Прескочи до съдържание

Кения - тема за планиране


FlyTraveler

Препоръчани мнения

На 18.04.2024 г. в 21:46, chandni каза:

А от къде купувахте сувенири? В Танзания гидът ни мъкнеше по някакви сувенирни магазини с главозамайващи цени, в Намибия намерихме занаятчийски пазар в Windhoek и си купихме интересни сувенири от там. Имаме мама и тати Масаи, сега искаме да си донесем животни от дърво.

След изхода на Момбаса към Найроби, отляво, се намира кооператива къде ги произвеждат. Там са най-ниските цени които съм видял. Продават и на дребно, правят и допълнителна отстъпка според тотала.  Ако ще плащате в брой - само с кенийски шилинги, щото в чужда валута курса е оле-мале, приемат плащане  с карти. Това на снимката е само едно от многото зали. Може да разгледате и как ги правят.

ЙБ 5.jpg

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

И аз организирам за семейството мечтаната от дълги години екскурзия в Кения. Вече имама самолетни билети за август и куп притеснения. Още не съм букнала хотели и сафари. Искаме да разгледаме и Найроби,Момбаса и кратка плажна почивка. В Найроби в центъра ли е за предпочитане, за да можем пеша да обикаляме интересните места? Къде има коралови рифове, което пък е най-гоолямата мечта на сина ми? Как стои въпроса с плащанията? С кого си организирахте сафарито? Нашите карти работят ли там? Много ще съм ви благодарна за споделена информация

Връзка към коментар
преди 4 минути , ioly_k каза:

И аз организирам за семейството мечтаната от дълги години екскурзия в Кения. Вече имама самолетни билети за август и куп притеснения. Още не съм букнала хотели и сафари. Искаме да разгледаме и Найроби,Момбаса и кратка плажна почивка. В Найроби в центъра ли е за предпочитане, за да можем пеша да обикаляме интересните места? Къде има коралови рифове, което пък е най-гоолямата мечта на сина ми? Как стои въпроса с плащанията? С кого си организирахте сафарито? Нашите карти работят ли там? Много ще съм ви благодарна за споделена информация

Ние бяхме на сафари из няколко парка плюс три дни на плаж и беше страхотно. На повечето места може да се плаща с банкови карти. За хотелите и другите места за настаняване, за транспорта също, винаги имайте дребни шилинги или долари за бакшиш, защото е очакван от вас. Ние не сме се разхождали из Найроби, само спахме близо до летището, но се разхождахме из Момбаса с гид пешеходно и човекът беше много полезен и интелигентен (казва се Omar Juma, учил е в Англия и е идвал в България, и това е номерът му +254733764842). Но независимо от това, смятам, че и двата града е по-добре да се пропуснат.

Връзка към коментар
преди 15 минути , ioly_k каза:

И аз организирам за семейството мечтаната от дълги години екскурзия в Кения. Вече имама самолетни билети за август и куп притеснения. Още не съм букнала хотели и сафари. Искаме да разгледаме и Найроби,Момбаса и кратка плажна почивка. В Найроби в центъра ли е за предпочитане, за да можем пеша да обикаляме интересните места? Къде има коралови рифове, което пък е най-гоолямата мечта на сина ми? Как стои въпроса с плащанията? С кого си организирахте сафарито? Нашите карти работят ли там? Много ще съм ви благодарна за споделена информация

В Найроби бяхме отседнали в предградието Лангата, сравнително близо до Giraffe Center. Беше доста спокойно и уредено, приятно за разходки. Но ако искате, единствено пеша да се придвижвате , няма да ви свърши работа за забележителностите по центъра. Ползвахме Uber за придвижване.

Относно плащанията - М-Pesa e най-популярният и удобен начин за плащане, но за него трябва да имате локален мобилен номер. Ние минахме и без него, тъй като не се справихме с превеждането на пари, но пък Револют вече предлагат зареждане към М-Pesa, което улеснява нещата. 

За организация на сафари, може да разгледате https://www.safaribookings.com/ според вашите нужди и бюджет.

За коралите - нашият единствен допир беше в района на Diani Beach, и по-специално дневна екскурзия до Robinson island.

Връзка към коментар
преди 30 минути , ioly_k каза:

Искаме да разгледаме и Найроби,Момбаса и кратка плажна почивка. 

Найроби и Момбаса, са ужасни места. Милиони хора, в центъра всичко е гето. Не си разваляйте прекрасните впечатления с тях. За плажна почивка погледнете Ламу, аз се влюбих в това място.За сафарито са ви писали.

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте на всички! Съвсем нова съм към Магеланците, открих Ви в опити да търся повече информация относно организация на пътуване в Кения, което планирам в края на август. Досега съм планирала по-дълги пътувания в Европа и Азия, Африка за първи път и още се ориентирам. Прочетох всички мнения по темата тук и виждам, че някои от Вас са много опитни. Бих се радвала, ако някой, който е организирал пътуване там, което вече е минало, може да ми пише с препоръки. Интересувам се най-вече от препоръки за местен организатор за Сафари, както и за препоръчани места за отсядане в Найроби, Diani beach, остров Lamu. 
 

Много благодаря предварително!

Връзка към коментар
преди 7 минути , Munka каза:

Здравейте на всички! Съвсем нова съм към Магеланците, открих Ви в опити да търся повече информация относно организация на пътуване в Кения, което планирам в края на август. Досега съм планирала по-дълги пътувания в Европа и Азия, Африка за първи път и още се ориентирам. Прочетох всички мнения по темата тук и виждам, че някои от Вас са много опитни. Бих се радвала, ако някой, който е организирал пътуване там, което вече е минало, може да ми пише с препоръки. Интересувам се най-вече от препоръки за местен организатор за Сафари, както и за препоръчани места за отсядане в Найроби, Diani beach, остров Lamu. 
 

Много благодаря предварително!

Аз съм организирал, както и повечето, които са писали в темата до тук. Има и доста препоръки за места за спане и фирми за сафари в темата.

Връзка към коментар
На 7.05.2024 г. в 11:00, ioly_k каза:

И аз организирам за семейството мечтаната от дълги години екскурзия в Кения. Вече имама самолетни билети за август и куп притеснения. Още не съм букнала хотели и сафари. Искаме да разгледаме и Найроби,Момбаса и кратка плажна почивка. В Найроби в центъра ли е за предпочитане, за да можем пеша да обикаляме интересните места? Къде има коралови рифове, което пък е най-гоолямата мечта на сина ми? Как стои въпроса с плащанията? С кого си организирахте сафарито? Нашите карти работят ли там? Много ще съм ви благодарна за споделена информация

Нито Найроби, нито Момбаса са градове, в които би ви било приятно да обикаляте пеш. Няколко пъти сме го правили и няма да ви оставят намира хора, които постоянно ще ви досаждат за пари или екскурзии, или каквото там се опитват да ви пробутат. Освен това разстоянията навсякъде са големи и няма нищо за разглеждане по пътя. Юбър е най-добрият вариант за обикаляне - безопасен и евтин. 

 

Знам че Момбаса и Диани са много популярни, но можете да погледнете и Watamu. много по-приятно и спокойно място е. И до двата града можете да стигнете с полет от Найроби за около час и половина и доста добри цени. В Watamu можете да се запишете на Blue Safari и ще ви заведат на шнорхелинг. Август можете да гледате и китове. . 

 

преди 22 часа, Munka каза:

Здравейте на всички! Съвсем нова съм към Магеланците, открих Ви в опити да търся повече информация относно организация на пътуване в Кения, което планирам в края на август. Досега съм планирала по-дълги пътувания в Европа и Азия, Африка за първи път и още се ориентирам. Прочетох всички мнения по темата тук и виждам, че някои от Вас са много опитни. Бих се радвала, ако някой, който е организирал пътуване там, което вече е минало, може да ми пише с препоръки. Интересувам се най-вече от препоръки за местен организатор за Сафари, както и за препоръчани места за отсядане в Найроби, Diani beach, остров Lamu. 
 

Много благодаря предварително!

Мога да дам контакт за сафари в парка Найроби. Ние наемаме кола и обикаляме сами и не сме ползвали местна агенция за сафари в другите паркове, така че там не мога да помогна. 

 

До Ламу може да се стигне със самолет от Момбаса или Найроби. Август водата е пълна с водорасли и не става за къпане, така че по-добре да сте в хотел с басейн ако искате да ходите на плаж. Старият град е ок за разходка 2-3 часа, но дотолкова. Всяко придвижване е с лодка дори и от/до летището, така че планирайте добре къде ще ви е хотелът,  защото ще имате допълнителни разходи за транспорт. Хората живеещи там са основно мюсюлмани и единственото място с алкохол е Peponi Hotel в Shela.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Пътували ли сте с експреса между Найроби и Момбаса? Колко време предварително трябва да се купят билети за средата на август? Има ли смисъл да се плаща 3 пъти повече за 1 класа или и втората е поносима?

Връзка към коментар
преди 2 часа, ioly_k каза:

Пътували ли сте с експреса между Найроби и Момбаса? Колко време предварително трябва да се купят билети за средата на август? Има ли смисъл да се плаща 3 пъти повече за 1 класа или и втората е поносима?

Не съм се возил, ама по видеа ми изглежда доста поносима. В някои отношения по-добре от БДЖ, да не говорим за разни други влакови пътувания, които съм правил и съм имал за поносими.

Иначе ето тук има добро ревю на двата класа - https://www.travelwithapen.com/sgr-nairobi-to-mombasa-train-madraka-express/

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 8 минути , chandni каза:

Някой теглил ли е от Револют на банкомат? Има ли такси?

Гледам си Револута, веднъж теглих в Найроби. За 33'000 изтеглени кен.ш., таксата на банкомата е била 635 кен.ш. Но нито съм гледал, нито съм подбирал, банкомата беше близко до офиса на агенцията ни.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
На 19.05.2024 г. в 10:47, Munka каза:

Здравейте на всички! Съвсем нова съм към Магеланците, открих Ви в опити да търся повече информация относно организация на пътуване в Кения, което планирам в края на август. Досега съм планирала по-дълги пътувания в Европа и Азия, Африка за първи път и още се ориентирам. Прочетох всички мнения по темата тук и виждам, че някои от Вас са много опитни. Бих се радвала, ако някой, който е организирал пътуване там, което вече е минало, може да ми пише с препоръки. Интересувам се най-вече от препоръки за местен организатор за Сафари, както и за препоръчани места за отсядане в Найроби, Diani beach, остров Lamu. 
 

Много благодаря предварително!

Привет. По план ние съвсем скоро следва да сме в Найроби. Тръгваме 4 семейства, 11 човека, 3ма са подрастващи (12-15-17); самоорганизирани сме.
За сафаритата контактнах 10-12 фирми, събрах оферти за всякакви варианти - 2 дни, 3 дни, 2 парка, 3 парка, 1 парк и 1 езеро, в палатка, в лодж, какво ли не спрегнахме, докто решим кое е оптималното. В края на краищата се спряхме на сафари за 3 дни в Масай Мара, предлагано от хотела, който букнах в Найорби, нощувките ще са в палатки, с бани и WСта. На теория получихме прекрасна цена, на практика ще кажа какво се е оказало като се върнем; за сега платени са 20% от общата сума за всички ни. Доста след като платихме капарото се оказа, че единият от тайфата има колега кениец, от Найроби, който потвърдил, че хотелът ни се слави с добра репутация, така че храним надежди, че и престоят, и сафарито ще е според описанието. Както казах, ще докладвам като се върнем.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Готова съм да докладвам.

Тръгнахме група от 11 човека.
В Найроби наехме хотел Khweza (чете се Куеза), който букнах през букинг; цена $13на човек с включена закуска; стаите бяха 3 двойни, 1 четворна + 1 единична. 
Мениджърката на хотла се казва Перис; намери ме whatsapp; предложи трансфер от/до летището за $40 на посока, на бус; приехме.
Хотелът е 2 звезди, на 2 км от центъра, но не препоръчвам обиколки пеша. 
За обиколките в града викахме от Юбер/Болт х 2 седем-местни коли; на теория излизаха ок 3-400 кенийски шилинга (= ок. 5-6 лв), на практика винаги ни искаха х 500 на кола (ок. 7 лв).
Е-карта (интернет) купихме от летището - 10 GB = $10, safari com; имаше обхват в Масай мара; нашето семейство е от 4 човека, всички ползвахме картата, като така и не я изгърмяхме; филми/ клипове не сме гледали, но си следяхме час по час пощите + тийновете редовно си висяха из чатовете на социалните мрежи.

Сафаритата букнахме през Перис от хотела. Оферата беше 3850 за 11 човека, 3 дни/2 нощи, Масай Мара, палатки с баня и WC, с включени храна, вода и такси, което прави цена от $350 на човек. Повече не са ни взели; водата беше колкото искаме, а не по бутилка на ден на човек; спахме в Енчоро камп: https://www.enchorowildlifecamp.com/; ходихме и до масайско селище, най-близкото впрочем е точно до кампа; шофьорите бяха велики - единият водеше, другият го следваше. 
Най-евтини сувенири взехме от пред входа на Масай Мара, където, докато чакаш драйверите да купят билетите, те нападат масаите; връзка с 10 ключодържателя или 10 гривни с маниста х 3-4 реда - 100 шилинга/$1 цялата връзка; 4 дървени фигури х ок. 30 см високи (жирафи, двойка масаи, слон, т.н.) - 1000 шилинга = 14 лв за 4те; от Масай-маркета в Найроби спазарихме одеала от груб памук х 7 долара бройката, чанти от кожа и вълна х 10-15 долара, малките чанти бяха х 5 долара, и т.н., а в Карфур срещу Конгресния център се оказахме в Lucky hour, когато въртят някакво колело на късмета и ако се падне твоят номер каса, сметката ти е покрита от магазина, та нашата кошница със снаксове за децата (на стойност 1200 шилинга = към 15-6 лева) ни излезе без пари.

Другият късмет за нас беше, че полетът на отиване се оказа първият по трасето Brussels - Nairobi на Brussels airlines и на гейта преди излитане имахме речи, роял, пищен коктейл с огромна почерпка, торта, френски макарони, сьомги, напитки (безалкохолни де, но все пак); изообщо, голям късмет и голямо ядене падна. 
Напитките в хотела бяха на цени 300 шилинга бирата (малко под 5 лв), 200 безалкохолното (малко под 3 лв); джин на чаши не предлагат; бутилката струва 2500 (35 лв.); в магазина същата бутилка излизаше 1500 (19 лева). Основните ястия в ресторанта на хотела бяха между 6 и 800 шилинга. Рибата с кокос и картофи масала беше великолепна.
До входа на хотела има фризьоркси салон (фризьорка дупка по-скоро), през която всички моми от групата минахме за сплитане на косите. Цените на сплитане бяха 1000 шилинга (14 лв); за моята коса (до кръста) - 1500 (21 лв); мен ме плетоха 2 моми, по едно време се включи 3та (но мисля, че 3тата по-скоро искаше да ми пипне косата, а не че е имало нужда да ме плетат); за мен отне 1 час и 45 минути.
Дъщеря ми и синът ми (на 18 и 17) се оказаха на място някакви звезди - поне 6-7 пъти разни хора искаха да се снимат с тях и да си разменят телефоните. И двамата са доста високи; тя е светлокоса, той е къдрокос. Дъщеря ми каза, че в Националния музей на 2 пъти разни млдежи са й пипали (нежно) косата, докато се разминават, без да я питат може ли или не.
На товарене за сафарито Перис ни направи групова снимка и на връщане в хотела ни посрещнаха с торта със снимка на групата, което беше супер яка изненада. Има ни качени и в страницата на хотела във ФБ, така че можете да ни видите каква банда сме.
Сещам се още да добавя, че на място разбрах, че явно има 2 вида входове за Масай мара.
Единият си е официалният - влизаш вътре с буса, таванът е отворен и можеш да се изправяш, да снимаш и т.н.
Другият явно е един вид транзитен вход. Пак влизаш, пак можеш да снимаш, пак бусът спира тук-там при жовтните, ама таванът не е отворен и не можеш да се показваш отгоре, а снимаш през прозореца. А това го разбрах, защото като имаш 3 дни сафари с 2 нощи нощувка, само в единия ден нямаш покрив и можеш да снимаш отгоре. Като ги питах последния ден дали ще отворят покрива и те казаха, че днес влизаме с Green ticket (аз поне това чух) и затова не е разрешено да отварят покрива; ако го направели, щели да ни глобят. От тук съдя, че явно има някакъв вид "транзитен" вход.
Другото, което се сещам да кажа е, че нощта преди да влезем в Масай Мара валя сериозен дъжд и след това, когато се движехме с вана, на места се минаваше през толкова сериозна кал, че бусът беше окалян включително на покрива; снимала съм залеза в саваната през покривния отвор и се вижда залез + кал по покрива 🙂 + през деня, при преминаване през необичайно голяма кал, драйверът ни казваше да затворим прозорците, за да не ни опръска вътре; и пак в края на деня бяхме освинени де. 
Комари нямаше особено, но всички пихме малоран. Най-дребното човече обаче получи сериозни нежелани реакции, въпреки че по описание премът е разрешен за  лица над 40 кг,  така че след 2рото хапче спряхме приема. Всички останали бяхме ок. Но комари нямаше твъреде; най-много видях във фризьорския салон, кедето, впрочем, започнаха да плетат 2 от нашите моми в 10 вечерта и ги плетоха до 1 и 30 през нощта. То цялата работа с косите беше много странна. в 8 вчерта, докато пиехме джина, питахме едната служителка дали знаят кой може да нис плете и тя рече - ами да, знам, разбира се, входа до нас е фризьорско ателие' чакайте да ги питам кога могат да ви вземат; и като ги пита, и те рекоха, че след часдва свършват, ама след тоа ни вземат и ни правят всичките. В 1 и 30 през нощта бяха готови 2 от нас, на другия ден ни предстоеше сафари (ставане в 6), така че другите 2 казахме, че оставаме за като се върнем. 
Ходихме и до езерото Наиваша; не беше зле, но не беше и уау. Аз точно въртях педали и може би затова да не съм впечатлена; момите от групата, които бяха в геотермалния басейн, казаха, че там е било уау; снимките им изглеждат яки; нашият Hell's Gate не беше нищо особено помоему; и по-хубави каньони и скали съм виждала, та тоя не ме впечатли.
Самото езеро беше ок, но небето беше едно такова нагорочено, идеше дъжд, лодката ми се струваше нестабилна, и въобще, май това точно езеро не ми се понрави особено.
 
Не знам още какво да добавя; питайте и ще казвам.

  • Харесвам 12
Връзка към коментар

Продължавам с данните за Кения/Найроби, в случай на интерес. Ако няма такъв, извинете за спама.

 

Препоръчвам да пазарувате в местни шилинги, а не в долари.
В няколко от софийските чейнджа продават шилинги (на Графа, на Гладстон и Витошка, и т.н.), но пи покупката дават основно големи купюри (1000 шилинга = 14 лева), което на място, при пазарлък, се оказва огромна сума; моето впечатление, че банкноти х 100 (1.40лв) са най-практични.
Аз от години си имам изградено виждане как да се държа из маркетите – в единия джоб слагам местна валута, в малки купюри, сгънати банкнота по банкнота; в другия джоб е конвентируемата валута – долари най-често, пак в малки купюри, по долар да кажем, също сгънати банкнота по банкнота. Когато с продавача си стиснем ръцете какво вземам за колко, вадя от съответния джоб съответната валута, но вадя само х 1 банкнота. Никога не бъркам и не вадя портфейли от чантата си.

 

Сити парк в Найроби е (мръсно, но) забавно място, пълно с маймунки, които се катерят по теб, докато ги храниш с фъстъци.
Срещу 500 шилинга за Болт (7-местна кола, в сайта цената беше 340 шилинга, но шофьорът реагира на цвета на кожата ни и поиска 500) стигнахме до парка; на място има сума ти помагачи, които предлагат помощ, за да купят фъстъци (1 пакетче = 14 шилинга = 14 стотинки; взехме 10 пакета); типнахме нашия помагач със 100  шилинга.
И после маймуните ни накачулиха.
Имайте предвид, че най-големите маймуни са силни, доста нахални и много, много бързи; директно дърпат целия пакет каквото държите от ръцете ви; едната голяма маймуна захапа сина ми по пръста, защото той държеше в свита шепа фъстъците, а маймунът искаше всичките и веднага и се ядоса, че не ги получава; друга една маймуна пък одра дъщеря ми по врата без да иска, докато с емята нагоре надолу по нея, на главата й, по рамената й и т.н. Добре, че бяхме в парка в последния ден, та веднага след прибиране в БГ отидохме до ЛЛ за ваксини. ЛЛ постави само тетанус; мислех, че ще добави и бяс, но прецени, че не е нужно. На място напръскахме децата с дезинфектант (имаме спейове, останали от Ковид времето), който беше в нас.

 

Всички се бяхме подготвили сподаръци и сувенири. Имахме от сапуни бг роза, през парфюмчета (от най-малките, дето са по лев-два), също имах подготвени няколко малки шишенца х 40 мл, в които налях домашна ракия, както и локум бг. роза (от Лидл). Драйверите на сафарито много оцениха ракията, жените (фризьорките и дамите в хотела) – парфюмите; сапунчетата и останалите неща бяха приети, но не събудиха кой знае каква радост. От Лидли бяхме накупили и гумени мечета – голям плик, в който има множесто малки пликчета с по няколко бонбонки във всеки, които лакомства раздадохме при Масаите.

 

Ако ще правите посещение при масаите, входът за възрастен е 20 долара, за дете до 18 години – 10 долара.
Беше интересно да ги видим как танцуват и подскачат, наметнаха ни с одеяла, и ние също „танцувахме“ и подскачахме с тях, имаме и снимки.
Лошата част от това нещо е когато те вкарват в къщите си, уж да ги покажат, и започват да вадят разни боклуци, за пробутване – наниз с мъниста + зъб (твърдят от лъв, ама кой го знае) – 30 долара, наниз с някаква висулка (твърдят камък, ама си е пластмаса) – 20 долара; същата пластмаса на маркета е 100 шилинга; и въобще, ужасно неприятно е да отбиваш атаките; карат те да се чувстваш едновременно богат, стиснат и зъл, задето не искаш да даваш пари. Нашата група беше разпределена в 4 къщи и от цялата група само ние устискахме атаките. Всички останали бяха дали х 40-50 долара за дивотии.

 

Имам също една практична препоръка.

На отиване към Кения, ако можете, тръгнете с чисти, здрави, но вехти дрехи, които да оставите там. Ние оставихме якета, суетшърти, панталони, тениски; сгъвахме ги прилежно и ги оставяхме до кошчето за боклук в съответното място, където спяхме.

Едно, че така помагате на местните, и второ, че си освобождавате място в багажа да си купите местни стоки. Също, ако имате налични шампоани, сапуни и т.н., останали от посещения на хотели, тръгнете с такава козметика в насипно състояние, за да можете да оставите на място каквото ви е излишно. Ние нашите билети ги купихме миналата година есента, съответно в резултат на разни пътувания, в рамките на 8-9-те изминали месеца, натрупах 20тина шишенца. Използвахме малка част сега в Кения, а останалите оставихме на масаите.

В допълнение, ние пътувахме само с ръчен багаж (което за Брю еърлайнс е 50 х 40 х 20см + малка допълнителна чанта), така че за нас беше съществено важно на място да оставаим багаж, за да имаме пространство, в което да сложим новите покупки. Дори да не етакъв вашият случай, в Камбоджа, Лаос, Виетнам, Перу наистина се радват на европейски дрехи.

Масаите са много бедни според мен.
Тия 20 долара вход, дето ги дадохме + останалите, които оставихме в къщите за разни гердани и дивотии, не отиват директно към местното население, а за разни проекти – за училища, униформи и т.н.; или пък отиват към вожда и неговото семейство, не знам; във всеки случай не се дистрибутират директно към хората от съответното племенно семейство. Жените, които предлагаха стоките си на входа на Масай мара, буквално се сбиха за нашите 300 шилинга (под 5 лева), което беше ужасно. Не биха се били една друга, ако имаха 5 лева, нали; от тук и счиатм, че бедността е голяма. Освен това видях деца, които надигаха разни пластмасови шишета, намятани по "пътя" около селището, в които шишета имаше останала някаква течност; не мисля, че биха пили съмнителни течности от изхвърлени шишета, ако си имат техни си.

 

Още предупреждавам пушачите, че пушенето по улиците на Найоби и Кения е забранено и е обект на глоба.
Питайте си гайда къде може да пушите. Не можете да пушите и когато сте на заведения с открито пстарнство - например в ресторанта на Конгресния център. Из Найроби видях на 2 пъти пространства, отбелязани като "smoking area", които пространства представляваха не-големи отворени метални беседки/клетки, покрити с покрив, без страници, и вътре натъпкани разни пушещи човеци.
нак цигари продават. Най-евтините са х 250 шилинга (3.50 лв); в Карфур и Куикмаркет (хранителни магазини) цените са по-високи.

На покривната тераса на нашия хотел беше ок да се пуши.
 

Местният джин в магазин е между 900 и 1500 шилинга.
Открихме 2 вида и ги пробвахме.
Има и една напитка, която е ананасова, 4
0o; кръстихме я ананасова ракия; жените разреждахме с тоник или спрайт – ставаше чуден коктейл.

 

Залезът през юни е в 6:30; в 7 вече е тъмно и не е за ходене насам-натам.
Ако искате вечеря в центъра - само с кола и драхвер/гайд.
На връщане от езерото Наиваша вечеряхме в града в ресторант Килиманджаро, където порциите са огромни, на цени от 4 до 700 шилинга и има голямо разнообразие от безалкохолни напитки; бира няма. Можете да си вземете остатъка от храната за вкъщи, което ние не направихме, защото нямаше какво да го правим тоя остатък по хотелските си стаи, и за което по-късно съжалих и даже леко се засрамих, задето не съм помислила.
Нашите драйвери поискаха пакетиране на тяхната останалата храна (порциите наистина бяха огромни) и на едни светофар бибнаха и подадоха през прозореца на вановете пакетите си на 2ма бездомни. Ако бяхме помислили, с остатъците от нашата храна можехме да навечеряме 6-7 човека поне; това не накара да се почувстъвам зле.
В Киломанджаро не се лъжете да поръчате пица Магарита (тийновете поръчаха); не струва, което е абсолютно разбираемо. 


В Куикмарт имат топъл щанд, където предлагат бургери, сготвена храна; има също нарязани плодове в чаша, кексове на парче, торти.
На връщане от Масай мара помолихме драйверите да спрат в Куикмарт в град Нагоро, за да си напазаруваме. Там можете да намерите кафе и чай във всякакви разфасовки – от 30 грама до 1 килограм, има поне 4-5 вида местни брандове. Цените не помня; като че ли опаковка кафе от 250 грама беше между 250 и 400 шилинга (3.50-5лв), но наистина не помня.
Местни сладки неща (бонбони) няма твърде. Намерих само 1 марка шоколад (малки барчета, цената не беше пренебрежима – да речем 300шилинга за 40-50 грама) + бонбони в целофанче, от най-простия вид, които не бяха скъпи; купих.


Още предупреждавам, че найлоновите чантички са забранени и при използване на такива, имало глоби.
Когато пазарувате, никой никъде не слага стоката в найлонови чантички; нямам представа дали ние, бидейки туристи, сме обект на глоба, ако ние самите се разхождаме с найлонови чантички. Ние всички си носим текстилни тоте-багс. Казвам, за да знаете.
Забраната на найлонови чантички не означава, че няма пластмасов боклук. Точно обратното. Бутилки и какво ли не се въргалят навсякъде, извън Масай Мара. В резервата е много чисто.

 

В центъра на Енчоро камп (при трипа към Масай мара) има външна голяма беседка с огнище. Стафът на кампа помогна (с дърва и въглени) да си напалим огън и 2 вечери подред тайфата се събирахме край огъня. Първата вечер кампът беше пълен до козирката с огромна тумба американски младежи и в ресторанта/столовата нямаше място за нас, та си вечеряхме в беседката край огъня. Имахме си бутилка джин и тоник, купени от магазина, та се почерпихме бюджетно; споделихме българската ракия с местните служители, които се навътаха и те край огъня. Втората вечер кампът беше празен, но пак седнахме край огъня в беседката; само че тогава успяхме да се доберем до бата и бирата в бара (300 шилинга = 5 лева).

 

Типването е обичайна практика. 
Типвахме драйверите, когато ни взеха от летището (5 долара на ван, което прави под 1 долар на човек), в края на сафарито (80 долара на ван, това прави х ок. 15 долара на човек за 3те дни; ама драйверите бяха велики и си заслужиха всяко доларче), дадохме на помагача, който ни купи фъстъци за маймуните (100 шилинга), на девойките в бара на хотела (500 шилинга), на фризьорките също дадохме (както казах, в първата вечр плетоха коси до 1:30 през нощта), оставихме и в кутията за бакшиши в тоалетната насред Масах Мара (прекрасна! с душове, абсолютно чисти тоалетни, хартия за ръце и т.н.), както и накрая оставихме всичките си налични шилинги (ок 3 хиляди) в общата кутия за бакшиши на хотела. 

 

От безмитната зона на летището можете да си вземете бира х 2 долара (2 броа за 3 долара), а най-евтиният местен джин 700 мл. е 9 долара; там видяхме и някакъв местен ликьор за 9 долара 500 мл. Тъй като бяхаме само с ръчен багаж, местен алкохол купихме от безмитната.

Ако някой иска още инфо, да свирка.

Рапорт даден. 🙂

  • Харесвам 12
Връзка към коментар

Използвам случая да пратя поздрави от Мери от Ани'с хаус на българите, минали тази година през дома ѝ в Найроби.

Единият е @ivan69, другите не знам. :smile:

Аз минах за една вечер само транзитно и след редица отзиви се отказах да ходя в центъра на Найроби на разходка, каквато първо ми беше идеята. Освен това бях за малко и след залез, което съвсем обезсмисли задачата. :wink:

В апартаментните им комплекси с охрана се влиза по-трудно, отколкото в държавата Кения, толкова ме проверяваха и записваха. :biggrin:
Мери е страхотна - уреди ми храна, превоз, пък и си бърборихме цяла вечер.

Сутринта, когато пътувах за летището в ударена тук-там таратайка от Болт, успях да се възхитя на пейзажа – мъгла, лек ръмеж, сравнително хладно, хора отиват на работа по кални улици, един клекнал до пътя да ака, безстопанствена свиня-майка с пет прасенца се разхожда край магистралата и други такива забавни неща. :biggrin:

А летището в Найроби на някои вече ни е като втори дом. :biggrin: 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Чудесен и полезен разказ :). Така

се радвам, че и на нас ни предстои това приключение.

Как си викате гайд, който да ви придружава? Чака ли ви докато разглеждате нещо или вечеряте? Как се определя цената?

Връзка към коментар
преди 5 часа, ioly_k каза:

Как си викате гайд, който да ви придружава? Чака ли ви докато разглеждате нещо или вечеряте? Как се определя цената?

Когато платиш дадена активност имаш шофьор-гид. Каква активност те интересува? При сафари гидът е с теб в лоджа, на разположение през цялото време. Цената за използване услугите на гид е включена в общия пакет. Отделно в Кения всеки очаква бакшиш - метач, рецепционист, носач, камериер, гид. :girl_haha:

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 27 минути , chandni каза:

Когато платиш дадена активност имаш шофьор-гид. Каква активност те интересува? . :girl_haha:

Кратковременни активности - Найроби парк, ресторант, музей. Сафари букнахме и там ще сме си гид, но през другото време, когато ще се организираме сами. Защото хем искаме да видим повече, хем и да е безопасно,,😜

Връзка към коментар
преди 1 час, ioly_k каза:

Кратковременни активности - Найроби парк, ресторант, музей. Сафари букнахме и там ще сме си гид, но през другото време, когато ще се организираме сами. Защото хем искаме да видим повече, хем и да е безопасно,,😜

Защо не договорите гидът от сафарито да ви придружи? В момента в Найроби, а и в Момбаса не е безопасно. Видях по-горе, че ще пътувате през август, дотогава бунтовете трябва да са затихнали.

Ако имате опит с Африка, знаете как се случват нещата там.  Ние оставихме местна фирма да ни организира целия престой, за да не ни боли главата. И се получи перфектно. Но разбира се всяка услуга си има своята цена. Кения не е евтина дестинация.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Изобщо нямаме опит, за първи път ще  сме в  Африка за 21 дни. Бюджетно сафари за 7, хотел на Диани за още 7 и свободна програма за останалите дни. Договорихме се с хотелите за трансфери от летища и гари и с организаторът на сафарито да ни купи билетите за влака, защото дистанционно може само с тяхната разплащателна система . И сега страстно разпитвам за останалото 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 22.06.2024 г. в 18:08, ioly_k каза:

Чудесен и полезен разказ :). Така

се радвам, че и на нас ни предстои това приключение.

Как си викате гайд, който да ви придружава? Чака ли ви докато разглеждате нещо или вечеряте? Как се определя цената?

В нашия случай, нашите гайдове/драйвери бяха предложени от хотела ни.
По-подробно: нашият хотел предлагаше възможност да организира сафарита/екскурзии; ние се съгласихме на предложената цена; от там те (това вече на място го разбрахме) са се свързали с тяхната доверена партньорска компания, която притежава бусове и има наети шофьори. Впрочем, бусовете бяха брандирани с логото и името на хотела ни, но всъщност те не са част от хотела, а са си друга партньорска фирма. И така 2мата шофьори на 2та вана за сафарито ни се оказаха доверените гайдове и за градските разходки.
Част от компанията наемаше точно тях, друга част циркулирахме с таксита Болт и случайни шофьори. 
При посещенията на Музея/Конгресния център, шофьорите чакаха отвън на двора/паркинга. 
При дневната екскурция (нашата до езерото Наиваша), във времето за обед, шофьорите обядваха в същияресторант, но седнаха отделно от нас; техният обяд е калкулиран в нашата цена. Колкото до вечерята ни в ресторант в центъра на Найроби, очакванията на шофьорите бяха да чакат отвън в бусовете, докато ние вечеряме, но ние настояхме да влязат с нас, така че те се присъединиха. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Здравейте! Да попитам пътувалите в Кения - мое близко дете (студент) трябва да стигне от София до  гр. Кисуму, Кения - на обмен с техния университет. С кои авиокомпании да търси полети, най-ниски цени .... Ако стигне до Найроби имате ли идея как би могъл да се придвижи до Кисуму? Какво да ползва - какво е ОК, какво - не? 

На него даже му се ще преди да стигне до Кисуму да мине през Nakuru..... 

  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.