какви са рисковете?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 32 минути , Nikolay Ivanov каза:

Някой може ли да обясни на профаните, как самолет може да кацне без колесник, и какви са рисковете?

Ами може, случвало се е неведнъж - с или без колесник, всеки излетял самолет трябва все някога да опита да кацне .
Рисковете са очевидни - самолетът може да се разпадне на парчета, може да се подпали от триенето на корпуса в пистата ...
В тази връзка - преди имаше практика в такива случаи да се положи на пистата слой противопожарна пяна, така че поне да се намали риска от подпалване. Сега нямам представа каква готовност имат повечето летища за такива ситуации, но си спомням, че по време на обиколката на софийското летище, която направихме заедно с група магеланци, попитах пожарникарите точно за това и те ми казаха, че не е предвидено и нямат възможност да покрият (част от) пистата с пяна при подобна аварийна ситуация.

 

 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Връзка към мнение

В QRH на всеки самолет има belly landing I ditch landing. Стискам палци на никого да не му се случва такава "емоция". Но като се случи........Действа основното правило на авиацията: НЯМА САМОЛЕТ , ОСТАНАЛ ВЪВ ВЪЗДУХА. И те така.

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
54 minutes ago, Фил said:

Ами може, случвало се е неведнъж - с или без колесник, всеки излетял самолет трябва все някога да опита да кацне .
Рисковете са очевидни - самолетът може да се разпадне на парчета, може да се подпали от триенето на корпуса в пистата ...
В тази връзка - преди имаше практика в такива случаи да се положи на пистата слой противопожарна пяна, така че поне да се намали риска от подпалване. Сега нямам представа каква готовност имат повечето летища за такива ситуации, но си спомням, че по време на обиколката на софийското летище, която направихме заедно с група магеланци, попитах пожарникарите точно за това и те ми казаха, че не е предвидено и нямат възможност да покрият (част от) пистата с пяна при подобна аварийна ситуация.

 

Ако правилно съм запознат вече никъде не слага превантивно пяна на пистата, а само ако се запали самолета го гасят. Причината е, че от една страна полагането и отстраняването на пяна от пистата изисква много време, а от друга страна се промениха и технологиите. По Нешънъл Джиографик имаше филм как Боинг разбива самолети в пустинята за да тества нови гъвкави резервоари и специална смес против лесно въпламеняване на горивото за да се намали шанса от пожар при аварийно кацане на самолет. Не е случайно, че при повечето инциденти през последните 15-20 години, не пожарите са основната причина за загиване на пътници, а при кацане без колесник аз не си спомням да е имало случай на пожар.

Връзка към мнение
13 minutes ago, Гост said:

Много впечатляващо, благодаря!

Доста по впечатляващо е успешното кацане на Уиз ер в Рим без ляв колесник ;)

 

 

Връзка към мнение
6 minutes ago, tonica said:

Уау! Браво на пилота ! Страшни нерви се искат, само като го гледам на снимка, не ми се мисли, какво му е било на пилота.

По скоро късмет е имал. Мислиш ли, че е зависило нещо от пилота за да може самолета да спре на този стръмен склон? Да не говорим, че излизането от пистата в повечето случаи е в резултата на пилотска грешка....

 

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.