Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 27 минути , elateq каза:

Като гледам днешния Амстердам - София (FB461), дотук е на почти 5 часа.

 

Май, вече трябва да купуваме билети за полетите които ще бъдат изпълнявани от LZ-BOT или LZ-BVS и да чакаме обезщетения 😀

Интересно ми е обаче ,защо полетите само с тия два самолета ,всеки ден закъсняват.Къде ли е проблема?

Връзка към коментар
5 hours ago, rdd said:

Е има време, тогава. Ще се опитам да прочета регламента, сигурно ли е това, че при отменен полет се полагат, освен парите за билета, за новия билет с който все пак ще се придвижиш до съответния града и обезщетение.

При купен билет а/к има задължението да закара пътника до крайната му точка или до летище в околността (май имаше документирано и кога едно летище е в околността на друго). Също така а/к има отговорност да се погрижи за пътниците (храна, вода, обаждане, имейл, .... и хотел, ако не са си на домашното летище, транспорт до/от хотела). От а/к зависи да се договори с клиента дали е ок да му покрие алтернативните разходи за придвижване - напр автобусен билет или билет с друга а/к. Ето един линк: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?qid=1561984855693&uri=CELEX:32004R0261 - тук документът е наличен на всички езици на ЕС и в 3 разлчични файлови формата.

 

3 minutes ago, sylverman said:

Интересно ми е обаче ,защо полетите само с тия два самолета ,всеки ден закъсняват.Къде ли е проблема?

Най-вероятно нещо тривиално - бавен turn around или един малък проблем, който води до изпускане на слотовете на ограничените летища или претоварени трасета в Европа. И така започват да трупат закъснения.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Просто трябва да ги спрат тези два самолета. Днес LZ-BOT тотално явно е издал багажа, капитулирал е в Амстердам. Искам да го спрат, пътувах с него в петък на 29.06.2019г. към Бургас и направихме 2:40 мин закъснение, вътре беше непоносимо от жега, както споделихте тук.

 

 

image-DFAF_5D1A08FC.jpg

  • Шок 1
Връзка към коментар

Закъсненията на ботко и днес продължават ,а на тим еър изобщо не им дреме ,а не виждам да имат желание да оправят нещата.Вчера говорих с една позната която се прибираше от амстердам и ми се оплака,че 3 часа висели на летището и  още 3 часа чакали  вътре в самолета,докато получили разрешение ,за излитане.Това е меко казано гавра подигравка и изобщо не мога да намеря дума с която да опиша въпросната ситуация.

Връзка към коментар

ами приемете, че лятото няма да стигнете по разписание, за сметка на това с известни усилия ще получите обезщетение повече, отколкото струва билета

танто за кукуригу

всяко лято е така. поне откакто го има форума

  • Харесвам 4
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Според Уикипедия вече и номинално почват да намаляват пътниците на България ер... Ако добре си спомням върхът им беше някъде около 1,2 милиона превозени пътници годишно...

 

Top 10 of busiest airlines (2018)[74][75][76]
Rank Airline Passengers carried %
1. Hungary Wizz Air
2,290,511
32.9%
2. Republic of Ireland Ryanair
1,441,142
20.7%
3. Bulgaria Bulgaria Air
1,009,496
14.5%
4. Germany Lufthansa
501,267
7.2%
5. Austria Austrian Airlines
271,520
3.9%
6. United Kingdom easyJet
208,861
3.0%
7. Turkey Turkish Airlines
201,899
2.9%
8. United Kingdom British Airways
104,431
1.5%
9. Poland LOT Polish Airlines
97,469
1.4%
10. Greece Aegean Airlines
90,507
1.3%
  • Браво 1
Връзка към коментар

Не разбирам много от самолети, но това, в което ни качиха към България от Холандия приличаше на черупка. Имах чувството че на пистата се задъхва този самолет. Не съм суеверен човек, но по едно време вече се молех да стигнем в София, или просто да кацнем някъде. И чета по-горе, как било добре да летиш в 30 годишен самолет. Извинете ме, но вие защо си купувате нови коли тогава, а не карате 30-годишни брички? Как ще ме убедите колко сигурно и спокойно било в такава черупка, когато всеки материал има някакъв живот и се амортизира? Смятам, че това е несериозно твърдение. И като сложим факта, че на гейта само вдигаха ръце, а после защо ни пуснаха вътре, като не излетяхме още толкова време не ми стана ясно. Не се дишаше. Със сигурност, след такава случка, ще гледам да летим с Трансавиа до Амстердам, когато се налага.

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Не знам на кой самолет си се возила, но като цяло до 25 години самолетите са перфектни и нямат разлика от новите, дори понякога най-новите ги спират за неопределено време справка Б737 макс.

 

След 25 години пак няма проблеми, но ревизиите и поддръжката стават много голямо перо и за това се избягват, но не е да няма и такива.

Пак за справка испанците имаха до преди 2 години 4-5 броя  Б707 - бащата на 747 на около 50+ години - военни, а не е да нямат пари за по-нови.

 

Сравнението с коли изобщо няма нищо общо

А това, че тимер е пълна нула и всяко лято се повтаря едно и също  няма две мнения.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Хм, аз не видях някой да е писал колко е хубаво да се лети с 30 годишен самолет, освен с ирония...

А за 30 годишните брички, всякакви мераклии има

316850022_0-9.jpg?f=16x9&w=1200&$p$f$w=e

 

  • Харесвам 4
  • Смея се 2
Връзка към коментар
5 hours ago, Alexander said:

Не знам на кой самолет си се возила, но като цяло до 25 години самолетите са перфектни и нямат разлика от новите, дори понякога най-новите ги спират за неопределено време справка Б737 макс.

Имаше случай на Хавайските острови част от корпуса на 19 годишен самолет да се разпадне поради остаряване на материала..

 

aloha_2.jpg

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Aloha_Airlines_Flight_243

Връзка към коментар

Добре, че не знаете на колко години са самолетите на Луфтханза и Ер Франс, че сигурно няма да се качите на тях.... 🙂

(Ето тук има детайлна информация). Една малка извадка:

image.png.375da4c205ae3af1b3c969caed7d6db3.png

 

(възрастта е в 6-тата колона, точно преди летището, на което е базирана машината; в петата колона е датата на доставка; в 4-тата - сериен номер)

 

Както след самолета "кабрио", така и след смачканите коли, изискванията за безопастност се повишават. И за съжаление нямаме по-добри начини за увеличаване на безопасността.

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
11 minutes ago, akair said:

 

Както след самолета "кабрио", така и след смачканите коли, изискванията за безопастност се повишават. И за съжаление нямаме по-добри начини за увеличаване на безопасността.

Взимат се мерки, но не винаги са достатъчни за да се предотвратят следващи катастрофи. След като миналата година в Швейцария падна един Junkers Ju 52 швейцарските власти спряха от движение всички самолети от този модел цък

Връзка към коментар

Аз тази представителна извадка харесвам, даже може да си направя дългосрочна стратегия за избягване на "game changers" на всяка цена... и като гледам няма за какво да се притеснявам в близко бъдеще. :grin:

 

226710177_380.png.137b5368a9df4e235a39a222fb6005ec.png

 

  • Смея се 1
Връзка към коментар
1 minute ago, Topfly said:

Взимат се мерки, но не винаги са достатъчни за да се предотвратят следващи катастрофи. След като миналата година в Швейцария падна един Junkers Ju 52 швейцарските власти спряха от движение всички самолети от този модел цък

След историята от Hawaii имало ли е друг случай на самолет "кабрио"?

Как се мери дали мерките са "достатъчни"?

Иначе браво на швейцарците  - забранили са полетите на всичките 5 (с думи: пет) самолетa от този тип по света, които все още са airworthy.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
22 minutes ago, akair said:

След историята от Hawaii имало ли е друг случай на самолет "кабрио"?

Как се мери дали мерките са "достатъчни"?

Иначе браво на швейцарците  - забранили са полетите на всичките 5 (с думи: пет) самолетa от този тип по света, които все още са airworthy.

Не се е стигнало до ново кабрио“, но все пак е доста безпокоително следното заключение:

 

 “ Inspection of the wreck of the Ju-52 crashed on 4 August 2018 by the Swiss Safety Investigation Board (SUST) revealed severe structural damage to the wing spars. These could not be detected during normal maintenance and inspection.“

 

Дано при по новите самолети няма такива проблеми...

Връзка към коментар
7 minutes ago, Topfly said:

Не се е стигнало до ново кабрио“, но все пак е доста безпокоително следното заключение:

 

 “ Inspection of the wreck of the Ju-52 crashed on 4 August 2018 by the Swiss Safety Investigation Board (SUST) revealed severe structural damage to the wing spars. These could not be detected during normal maintenance and inspection.“

 

Дано при по новите самолети няма такива проблеми...

Аз какво написах по-рано: "И за съжаление нямаме по-добри начини за увеличаване на безопасността."

Сега ще разработят процедури  за още по-щателна инспекция на крилото на всичките 5 бройки.

A380 имаше сходен проблем с крилото, но го видяха при инспекции и го оправиха - да не се тревожи @Adventurer като лети на А380 

 

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Малко ще се намеся в темата с новината, че така любимия на всички LZ-BOT днес има рожден ден и става на 29 год.

Цитат

First flight date 03/07/1990

Дано имаме и той, и ние късмет да го пенсионират по-скоро.

  • Браво 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар

Не познавам горе-писалите akair и Topfly - дали сте пилоти, или авио-инженери, но да се опитвате да ме убедите, колко е хубава и сигурна въпросната бричка на България Ер е несериозно. Не знам на колко години са самолетите на Луфтханза и на Ер Франс, но аз в техни бракми не съм се качвала. Може и да са били на 20 и горница години, но не си спомням да съм имала такъв тегав полет с тях, както с въпросните екземпляри на българската авиокомпания. За липсата на въздух вътре да не говорим. Между другото, колко годишни са колите, които карате, а може и частни самолети да имате?

 

Освен това, akair и Topfly, вие двамата колко често летите със самолетите на България Ер?

  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Ще стигнем до същественото - не възрастта е най-важна, а това как е поддържана една машина. Явно самолети на сходни години на България Ер и Луфтханза създават доста различни субективни усещания у един и същи клиент.

Ботко не знам дали е хубав (субективно), но гарантирано е рядкост (обективно). А ГВА твърди и че е сигурен/безопасен - щом му е издала сертификат за летателна годност (по-скоро обективно).

Примерът с колите наистина е ирелевантен, както и @Alexander се опита да обясни по-горе, но може би е останал неразбран.

На всеки самолет може да се случи да му се счупи АПУ-то. На някои а/к им отнема повече време да го оправят, отколкото на други.

Ето и един релевантен пример: и в колата си да се затворите лятото, без значение на колко години е, при плътно затворени врати и прозорци (стига да не е кабрио) и без работещ двигател, пак няма да ви е комфортно - @Георги го беше дал като пример по-назад в темата.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
14 minutes ago, Diana Alexandrova said:

Не познавам горе-писалите akair и Topfly - дали сте пилоти, или авио-инженери, но да се опитвате да ме убедите, колко е хубава и сигурна въпросната бричка на България Ер е несериозно. Не знам на колко години са самолетите на Луфтханза и на Ер Франс, но аз в техни бракми не съм се качвала. Може и да са били на 20 и горница години, но не си спомням да съм имала такъв тегав полет с тях, както с въпросните екземпляри на българската авиокомпания. За липсата на въздух вътре да не говорим. Между другото, колко годишни са колите, които карате, а може и частни самолети да имате?

 

Освен това, akair и Topfly, вие двамата колко често летите със самолетите на България Ер?

Стана ми любопитно и се оказа, че от януари 2018 досега има 52 полета с България еър, само един от които с БОТ-ко, и един с другия .... по-младия 🙂 

Е, всички са от кратките софия - варна и обратно ....

Поддръжката на всички си е от Луфтханза Техник, вкл. и на  самолетите на Луфтханза 🙂 , така че  ..... единствената разлика са може би заплатите в ЛТ в София и ... в Мюнхен например 😉 

Връзка към коментар

@Diana Alexandrova, повечето неща са ти ги казали, освен това никой тук не харесва "бричката", а аз лично напълно я избягвам, даже съм стигнал и по-далеч, а именно използвам Bulgaria Air само за вътрешни полети и се качвам само на самолетите, които харесвам. Не бих ги оставил нито да ме возят на "бричка", нито да ми съсипят дълго пътуване с типичните им закъснения или да ме зарежат някъде. Така или иначе ни е добре известно какво представлява тази компания и защо въобще съществува, от там нататък имаш възможност за избор. 


Между другото, @Георги не се ли е опитвал да "прикотка" някой представител на авиокомпания наоколо, че банките като цяло са скучни по природа, а би било много интересно ако ТИМ имаха представител тук. Даже съм сигурен, че @Topfly щеше веднага да ги пита какво мислят за game changers и дали имат планове в тази посока, а те вероятно щяха да му отговорят, че целта на компанията е да "предлага на своите клиенти услуги с най-високо качество на борда на нови, сигурни и комфортни самолети и непрекъснато да подобрява своя продукт", което той ще приеме като възможност да "пусне" още няколко целеви линии към третия свят... 

  • Смея се 5
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.