Ivko Публикувано: 1 юли, 2019 Публикувано: 1 юли, 2019 Значи почна летния сезон и техните чартъри и почнаха омазвациите и това всяка година.
sylverman Публикувано: 1 юли, 2019 Публикувано: 1 юли, 2019 На 1.07.2019 г. в 12:11, elateq каза: Като гледам днешния Амстердам - София (FB461), дотук е на почти 5 часа. Май, вече трябва да купуваме билети за полетите които ще бъдат изпълнявани от LZ-BOT или LZ-BVS и да чакаме обезщетения 😀 Разшири Интересно ми е обаче ,защо полетите само с тия два самолета ,всеки ден закъсняват.Къде ли е проблема?
akair Публикувано: 1 юли, 2019 Публикувано: 1 юли, 2019 На 1.07.2019 г. в 6:57, rdd каза: Е има време, тогава. Ще се опитам да прочета регламента, сигурно ли е това, че при отменен полет се полагат, освен парите за билета, за новия билет с който все пак ще се придвижиш до съответния града и обезщетение. Разшири При купен билет а/к има задължението да закара пътника до крайната му точка или до летище в околността (май имаше документирано и кога едно летище е в околността на друго). Също така а/к има отговорност да се погрижи за пътниците (храна, вода, обаждане, имейл, .... и хотел, ако не са си на домашното летище, транспорт до/от хотела). От а/к зависи да се договори с клиента дали е ок да му покрие алтернативните разходи за придвижване - напр автобусен билет или билет с друга а/к. Ето един линк: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?qid=1561984855693&uri=CELEX:32004R0261 - тук документът е наличен на всички езици на ЕС и в 3 разлчични файлови формата. На 1.07.2019 г. в 12:39, sylverman каза: Интересно ми е обаче ,защо полетите само с тия два самолета ,всеки ден закъсняват.Къде ли е проблема? Разшири Най-вероятно нещо тривиално - бавен turn around или един малък проблем, който води до изпускане на слотовете на ограничените летища или претоварени трасета в Европа. И така започват да трупат закъснения. 1
agenta Публикувано: 1 юли, 2019 Публикувано: 1 юли, 2019 Просто трябва да ги спрат тези два самолета. Днес LZ-BOT тотално явно е издал багажа, капитулирал е в Амстердам. Искам да го спрат, пътувах с него в петък на 29.06.2019г. към Бургас и направихме 2:40 мин закъснение, вътре беше непоносимо от жега, както споделихте тук. 1
sylverman Публикувано: 2 юли, 2019 Публикувано: 2 юли, 2019 Закъсненията на ботко и днес продължават ,а на тим еър изобщо не им дреме ,а не виждам да имат желание да оправят нещата.Вчера говорих с една позната която се прибираше от амстердам и ми се оплака,че 3 часа висели на летището и още 3 часа чакали вътре в самолета,докато получили разрешение ,за излитане.Това е меко казано гавра подигравка и изобщо не мога да намеря дума с която да опиша въпросната ситуация.
neuromancer Публикувано: 2 юли, 2019 Публикувано: 2 юли, 2019 ами приемете, че лятото няма да стигнете по разписание, за сметка на това с известни усилия ще получите обезщетение повече, отколкото струва билета танто за кукуригу всяко лято е така. поне откакто го има форума 4 1
vinidj Публикувано: 3 юли, 2019 Публикувано: 3 юли, 2019 Да ги похваля една приятелка от Ларнака до София се похвали, че закъснели само 2 часа и нещо, но им раздали шоколадчета и вода 😄 3
Topfly Публикувано: 3 юли, 2019 Публикувано: 3 юли, 2019 Според Уикипедия вече и номинално почват да намаляват пътниците на България ер... Ако добре си спомням върхът им беше някъде около 1,2 милиона превозени пътници годишно... Top 10 of busiest airlines (2018)[74][75][76] Rank Airline Passengers carried % 1. Wizz Air 2,290,511 32.9% 2. Ryanair 1,441,142 20.7% 3. Bulgaria Air 1,009,496 14.5% 4. Lufthansa 501,267 7.2% 5. Austrian Airlines 271,520 3.9% 6. easyJet 208,861 3.0% 7. Turkish Airlines 201,899 2.9% 8. British Airways 104,431 1.5% 9. LOT Polish Airlines 97,469 1.4% 10. Aegean Airlines 90,507 1.3% 1
Diana Alexandrova Публикувано: 3 юли, 2019 Публикувано: 3 юли, 2019 Не разбирам много от самолети, но това, в което ни качиха към България от Холандия приличаше на черупка. Имах чувството че на пистата се задъхва този самолет. Не съм суеверен човек, но по едно време вече се молех да стигнем в София, или просто да кацнем някъде. И чета по-горе, как било добре да летиш в 30 годишен самолет. Извинете ме, но вие защо си купувате нови коли тогава, а не карате 30-годишни брички? Как ще ме убедите колко сигурно и спокойно било в такава черупка, когато всеки материал има някакъв живот и се амортизира? Смятам, че това е несериозно твърдение. И като сложим факта, че на гейта само вдигаха ръце, а после защо ни пуснаха вътре, като не излетяхме още толкова време не ми стана ясно. Не се дишаше. Със сигурност, след такава случка, ще гледам да летим с Трансавиа до Амстердам, когато се налага. 1 1
Alexander Публикувано: 3 юли, 2019 Публикувано: 3 юли, 2019 Не знам на кой самолет си се возила, но като цяло до 25 години самолетите са перфектни и нямат разлика от новите, дори понякога най-новите ги спират за неопределено време справка Б737 макс. След 25 години пак няма проблеми, но ревизиите и поддръжката стават много голямо перо и за това се избягват, но не е да няма и такива. Пак за справка испанците имаха до преди 2 години 4-5 броя Б707 - бащата на 747 на около 50+ години - военни, а не е да нямат пари за по-нови. Сравнението с коли изобщо няма нищо общо А това, че тимер е пълна нула и всяко лято се повтаря едно и също няма две мнения. 4
neuromancer Публикувано: 3 юли, 2019 Публикувано: 3 юли, 2019 Хм, аз не видях някой да е писал колко е хубаво да се лети с 30 годишен самолет, освен с ирония... А за 30 годишните брички, всякакви мераклии има 4 2
Фил Публикувано: 3 юли, 2019 Публикувано: 3 юли, 2019 Има си чар в тая работа, аз съм летял на 74-годишен самолет 1 1 1
Topfly Публикувано: 3 юли, 2019 Публикувано: 3 юли, 2019 На 3.07.2019 г. в 10:26, Alexander каза: Не знам на кой самолет си се возила, но като цяло до 25 години самолетите са перфектни и нямат разлика от новите, дори понякога най-новите ги спират за неопределено време справка Б737 макс. Разшири Имаше случай на Хавайските острови част от корпуса на 19 годишен самолет да се разпадне поради остаряване на материала.. https://en.wikipedia.org/wiki/Aloha_Airlines_Flight_243
akair Публикувано: 3 юли, 2019 Публикувано: 3 юли, 2019 Добре, че не знаете на колко години са самолетите на Луфтханза и Ер Франс, че сигурно няма да се качите на тях.... 🙂 (Ето тук има детайлна информация). Една малка извадка: (възрастта е в 6-тата колона, точно преди летището, на което е базирана машината; в петата колона е датата на доставка; в 4-тата - сериен номер) Както след самолета "кабрио", така и след смачканите коли, изискванията за безопастност се повишават. И за съжаление нямаме по-добри начини за увеличаване на безопасността. 4 1 1
Topfly Публикувано: 3 юли, 2019 Публикувано: 3 юли, 2019 На 3.07.2019 г. в 16:33, akair каза: Както след самолета "кабрио", така и след смачканите коли, изискванията за безопастност се повишават. И за съжаление нямаме по-добри начини за увеличаване на безопасността. Разшири Взимат се мерки, но не винаги са достатъчни за да се предотвратят следващи катастрофи. След като миналата година в Швейцария падна един Junkers Ju 52 швейцарските власти спряха от движение всички самолети от този модел цък
Adventurer Публикувано: 3 юли, 2019 Публикувано: 3 юли, 2019 Аз тази представителна извадка харесвам, даже може да си направя дългосрочна стратегия за избягване на "game changers" на всяка цена... и като гледам няма за какво да се притеснявам в близко бъдеще. 1
akair Публикувано: 3 юли, 2019 Публикувано: 3 юли, 2019 На 3.07.2019 г. в 16:53, Topfly каза: Взимат се мерки, но не винаги са достатъчни за да се предотвратят следващи катастрофи. След като миналата година в Швейцария падна един Junkers Ju 52 швейцарските власти спряха от движение всички самолети от този модел цък Разшири След историята от Hawaii имало ли е друг случай на самолет "кабрио"? Как се мери дали мерките са "достатъчни"? Иначе браво на швейцарците - забранили са полетите на всичките 5 (с думи: пет) самолетa от този тип по света, които все още са airworthy. 1
Topfly Публикувано: 3 юли, 2019 Публикувано: 3 юли, 2019 На 3.07.2019 г. в 17:01, akair каза: След историята от Hawaii имало ли е друг случай на самолет "кабрио"? Как се мери дали мерките са "достатъчни"? Иначе браво на швейцарците - забранили са полетите на всичките 5 (с думи: пет) самолетa от този тип по света, които все още са airworthy. Разшири Не се е стигнало до ново “кабрио“, но все пак е доста безпокоително следното заключение: “ Inspection of the wreck of the Ju-52 crashed on 4 August 2018 by the Swiss Safety Investigation Board (SUST) revealed severe structural damage to the wing spars. These could not be detected during normal maintenance and inspection.“ Дано при по новите самолети няма такива проблеми...
akair Публикувано: 3 юли, 2019 Публикувано: 3 юли, 2019 На 3.07.2019 г. в 17:28, Topfly каза: Не се е стигнало до ново “кабрио“, но все пак е доста безпокоително следното заключение: “ Inspection of the wreck of the Ju-52 crashed on 4 August 2018 by the Swiss Safety Investigation Board (SUST) revealed severe structural damage to the wing spars. These could not be detected during normal maintenance and inspection.“ Дано при по новите самолети няма такива проблеми... Разшири Аз какво написах по-рано: "И за съжаление нямаме по-добри начини за увеличаване на безопасността." Сега ще разработят процедури за още по-щателна инспекция на крилото на всичките 5 бройки. A380 имаше сходен проблем с крилото, но го видяха при инспекции и го оправиха - да не се тревожи @Adventurer като лети на А380 2 1
yordanov Публикувано: 3 юли, 2019 Публикувано: 3 юли, 2019 Малко ще се намеся в темата с новината, че така любимия на всички LZ-BOT днес има рожден ден и става на 29 год. Цитат First flight date 03/07/1990 Разшири Дано имаме и той, и ние късмет да го пенсионират по-скоро. 1 2
Diana Alexandrova Публикувано: 3 юли, 2019 Публикувано: 3 юли, 2019 Не познавам горе-писалите akair и Topfly - дали сте пилоти, или авио-инженери, но да се опитвате да ме убедите, колко е хубава и сигурна въпросната бричка на България Ер е несериозно. Не знам на колко години са самолетите на Луфтханза и на Ер Франс, но аз в техни бракми не съм се качвала. Може и да са били на 20 и горница години, но не си спомням да съм имала такъв тегав полет с тях, както с въпросните екземпляри на българската авиокомпания. За липсата на въздух вътре да не говорим. Между другото, колко годишни са колите, които карате, а може и частни самолети да имате? Освен това, akair и Topfly, вие двамата колко често летите със самолетите на България Ер? 1
akair Публикувано: 3 юли, 2019 Публикувано: 3 юли, 2019 Ще стигнем до същественото - не възрастта е най-важна, а това как е поддържана една машина. Явно самолети на сходни години на България Ер и Луфтханза създават доста различни субективни усещания у един и същи клиент. Ботко не знам дали е хубав (субективно), но гарантирано е рядкост (обективно). А ГВА твърди и че е сигурен/безопасен - щом му е издала сертификат за летателна годност (по-скоро обективно). Примерът с колите наистина е ирелевантен, както и @Alexander се опита да обясни по-горе, но може би е останал неразбран. На всеки самолет може да се случи да му се счупи АПУ-то. На някои а/к им отнема повече време да го оправят, отколкото на други. Ето и един релевантен пример: и в колата си да се затворите лятото, без значение на колко години е, при плътно затворени врати и прозорци (стига да не е кабрио) и без работещ двигател, пак няма да ви е комфортно - @Георги го беше дал като пример по-назад в темата. 4
Гост Гост 23*6 Публикувано: 3 юли, 2019 Публикувано: 3 юли, 2019 На 3.07.2019 г. в 18:15, Diana Alexandrova каза: Не познавам горе-писалите akair и Topfly - дали сте пилоти, или авио-инженери, но да се опитвате да ме убедите, колко е хубава и сигурна въпросната бричка на България Ер е несериозно. Не знам на колко години са самолетите на Луфтханза и на Ер Франс, но аз в техни бракми не съм се качвала. Може и да са били на 20 и горница години, но не си спомням да съм имала такъв тегав полет с тях, както с въпросните екземпляри на българската авиокомпания. За липсата на въздух вътре да не говорим. Между другото, колко годишни са колите, които карате, а може и частни самолети да имате? Освен това, akair и Topfly, вие двамата колко често летите със самолетите на България Ер? Разшири Стана ми любопитно и се оказа, че от януари 2018 досега има 52 полета с България еър, само един от които с БОТ-ко, и един с другия .... по-младия 🙂 Е, всички са от кратките софия - варна и обратно .... Поддръжката на всички си е от Луфтханза Техник, вкл. и на самолетите на Луфтханза 🙂 , така че ..... единствената разлика са може би заплатите в ЛТ в София и ... в Мюнхен например 😉
Adventurer Публикувано: 4 юли, 2019 Публикувано: 4 юли, 2019 @Diana Alexandrova, повечето неща са ти ги казали, освен това никой тук не харесва "бричката", а аз лично напълно я избягвам, даже съм стигнал и по-далеч, а именно използвам Bulgaria Air само за вътрешни полети и се качвам само на самолетите, които харесвам. Не бих ги оставил нито да ме возят на "бричка", нито да ми съсипят дълго пътуване с типичните им закъснения или да ме зарежат някъде. Така или иначе ни е добре известно какво представлява тази компания и защо въобще съществува, от там нататък имаш възможност за избор. Между другото, @Георги не се ли е опитвал да "прикотка" някой представител на авиокомпания наоколо, че банките като цяло са скучни по природа, а би било много интересно ако ТИМ имаха представител тук. Даже съм сигурен, че @Topfly щеше веднага да ги пита какво мислят за game changers и дали имат планове в тази посока, а те вероятно щяха да му отговорят, че целта на компанията е да "предлага на своите клиенти услуги с най-високо качество на борда на нови, сигурни и комфортни самолети и непрекъснато да подобрява своя продукт", което той ще приеме като възможност да "пусне" още няколко целеви линии към третия свят... 5
Препоръчани мнения
Публикувано от vinidj,
Мейл за закупуване на багаж и връзка с FB
Препоръчано от chandni
1 реакция
Към мнение
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега