Прескочи до съдържание

Регион Тоскана - по-добрата Италия


maialearrosto

Препоръчани мнения

Има си го в Гугьл и си е точно така означено - SR222 https://www.google.bg/maps/place/SR+222,+50022+Greve+in+Chianti+FI,+%D0%98%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%8F/@43.5491565,11.3351565,14z/data=!4m2!3m1!1s0x132a4adcd501474d:0x7617baa308a83010?hl=bg

 

Ще го минавам тази година октомври и мисля половин ден да отделим на някоя винарна.

Редактирано от Bliss
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Бе нЕма как да ви пратя за утринното кафе прочутият сиенски "силен хляб" панфорте, ама нейсе. Макар и не евтин, 7.50 - 9.50 EUR, това е "тежката алтилерия" на сиенското сладкарско изкуство.

 

Приложеният отчет е със смокини и орехи.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Здравейте и от мен. При нас също предстои пътуване до Тоскана - първата седмица на юни за 7 дни, с кола сме. Ще спим във вила горе-долу на средата между Флоренция и Сиена.

Аз имам един по-специфичен въпрос - пътуваме с дъщеря ми, която е на 9г. и искам поне 1 ден да й покажа нещо от Тоскана като за нейната възраст - имате ли някакви предложения за "детска Тоскана"?

Ще съм много благодарна за идеи.

Поздрави,

Отговарям от опит с многократно ходене с дете в Италия. В Сиена - изкачване на кулата, във Флоренция - изкачване на камбанарията и купола. За децата това е интересно преживяване, не се изморяват толкова, колкото възрастните и го възприемат като малко приключение. Водили сме децата в Мирабиландия (много голям увеселителен парк от типа на Дисниленд). След време не помнят това, а коя е най-високата средновековна кула, която са изкачили. Другото, което децата оценяват, е италианският сладолед.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Благодаря Дориана - това със сладоледа - със сигурност няма да изпуснем :)

Също и основните забежителности - както в Сиена, така и във Флоренция.

За парка с Пинокио е добра идея - благодаря - ще помисля дали и как да го вкарам в програмата.

Поздрави,

Връзка към коментар

Така каза колегата :
 

·         San Galganoà perfect for kids you can see Excalibur here http://en.wikipedia.org/wiki/Abbey_of_San_Galgano

·         Mulino Bianco (close to San Galgano) à http://www.toscanago.com/siena/articoli/162-mulino-bianco-l-agriturismo-degli-spot

·         San Gimignano à UNESCO world heritage (like other 1000 places in Tuscany) http://en.wikipedia.org/wiki/San_Gimignano

·         Florenceà Florence is the best city in the world (UNESCO World heritage) so you should see all the city but for me a special place is Forte Belvedere  http://en.wikipedia.org/wiki/Belvedere_(fort) and also Fiesole http://en.wikipedia.org/wiki/Fiesole. You can have a fantastic lunch on the road near Fiesole in the restaurant Le Lance.

I also suggest you to see Calcio Storico in Florence which is an amazing, spectacular occasion to see the old Florence (and some violence of course!) http://en.wikipedia.org/wiki/Calcio_Fiorentino

·         Montalcino and Pienzaà the heart of Brunello wine! You can have a fantastic walk in the country side and taste maybe the best wine ever made! Also there are a lot of  beautiful buildings (Pienza of course is a UNESCO World heritage!) http://en.wikipedia.org/wiki/Montalcino, http://en.wikipedia.org/wiki/Pienza

·         Sienaà Here you must see the Palio! It’s crazy! http://en.wikipedia.org/wiki/Palio_di_Siena And also the center which is of course a UNESCO World heritage

Редактирано от Георги
редактиране на латиница
Връзка към коментар

Когато говорим за Тоскана, то идва времето и на великолепната тосканска кухня.

 

Приготвил съм ви темата:

"Открий Тоскана – култура, традиции, храни и вино

Кулинарен тур в Сиена и провинция Сиена" от вещата познавачка на Сиена Силвия Манолова

 

http://www.izlitane.com/gallery/%D0%BA%D1%83%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B0-%D1%82%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B0/

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Бях обещала на palia4i да пиша какво съм измислила за Чинкуе Терре:

Ние спим в Лука. Затова рано сутринта с колата се пътува до Ла Специя. Оставя се колата на паркинг. Ето ги: https://www.google.com/maps/d/viewer?ll=44.111007,9.828987&t=m&source=embed&ie=UTF8&msa=0&spn=0.049301,0.051327&z=13&hl=en&mid=zhJ_pzBRPGN8.k8Giy0CKTTAU

Купувате карта, която се нарича Чинкуе Терре карт: https://cinqueterre.a-turist.com/cinque_terre_card Дава ви достъп до Синята пътека (минава точно по крайбрежието, но лесните учатъци межди Рио Маджоре и Манарола и после Манарола и Корниля са затворени поради свлачище след наводненията; участъците между Корниля и Вернанца и Вернанца и Монтероссо ал Маре са отворени, но са по дълги и по тежки от обикновенна разходка), музеи по списък, автобуси и някакви елеватори, wifi на места и ако си доплатите и хоп он-хоп оф влак. Цена в момента 12,5 общо с влака. Сега не знам до колко ще се ползват автобусите, но в селата има доста нанагорно и четох, че някои участъци вместо пеша може да се покрият с автобус.

Взимате влак до Рио Маджоре (първото от петте села), разглеждате и взимате влак до следващото и т.н. всичките 5 селца. Тук има инфо за необходимото време за разглеждане: https://www.incinqueterre.com/en/cinque-terre-in-one-day Тук е описано с ходене поне по първият участък на Виа дел Аморе(синята пътека), но точно той в момента е затворен.

Това е сайта за влаковете: http://www.trenitalia.com/tcom-en) Можете да видите графика на влаковете. През 20-тина минути са. Но купувайки картата си поискайте и график на хартия.

Между Ла Специя и петте села има и корабчета, които спират на Ла Специя-Портовенере- Риомаджоре-Манарола-Корниля-Вернанца – Монтеросо Ал Маре http://www.navigazionegolfodeipoeti.it/orario.asp?lang=eng Тук има разписанието и цените.

Аз реших на отиване да сме с влак, а на връщане от Монтероссо ал Маре да вземем корабче, защото селищата са най-фотогенични от морето. Ще слезем от корабчето на Портовенере за да го разгледаме и вечеряме евентуално. След което с автобус се връщаме в Ла Специя да си вземем колата.

Спирки на автобуса:  https://www.google.com/maps/d/viewer?ll=44.080187,9.825554&t=m&source=embed&ie=UTF8&msa=0&spn=0.098653,0.102997&z=12&hl=en&mid=zhJ_pzBRPGN8.k0Wr3sZnp-lM

Инфо за автобуса: https://portovenere.a-turist.com/how_to_arrive

Забележителности на градчетата: https://www.incinqueterre.com/en/

Редактирано от Bliss
  • Харесвам 11
Връзка към коментар

Така.... програмата ми е готова в някакъв суров вид. Имаме резервирани хотели навсякъде. Решихме да се позиционираме на няколко места, а не само на едно. Миналата година това за нас беше работещия вариянт както в Северна Италия, така и на Пелопонес. Всякакви коментари са добре дошли. Като живо ме интересува времето за разглеждане на по-малките градчета от програмата. Освен това бИх искала да помоля Дюк да поразкаже за винарната в която са били. На мен ми се иска дълъг винен тур заедно с обяд. Всякакви съвети за места за хранене и манджи ще оценя изключително високо като представител на най-лакомата зодия Телец.  :)

Tuscany_2015.docx

Редактирано от Bliss
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Бях обещала на palia4i да пиша какво съм измислила за Чинкуе Терре:

Ние спим в Лука. Затова рано сутринта с колата се пътува до Ла Специя. Оставя се колата на паркинг. Ето ги: https://www.google.com/maps/d/viewer?ll=44.111007,9.828987&t=m&source=embed&ie=UTF8&msa=0&spn=0.049301,0.051327&z=13&hl=en&mid=zhJ_pzBRPGN8.k8Giy0CKTTAU

Купувате карта, която се нарича Чинкуе Терре карт: https://cinqueterre.a-turist.com/cinque_terre_card Дава ви достъп до Синята пътека (минава точно по крайбрежието, но лесните учатъци межди Рио Маджоре и Манарола и после Манарола и Корниля са затворени поради свлачище след наводненията; участъците между Корниля и Вернанца и Вернанца и Монтероссо ал Маре са отворени, но са по дълги и по тежки от обикновенна разходка), музеи по списък, автобуси и някакви елеватори, wifi на места и ако си доплатите и хоп он-хоп оф влак. Цена в момента 12,5 общо с влака. Сега не знам до колко ще се ползват автобусите, но в селата има доста нанагорно и четох, че някои участъци вместо пеша може да се покрият с автобус.

Взимате влак до Рио Маджоре (първото от петте села), разглеждате и взимате влак до следващото и т.н. всичките 5 селца. Тук има инфо за необходимото време за разглеждане: https://www.incinqueterre.com/en/cinque-terre-in-one-day Тук е описано с ходене поне по първият участък на Виа дел Аморе(синята пътека), но точно той в момента е затворен.

Това е сайта за влаковете: http://www.trenitalia.com/tcom-en) Можете да видите графика на влаковете. През 20-тина минути са. Но купувайки картата си поискайте и график на хартия.

Между Ла Специя и петте села има и корабчета, които спират на Ла Специя-Портовенере- Риомаджоре-Манарола-Корниля-Вернанца – Монтеросо Ал Маре http://www.navigazionegolfodeipoeti.it/orario.asp?lang=eng Тук има разписанието и цените.

Аз реших на отиване да сме с влак, а на връщане от Монтероссо ал Маре да вземем корабче, защото селищата са най-фотогенични от морето. Ще слезем от корабчето на Портовенере за да го разгледаме и вечеряме евентуално. След което с автобус се връщаме в Ла Специя да си вземем колата.

Спирки на автобуса:  https://www.google.com/maps/d/viewer?ll=44.080187,9.825554&t=m&source=embed&ie=UTF8&msa=0&spn=0.098653,0.102997&z=12&hl=en&mid=zhJ_pzBRPGN8.k0Wr3sZnp-lM

Инфо за автобуса: https://portovenere.a-turist.com/how_to_arrive

Забележителности на градчетата: https://www.incinqueterre.com/en/

благодаря ти от сърце! изчерпателно, точно и ясно, точно както само един "телец" го може!

Връзка към коментар

Така.... програмата ми е готова в някакъв суров вид. Имаме резервирани хотели навсякъде. Решихме да се позиционираме на няколко места, а не само на едно. Миналата година това за нас беше работещия вариянт както в Северна Италия, така и на Пелопонес. Всякакви коментари са добре дошли. Като живо ме интересува времето за разглеждане на по-малките градчета от програмата. Освен това бИх искала да помоля Дюк да поразкаже за винарната в която са били. На мен ми се иска дълъг винен тур заедно с обяд. Всякакви съвети за места за хранене и манджи ще оценя изключително високо като представител на най-лакомата зодия Телец.  :)

чудна ти е програмата. ние ще правиме почти същото, само дето кацам във флоренция и последните 2 дни ще навлезем малко умбрия, че в равена и сан марино сме били. видях ти апартамента във флоренция, какво си избра за другите нощувки-апартамент, къща, хотел?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Така.... програмата ми е готова в някакъв суров вид. Имаме резервирани хотели навсякъде. Решихме да се позиционираме на няколко места, а не само на едно. Миналата година това за нас беше работещия вариянт както в Северна Италия, така и на Пелопонес. Всякакви коментари са добре дошли. Като живо ме интересува времето за разглеждане на по-малките градчета от програмата. Освен това бИх искала да помоля Дюк да поразкаже за винарната в която са били. На мен ми се иска дълъг винен тур заедно с обяд. Всякакви съвети за места за хранене и манджи ще оценя изключително високо като представител на най-лакомата зодия Телец.  :)

 

Програмата е добра, поздравления за което! Единствено не видях посещение на Равена, но предполагам, че вече сте били в този град и затова липсва в програмата, иначе е недопустим пропуск...

 

Относно винарната. Както вече писах, намира се на самия път SR 222 и няма как да пропуснете отбивката, която води до основната сграда. Собственик е един немец, който има отношение към България или поне така твърдеше тогава в проведения разговор. Имаше роднина женен/омъжена за българка/българин, но съм забравил подробностите. Мястото е страхотно! Когато спряхме пред къщата нямаше никакви признаци на живот. В един момент собственикът се появи и ни покани във всекидневната. Тъкмо беше изпекъл някакви брускети и веднага ни почерпи с тях и собствено произведен зехтин. Обясни, че това е правилният начин за последваща дегустация на вина. След това започна същинската дегустация на различни по вид вина. Избрахме едно червено в средния ценови клас около 15 евро бутилката. Бях решил да вземем две бутилки, но по изражението му разбрах, че подобна поръчка е глуповата точно в Кианти и се поправих с кашон от шест бутилки. Собственикът ни опакова бутилките в специален транспортен кашон и в крайна сметка ни взе 60 евро за всичко. Не разбрах, количествена отстъпка ли ни направи (едва ли за шест бутилки) или просто му станахме симпатични. Готин немец се оказа, ако минете пратете му много поздрави. По-късно се разрових и установих, че това е една от най-известните и препоръчвани винарни в Кианти...

 

Ето, малко снимки с лошо качество, защото ги свалям от фейсбук на съпругата сега, но поне ще се ориентираш в обстановката и отбивката от пътя:

 

post-53-0-22105900-1433498961_thumb.jpg

 

post-53-0-84668600-1433498974_thumb.jpg

 

post-53-0-22391200-1433498985_thumb.jpg

 

post-53-0-45176900-1433499469_thumb.jpg

 

post-53-0-81190000-1433498998_thumb.jpg

Редактирано от Duke
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Мога да предложа една винарна, която посетихме. Бяхме с организирана екскурзия и бях скептична. Опровергаха ме. Беше вкусно и вината бяха чудни. Съвсем близо до Сан Джиминяно.Ето:

post-228-0-81736600-1433498719_thumb.jpg

Виното, което купих във Сан Джиминяно беше отврат. Но градчето е супер! Разглежда се и за час и за много повече, зависи....

Във Флоренция точно до Капелата на Медичите, май и заведението така се казва, ядохме чуден стек ала флорентяна. Едно заведение до Санта Мария Новела ми е любимо, адрес:  VIA D. BELLE DONNE 43r 

post-228-0-55775100-1433499264_thumb.jpg

post-228-0-04444100-1433499285_thumb.jpg

В Сан Марино съм  препоръчвала вече този:

La Fratta

Via Salita alla Rocca, 14
47890 San Marino 
Както се видя, нищо, че съм козирог, манджарето ми е много важно  :Pе, полагам усилия да изглеждам добре
 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Много ви благодаря.

 

Duke Равена е предмет на пътуване през следващата година, което ще включва повече дни във Венеция. Мъжът ми не е бил в този вълшебен град все още. 

 

palia4i основно изискване към местата за настаняване е паркинга. В Лука сме тук: https://www.booking.com/hotel/it/lucca-in-villa-san-marco.bg.html?aid=368032;label=gog235jc-index-bg-XX-XX-unspec-bg-com-L%3Abg-O%3Aunk-B%3Aunk-N%3AXX-S%3Abo;sid=3944c013d21d62ffe63b8a8bee236c2b;dcid=5 Мястото ми го препоръча приятелка. Били са там миналата година и се паркира на собствен паркинг. 

 

В Кианти сме тук: https://www.booking.com/hotel/it/agriturismo-le-gallozzole.bg.html?aid=368032;label=gog235jc-index-bg-XX-XX-unspec-bg-com-L%3Abg-O%3Aunk-B%3Aunk-N%3AXX-S%3Abo;sid=3944c013d21d62ffe63b8a8bee236c2b;dcid=5

 

В Ареззо: https://www.booking.com/hotel/it/il-mezzanino.bg.html?aid=368032;label=gog235jc-index-bg-XX-XX-unspec-bg-com-L%3Abg-O%3Aunk-B%3Aunk-N%3AXX-S%3Abo;sid=3944c013d21d62ffe63b8a8bee236c2b;dcid=5

 

Сан Марино: https://www.booking.com/hotel/sm/joli.bg.html?aid=368032;label=gog235jc-index-bg-XX-XX-unspec-bg-com-L%3Abg-O%3Aunk-B%3Aunk-N%3AXX-S%3Abo;sid=3944c013d21d62ffe63b8a8bee236c2b;dcid=5

 

и Болоня: https://www.booking.com/hotel/it/internazionale.bg.html?aid=397639;label=gog235jc-index-bg-XX-XX-unspec-bg-com-L%3Abg-O%3Aunk-B%3Aunk-N%3AXX-S%3Abo;sid=3944c013d21d62ffe63b8a8bee236c2b;dcid=5 Колата ще сме върнали преди да се настаним. 

 

Всички места са букнати на цени доста под нормалното им ниво с изключение на този в Болоня. Аз си признавам, че съм претенциозна от към храна и настаняване. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

В Сан Марино спахме в този хотел. Не е лукс, но е приятен. Не съм обърнала внимание дали има паркинг, но той е на улица и може би там може да се паркира. А мястото в Киянти ме остави безмълвна... завид  :) .

Връзка към коментар

:) Четох отзивите, че има две опции за паркиране. Дават намалени билети за един ден от  4 евро за платения общински паркинг на няколко метра от него. А имало вариант и за частен паркинг. 

 

Като цяло цените в Тоскана ми се видяха с 10-15% по-ниски от тези които плащахме миналата година около езерата на север. 

Редактирано от Bliss
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Всички места са букнати на цени доста под нормалното им ниво с изключение на този в Болоня. Аз си признавам, че съм претенциозна от към храна и настаняване. 

станахме две :))))))

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

100% съм писал някъде, но в Сан Марино горещо препоръчвам, ето този хотел. Хотелът е стандартен, но това което го прави специален е рибния ресторант. Всъщност, именно рибния ресторант е в основата на създаването на хотела. В началото семейството прави ресторант, който става толкова популярен, че хора от цяла Италия започват да го посещават и това кара собствениците да изградят хотел над него. Има собствен паркинг...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Тоскана от миналата седмица: до средата влажна и дъждовна, после като пекна едно слънце - чудо.

 

Хайде, другари, ще ви наглеждам... Особено кулинарно. Скоро отивам да си снимам хладилника... :)

Редактирано от orso_giovanni
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Действително, и в съседната Емилия-Романя, и в Тоскана кухнята и вината са добри. Проблем обаче е какво да изберем, защото изкушенията са много.

 

Лично аз се изкуших от предястието farro (жито с беконоподобната панчета), зеленчукова крем-супа, картофи с месо, свинската пържолка брачола, пуешко филе и проч.

 

Обикновено вечерята завършва по тоскански със сладкото винсанто, в което се топят твърдите кантучини.

 

А сирената и саламите, е, на вас оставям да си изберете на път за България. Наздраве!

 

Редактирано от orso_giovanni
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Буона сера, другари, както ви информирах наскоро, пенсионерът Аросто остана в Сиена във вид на прошуто крудо, но вече на линия е Мечката Джовани, който си дава отчета по деветдевната Тоскана, края на май 2015 г.

 

Та, в нЕколко думи:

 

Болоня е доста разкопана в момента: централните улици „Рицоли“ и „ Уго Баси“.

 

Виа Киантиджана между Сиена и Флоренция е в частичен ремонт – платното в посока Флоренция. В момента пропускливостта и в двете посоки е добра. Лятото обаче там стават хубави задръствания, особено през уикендите, хеле по на смрачаване...

 

Ако шофирате между Болоня и Флоренция, внимавайте, чат-пат си стават хубави ПТП, най-вече заради неспазване на дистанция и наличие на много тирове. Има кръвчица и смачкани каручки. Хм, жабарите са калпави шофьори... Та си изберете най-добрия шофьор от компанията.

 

За добрите шофьори, които искат да усетят баирите на Тоскана, препоръчвам едно „джиро“ по страда провинчале 9 Емполи – Пистоя. Асеновград – Смолян пасти да яде.

 

Другарю Дюк, прелестната Лука ме запита за тебе кога ще да я посетиш. Градът е облепен с те тия другари, които те очакват: http://www.summer-festival.com/events

 

В Сан Джиминяно все ненаяли се със сладолед, прилагам отчет.

 

Панорамата е от Монтекатини Терме.

 

Айде със здраве и да си купите билети за Албано и Ромина, 16 декември, Софето...

Редактирано от orso_giovanni
  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Бих искал да споделя впечатленията от Тоскана за 9.05.-17.05.2015. - Много надценена! 

Скъпо и хаотично! Има много какво да се види, но поради неорганизираност или поради прекалено много туристи, често се дразних повече, отколкото се наслаждавах. 

Престоят ни беше на няколко километра от Сан Джиминяно. Малка винарна с апартаментчета за гости. От стаята, верандата имаше изглед към Сан Джиминяно. Още първата вечер за отрицателно време пресушихме 2 бутилки Вернача, което стана официалното вино на престоя ни. Изгледите в района са точно такива, каквито са по календари и рекламни брошури. 

Първа греда - веднага отиваме в Сан Джиминяно. Градчето беше залято от туристически групи. Въпреки паркингите със стотици места, нямаше места. Върнахме се да пием Вернача. 

Втора греда - следащто утро отиваме в Сан Джиминяно за кафе и закуска. две кафета, сандвич и кроасан - 13-14 евро. Поне е приятно. Все още не беше пренаселено. Всъщност оказа се, че подходящото време за Сан Джиминяно е рано сутрин и вечер след 17. Сладоледа на Дондоли - хубав, след като си намериш подходящите вкусове за теб. Някои не ми харесаха.

Успяхме да отделим 2 полудни на Флоренция. Единият беше за разходка и разузнаване. Две кафета и два сандвича - 16 евро. :) До пиаца дела Синьория. Градски транспорт удобен, стига да се ориентираш. Ориентирането е малък проблем, но това предполагам, че е типична италианска организация. Голям проблем - пълно е с народ. Буквално. 

Втори полуден ще финтираме опашките. Греда. Оказа се, че нас са ни финтирали. В 8 часа опашката пред Уфици е дори по-голяма, отколкото през деня. Кафето е 5 евро, но си струва заради терасата и изгледа. Иначе самата галерия е поредната греда. Просто не трябва да пускат толкова много хора. Четох как някои се радват на това, което са видяли там. Подозирам, че лъжат. Не че ги няма описваните произведенията на изкуството, а че са в зали където на 30 кв.м. се разхождат и разглеждат по 50 човека. Особено ме подразни един рус лебед, който невинно беше седнал на парапета за сигурност пред една картина. За почивка. 

Голямата греда във Флоренция - площада на Катедралата. По обяд стигнахме там и решихме да нахраним малкия на каменните пейки. Щях да повърна. Беше валяло. Целия град беше в черни локви. Предполагам, че са черни заради праха от толкова много крака, обикалящи по калдъръма. Но не това беше страшното. Страшното беше миризмата. Вероятно заради дъжда, характерната миризма на канал в старите градове беше особено силна и примесена с миризмата на конски .... Избягахме бързо в посока Университета/Давид. И там греда! две опашки - за тези с предимство и тези без предимство. Тук вече казах, че приключваме с Флоренция. Намираме парка, който се вижда на картата и си прекарваме времето там в детски игри и нищоправене. Пак греда!! Не намерихме входа за парка. Единственият, kойто намерихме беше входа за паркинга на хотел. След като имам вече бегла идея, бих прекарал времето си в  двореца Пити и парковете около него, църквата Санта Мария Новела. Да не забравя - резервации за Давид имаше за след 6 дена. Така, че ако някой държи на "трябва да се види" да си прави резервации още от предния месец. Също така имайте предвид, че хората с увреждания влизат безплатно в галерия Уфици. И придружителя също. Всъщност и на много други места. Така, че питайте навсякъде. 

Връзка към коментар

В основата на всичко е организацията: "Повече пот в учението, по-малко кръв в боя" - Суворов. За Италия обаче (като дух и чувственост) най-важното е импровизацията.

 

Тоскана е дала толкова на човечеството, че няма друга такава област по земното кълбо. Само Рим. В този смисъл тя е безценна.

 

По Сан Джиминяно - в късния следобед свети Геминиан "пуска черковата" (по Вазов) и става спокойно. Лично аз пазарувам в "Кооп" на автогарата, там цените са разумни. "Вернача" около 4.70 евро. За закуска цените в бакалията са добри.

 

По Флоренция - тя е като любовта. Почти всеки очаква тя, любовта, да го споходи отведнъж, но най-често искрата не пламва веднага, но пък после идат заслужената радост и насладата. Туристи винаги ще има с изключение на зимните месеци. Градът изисква много посещения.

 

По галерия "Уфици" има доста какво да се прави и радостта е голяма, независимо дали посетителят е лаик, самозван познавач, показвач или искрен любител на Ренесанса. Опашките тук и в галерия "Академия" са нещо естествено, нормално и желано. За хубавите неща се чака. Примерно за бебе се чака около 9 месеца.

 

По яденето във Флоренция - има и доста по-изгодни местенца за хапване.

 

Кой сяда на Катедралния площад да яде, освен ако не обича безчислените тълпи. Ухае на конска урина, но всеки каруцар има кофа с вода и сено - аз като селско чедо почти не я усещам.

 

За цените - скъпичко е, но в сравнение с Венеция си е евтиния.

 

За хаоса - кой хаос. Тоскански, флорентински, общоиталиански?

 

Специални благодарности за напомнянето за хората със специални потребности - винаги да си носят документа, за да ползват правото на безплатно влизане, което не се отнася до Наклонената кула в Пиза.

 

Желая още много пъти да посещавате Тоскана и преди да го направите, публикувай тук програмата по дни и часове. Ще й направим "фини настройки".

 

Скоро, пътувайки из Тоскана, си побъбрих с една продавачка на подправки, която, подарявайки ми бурканче с подправки (сол, розмарин, чесън, пипер и салвия), ми рече: - А сега, младежо, върни се в Булгария, намажи жена си с таз подправка, па изяж я с удоволствие... :lol:

  • Харесвам 13
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.