Прескочи до съдържание

Uber - нещо като airbnb за таксита и превоз?


Препоръчани мнения

Ами незнам за другите места, но в Брюксел напоследък ги ползвах няколко пъти и са си екстра. Нагоре четох, че са били забранени, но или е отпаднало или са забранени точно колкото леката дрога тук. Официално има забрана, но никой не се престарава да гони хлапетиите за това.

Вчера, когато нямаше кьорав градски транспорт заради поредната стачка успях на половин цена от тази на такситата да стигна на време в час пик. Малко е криво, че не може да ги поръчаш за следващия ден и съответо за превоз до летището са си рисковани, но за след кръчма по нощите си идеални.

Не съм задълбавал в тарифите им, но 4 и половина километра за 5 евро тук е по-добре от цената на такситата и техните 2.5 евра на км. Последната "нощна" сметка всъщност ми беше 5,34, но приятелски ми чарджнаха само 5, поради "закръгляне".

Наистина обаче ситуацията с шофьорите и още повече със застраховката  е малко притеснителна, но то и при лоу-кост авиокомпаниите дереджето е подобно, ама си ги ползваме.

С казаното до тук, обаче, не искам никой да навивам. За ходене до летището с цялата фамилия например и през ум не ми минава да ги ползвам, а и покрай случката в Индия и подобни трябва винаги да се има едно наум.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Наистина обаче ситуацията с шофьорите и още повече със застраховката  е малко притеснителна, но то и при лоу-кост авиокомпаниите дереджето е подобно, ама си ги ползваме.

Нещо не разбрах какво имаш предвид с "подобното дередже при лоукост компаниите"? :rolleyes:

Връзка към мнение

Така, ако искате да максимизирате "ползите" от промоцията в началото, приемат за регистрация и кредитни, и дебитни карти. По акаунт на всяка, с нов е-майл, разбира се. Вярно, като поръчвате ще трябва да сменяте потребителското си име и парола, но все пак кярът си е кяр.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Нещо не разбрах какво имаш предвид с "подобното дередже при лоукост компаниите"? :rolleyes:

Имам предвид, че и там има компромиси за да докарат цена.

 

Някъде пише ли колко кредит имаш? Че в моя акаунт никъде не намерих.

При мен е в ляво горе, точно под полето за снимка.

Връзка към мнение

Имам предвид, че и там има компромиси за да докарат цена.

 

Компромиси има, но не са в сферата на регулациите, мерките за сигурност и подръжката например, които са абсолютно еднакви за всички авиокомпании :)

Връзка към мнение

При мен, като прецакан, пише 15 лв. Не знам колко реала са :)

За записалите се с uberxsofia код 60 лв ли пише или ?

Връзка към мнение

Компромиси има, но не са в сферата на регулациите, мерките за сигурност и подръжката например, които са абсолютно еднакви за всички авиокомпании :)

Същото като при юберите демек...няма безплатен обяд.

Връзка към мнение

Същото като при юберите демек...няма безплатен обяд.

 

Не, точно обратното е. Лоу костовете пестят от клиентско обслужване (импулсните телефони), рестрикции в билетите (липса на куфар, липса на кетъринг) и т.н., но са 1:1 изрядни с всички регулации, лицензи и мерки за сигурност. При юберите е обратното - те прескачат лицензиране, регулации, подбор на квалифицирани шофьори и пестят от там. Съвсем отделна е темата до колко тези лицензи и регулации в България са просто на хартия и дали наистина помагат на крайния клиент да получи качествена, сигурна и гарантирана услуга.

 

Аз чистосърдечно пак ще си кажа, както и в началото на темата. Ползвам такси само при крайна нужда и с голямо неудоволствие, така че мога само да приветствам всеки който хвърли камък в мътилката. Такситата в момента не са авиокомпаниите от 60-те, когато летенето е било лукс и преживяване дори в икономи, и което лоу костовете превърнаха просто в метод за транспорт.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

 При юберите е обратното - те прескачат лицензиране, регулации, подбор на квалифицирани шофьори и пестят от там. Съвсем отделна е темата до колко тези лицензи и регулации в България са просто на хартия и дали наистина помагат на крайния клиент да получи качествена и гарантирана услуга.

и друга отделна тема е какъв "подбор"  на квалифицирани шофьори  има при традиционните таксиметрови компании  ( за София говоря)

Връзка към мнение

и друга отделна тема е какъв "подбор"  на квалифицирани шофьори  има при традиционните таксиметрови компании  ( за София говоря)

 

Да, бих разбрал притесненията, ако в момента получавахме чисти, костюмирани, любезни и внимателни шофьори, в изправни автомобили, които не пушат в колата, не карат по 15 часа смени, и снимката на таблото отговаря на тази на шофьора. Тогава разбирам притесненията, че нещо като Юбер, с хипотетично по-ниски цени, може да подбие качеството на услугата и да остави подобни шофьори на улицата. Не че бих се съгласил и с тези притеснения, но бих ги разбрал. Но за мен по-голямо дъно от това, което е в България в момента няма, Юбер няма какво да подбие на практика.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Да, бих разбрал притесненията, ако в момента получавахме чисти, костюмирани, любезни и внимателни шофьори, в изправни автомобили, които не пушат в колата, не карат по 15 часа смени, и снимката на таблото отговаря на тази на шофьора.

Аз, като нон-стоп ползващ таксита, мога да потвърдя, че такива фирми има две :)

Ползвам едната заради онлайн интерфейса и, а другата - заради наистина високото качество на обслужването. Дори служебни парфюми май им даваха :)

Редактирано от macf1an
Връзка към мнение

Аз, като нон-стоп ползващ таксита, мога да потвърдя, че такива фирми има две :)

Ползвам едната, заради онлайн интерфейса и, а другата - заради наистина високото качество на обслужването. Дори служебни парфюми май им даваха :)

 

Чувал съм много добри думи за Green Taxi. Да не е тя една от двете? Убеден съм, че генерализирането ми не е абсолютно, но смятам че това са изключения със сравнително малък парк. А цялостното състояние знаеш какво е в двете най-масови фирми в София, които са в пъти в по-големи. Всъщност такива фирми само биха спечелили, ако се пуснат и в юбер, и шофьорите им бързо бързо натрупат положителни рейтинги.

Връзка към мнение

Вторите са Зелените. Първите са Жълтите :)

Двете най-масови вече е ги ползвам, едните (ОК) станаха твърде архаични със стриктно телефонните си резервации, другите (с 4те цифри) имат прекалено нисък критерии за подбор на шофьорите. И са ме цакали твърде много. Дори при поръчка.

Редактирано от macf1an
Връзка към мнение

По навик ползвам ОК, защото като им звънна казвам само, че искам такси и те си знаят от у нас до летището.  Сигурно и други я имат тази екстра, но не съм търсил.  

Не знам обаче дали на таксиджиите ще им се получи докато са си с такситата да возят и юбери. Най-малкото не вярвам шефовете им да са щастливи от факта.

Някой ако ги е тествал софийските да сподели. Аз съм доволен от брюкселските и ги препоръчвам пред нормалните таксите.

Връзка към мнение

Вторите са Зелените. Първите са Жълтите :)

Двете най-масови вече е ги ползвам, едните (ОК) станаха твърде архаични със стриктно телефонните си резервации, другите (с 4те цифри) имат прекалено нисък критерии за подбор на шофьорите. И са ме цакали твърде много. Дори при поръчка.

Аз пък имам неприятни преживявания и с двете.

Зелените ги ползвах наскоро - наистина по отношение на колата нямам забележки, но шофьора отново се оказа от ранга на стандартните бакшиши, като започна да говори за комунистическото минало.

С йелоу ми е още по-неприятен случая - прибирах се след гости и на кръстовището на околовръстното и Борис 3 колата получи повреда и не можа да продължи. Единственият път, когато ми се е случвало такова нещо. Мина колега от същата фирма и шофьора го помоли да ме закара. Нямаше проблем, само че отново ми начислиха началната такса.

Дано Юберите покажат някакво ниво, защото досега всичките са ме разочаровали достатъчно.

Връзка към мнение

А те кои са, по-точно?

Йелоу, както е уточнил rainboul.

 

Аз вярвам в принципа на конкуренцията. Едни повече няма да навредят. Проблеми има при всички, аз мога с часове да разказвам, но въпреки това съм си изградил мнението на база 4 цифрени ползвания, по логиката на "най-малкото зло" :) Ще видим как ще се развият тези.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Доста лоша репутация има приложението, не само в Делхи, но и САЩ и Германия. Има безброи изписани статии по темата ако ви е интересно. Не се учудвам, че след като Uber беше баннат в големите страни се решиха да пуснат приложението и при нас. Все пак мисля скоро да пробвам услугата. 

 

Edit: не са разрешени референтни кодове, освен ако се направи тема, в която всеки следващ използва кода на предишния и пуска собствен

neuromancer

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Доста лоша репутация има приложението, не само в Делхи, но и САЩ и Германия. Има безброи изписани статии по темата ако ви е интересно. Не се учудвам, че след като Uber беше баннат в големите страни се решиха да пуснат приложението и при нас. Все пак мисля скоро да пробвам услугата. 

 

Edit: не са разрешени референтни кодове, освен ако се направи тема, в която всеки следващ използва кода на предишния и пуска собствен

neuromancer

Точно това мислех да напиша и аз. Uber имат лоша репутация и в момента адски много хора си закриват акаунтите церемониално, макар, че при тях има една много яка врътка, която прецаква клиентите им. Като направиш веднъж акаунт с email адрес, ако поискаш да го закриеш, после не може да направиш нов акаунт със същият email адрес, та за сега мисля да се въздържа от ползването им, макар, че за градовете в Европа наистина са конкурентни. А иначе за България, лично аз не виждам как биха били конкурентни на каквото и да било, при положение, че най-вероятно за тях ще карат същите хора, които карат и за таксиметровите фирми. Само че при тях, тъй-като са абсолютно нерегламентирани от никого, контролът ще е абсолютно липсващ. А и с тези 0.20 ЛВ на минута, въобще не виждам как са точно по-изгодни от стандартно такси, дори и ценово.

По принцип съм за конкуренцията, особено за сериозната такава, но в случаят си мисля, че за съжаление, едва ли Uber ще постигнат кой-знае какво в България. Просто поредното приложение. То в София има май 2-3 съществуващи вече, или поне така са ми разказвали някои шофьори, които се хвалиха, че взимат курсове и през Българските приложения.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Това, с е-мейлите, не мисля, че е проблем - всички най-големи доставчици на електронна поща дават опция за "псевдоними", водещи към една и съща кутия. Някои са с плюсчета, други са с точки и т.н.

 

Горе бях публикувал един линк за човек, направил 50000 долара от референтния си линк. Ключовото там, е че са го хванали като е оставил ниско ревю на шофьора си, и веднага случаят е бил ескалиран до "човешки" контрол. Та това е единствената сигурна защита - всички техни шофьори знаят, че ако не са ултра коректни, получават ниско ревю и са поставяни под надзор.

Същото е, обаче, и за возещите се. Шофьорите могат да поставят оценка на клиентите и ако се държите зле - ще ви откажат бъдещ курс.

 

Иначе, цената на курс може да се изчисли в сайта им в граници от-до, като напълно се припокрива с цените на редовните таксита: https://www.uber.com/cities/sofia

 

Приложенията в София вярно са около 3, като едното май едвам крета вече. Нещо не са въодушевени вече водачите. Таблетите, които им дават за приложенията, си ги ползват за телевизори и какво ли не друго :)

 

Кодът на Адриана не изглеждаше като личен реферален, ама може да се бъркам.

Редактирано от macf1an
Връзка към мнение

Аз не се съмнявам, че в крайна сметка огромен процент от шофьорите ще са същите таксиджии. Само че точно заради ревютата и тяхното значение вече ще имат стимул да се държат по-нормално. Със сигурност знаят как да спазват правилата за движение, да питат преди да запалят цигара или да надуят любимата си музика и да посрещат с добър вечер и да изпращат с довиждане. Знаят как да се държат нормално, а ако не знаят ще се научат като видят, че бизнеса им страда, просто до момента не са притиснати да го правят.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

В цялата тази история не е ясно какво се случва при настъпване на травматични наранявания или смърт по време на катастрофа. Без да съм задълбавал в подзаконовите нормативни актове съм убеден, че при официалните таксиметрови компании има въведена някаква задължителна застраховка на пътниците. Тук нещата очевидно не са нормативно уредени, което намалява и шансовете за сключване на застраховка на пътниците от страна на нелицензираните водачи...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

"Качих стопаджия", "Возя приятел" .. не знам в тези ситуации как е уреден въпросът, но би трябвало да е същото и при Убер.

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.