Прескочи до съдържание

Uber - нещо като airbnb за таксита и превоз?


Препоръчани мнения

Което според мен е ключа от бараката, както за забраните в Европа, така и за шествията и т.н. 

 

И се питам, искрено, имаме ли нужда от сертификация на такситата? Поне в България полза не мисля, че има. Нямаш никаква гаранция дали като се качиш в такси няма да кара като олигофрен, никаква гаранция, че автомобила е в добро състояние, нямаш и никаква гаранция, че човека зад волана е "сертифицирания". Тук все още се мъчим да излезем от блатото на помпичките.

 

Явно не знаеш какво беше през 90-те , защото си млад ... след работа лепиш табелата на покрива и ставаш такси. Няма цвят , няма контрол , няма касови апарати , няма гявол ...

Посред нощ са ми спирали обратни ( два пъти) и като пристигнахме предлагат вместо сметката "да пием по кафенце"  ... в 3-4 след полунощ  :)

Спираш на пътя и по нищо не може да разпознаеш кой е такси и кой тръгнал по любов ...

На единия му хвърлих банкнота и панически се изнесох.

Всякакви ги имаше тогава и евала на Бате Ваньо , че вкара нещата в релси.

Аз като ходя на доктор искам да знам , че е лицензиран , като ходя при адвокат също , та дори и при проститутка да ида ще ми се иска да е опитна и доказано способна  ;)

П.С. Да поясня , че и от първия се спасих   :lol:

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ти си прав, но не вземаш предвид какво става ако има като стане катастрофа, как стоят нещата със застраховките ако има ранени сред пътниците след като нормалните застраховки не покриват тези разходи при комерсиални превози. Такива неща, като добавим и избягването на данъци и осигуровки и съвсем става каша.

 

Личното ми мнение е че такситата трябва да са самоуправляващи се коли. Големия проблем реално обаче не е технически а социален. Всичките бакшиши като останат без работа после отиват на социални помощи. Същото важи и за други дейности. И ако преди 20-30 години правителствата можеха да насъскват полицията да бие по протести, сега хора като бройка са доста повече и е непридвидимо. Услуги като Юбер са реални стъпка назад, не напредък.

 

Това със застраховките, до колкото има такъв проблем, е само въпрос на време да се появи подходящ продукт от застрахователите, и ако го няма до сега не е, че е невъзможно да се направи, а че просто такива услуги не са съществували.

 

За данъците и осигуровките също не виждам как ще се избягват, при положение, че всичко минава електронно и е документирано как ще скриеш данъци? Няма как юберджията да не пусне апарата, да не издаде касова бележка и т.н. практики, които са масови буквално по целия свят, включително в Холандия. 

 

Явно не знаеш какво беше през 90-те , защото си млад ... след работа лепиш табелата на покрива и ставаш такси. Няма цвят , няма контрол , няма касови апарати , няма гявол ...

Посред нощ са ми спирали обратни ( два пъти) и като пристигнахме предлагат вместо сметката "да пием по кафенце"  ... в 3-4 след полунощ  :)

Спираш на пътя и по нищо не може да разпознаеш кой е такси и кой тръгнал по любов ...

На единия му хвърлих банкнота и панически се изнесох.

Всякакви ги имаше тогава и евала на Бате Ваньо , че вкара нещата в релси.

Аз като ходя на доктор искам да знам , че е лицензиран , като ходя при адвокат също , та дори и при проститутка да ида ще ми се иска да е опитна и доказано способна  ;)

П.С. Да поясня , че и от първия се спасих   :lol:

 

Не говоря за абсолютно никакъв контрол, а за такъв, който ще е прилаган от клиентите на база рейтинги и ревюта. Масово, поне в София, таксита се карат от хора, които нито са минали психотестовете, даже имаше наскоро информация колко голям процент дори нямат книжки. Ако ще има контрол, нека да е сериозен, в момента, поне по това, което съм чел  е по-скоро мижи да те лажем. 

Връзка към мнение

Шофьорите на Black Cab се славят не толкова с безупречното си познаване на улиците в Лондон, а с умението да изибрат алтернативни маршрути, които заобикалят задръстванията. За тази работа GPS-ите на този етап не са от особена полза, въпреки, че има разни опити в тази насока...

Връзка към мнение

Аз бих се доверил на услугата в някоя по-законна държава , но у нас ще почакам  :)

 

Аз пък точно обратното, колкото е по- "незаконна" държавата, толкова международна услуга с установени правила на работа, с които съм свикнал е по-привлекателна. Все пак знаеш какво да очакваш :) 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Tъй като се поинтересувах и в една друга тема етио на какво интересно инфо попадам :

 

Uber and Lyft appear poised to destroy New York’s iconic taxi industry

http://bgr.com/2014/07/09/uber-vs-lyft-new-york/

Връзка към мнение

Само няколко цитата:

 

"buying a new taxi license costs more than $1 million"

 

"VC funds that hand out billions of dollars to services that can run brand new luxury car fleets that undercut battered, cramped old taxis on pricing"

 

Проблема в щатите са регулациите заради браншовите синдикати. Нещо много по слабо развито тук. Такси бизнеса е често монопол в големите градове.

Юбер съществува също така заради финансирането. Даже бих казал че това е началото на края - неликвидни и спекулативни финанси потичат към обществени сфери където за да е спокойно всичко е било много строго регулирано. Следва хаос - при следващата циклична финансова криза, неизменна част от пазарния капитализъм съществуващ на принципа на задължителна стабилна експанзия.

Връзка към мнение

Имайки предвид, че съм про идеята на компанията (следя я откакто беше бета), не отричам, че имат малко крайни практики:

http://money.cnn.com/2014/08/11/technology/uber-fake-ride-requests-lyft/

Връзка към мнение

Оказва се , че Ню Йорк , Чикаго и други американски градове готвят голяма балтия спромени в законодателството още тази есен с което твърде вероятно ше ги изхвърлят от пазара,

Вече има заведени и много дела срещу тях.

Връзка към мнение
Георги Матеев

Между другото - цените им (поне за Ню Йорк) не са хич впечатляващи. В момента си планирам придвижването от летище JFK до хотела и инсталирах тестово Uber. Зададох точния адрес и получих приблизителна цена от $67. За сравнение - стандартно такси (поръчано онлайн) ще ми излезне около $55 за същия маршрут.

Връзка към мнение

Между другото - цените им (поне за Ню Йорк) не са хич впечатляващи. В момента си планирам придвижването от летище JFK до хотела и инсталирах тестово Uber. Зададох точния адрес и получих приблизителна цена от $67. За сравнение - стандартно такси (поръчано онлайн) ще ми излезне около $55 за същия маршрут.

 

Цените между JFK и Манхатън са фиксирани на $52 долара, без значение от адреса. Може би и за това е така. В тези пари обаче не са включени толове и някаква такса (мисля, че беше 0.50 долара), така че в крайна сметка вероятно ще се поизравнят. Сигурно UBER ще е по-рентабилно в частите на Манхатън, които са по-близо до летището, а ще губи, когато са по-далече. 

Връзка към мнение
Георги Матеев

Цените между JFK и Манхатън са фиксирани на $52 долара, без значение от адреса. Може би и за това е така. В тези пари обаче не са включени толове и някаква такса (мисля, че беше 0.50 долара), така че в крайна сметка вероятно ще се поизравнят. Сигурно UBER ще е по-рентабилно в частите на Манхатън, които са по-близо до летището, а ще губи, когато са по-далече. 

 

Има таксиметрови фирми, при които крайната фиксирана цена за адрес в Манхатън е $51 - включително с всички такси и толове. Съвсем отделен е въпроса, че с метрото се стига за $7.50 :)

 

Вероятно Uber ще е по-изгодно за придвижвания в града. Като съм в САЩ ще тествам приложението по-обстойно в няколко града и ще направя реално сравнение. Но поне засега не ме печелят като клиент.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Имайте предвид, че Uber в Щатите залага на много по-висок клас автомобили спрямо редовите таксита. Затва и името е "превъзходно". Разлика в цената е напълно основателно да има.

Редактирано от macf1an
Връзка към мнение
Георги Матеев

Бях останал с впечатление, че като цяло гонят по-ниска цена. Явно не важи за навсякъде.

Връзка към мнение

Цената не (беш)е основен приоритет. В естеството си, това е услуга за "частни шофьори", което си върви с категорията лукс, което носи това понятие :) Явно самите шофьори, за да си увеличат конкурентоспособността , са подгонили таксиметровите цени.

Връзка към мнение

Има си различни класове Uber-и, като различните класове са налични в различни градове. Конкретно за Ню Йорк, лоу кост класа UberX има по-евтини тарифи от такситата:

 

UberX:

$3 първоначална

$0.40 на минута

$2.15 на миля

https://www.uber.com/cities/new-york

 

Таксита (тарифите са взети от сайта на NYC Taxi and Limousine Commission):

$2.50 първоначална + $0.50 такса

$0.50 на минута

$2.50 на миля

http://www.nyc.gov/html/tlc/html/passenger/taxicab_rate.shtml

 

При Uber има минимална тарифа, която не я видях при такситата, но общо взето е това. Иначе оригинала е UberBlack, който наистина е луксозни и нови коли, съответно доста по-скъп. 

Връзка към мнение
Георги Матеев

Ясно, значи цените (поне за Ню Йорк) са горе-долу сходни.

 

Честно казано в такъв случай не виждам огромно предимство на Uber пред традиционните таксита, още повече че за Uber се предполага и наличието на мобилен интернет, което в държава извън ЕС може да е пречка или да оскъпи значително нещата, особено ако няма free wi-fi и не разполагаш с локална SIM карта.

Лично аз бих прибягнал до Uber само, ако цената е чувствително по-ниска от тази на такситата.

Връзка към мнение

Чувствително по-ниска цена трудно ще се намери.

Друго подобно приложение е GetTaxi, което работи с обикновените таксита, в Лондон, Ню Йорк... Ако някой го интересува, да драсне едно лично ще пратя referral код за 10 паунда. 

Връзка към мнение
  • 3 месеца по-късно ...

Хайде, честито. Пуснаха го за София.

Безплатно 2 возения до 30 лв с UBERXSOFIA (при регистрацията!)

 

Има реферална програма за регистрацията, не пропускайте да се възползваате - получавате 15 лв безплатни, заедно със собственика на рефералния линк. Георги може да пусне един форумен линк :)

 

Ако ползвате рефералната програма, губите 2те возения за 30 лв.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Хайде, честито. Пуснаха го за София.

Безплатно 2 возения до 30 лв с UBERXSOFIA (при регистрацията!)

 

Има реферална програма за регистрацията, не пропускайте да се възползваате - получавате 15 лв безплатни, заедно със собственика на рефералния линк. Георги може да пусне един форумен линк :)

 

Ако ползвате рефералната програма, губите 2те возения за 30 лв.

 

Тъй като рефералната програма важи само за България (поправи ме, ако греша, но бонуса е във валутната единица на държавата и не може да се ползва в чужбина?) не мисля, че е редно да имаме форумен линк. Може да направим отделна тема по conga системата, всеки следващ ползва линка на предишния. Ако ти се занимава да я отвориш тази тема във форума за Топ Оферти екстра. Иначе аз ще я направя довечера :) Пък и 2-те возения за 30лв изглеждат доста по-добре :)

Връзка към мнение

Аз се регистрирах с чуждоземски реферален линк и ми даде 15 лв.

Уви, това ми отне опцията да ползвам 2те возения, затова и задрасках текста, да не се мине някой :)

Най-изгодно (в момента) е да се действа само с официалния линк, а конга-та да почне когато изтече промоцията (20 Февруари).

В нета има много промоции, някои за по 2 седмици безплатно возене .. други за по 30-40-50 долара кредит, но не са съвместими ако се регистрираш с реферален линк.

 

Интересна история: http://www.businessinsider.com/blake-jareds-50000-uber-credit-free-rides-for-life-2014-4

 

Това не го бях мяркал, не знам дали е обсъждано: http://uber.klm.com/nl/en

 

Летиш с КЛМ - получаваш 30 евро кредит за града, в който отиваш, и направо те чакат. Хитро.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Впечатлен съм от цените:

Base fare 0,70 лв.

0,20 лв. per minute

 

0,40 лв. Per kilometer

Min fare 3,00 лв.

Cancellation fee 3,00 лв.

 

Sample Vehicles: Dacia Logan Volvo V50 Ford Focus

 
Ако са толкова ниски, и бонусът е за 2 возения, независимо от цената, може би наистина е по-изгодно да се направи верижна регистрация, защото тя трупа чист кредит, за произволен брой возения.
Връзка към мнение

Тъкмо вчера четох една статия как в Ню Делхи ще забраняват Uber такситата, защото една жена твърди, че е била изнасилена от шофьора. То миналото на шофьора не било проверявано много - той си е бил престъпник и май затова е станал инцидента.

Ето една примерна статия:

http://www.fbr.bg/read.php?n=13608

Връзка към мнение

Няма гаранция никога.

В София има голяма таксиметрова компания, в която работят (или поне работеха) много бивши затворници.

Връзка към мнение

Тъкмо вчера четох една статия как в Ню Делхи ще забраняват Uber такситата, защото една жена твърди, че е била изнасилена от шофьора.

И аз го четох това, ама е леко абсурдно - все едно да забраняваш всяка фирма, в която е работил някой, който е извършил престъпление ...

 

Иначе и във Франция имаше големи брожения от таксиджиите като навлизаше Uber - то не бяха стачки, то не бяха демонстрации, имаше спукани гуми, счупени прозорци, че даже и запалени коли :rolleyes:

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.