Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Някой забелязал ли е кога е по-добре да се чекираш - по-рано или малко преди полета. Заради местата питам. Не е драма, че няма да сме заедно, но все пак. При уиз съм забелязала, че когато се чекирам малко преди полета ми дава по-хубави места и в повечето случаи заедно.

Връзка към коментар

Има такава зависимост. В една резервация, ако са билетите, дава съседни места, но не знам при отделните как е. Иначе като почне чекирането първо дава от задните места. За това се чекирайте по-късно, но пак не се знае. Румънците много обичат да си разменят местата при всички авиокомпании🙂. Едва ли самолетът ще е препълнен средата на февруари. Можеш да провериш как са заетите места през сайта им, ако започнеш покупка на място, но не я довършиш.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Здравейте! От няколко дни разглеждам този форум и ви поздравявам за чудесния извор на информация и споделени впечатления, който сте направили 🙂

 

Имам пътуване до Фиумичино и Рим през Май, което чакам с нетърпение, но преди няколко дни се оказа че за деня, в който трябваше да летя от Букурещ на отиване е обявена национална стачка на летищата в Италия. Според италианец, с който говорих е малко вероятно стачка, която е официално обявена не много месеци предварително, да бъде отменена, макар че има някаква малко вероятност да бъде отложена. Тъй като ми е много важно най-късно до обед на въпросния ден да съм на Фиумичино (полетът ми беше ранен)  реших да не рискувам и да уредя пътуване на предишния ден. Цената на променен полет беше доста по-висока от нов билет, така че взех нов билет, с идеята че примерно 2 седмици преди това ще реша кой билет изгаря, в зависимост от това дали има новини (имам къде да преспя, но не ми се плаща излишна нощ в хотела, ако не е наложително).

 

Преди малко обаче прочетох в тема в тук нещо, което не ми беше и минавало през ума - че при повечето авиокомпании ако закупиш билети отиване и връщане и пропуснеш първия полет, компанията отказва втория?! Някой знае ли дали и при Blue Air е така? Не мога да намеря нищо по въпроса из правилата им... Има ли някой опит с това? Предполагам че ако наистина откажат полета не би трябало да има проблем, но ако "превантивно" искам да летя по-рано... Все пак не мога да чакам до последния момент преди да си купя билет за автобус до Букурещ 😕

Връзка към коментар
На 7.04.2019 г. в 0:09, PolinaS каза:

Здравейте! От няколко дни разглеждам този форум и ви поздравявам за чудесния извор на информация и споделени впечатления, който сте направили 🙂

 

Имам пътуване до Фиумичино и Рим през Май, което чакам с нетърпение, но преди няколко дни се оказа че за деня, в който трябваше да летя от Букурещ на отиване е обявена национална стачка на летищата в Италия. Според италианец, с който говорих е малко вероятно стачка, която е официално обявена не много месеци предварително, да бъде отменена, макар че има някаква малко вероятност да бъде отложена. Тъй като ми е много важно най-късно до обед на въпросния ден да съм на Фиумичино (полетът ми беше ранен)  реших да не рискувам и да уредя пътуване на предишния ден. Цената на променен полет беше доста по-висока от нов билет, така че взех нов билет, с идеята че примерно 2 седмици преди това ще реша кой билет изгаря, в зависимост от това дали има новини (имам къде да преспя, но не ми се плаща излишна нощ в хотела, ако не е наложително).

 

Преди малко обаче прочетох в тема в тук нещо, което не ми беше и минавало през ума - че при повечето авиокомпании ако закупиш билети отиване и връщане и пропуснеш първия полет, компанията отказва втория?! Някой знае ли дали и при Blue Air е така? Не мога да намеря нищо по въпроса из правилата им... Има ли някой опит с това? Предполагам че ако наистина откажат полета не би трябало да има проблем, но ако "превантивно" искам да летя по-рано... Все пак не мога да чакам до последния момент преди да си купя билет за автобус до Букурещ 😕

Blue Air мисля, че са от типа, които няма да ти отменят връщането, но най-лесно да ги питаш. По-типичните лоу костове го нямат това правило. А и при положение, че има стачка би трябвало да са по-гъвкави в удовлетворение на желанията на клиентите. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Писах им в 23:35 тази вечер и получих отговор в 0:29 😮 Май досега не ми се е налагало да ползвам customer service на авиокомпания и не знам стандартно бърза реакция ли е, но съм впечатлена. Така е, слава богу няма проблем да си ползвам само връщането.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

За ползващите румънската АК Blu Air, има промяна в сроковете за онлайн чекин. При ниския тарифен план LIGHT е 3 дни преди излитане, при средния CLASSIC - 7 дни, а при високия PREMIUM - 30 дни. 

До скоро /изпробвано за полет в началото на април и извършено чекиране средата на март/ срокът беше 30 дни преди полет независимо от тарифния план.

Връзка към коментар

Еее 😞 Беше си много удобно да не трябва да търсиш къде да си принтираш билета за връщане, за разлика от други нискотарифни. Интересно дали важи за вече купени билети... Съвсем скоро ще разбера.

Връзка към коментар
преди 36 минути , PolinaS каза:

Еее 😞 Беше си много удобно да не трябва да търсиш къде да си принтираш билета за връщане, за разлика от други нискотарифни. Интересно дали важи за вече купени билети... Съвсем скоро ще разбера.

Не търсиш никъде  да принтираш, при тях е безплатно издаването на бординг пас на летището.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Това поне е добре. Аз за себе си ще съм по-спокойна ако знам че билетът го имам предварително, така че пак ще гледам да принтирам предварително🙃, но е друго като знам че не задължително.

Връзка към коментар

Мда, бординг пас имах предвид и знам че е така, грешка. Съжалявам, правя 3 неща едновременно 🤪 и още не мога да се "нарадвам" как преместиха стачката (което естествено не зависи от Blue Air) от деня в който отивам на деня в който се връщам (пак по-добрия вариант де, но аз повече пари за нови билети нямам).

Редактирано от PolinaS
добавяне
Връзка към коментар
1 hour ago, PolinaS said:

Еее 😞 Беше си много удобно да не трябва да търсиш къде да си принтираш билета за връщане, за разлика от други нискотарифни. Интересно дали важи за вече купени билети... Съвсем скоро ще разбера.

Важи. Моите билети са купени миналата година и днес като пробвах чекиране ми изписа грешка ... да надградя на премиум и ще се чекирам🙂.

Тази промяна ми се мерна на сайта им някъде към 10 април, но понеже март си даде чекин в 30-дневния срок реших, че и преди е било така, но не са го спазвали😁. Днес си взех новата лична карта и се сетих да тествам. Не знам за връщането как ще бъде, като двете посоки са на обща резервация. Края на месеца ще разбера и споделя, ако някой не ме изпревари.

35 minutes ago, PolinaS said:

Мда, бординг пас имах предвид и знам че е така, грешка. Съжалявам, правя 3 неща едновременно 🤪 и още не мога да се "нарадвам" как преместиха стачката (което естествено не зависи от Blue Air) от деня в който отивам на деня в който се връщам (пак по-добрия вариант де, но аз повече пари за нови билети нямам).

За каква стачка говориш, че аз нещо не съм разбрала?

Видях за стачката, че е в Италия. Помислих, че и румънците ще стачкуват🙂

Редактирано от ДиянаВ
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Стачка на 21-ви в Италия имаше. Много полети бяха отменени, но нашия беше вечерен и летя. Само дето сутринта като се опитахме да питаме на летището има ли някакви новини ни казаха че нищо не се знае и да се свържем с компанията да питаме, а цял ден това беше напълно невъзможно... Телефони (включително импулсни) никой не вдига, имейли не се отразяват... Предполагам че е нормално за ситуацията, но си попсувахме 😑 

 

Тридневен е срока за чек-ин вече за ниската тарифа явно, да, независимо дали резервацията е направена преди април.

Връзка към коментар

Да споделя и аз скорошен опит. Полетите ни бяха на 23.05. отиване и 27.05. връщане до/от Шарл де Гол, терминал 3. Он лайн чекирането е възможно 3 дни преди полета, 3-дневният срок важи и за обратния полет, независимо че бяха на една резервация. Чекирането може да се направи и на летището без такса. Аз го направих он лайн през телефона си, пазеха се всички данни на пътниците, въведени при чекирането на отиващия полет и стана много лесно и бързо. Бордните карти ни ги издадоха на летището с представен документ за самоличност, т.е. нищо не съм принтирала. Имаше хора, които не се бяха чекирали сами онлайн и нямаше проблем с това.

Терминал 3 на летище Шарл де Гол е малък, без навалици и човек много лесно се ориентира и оправя. На 4-5 минути пеша е от гарата на терминал 1.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

А с багажа как беше? Можеше ли дамска чанта и ръчен куфар? Досега два пъти сме ги ползвали и ставаше. Но да не са станали по-строги? Защото може да се наложи дъщеря ми да ги ползва пак, но с раница за лаптоп и ръчен куфар.

Връзка към коментар

С багажа в Букурещ правеха проблем за раница и малък куфар. Искат да вкараш раницата в куфара. Иначе за нормална дамска чанта или в случая с мъжа ми малка чанта, фотоапарат и куфарче не е имало проблем. В Малага за по-голяма и обемна дамска чанта също не са разрешили на една приятелка. Общо взето следи се, но не навсякъде, зависи от земния персонал, а и конкретен служител. Човек трябва да има едно на ум и да осигури предварително пространство в куфара си.

Връзка към коментар

От Букурещ не видях да правят проблеми за багажи неотговарящи на нормата и допълнителни чанти. На връщане от Фиумичино обаче, тези които не можеха да си съберат всичкия багаж в една чанта ги таксуваха и им чекираха мисля куфарите. Моята приятелка го събра, но казаха че е прекалено голям или тежък и го взеха за багажното, без да таксуват. За очевидно неотговарящи размери не са се заяждали на други обаче, видях в кабината много по-дебели куфари от нейния. 

 

Връзка към коментар

Друг вариант е от безмитните магазини да се купи една по-голяма найлонова торбичка😀. В Малага с приятелката така е станало и номера минал. Аз съм имала предвид тази резерва, но не съм я прилагала.

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Здравейте! С Light клас, където онлайн чекина започва от 3 дни преди полета, няма да можем да си разпечатаме boarding pass за връщането. Така и не разбрах безплатно ли е чекирането на летището при Блу еър?

И още 1 въпрос, понеже за пръв път се чекираме онлайн, сигурно ли е, че пасовете ни ще ги прочете машината - принтирах отиването на хубав цветен принтер, но все пак малко ме притеснява. Да прескачаме ли смело опашката за багажа - само с ръчен сме.

Благодаря!

Връзка към коментар
30 minutes ago, deian said:

Здравейте! С Light клас, където онлайн чекина започва от 3 дни преди полета, няма да можем да си разпечатаме boarding pass за връщането. Така и не разбрах безплатно ли е чекирането на летището при Блу еър?

И още 1 въпрос, понеже за пръв път се чекираме онлайн, сигурно ли е, че пасовете ни ще ги прочете машината - принтирах отиването на хубав цветен принтер, но все пак малко ме притеснява. Да прескачаме ли смело опашката за багажа - само с ръчен сме.

Благодаря!

Безплатно е чекирането на летището.

Няма проблем и с разпечатани бордни карти направо на гейта да се отиде.

Не знам дали си пътувал от Букурещ досега, но на информационните табла на летището никъде не пише от кой гейт излита самолета. Има информация само за номерата на чекин гишетата. За това винаги минавам през чекин гише, дори и ако съм само с ръчен багаж, който не чекирам, за да питам на кой гейт е полета.

Всъщност не разбрах дали отиването Ви е от Букурещ.

Връзка към коментар
19 minutes ago, deian said:

Да, от Букурещ. На boarding pass също не пише гейт. А ако имам вече принтиран, могат ли да ми издадат на гишето, ако така и така ходя до него?

Да, могат да издадат и дори предпочитат да издават. Не знам защо.

Един практичен съвет. Когато влезете на заминаващи има голямо информационно табло, на което излизат полетите, но не всички, а само тези 40 минути напред. Малко по-навътре /зад първото табло/, където е гише-информация има още едно табло, което е по-подробно и включва полетите поне за час и половина напред. Гледайте него, за да може да минете проверките по-навреме и да седнете някъде. Във фоайето заминаващи почти няма места за сядане и стоиш прав.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ако сте пушач, в зоната на гейтовете има помещение за пушене. Друг е въпросът, че влезеш ли, може да откажеш цигарите😀. Един път опитах и след това не съм повтаряла. Димилник голям😆

Връзка към коментар

Благодаря за съветите. 🙂Не сме пушачи.

А мерят ли багажа в онези кошници? Нашите са мерени с рулетка напълнени 54x39x23, при позволен 55х40х20 10 кг. Нашите са под 10 кг, но тези 2-3 см дебелина малко ме притесняват. Ако понатисна куфара да се посплеска, сигурно ще влезе...

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.