Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Аз имах повече от 4 транфера с THY, пътувам често с тях и всеки път хвърча с километри по това летище.  За мен е важно да не си изпускам връзките. Колкото до овърбукването, няма да съм доброволец, разбира се, не ми трябват парите им. Все пак съм и на работа. А и ме чакат (хора и дом.любимци) 😉

За 10-11 месеца много пъти ще бъзикат по разписанието.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Предостатъчно е, ако полета излети навреме.


Ето в това се крие ключът от бараката… Защото ако излети с два часа закъснение от София, когато кацне в Истанбул, вторият полет отдавна ще е излетял. Е, може и той да има закъснение… 

И не е правило, че изчакват пътниците от свързващите полети. Имам малък интервал от време, в който може да изчакат. За 1-2 икономи пътници не си създават трудности, просто ги качват на следващия възможен полет.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Мисля, че има значение и това, кога е полета към Истанбул. Сутрешните полети с кратка връзка са доста по-малко рискови от вечерните полети. Още не съм схванал обаче точно как работи трансфера на летището в Истанбул, в смисъл някои пъти отивахме директно на гейта, без проверки, някои пъти обаче ни се наложи да минем през опашката на скенерите.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 15 минути , logist13 каза:

Мисля, че има значение и това, кога е полета към Истанбул. Сутрешните полети с кратка връзка са доста по-малко рискови от вечерните полети. Още не съм схванал обаче точно как работи трансфера на летището в Истанбул, в смисъл някои пъти отивахме директно на гейта, без проверки, някои пъти обаче ни се наложи да минем през опашката на скенерите.

И аз така 1 път не минах секюрити, 3 пъти минах, явно зависи от гейта на кацане/излитане.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 14 минути , logist13 каза:

Мисля, че има значение и това, кога е полета към Истанбул. Сутрешните полети с кратка връзка са доста по-малко рискови от вечерните полети. Още не съм схванал обаче точно как работи трансфера на летището в Истанбул, в смисъл някои пъти отивахме директно на гейта, без проверки, някои пъти обаче ни се наложи да минем през опашката на скенерите.

Това е интересно на какъв принцип се случва.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 27 минути , Hakkâri Spor каза:

няма да съм доброволец, разбира се, не ми трябват парите им. Все пак съм и на работа. А и ме чакат (хора и дом.любимци) 😉

 

За радост не съм на нормиран работен ден, за съжаление не изкарвам 250е за 16 часа, мен също ме чакат в къщи, но винаги бих се писал доброволец.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Всеки си знае. Повечето хора не си слагат буферен ден отпуск след пътуването, а директно са на работа. (За да си пестят от отпуска). И при болшинството от нас, не идеш ли на работа, я губиш. Отделно…да те чака домашен любимец и да си иска своето… също не е за пренебрегване. Всичко е разчетено и планирано. Не всеки е айляк. Затова и доста хора не желаят да са доброволци, въпреки щедрото възнаграждение.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
50 minutes ago, logist13 said:

Мисля, че има значение и това, кога е полета към Истанбул. Сутрешните полети с кратка връзка са доста по-малко рискови от вечерните полети. Още не съм схванал обаче точно как работи трансфера на летището в Истанбул, в смисъл някои пъти отивахме директно на гейта, без проверки, някои пъти обаче ни се наложи да минем през опашката на скенерите.

Последната година летях 2 пъти и не съм минавал през секюрити.И двата пъти имаше човек след ръкава на който показвахме паспорт и ни насочваше директно да минаваме.Не че не си зная пътя де.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 11 часа, swimmer каза:

Последната година летях 2 пъти и не съм минавал през секюрити.И двата пъти имаше човек след ръкава на който показвахме паспорт и ни насочваше директно да минаваме.Не че не си зная пътя де.

Аз знам, че турците карат хората , пътуващи за САЩ да минават допълнителна проверка, но това е нормално. Може би само за определени дестинации е така. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Мисля, че точно тук бях чела, че дали ще има междинна секюрити проверка зависи от това колко време е минало от първоначалния полет. Моят скромен опит през Истанбул в двете посоки е: от София до Токио - няма и минаваш бърз транзитен коридор; Сеул - София - има и на един човек преди мен му изхвърлиха малки бутилки вино, закупени от летището.

Връзка към коментар

От моя малко по-голям опит с Турците още не мога да разбера принципа. Например  последното пътуване при време за прекачване час и половина се наложи на минем пак през секюрити. При време за прекачване 2 часа и двадесет минути не сме минавали през секюрити.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Не 🙂

Понякога се случва при късмет, ако има промени по билета или кредитирал към друга програма, не същата от която са милите за билета.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 33 минути , Ивайла каза:

За вечерен полет София - Истанбул - Баку и трансферно време 2:50 ч. - излетя с от София с 35 минути закъснение, рулира около 40 (!!!) минути и излязохме на гейт. 

Същото е и при мен, винаги са били бавни и закъсняващи ,но в границите на разумното е ок, а и при всяка авиокомпания се случва. Но Търкиш направо се подиграват ми се струва, редовно рулирането при кацане от София е между 20 (минимум) и 40 мин, аз не знам аз ли ги нацелвам така или масово е практика. Обаче това го няма когато кацам в Истанбул от другаде, последно Март месец полета от Лагос до Истанбул даже 10 мин по рано кацна и за 5 мин бяхме на ръкава. Само като кацам от София в Истанбул го има това по мое наблюдение. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 17 минути , infectedmushroom каза:

Същото е и при мен, винаги са били бавни и закъсняващи ,но в границите на разумното е ок, а и при всяка авиокомпания се случва. Но Търкиш направо се подиграват ми се струва, редовно рулирането при кацане от София е между 20 (минимум) и 40 мин, аз не знам аз ли ги нацелвам така или масово е практика. Обаче това го няма когато кацам в Истанбул от другаде, последно Март месец полета от Лагос до Истанбул даже 10 мин по рано кацна и за 5 мин бяхме на ръкава. Само като кацам от София в Истанбул го има това по мое наблюдение. 

Аз без да ги защитавам, да попитам все пак - това с рулирането не го ли определя Контролът на въздушното движение? Те май не могат да си рулират ей така където и както си искат, все пак не е паркинга пред блока.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 11 минути , ivailo_radev каза:

Аз без да ги защитавам, да попитам все пак - това с рулирането не го ли определя Контролът на въздушното движение? Те май не могат да си рулират ей така където и както си искат, все пак не е паркинга пред блока.

Имах предвид съобразяването на трансферно време при купуване на билет. В този случай остана време и за над час салон. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, ivailo_radev каза:

Аз без да ги защитавам, да попитам все пак - това с рулирането не го ли определя Контролът на въздушното движение? Те май не могат да си рулират ей така където и както си искат, все пак не е паркинга пред блока.

Възможно е, нямам идея . Не казвам че пилота, наземния перснал или контрол въздушно движение или който и да е там са отговорни, за мен всички са Търкиш Еърлайнс и като техен клиент не ми харесва този experience . Както казах , имам го само от София към Истанбул, от където и да съм кацал другаде - не съм имал такива проблеми. 

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 1 час, infectedmushroom каза:

Но Търкиш направо се подиграват ми се струва, редовно рулирането при кацане от София е между 20 (минимум) и 40 мин, аз не знам аз ли ги нацелвам така или масово е практика

Не се подиграват спокойно 🙂

Аз си направих труда дс погледам гугъл мапс и да си обясня за себе си какво се случва и защо наистина толкова дълго рулира, защото наистина при полета от София много често се случва. 

Та накратко с цифри са обозначени трите групи с писти за кацане. Червената стрелка показва посоката на кацане.

Та накратко:

Червената стрелка е посоката на кацане.

Самолетчето е позицията на самолета при започване на рулиране след кацане.

В жълто е маршрут на рулиране. Червеното кръгче е приблизителна локация на гейтовете където трябва да ни разтоварят (това пак е в най-лошия случай).

И долу в червенко има мащабите на картата от гугъл.Screenshot_20240525_104259_Maps.jpg.db9ec656af76dcd3b2bc56d810c7cb14.jpg

 

Като се загледа човек в мащабите, самият терминал е около 2км на 2км. И съвсем на око маршрута за рулиране е над 9-10км (маршрута не съм си го измислил, а го следих на телефона си в гугъл мапс при едно от кацанията). Скоростта на рулиране на самолета е около 30км/ч (това не е средната а максималната). От там малко математика и си обясняваме тия 30-40 мин рулиране 🙂 😀 

Реално погледнато, летището е огромно и при такива мащаби смятам, че организационно се справят доста добре вече. 🙂

  • Харесвам 7
  • Браво 2
Връзка към коментар
преди 5 минути , boogy83 каза:

Не се подиграват спокойно 🙂

Аз си направих труда погледам гугъл мапс и да си обясня за себе си какво се случва и защо наистина толкова дълго рулира. 

Та накратко с цифри са обозначени трите групи с писти за кацане. Червената стрелка показва посоката на кацане.

Та накратко:

Червената стрелка е посоката на кацане.

Самолетчето е позицията на самолета при започване на рулиране след кацане.

В жълто е маршрут на рулиране. Червеното кръгче е приблизителна локация на гейтовете където трябва да ни разтоварят (това пак е в най-лошия случай).

И долу в червенко има мащабите на картата от гугъл.Screenshot_20240525_104259_Maps.jpg.db9ec656af76dcd3b2bc56d810c7cb14.jpg

 

Като се загледа човек в мащабите, самият терминал е около 2км на 2км. И съвсем на око маршрута за рулиране е над 9-10км (маршрута не съм си го измислил, а го следих на телефона си в гугъл мапс при едно от кацанията). Скоростта на рулиране на самолета е около 30км/ч (това не е средната а максималната). От там малко математика и си обясняваме тия 30-40 мин рулиране 🙂

Добре, хубаво, 10 км е маршрута. Без значение причината , 40 мин да рулира не ми е ок. Особено ако имам билет с 1 час и 5 мин трансферно време, както те продават. 

Връзка към коментар
преди 1 минута , infectedmushroom каза:

Добре, хубаво, 10 км е маршрута. Без значение причината , 40 мин да рулира не ми е ок. Особено ако имам билет с 1 час и 5 мин трансферно време, както те продават. 

Затова имаш вариант да летиш с друга компания и от друго летище. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
59 minutes ago, infectedmushroom said:

Добре, хубаво, 10 км е маршрута. Без значение причината , 40 мин да рулира не ми е ок. Особено ако имам билет с 1 час и 5 мин трансферно време, както те продават. 

Теоретично за всяка минута, в която тоя самолет е на земята се губят пари.

Та ако имаше по-бърз начин да разтовари и натовари, явно щяха да го правят. 

Колко полета си си изпуснал до сега заради рулиране? 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Преди 1 час, infectedmushroom каза:

Добре, хубаво, 10 км е маршрута. Без значение причината , 40 мин да рулира не ми е ок. Особено ако имам билет с 1 час и 5 мин трансферно време, както те продават. 

Да,  и при мен трансферът е толкова, 65 мин. Доста е рисковано. Системата го позволява, когато се купува билет, но рискът да се изтърве прекачването е огромен. Очевидно ще се правят промени по билета ми.  Само да променят нещо по полетите (а това за почти година ще се случи многократно) и ще ходя до офиса им, то се е видяло 😄

 

преди 11 часа, Marisha каза:

От моя малко по-голям опит с Турците още не мога да разбера принципа. Например  последното пътуване при време за прекачване час и половина се наложи на минем пак през секюрити. При време за прекачване 2 часа и двадесет минути не сме минавали през секюрити.

И аз не знам дали има точно правило. При трансфер не са ме проверявали от/за Египет, Азербайджан, Латвия, Узбекистан, Естония... само на връщане от Ташкент ни прекараха през секюрити и проверка на багажа, доста време мина по опашките. А на отиване защо нямаше тогава? Да, от извън ЕС влизам в ЕС, но какво от това? При връщане от Александрия нямах такова минаване през секюрити и скенери...

Връзка към коментар
Преди 1 час, infectedmushroom каза:

Добре, хубаво, 10 км е маршрута. Без значение причината , 40 мин да рулира не ми е ок. Особено ако имам билет с 1 час и 5 мин трансферно време, както те продават. 

Единственият вариант остава тогава да си избираш полети с повече трансферно време и ако няма такива - друга компания и друго летище.

Връзка към коментар
Преди 1 час, era123 каза:

 

Колко полета си си изпуснал до сега заради рулиране? 

Само 1 , този през Март до Лагос заради краткото трансферно време, другите 2 полета бяха с по 3 часа трансферно време. Въпроса дори не е за изпускането на полета (въпреки че това са пътувания по работа, като изпусна полет и закъснея с 1 ден ми обърква графика, губя времето и на други хора които са си дошли навреме ) .

Не разбирам от авиация и не знам как може да се подобри и оптимизира това, пак казвам, аз си го гледам през призмата на клиент и че с никоя друга компания или летище не ми се е случвало.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.