Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 7 часа, vino4erpec каза:

 

@Hakkâri Spor, вместо да продължаваш да се чудиш, вземи се образовай малко как така на едно и също летище едни полети се изпълняват, други - не.....

Да речем, че съм необразован. Нямам право да предположа ли? Нали за това е форум... в дискусията се ражда истината. Може ли без нервни реакции?

Връзка към мнение
Георги Матеев
преди 1 час, tch каза:

Отностно разходите и цените да не забравяме, че са полудържавна компания и оперират на място с много ниски заплати спрямо европейските нива.

За разходите не мога да знам точно, но ниските цени на билети заради държавна съсобственост обикновено продължават само до момента, в който авиокомпанията стъпи по-солидно на краката си, след което се минава на пазарен принцип. За пример виж вече постоянно високите цени на Emirates и Qatar, които дори са доста повече от полу-държавни авиокомпании.

 

Същевременно държавната помощ въобще не значи непременно ниски цени. За пример - Луфтханза, които хем взеха (по спомен) 10 милиарда евро от държавата, хем увеличиха цените си, хем съвсем скапаха услугата си.

 

Още един лек коментар относно трафика на IST. Освен локацията и развитата мрежа, една от основните причини за бъдещ растеж ще е факта, че летището просто е страхотно и има редица предимства, които липсват на големите транзитни европейски летища. Аз лично избягвам при абсолютно всяка възможност хаотичното CDG (Париж), параноичното LHR (Лондон) и неудобното FRA (Франкфурт), като няколко пъти напълно съзнателно съм плащал по-скъпи билети за да НЕ минавам оттам. Истанбул ги бие 2-3 пъти по комфорт.

  • Харесвам 9
Връзка към мнение

Билетите на ТК  и сега са на пазарен принцип . Съответно много често са по-ниски при маршрути от Западна Европа , където дъмпингуват цени в хъбовете на ST и OW. Локацията на Турция е идеална за маршрути до Азия и доста добра за Африка. При всички случаи, огромен късмет за България е да има подобно летище в непосредствена близост.

 

Емирейтс са друга лига и винаги ще имат по-високи цени от всички останали.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 27 минути , Hakkâri Spor каза:

Да речем, че съм необразован. Нямам право да предположа ли? Нали за това е форум... в дискусията се ражда истината. Може ли без нервни реакции?

Ако си се обидил, извинявай! Знам през какво сме преминали, та най-малко имам нужда от ехидно отношение. И за да не бъда голословен, ето за какво става дума - на 05.02 на check-in в Канкун разбираме, че полетът ни на 06.02 в 14:55 Истанбул - София е отменен, междувременно съм получил няколко sms от Turkish, докато сме били в полет Канкун-Истанбул, че полетът ми е отменен, че го сменят за 07.02 за 20:25 и нов sms, че и той е отменен. Тънкият момент е, че дъщеря ни има Рожден ден на 07.02 и на същия ден в 10:20 имаме полет за Катания като подарък за детето. Така пристигайки в Истанбул, в транзитната зона започва масово преиздаване (на друга група от над 10 българи по нашия маршрут, но нямаща нищо общо с нас) на нови билети за 07.02 за 14: не знам си колко, което автоматично означава, че си изпускаме полета за Катания на 07 сутринта и проваляме на детето Рождения ден. Жена ми се разрева на гишето, отказа да вземе новите бордни карти и обясни на жената защо на 06 вечерта трябва да сме се прибрали в София. Служителката изрови цялата система, докато ни намери билетите, които у теб предизвикаха такава веселба..... Сега разбираш ли колко ми е забавно да чета заядливите ти коментари?!?! Като ти казвам, че София, Букурещ, Тирана и тем подобни масово бяха отменени, а за Западна Европа и презокеанските си хвърчаха, просто го приеми като факт!!!!

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
преди 8 часа, Hakkâri Spor каза:

как при същото време има полети Истанбул-Мюнхен, а няма Истанбул-София. 

Значение има и самолетьт. Преди три години  Порто-Истанбул го пренасочиха към Текирдаг заради силен вятър. От Аероиск казаха, че няма да ни огрее компенсация. Това, че  кацали  други самолети по същото време било,  защото те били друг модел. По-тежки били и можели да кацат при силен вятър. 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 11 минути , epetkov каза:

Значение има и самолетьт. Преди три години  Порто-Истанбул го пренасочиха към Текирдаг заради силен вятър. От Аероиск казаха, че няма да ни огрее компенсация. Това, че  кацали  други самолети по същото време било,  защото те били друг модел. По-тежки били и можели да кацат при силен вятър. 

Нашият Boeing 777 от Канкун направи такова меко кацане, че ако не гледах през илюминатора нямаше и да разбера, че сме кацнали. Въпросният полет, който предизвика обширна дискусия тук, Истанбул - Мюнхен на Търкиш, пък беше изпълнен с Airbus A330-300.

Връзка към мнение
Преди 1 час, Георги Матеев каза:

За разходите не мога да знам точно, но ниските цени на билети заради държавна съсобственост обикновено продължават само до момента, в който авиокомпанията стъпи по-солидно на краката си, след което се минава на пазарен принцип. За пример виж вече постоянно високите цени на Emirates и Qatar, които дори са доста повече от полу-държавни авиокомпании.

 

Същевременно държавната помощ въобще не значи непременно ниски цени. За пример - Луфтханза, които хем взеха (по спомен) 10 милиарда евро от държавата, хем увеличиха цените си, хем съвсем скапаха услугата си.

 

Още един лек коментар относно трафика на IST. Освен локацията и развитата мрежа, една от основните причини за бъдещ растеж ще е факта, че летището просто е страхотно и има редица предимства, които липсват на големите транзитни европейски летища. Аз лично избягвам при абсолютно всяка възможност хаотичното CDG (Париж), параноичното LHR (Лондон) и неудобното FRA (Франкфурт), като няколко пъти напълно съзнателно съм плащал по-скъпи билети за да НЕ минавам оттам. Истанбул ги бие 2-3 пъти по комфорт.

И аз съм съгласен, че турските авиолинии имат добро средносрочно бъдеще пред себе си. Но малко едностранчиво представяш фактите.

 

Като получаваш държавна помощ, за да те спасят от фалит е напълно нормално да орежеш разходите (скапеш услугата) и да максимираш приходите (увеличиш цените). Дали това ще се отрази дългосрочно добре на компанията е друг въпрос. Но тези пари не са безотчетни, бяха под формата на кредит, който беше върнат предсрочно, а държавата получи дял в компания, който продаде на печалба.

Съвсем друго, е когато държавата от самото начало притежава 49 процента от компанията и това е имиджов проект на дадения държавен глава.

Толкова от мен по темата, че наспамихме яко.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Освен лошото време, ако става въпрос за регламента EU261, той не се прилага, защото полета ти е към ЕС, а не от, и Търкиш не са компания от ЕС.

В смисъл съчувствам ти за преживяването, но не виждам да имаш право на парична компенсация. 

Доколкото разбирам са ви намерили подходящ полет същия ден даже.

преди 10 часа, vino4erpec каза:

Здравейте, на прибиране от Мексико, полетът ни Истанбул - София беше отменен поради лошо време. Трябваше да кацнем в София в 15:10. Вместо това, ни преиздадоха нови билети по маршрут Истанбул - Мюнхен - София, кацнахме в София около 23:00. Според вас, имаме ли право на компенсация? 

 

освен типа на самолета влияние биха оказали и наличните пилоти сертифицирани за конкретното лошо време, както и капацитета на площадките за de-icing, ако се е налагал, в такива случаи, както и при стачка на част от работещите компанията си решава някак кои полети да изпълнява и кои не. Освен различния размер разход (хотели, компенсации) влизат съображения за разполагане на самолетите, примерно може да решат, че повече ще им трябва самолет в Мюнхен за полета обратно, отколкото в София...

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
Георги Матеев
преди 27 минути , tch каза:

Като получаваш държавна помощ, за да те спасят от фалит е напълно нормално да орежеш разходите (скапеш услугата) и да максимираш приходите (увеличиш цените). Дали това ще се отрази дългосрочно добре на компанията е друг въпрос. Но тези пари не са безотчетни, бяха под формата на кредит, който беше върнат предсрочно, а държавата получи дял в компания, който продаде на печалба.

Съвсем друго, е когато държавата от самото начало притежава 49 процента от компанията и това е имиджов проект на дадения държавен глава.

Толкова от мен по темата, че наспамихме яко.

Остава отворен въпросът защо след като върнеш кредита и си избягнал фалита продължаваш да предлагаш скапана и същевременно скъпа услуга? Но това по-добре да го дъвчем в темата за Луфтханза, предполагам.

 

Гугъл казва, че Turkish Airlines са основани преди 90 години, през 1933-а. Доста дълъг период, та не съм сигурен за кой държавен глава говориш точно 🙂 Но искрено пожелавам на повече държави да стартират такива имиджови проекти.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
11 minutes ago, Георги Матеев said:

Но искрено пожелавам на повече държави да стартират такива имиджови проекти.

Като всичките от Залива 😉

Връзка към мнение

Саудитците също имат план 120 милиона пътници през новото летище в Рияд, което трябва да започне операции през 2027. Saudia, която е и ключов елемент в стратегията за развитието на летището също започнаха да навлизат доста агресивно, малко забавени от пандемията. Оман и Бахрейн са следващите в списъка. Да видим

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към мнение

Както очаквах, канселираха ни снощи още докато бяхме в самолета от Пукет към Истанбул полета за София (сутрешния). Днес са канселирани само 3-4 полета - Подгорица, София и други близки летища. Официално пише “operational reasons”. Издадоха ни нови билети за вечерния в 20 ч. Сега имам въпрос, тъй като полетът ми е към София и е на един билет (СОФ-ИСТ-ПУК-ИСТ-СОФ), имаме ли право на обезщетение по регламента на ЕС? 
 

Търкиш казаха да търсим “self care desk” и там да си взимаме ваучери за всеки пет часа на летището (на практика почти 12 часа ще седим тук), както и някакви места за спане (не разбрах дали са IGA Sleep pods или друго място). 
 

слава богу имаме застраховки с Дайнърс и Пощенска с Дженерали, та закусваме на сметката им. Въпросът е дали имаме право да ги пускаме на Аероиск, Клеймкомпас и тн? 

Връзка към мнение

Мисля. че обезщетения по еврорегламента се отнася само за полети с начална точка от ЕС, но нека по-компетентните се изкажат.

Преди имаха безплатен тур из Истанбул Търкиш за полети с над 8 часа престой, добра опция ви е.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 57 минути , Loverboy каза:

Въпросът е дали имаме право да ги пускаме на Аероиск, Клеймкомпас и тн? 

 

преди 9 часа, neuromancer каза:

Освен лошото време, ако става въпрос за регламента EU261, той не се прилага, защото полета ти е към ЕС, а не от, и Търкиш не са компания от ЕС.

В смисъл съчувствам ти за преживяването, но не виждам да имаш право на парична компенсация. 

Доколкото разбирам са ви намерили подходящ полет същия ден даже.

 

Четете бре хора, три мнения нагоре е написано ...

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към мнение

@Alexander беше споделял опит относно търсене  на компенсация от Търкиш.Предполагам може да каже от първа ръка.

Връзка към мнение

Пределно ясно е описано кога имаме и кога нямаме право на компенсация, аз също съм писал в темата.

Само няколко мнения по-назад пак се писа, че с не ЕУ компания на връщаме към ЕС няма компенсация, без значение от причините за закъснението.

 

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Като стана дума за пътникопотока - ето данните за първите пет европейски летища  за 2022т. - IST води класацията.

 

Top 5: Europe's Busiest Airports By Passenger Numbers In 2022

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Не знам какъв проблем имат Търкиш, но при последното ни пътуване преди седмица, не можахме да се чекираме нормално в нито едната от двете посоки.

Натам си помислих, че може да е заради изискването за виза, която да проверят на място, насам обаче нямам обяснение - стигаш до местата и няма мърдане нито с браузър, нито с приложение. Тествахме Mozilla, Chrome, Opera, Edge, Safari.

Доста е неприятно, защото дори с ръчен багаж трябва да се редиш на гише.

Дано го оправят този проблем.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
Преди 1 час, Mary каза:

Не знам какъв проблем имат Търкиш, но при последното ни пътуване преди седмица, не можахме да се чекираме нормално в нито едната от двете посоки.

Натам си помислих, че може да е заради изискването за виза, която да проверят на място, насам обаче нямам обяснение - стигаш до местата и няма мърдане нито с браузър, нито с приложение. Тествахме Mozilla, Chrome, Opera, Edge, Safari.

Доста е неприятно, защото дори с ръчен багаж трябва да се редиш на гише.

Дано го оправят този проблем.

Абсолютно същият проблем и при нас навръщане от Мексико , на отиване нямаше проблем за online check-in.

Връзка към мнение
Венелина Драгижева

Здравейте,

искам да сменя полета си от Малдиви за София за същия ден,но по-късно през нощта. Не мога да се ориентирам кскво трябва да доплатя,освен таксата им от 50 лв-наказателна такса и дали е на полет,т.е. Мале-Истанбул-1 полет и Истанбул-София още 1 или се брои за 1 общ. Също така,разликата в цената,която трябва да доплатя към днешна дата м/у сутрешния и вечерния полет сега в сайта им е около 70 долара,но ние сме купили билетите на мн по-ниска цена-коя цена се взима?

благодаря Ви предварително!

Връзка към мнение

взема се разликата между това, което сте платили и цената на новия полет сега

таксата е една за смяна

влезте в manage booking и направете промяната там, ще видите колко пари ще ви иска

докато не платите няма да направи промяната

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
На 13.02.2023 г. в 13:44, macf1an каза:

Турция има отделно законодателство за компенсациите, копиращо в голяма степен европейското:

https://cdn.turkishairlines.com/m/4365a15e0f5af528/original/FR_67_0329_EN-PDF.pdf

https://www.istairport.com/tr/passenger_web/Documents/shy-passenger.pdf

 

 

Благодаря за линковете. Пробвах се с турците на базата на линковете, за закъснял полет Канкун - Истанбул - София (над 6 часа при финалната дестинация), Но отгоора е това (с две думи, явно има решение от 05 Април 2017, на което те се опират и не плащат обезщение):

 

Dear Bozhıdar ATANASOV,

 

We’re sorry that your travel plans were disrupted.

 

We have found out that the operational reasons caused 4 hour 10 minutes of delay and beyond our control reasons 15 minutes on TK0189 Cancún/ Istanbul flight on the date of February 11st, 2023, due to which you missed your onward flight specified in your ticket and completed your travel on TK1031 Istanbul / Sofia flight on the date of February 12nd, 2023.

 

The regulation issued by the Directorate General of Civil Aviation (Turkish DGCA) in the year 2012 required us to pay compensation as a result of the delay you suffered. However, we cannot pay compensation for such irregularities starting from April 05, 2017 due to the "motion for stay of execution" adopted by the court.

 

We do everything we can to make sure our flights depart on time, but occasionally circumstances outside our control can cause delays.

 

We look forward to serving you better on your next flight with us.

 

Sincerely Yours,

 

Züleyha S.
Customer Representative

 


TURKISH AIRLINES INC.
Customer Contact Center

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Търкиш няма да са ми първи избор за зимата определено. Много рисково с това време и серийна отмяна на полети. Предпочитам да плащам едни 200 лева повече, но досега катарците не са отменили полет заради лошо време в Доха. Като гледам, цените се нормализират като преминава първоначалната истерия с възобновяване на масовия туризъм. 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.