Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

преди 7 часа, Marisha каза:

Дъщеря ми работи в момента в един хотел в Приморско, 30 техни туристи бяха в този самолет, мога да те уверя, че не бяха весели и усмихнати, когато пристигнаха в хотела.

Веднъж с автобус катастрофирахме и автобуса излезе от пътя като спряхме в едно поле с царевица. За щастие в автобуса нямаше сериозно пострадали хора и от пътниците които познавам никой не получи никакъв сериозен шок от случилото се. Разбира се всичко е строго индивидуално, но ако не си видял загинали хора, кръв и т.н. вероятно с лека уплаха ще мине всичко. Вероятно най-запомнящото за пътниците ще бъде, че са спряли сред полето и са джпали сред калта :)

Хубавото е, че след една седмица ще са принудени да летят отново и така бързо ще могат да превъзмогнат евентуалните притеснения от летене със самолет.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 13 минути , akair каза:

От капитана зависи дали ще надуват пързалки или ще изчакат стълби. При случая с А380 на Кантас в Сингапур (с разпаднал се двигател), капитанът е решил, че няма проблем да изчакат техниката. Не виждам нещо странно - има кой да вземе решение и да носи отговорност.

В друг форум пишеше какво предизвикателство е било за служителите - по 2-3 самолета на стоянка, един е чакал на рульожката, ...

Стълбите по принцип не са подготвени за офроуд . Вероятно и летището има дума дали ще се опита да прати стълбите до самолета. В случая е имало дъжд и кал. Добре е все пак, че са направили всичко възможно да пратят стълба. Пързалката със сигурност не е напълно безопасен начин за напускане на самолета.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Като гледам снимките - доста навътре е заорал в нивата ..., има ли някъде инфо колко метра след края на пистата е спрял? 

Връзка към мнение
преди 8 минути , Фил каза:

Като гледам снимките - доста навътре е заорал в нивата ..., има ли някъде инфо колко метра след края на пистата е спрял? 

В някои източници пише, че е 300 метра, но при 200 км/ч подобно разстояние се взима за 5-6 секунди. Вероятно докато усетят какво става, самолетът е спрял в калта.

Връзка към мнение

Инцидента на Варна беше доста по - сериозен... Всъщност на Бургас машината не е преминала през цялата писта и излезнала след нея, а е кацнал и излезнал от пистата вдясно. Ясно се виждат кулата и опашката на един самолет. Имали са хидравличен проблем и носовия колесник е бил неуправляем доколкото разбрах. 

Редактирано от randi
  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Вероятно около 10 секунди са се движели по тревата, защото пишат, че самолетът се е движел със 120 км/ч.

 

На борда не е имало никаква паника и някои дори не са разбрали, че са кацнали ;)

 

http://www.dnes.bg/stranata/2017/07/19/bez-haos-prizemiavash-samoleta-s-262-km-ch-vlizash-v-trevata-sys-120.347743

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 3 часа, Topfly каза:

Стълбите по принцип не са подготвени за офроуд . Вероятно и летището има дума дали ще се опита да прати стълбите до самолета. В случая е имало дъжд и кал. Добре е все пак, че са направили всичко възможно да пратят стълба. Пързалката със сигурност не е напълно безопасен начин за напускане на самолета.

Не, нямат думата. В тази новина е бъкано с някакви небивалици за хидравлични амортисьори... Изглежда самолетът е напуснал пистата странично, не отвъд края й. Ако е обявено като емърджънси, ще се разследва този инцидент. Важното е, че са живи и здрави пътниците. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 1 минута , SLX каза:

Не, нямат думата.

Какво ще направи пилотът ако летището му откаже да му прати стълби, защото мястото е трудно достъпно? Пилотът решава как ще стане евакуацията, но въз основа на съществуващите възможности!

Връзка към мнение

Разследване ще има със сигурност. Иначе ако мястото е трудно достъпно машината няма да е цяла и ще е съвсем друг филма... От сто кладенеца вода се вади. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 1 час, Topfly каза:

Какво ще направи пилотът ако летището му откаже да му прати стълби, защото мястото е трудно достъпно? Пилотът решава как ще стане евакуацията, но въз основа на съществуващите възможности!

Има специален протокол при обявено емърджънси, пазарлъци за стълби или пързалки не може да има. Хидравличен проблем е много сериозна повреда и то отчитайки факта, че има обикновено 3 хидравлични кръга. Неработоспособност на носовия колесник придружена с неработоспособност на вертикалното кормило е много кофти. Вертикалното кормило позволява управление на самолета около вертикалната му ос при по-висока скорост. Подобни инциденти със странично излизане от пистата могат да се получат при проблем със спирачките на едната група главни колесници или с неработоспособност на ривърса на единия от двигателите, която веднага те праща в храсталака (а310 Иркутск 2006). Като излезе докладът от разследването, ще разберем. 

Връзка към мнение
преди 55 минути , SLX каза:

Подобни инциденти със странично излизане от пистата могат да се получат при проблем със спирачките на едната група главни колесници или с неработоспособност на ривърса на единия от двигателите, която веднага те праща в храсталака (а310 Иркутск 2006). Като излезе докладът от разследването, ще разберем. 

Намерих едно видео с инцидента за който споменаваш, но там излизането от пистата не е странично цък

Аз лично изобщо не си спомням някога да е имало подобен инцидент като този в Бургас. много ще ми е интересно какво ще покаже разследването.

Връзка към мнение

А, извинявам се, но полет 778, който съм посочил се оказа, че има съвсем различна причина за катастрофата от тази, която  си мислех аз преди време. Или това, което са посочили в доклада си разследващите е съвсем различно от отказ на ривърс на двигателя. В този случай след преместването на управлението на десния двигател от ривърс на празен ход, капитанът е дал 60% тяга на левия двигател:O, което, съвсем очаквано, е убило повечето от пътниците. Трудно ми е да си представя как точно това би направил опитен командир, но такова е руското заключение. 

Редактирано от SLX
Връзка към мнение
На 19.07.2017 г. в 14:48, Topfly каза:

Намерих едно видео с инцидента за който споменаваш, но там излизането от пистата не е странично цък

Аз лично изобщо не си спомням някога да е имало подобен инцидент като този в Бургас. много ще ми е интересно какво ще покаже разследването.

Ето един 777 на Сингапур как излиза странично на пистата. Не съм се интересувал какви са ги дробили....

 

 

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Този самолет направи няколко кръгчета над центъра, а сега прави втори опит за кацане... Какво се случва.... и случва ли се нещо? 

Clipboard01.jpg

Редактирано от Спас.
Връзка към мнение

Определено става нещо, защото вече има и коли на РВД.

 

Capture.thumb.JPG.f211d83b9bd5f7545f527f59008ce09f.JPG

 

ЕДИТ: Сега виждам, че и в снимката на Спас ги има 

Редактирано от П.Кръстев
Връзка към мнение
преди 18 минути , П.Кръстев каза:

Определено става нещо, защото вече има и коли на РВД.

 

Capture.thumb.JPG.f211d83b9bd5f7545f527f59008ce09f.JPG

 

ЕДИТ: Сега виждам, че и в снимката на Спас ги има 

Нищо не става, преди малко кацна самолет, всеки момент каца Ryanair от Лондон, а след него гледам захожда и Луфтханса от Мюнхен. Колите си обикалят по летището и си вършат работа. Ако имаше проблем, щяха да пренасочат пристигащите самолети предполагам.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Наскоро когато бяха обявени санкциите срещу Катар имаше подобен случай на летището в Доха. Дори се обсъждаше в една тема тук във форума. Пак един самолет обикаляше без да каца и в последствие се оказа, че е някаква учебна процедура.

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.