Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 3 минути , dimitrov6 каза:

Със сигурност се пробеай, но за това разтояние е необходимо закъснение повече от 4 часа. 

 

Закъснение 1. Когато опериращ въздушен превозвач очаква по разумни причини даден полет да закъснее повече от времето за излитане по разписание: а) за два или повече часа при полети до 1500 километра; или б) за три или повече часа при всички полети на територията на Общността над 1500 километра и при всички други полети между 1500 и 3500 километра; или в) за четири часа или повече при всички полети, непопадащи под букви a) или б),

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 44 минути , Tesh каза:

Със сигурност се пробеай, но за това разтояние е необходимо закъснение повече от 4 часа. 

 

Закъснение 1. Когато опериращ въздушен превозвач очаква по разумни причини даден полет да закъснее повече от времето за излитане по разписание: а) за два или повече часа при полети до 1500 километра; или б) за три или повече часа при всички полети на територията на Общността над 1500 километра и при всички други полети между 1500 и 3500 километра; или в) за четири часа или повече при всички полети, непопадащи под букви a) или б),

В няколко калкулатора ми показва с малки разлики, разстояние между София и Дубай 3495 до 3500 км. 

Може пък и да стане.

Връзка към коментар
преди 4 минути , master_of_germs каза:

В няколко калкулатора ми показва с малки разлики, разстояние между София и Дубай 3495 до 3500 км. 

Може пък и да стане.

Само че той лети от Рим, няма Дубай от София. :smile3:

Връзка към коментар

Не е вярно. Има решение на СЕС, което приравнява правата на лицата чиито полет е забавен с повече от 3 часа с тези, чиито полет е отменен. Има право на компенсация, ако няма извънредни обстоятелства. За протокола - аз получих компенсация от уиз за закъснение под 4 часа от София до Дубай. 

 

Членове 5, 6 и 7 от Регламент № 261/2004 трябва да се тълкуват в смисъл, че пътниците на закъснели полети може да се приравнят на пътниците на отменени полети за целите на прилагането на правото на обезщетение и че така те могат да се позовават на правото на обезщетение по член 7 от този регламент, когато поради закъснение на полет претърпяват загуба на време, равна на или по-голяма от три часа, с други думи — когато достигат своя краен пункт на пристигане три часа или повече след предварително планираното от въздушния превозвач време за пристигане по разписание. Въпреки това подобно закъснение не поражда за пътниците право на обезщетение, ако въздушният превозвач може да докаже, че голямото закъснение е причинено от извънредни обстоятелства, които не са могли да бъдат избегнати, дори да са били взети всички необходими мерки, тоест от обстоятелства, които се намират извън ефективния контрол на въздушния превозвач.

  • Харесвам 5
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 9 минути , Dreamm каза:

Получих имейл от Wizzair, с който ме информират, че полетът до Болоня ще бъде изпълнен от KlasJet. Това трябва ли да ме притеснява според вас?

Не мисля, освен ако нямате закупени места...

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 4 часа, Мрън каза:

Не е вярно. Има решение на СЕС, което приравнява правата на лицата чиито полет е забавен с повече от 3 часа с тези, чиито полет е отменен. Има право на компенсация, ако няма извънредни обстоятелства. За протокола - аз получих компенсация от уиз за закъснение под 4 часа от София до Дубай. 

 

Членове 5, 6 и 7 от Регламент № 261/2004 трябва да се тълкуват в смисъл, че пътниците на закъснели полети може да се приравнят на пътниците на отменени полети за целите на прилагането на правото на обезщетение и че така те могат да се позовават на правото на обезщетение по член 7 от този регламент, когато поради закъснение на полет претърпяват загуба на време, равна на или по-голяма от три часа, с други думи — когато достигат своя краен пункт на пристигане три часа или повече след предварително планираното от въздушния превозвач време за пристигане по разписание. Въпреки това подобно закъснение не поражда за пътниците право на обезщетение, ако въздушният превозвач може да докаже, че голямото закъснение е причинено от извънредни обстоятелства, които не са могли да бъдат избегнати, дори да са били взети всички необходими мерки, тоест от обстоятелства, които се намират извън ефективния контрол на въздушния превозвач.

Задължително трябва да си пусне иск. 

Аз също получих за полет от Абу Даби до София, който категорично не попада в регламента, така, че всичко е възможно. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Снощи канселирах един полет с WizzFlex, не получих имейл за канселирането.

С профила ми полета беше на Pending около час и пишеше, че до 1 час ще е канселиран, след това изчезна от профила.

Сумата не е върната под формата на Уизз кредити, а нали така връщаха канселирани полети?

Има ли някакви изисквания като си с WizzFlex колко по-рано трябва да е канселиран конкретният полет?

Връзка към коментар
преди 18 минути , agenta каза:

Снощи канселирах един полет с WizzFlex, не получих имейл за канселирането.

С профила ми полета беше на Pending около час и пишеше, че до 1 час ще е канселиран, след това изчезна от профила.

Сумата не е върната под формата на Уизз кредити, а нали така връщаха канселирани полети?

Има ли някакви изисквания като си с WizzFlex колко по-рано трябва да е канселиран конкретният полет?

Можеш да канселираш, ако остават най-малко 3 часа до полета.

Връщат кредита точно след 72 часа /3 дни/.

Така изчезват канселираните полети.

Връзка към коментар
На 18.04.2024 г. в 21:57, Dreamm каза:

Получих имейл от Wizzair, с който ме информират, че полетът до Болоня ще бъде изпълнен от KlasJet. Това трябва ли да ме притеснява според вас?

Wizz в момента са в някакъв пик на недостиг на машини поради обслужването на двигателите Pratt & Whitney и имат поне по една наета машина на ден. Риск има, ако са били предвидили 321, а намерят 320 или еквивалентен Boeing, с каквито самолети разполага KlasJet.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, ДиянаВ каза:

Можеш да канселираш, ако остават най-малко 3 часа до полета.

Връщат кредита точно след 72 часа /3 дни/.

Така изчезват канселираните полети.

Бяха повече от 3 часа до полета.

Ще чакаме сега 3 дена /след 72часа/ от действие.

Благодаря за инфото! :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 20 часа, Zaro каза:

Wizz в момента са в някакъв пик на недостиг на машини поради обслужването на двигателите Pratt & Whitney и имат поне по една наета машина на ден. Риск има, ако са били предвидили 321, а намерят 320 или еквивалентен Boeing, с каквито самолети разполага KlasJet.

Всичко беше наред, даже кацнахме в точния час 😀 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 9.04.2024 г. в 12:23, Hakkâri Spor каза:

Е... то е ясно, че няма да "придрема" и ще си взема такси, както го и правя поне 2 пъти месечно. Но това са пари на вятъра. Ако живееш в отдалечен квартал от летището (Люлин, Овча купел, Княжево, Павлово, Обеля, Красна поляна)..някой западен квартал и даваш най-редовно по 40 лв за такси от/до летището, може би ще разбереш за какво иде реч. Иронията е неуместна в случая. Определено си има някакво лоби в СОС и абсолютно умишлено нощният транспорт, който възстановиха го направиха така, че да не стига до летището, а до ... Дружба.  Колкото до контролите, не ме вълнуват, имам годишна карта за градския транспорт. Този проблем далеч не е само мой. 

Тогава ще си взема такси само до Дружба до нощния автобус. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 31 минути , ivan69 каза:

Някой може ли да ми каже какво се е случило с полет 5W7049 днес? Абу Даби-Рим май е кацнал в София?

Зареждане. Нищо необичайно, често се случва с този полет да кацне в София за зарядка.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 20.04.2024 г. в 10:47, Zaro каза:

Wizz в момента са в някакъв пик на недостиг на машини поради обслужването на двигателите Pratt & Whitney и имат поне по една наета машина на ден. Риск има, ако са били предвидили 321, а намерят 320 или еквивалентен Boeing, с каквито самолети разполага KlasJet.

Моя полет от Копенхаген ще бъде изпълнен от Avion. В изблик на притеснение и повече глупост взех че се подсигурих с билет за другия ден с R. На идване бяхме с 321. 

То при толкова полети София Копенхаген-София едва ли ще има проблем,  но страх лозе пази.

 

Връзка към коментар
преди 32 минути , ivan69 каза:

Малко тъп въпрос, но ще съм на същият полет след 4 дни. Има ли някакъв начин да сляза да си спестя 24 часа прибиране до София?

И аз се молех така да е лошо времето в Бургас когато летях от Конaс (Каунас) до Бургас и евентуално да кацне самолетът в София и да си спестя нощното пътешествие Бургас-София, но не би. Перфектно време 😄 Но при теб изобщо може и да не позволят да слезеш от самолета. Защото...е  просто едно зареждане, хората си стоят вътре в самолета.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, ivan69 каза:

Малко тъп въпрос, но ще съм на същият полет след 4 дни. Има ли някакъв начин да сляза да си спестя 24 часа прибиране до София?

Има. Започваш да буйстваш около 1.30 ч. преди кацане.

  • Харесвам 1
  • Смея се 20
Връзка към коментар

Май е повече за темата за оплаквания,но след последното ми инфарктно прибиране от Мадрид,отново съм леко разочарована от Уиз! Пак кацах от Мадрид и пилотът съобщи,че кацаме на Т2. Зарадвах се,че ще успея да се прибера с метро. Но... излизайки от автобуса се озовах на Т1. Имаше доста испаноговорящи и после отвън ги чух да питат това ли е терминал 2 и къде е метрото.

  • Замислям се 2
Връзка към коментар

Доколкото знам, на Т1 не осигуряваха паспортна проверка вечер. А сега, след като сме във въздушен Шенген, това вероятно вече не е пречка и могат и вечерните шенгенски полети да си кацат на определения терминал?

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   1 магеланец

    • horus92
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.