macf1an Публикувано: 14 юли, 2014 Сподели Публикувано: 14 юли, 2014 Хората в тази част на форума със сигурност са наясно колко комплексна машина е една авиокомпания. Процесите, които движат възхода или паденето на превозвачите, са трудно обясними с малко думи, и изискват дълги години задълбочено изучаване. За тези, които искат да надникнат "in the galley", ще покажа едно "сайтче" на светилата от innovata Мнозина сигурно го знаят, но все ще задоволи любопитството на някого. https://www.flightmapsanalytics.com Това е "търсачка на полети", която няма нищо общо с търсачките на полети в останалите секции. В нея са заредени маршрутите на (почти?) всички авиокомпании в света, наред с обявените обслужващи ги самолети, седалков капацитет, честота на рейсовете и мн. други. С приятен графичен интерфейс могат да се вадят множество статистики, кой, къде, кога, колко, какво вози .. ето и един пример: Ще ви оставя сами да си поиграете, особено като откриете настройките за типове самолети, и видите къде по света се ползва все още любимият ви такъв Милите другарчета от innovata предоставят безплатен пробен период, но имайте предвид, че инспектират на ръка дали не се е регистрирал някой "Тест Тест". Препоръчвам регистрация с "видимо" реални данни (генератор - тук), и временен пощенски адрес, (съдържащ генерираното име) оттук. 12 Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 27 октомври, 2014 Автор Сподели Публикувано: 27 октомври, 2014 Следвайки препоръките, ще дам малко повече информация за достъпа до финансовите и операционни параметри на почти всички авиокомпании, както споменах накратко тук Сайтът http://flightglobal.com, предоставящ достъп до тези параметри, е интегриран с този от първата публикация, т.че това е най-подходящото място, според мен. Създайте си безплатна, но достоверно звучаща регистрация (вижте последния абзац в предното мнение), и се впишете. Както се вижда, сайтът предлага огромно количество авиационна информация и без да се впускаме из платените му дебри. За достъп до параметрите на авиокомпаниите и пр. може да кандидатствате за безплатен пробен период тук. Ръчно одобряват данните, затова и съвета да бъдат достоверно звучащи (авиация, журналистика и пр. професии може да ги размекнат). Ако получите достъп - може да пропуснете схемата, описана по-долу, и да се насочите директно към съветите за употреба. За тези от вас, които също не дават пари за глупости (мараба, банда) - ето и как да се доберем до платената информация "по нашенски" : 1. Натискате бутона My Services и виждате следната страница: 2. В адресната лента вкарвате http://dashboard.flightglobal.com/app/#/ или го кликвате оттук. За кратък период ще видите лилав интерфейс, който изчезва и се повявява отново горната картинка. 3. Върнете страница назад с бутона в браузера или с Backspace. Когато видите отново лилавия ред - натиснете Escape на клавиатурата възможно най-късно преди да се отвори страницата за управление на достъпа. 4. Ако сте успели - ще видите нещо такова: Много е вероятно част от страницата да не се е заредила. Кликнете върху News за да довърши зареждането на някои скрити елементи. Ако искате да се върнете на основната страница - кликнете върху кръглата иконка горе вляво. Вече си имате достъп до цялата информация: Новини, финансови и операционни данни, маршрути, анализи. -------------------------- Новините се четат по малко неудобен начин: ако когато кликнете върху заглавието не виждате текста - върнете се назад и кликнете иконката с книжка на края на реда вдясно. Така добавяте отметки кои новини да ви бъдат генерирани в журнал, който да прочетете с бутона Create Booklet над десния край на колоната. Имате и функционална търсачка по съдържание в тях. Най-интересната функция на сайта е информацията за авиокомпаниите във "Fleets" Може да филтрирате по местоположение, тип, статус, размер, ползвани двигатели и др: Отново може да ползвате търсачката за стигане до желаната информация. За да отворите детайлната характеристикa, трябва да кликнете върху името на авиокомпанията в таблицата: Уви, кликването предизвиква презареждане на страницата и показване на промпта за управление на акаунта. Трябва да се върнете назад и да спрете зареждането по упоменатия метод. Ако част от страницата не се е заредила, кликнете върху Financials (от лентата в средата на страницата) и после обратно на Summary От същата тази лента в средата се достъпва и съществената информация за компанията: финансови отчети, детайлна информация за наличните и поръчани самолети, както и оперативни данни по обслужвани дестинации и др. : От картата може да извикате в нов прозорец https://www.flightmapsanalytics.com и да разгледате графично маршрутите и данните им, както съм описал в горния пост. Когато кликнете на някоя от дестинациите, ще видите повече информация за нея: Зелените редове са връзки към "скритата" част на страницата, а именно - детайлната информация за обслужващите летища, еквивалентна на тази за авиокомпаниите: Останалите функции в главната лента са детайлен график на полетите между две летища, с опция за връщане назад във времето: Допълнително, може да свалите авиационни журнали от последното меню Reports: Дано е полезно на някого 9 Връзка към коментар
macf1an Публикувано: 21 август, 2015 Автор Сподели Публикувано: 21 август, 2015 Попаднах на този сайт, събиращ и обработващ обширна информация, преработена в подробен анализ за факторите, които движат и променят световната авиация, както и още доста сведения, които хвърлят светлина върху странностите на тази индустрия: http://www.airlineprofiler.eu/analysis-statistics/ 3 Връзка към коментар
Asterisk Публикувано: 14 януари, 2016 Сподели Публикувано: 14 януари, 2016 (редактирано) Попаднах на този сайт, събиращ и обработващ обширна информация, преработена в подробен анализ за факторите, които движат и променят световната авиация, както и още доста сведения, които хвърлят светлина върху странностите на тази индустрия: http://www.airlineprofiler.eu/analysis-statist Това малко "ни в клин, ни в ръкав", но и да не отива темата в забвение : цък Редактирано 14 януари, 2016 от Asterisk Връзка към коментар
denis_a Публикувано: 28 май, 2016 Сподели Публикувано: 28 май, 2016 (редактирано) Привет, съфорумници! Имам един въпрос, който може би е от сферата на фантастиката и ще барне тъпомера яко, но все пак реших да питам, тъй като ми го споменаха преди доста време и все се питам има ли такова нещо или няма... Та... оказва ли влияние на времето на летене на самолета движението на земното кълбо , когато се лети главно по дестинации изток-запад и обратното (Париж - Чикаго, примерно) ? Тоест, полет Париж - Чикаго е по-дълъг от обратния му, не заради избрания маршрут, а заради движението на земното кълбо... Лично аз мисля че няма нищо такова и времето изцяло зависи от "прякостта" на избрания маршрут (и скоростта, разбира се), тоест колкото по близо до екватора минава, толкова по-непряк става и съответно времето за път е повече и колкото по на север толкова по-пряк. Авторе на темата - извини ме, ако се окаже че въпроса е далеч от целта на темата. Редактирано 28 май, 2016 от denis_a 3 Връзка към коментар
ACM Публикувано: 28 май, 2016 Сподели Публикувано: 28 май, 2016 Привет, съфорумници! Имам един въпрос, който може би е от сферата на фантастиката и ще барне тъпомера яко, но все пак реших да питам, тъй като ми го споменаха преди доста време и все се питам има ли такова нещо или няма... Та... оказва ли влияние на времето на летене на самолета движението на земното кълбо , когато се лети главно по дестинации изток-запад и обратното (Париж - Чикаго, примерно) ? Тоест, полет Париж - Чикаго е по-дълъг от обратния му, не заради избрания маршрут, а заради движението на земното кълбо... Лично аз мисля че няма нищо такова и времето изцяло зависи от "прякостта" на избрания маршрут (и скоростта, разбира се), тоест колкото по близо до екватора минава, толкова по-непряк става и съответно времето за път е повече и колкото по на север толкова по-пряк. Авторе на темата - извини ме, ако се окаже че въпроса е далеч от целта на темата. По лични наблюдения определено има такова нещо. Полетът изток-запад винаги (?) е по-кратък, като за определени полети разликите са значителни (повече от час-два). Връзка към коментар
Zaro Публикувано: 28 май, 2016 Сподели Публикувано: 28 май, 2016 Привет, съфорумници! Имам един въпрос, който може би е от сферата на фантастиката и ще барне тъпомера яко, но все пак реших да питам, тъй като ми го споменаха преди доста време и все се питам има ли такова нещо или няма... Та... оказва ли влияние на времето на летене на самолета движението на земното кълбо , когато се лети главно по дестинации изток-запад и обратното (Париж - Чикаго, примерно) ? Тоест, полет Париж - Чикаго е по-дълъг от обратния му, не заради избрания маршрут, а заради движението на земното кълбо... Лично аз мисля че няма нищо такова и времето изцяло зависи от "прякостта" на избрания маршрут (и скоростта, разбира се), тоест колкото по близо до екватора минава, толкова по-непряк става и съответно времето за път е повече и колкото по на север толкова по-пряк. Авторе на темата - извини ме, ако се окаже че въпроса е далеч от целта на темата. Има ли значение дали се движиш по течението на река или срещу теченето? Има разбира се. Земята се движи с висока скорост около оста си и носи със себе си въздушни маси. Полет от България на запад е по-дълъг от полет от западна Европа към България. 6 Връзка към коментар
Радослав Публикувано: 28 май, 2016 Сподели Публикувано: 28 май, 2016 От лични наблюдения има разлика във времето. Пътувал съм Рим Сеул за 11.30 часа, обратно беше 12.30 часа. 1 Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 28 май, 2016 Сподели Публикувано: 28 май, 2016 От обясненията на един пилот по време на презокеански полет: разликата на отиване и връщане се получава заради въздушните течения и тяхната сила. Когато самолетът лети в посока на теченията скоростта му е по-висока, а когато е срещу тях скоростта пада с до 15-20%. Понякога разликата като време на един и същи полет може да е над 2 часа. 7 Връзка към коментар
randi Публикувано: 28 май, 2016 Сподели Публикувано: 28 май, 2016 (редактирано) Заради посоката на ветровете е! Просто атмосферата се върти с кълбото, но не ти е по - къс полета, защото летиш срещу посоката на въртене. Редактирано 28 май, 2016 от randi 4 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 28 май, 2016 Сподели Публикувано: 28 май, 2016 Когато го има този спор може винаги да попиташ хората от другата страна дали, ако подскочат на място изведнъж се приземяват в Белград Преди няколко години имаше случаи на някакви ветрове, самолетите от Европа до Ню Йорк не можеха да издържат без презареждане и масово кацаха някъде из Канада да зареждат, а в обратната посока имаше някакви рекорди по скорост. 4 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 28 май, 2016 Сподели Публикувано: 28 май, 2016 може винаги да попиташ хората от другата страна дали, ако подскочат на място изведнъж се приземяват в Белград Е, може би не скачат достатъчно високо 3 Връзка към коментар
randi Публикувано: 28 май, 2016 Сподели Публикувано: 28 май, 2016 Това съм го проспал с презарядките заради вятъра. И машини от типа на 744,773 и 343/6 са кацали да презареждат, та те могат да правят мисии по над 15 часа? 1 Връзка към коментар
Oshko Публикувано: 28 май, 2016 Сподели Публикувано: 28 май, 2016 (редактирано) Това съм го проспал с презарядките заради вятъра. И машини от типа на 744,773 и 343/6 са кацали да презареждат, та те могат да правят мисии по над 15 часа? Едва ли, по-скоро 757, но Жоро ще каже... Аз не съм обърнал внимнание на тези новини, но ми се струва напълно реално при рекордни ветрове... Редактирано 28 май, 2016 от Oshko 1 Връзка към коментар
randi Публикувано: 28 май, 2016 Сподели Публикувано: 28 май, 2016 757 ясно, всъщност, ако не се зареди достатъчно гориво всеки ще кацне да зареди. Интересното е, че те имат сводки за времето и много добре трябва да знаят какво ги очаква. На мен ми се е случвало при полет Берлин - София капитана да ни съобщи, че има необичайно силни насрещни ветрове и полета ще бъде по - дълъг. То и се усеща как двигателите са в режим на по - голяма тяга от обичайното и машината някак се мъчи. На Бургас също се е случвало 763ER от Пукет за Стокхолм(по спомен) да каца за дозареждане, поради неочаквано силни ветрове. 3 Връзка към коментар
denis_a Публикувано: 29 май, 2016 Сподели Публикувано: 29 май, 2016 (редактирано) Така значи, заради въздушните маси било. А си мислех, че когато няма турболенции въздушните маси нямат влияние... Това обяснява и защо на дисплейчето на връщане от САЩ показваше някакви ground speed над 1000 км/ч, доста повече от Vmax за самолета. Мерси за мненията на многото компетентни тук! Редактирано 29 май, 2016 от denis_a 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 29 май, 2016 Сподели Публикувано: 29 май, 2016 Успях да изровя една новина от тогава, 757 са цитираните самолети: http://www.cbc.ca/news/world/transatlantic-flights-forced-by-wind-to-land-for-fuel-1.1205359 2 Връзка към коментар
mitkobiker Публикувано: 29 май, 2016 Сподели Публикувано: 29 май, 2016 Преобладаващата атмосферна циркулация (особено в умерените ширини) е с посока запад-изток (заради въртенето на Земята). По тази причина полетите от Европа към Америка, от Америка към Азия, от Азия към Европа пътуват СРЕЩУ течението (на въздуха) и отнемат повече време, от колкото същите полети в обратната посока. Един пример: Окланд-Сантиаго 11ч20мин - с ветровете Сантиаго-Окалнд 13ч10мин - срещу ветровете В същото време полети, които следват предимно посока север-юг полетоното време и в двете посоки почти не се различава: Мюнхен-Йоханесбург 10ч35мин Йоханесбург-Мюнхен 10ч50мин Голямо значение при планирането на трасетата на полетите играят стрйните течения: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%82%D1%80%D1%83%D0%B9%D0%BD%D0%BE_%D1%82%D0%B5%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5 6 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 2 март, 2017 Сподели Публикувано: 2 март, 2017 NASA, Honeywell, Boeing, and United Airlines spent the month of February testing a new technology that could enable more aircraft to safely land at an airport in a given time period. https://www.flightradar24.com/blog/nasa-completes-atd-1-flight-testing/ 1 Връзка към коментар
akair Публикувано: 28 март, 2017 Сподели Публикувано: 28 март, 2017 Могат ли полетите на дълги разстояния да бъдат нискотарифниПрепечатано от BBC: http://www.dnevnik.bg/na_put/2017/03/28/2942672_mogat_li_poletite_na_dulgi_razstoianiia_da_budat/ Краткият отговор е МОГАТ На този етап авиационния бизнес изглежда е в период на "всичко, което е short- & med- haul, минава в режим lowcost, longhaul ще се опитаме да го направим lowcost и някак трябва да предложим връзки на едното и другото". За мен по-интересна е темата дали Boeing няма да се окажат прави в дългосрочен план с тяхната философия за mesh мрежи с директни връзки между много градове, за разлика от Airbus и тяхната концепция за hub-and-spoke, което наложи разработката на А380. Ясно е, че реалният модел е някакъв микс на 2-те. Кой обаче ще е predominant след няколко години е интересно Връзка към коментар
akair Публикувано: 25 май, 2017 Сподели Публикувано: 25 май, 2017 Конвергенцията на бизнес моделите продължава. Делта са пуснали опции за модифициране на вече издадени билети, които дават възможност на пасажерите да си доплащат за услуги, за всеки отделен сегмент (полет) от маршрута. Кранки за новите опции на Делта С думи прости, можете да "ъпгрейднете" или "даунгрейднете" вашето пътуване за всеки полет (Economy Basic <-> Economy <-> Economy Plus <-> Domestic First) 1 Връзка към коментар
Palio Публикувано: 2 юни, 2017 Сподели Публикувано: 2 юни, 2017 (редактирано) Американците изкараха от хангара най-големия самолет в света: https://www.washingtonpost.com/news/the-switch/wp/2017/05/31/paul-allen-just-rolled-out-the-worlds-largest-airplane-and-he-ready-to-take-on-the-rocket-makers/ Само дето чак сега се сетих, че мястото му е май в "Новите самолети на 2017", та затова ще помоля някой с повечко права да го сложи там, че май е по-уместно. Благодаря! Редактирано 2 юни, 2017 от Palio 1 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 2 юни, 2017 Сподели Публикувано: 2 юни, 2017 (редактирано) преди 1 час, Palio каза: Американците изкараха от хангара най-големия самолет в света: Хмм, нещо странно ми изглежда конструкцията на тази машина с тези пропорции на елементите. По-точно свързващото крило между двата основни корпуса - даже и при малкото нарушение на съосността на двата фюзелажа, което е неизбежно при различни случаи като атмосферни смущения, турбулнеции или при не особено меко кацане със страничен вятър и др. подобни, в свързващото крило ще възникват значителни сили на усукване и силно напрежение на материала. Известно редуциране на този проблем би могло да се постигне със свързване на хоризонталните стабилизатори отзад в един общ, но това може да постави някакви други проблеми. В този ред на мисли съм склонен да изкажа съмнение, че самолетът ще полети точно в този си вид. Редактирано 2 юни, 2017 от Фичо 3 Връзка към коментар
Doctor Who Публикувано: 2 юни, 2017 Сподели Публикувано: 2 юни, 2017 преди 56 минути , Фичо каза: Хмм, нещо странно ми изглежда конструкцията на тази машина с тези пропорции на елементите. По-точно свързващото крило между двата основни корпуса - даже и при малкото нарушение на съосността на двата фюзелажа, което е неизбежно при различни случаи като атмосферни смущения, турбулнеции или при не особено меко кацане със страничен вятър и др. подобни, в свързващото крило ще възникват значителни сили на усукване и силно напрежение на материала. Известно редуциране на този проблем би могло да се постигне със свързване на хоризонталните стабилизатори отзад в един общ, но това може да постави някакви други проблеми. В този ред на мисли съм склонен да изкажа съмнение, че самолетът ще полети точно в този си вид. ... освен ако в крилото не е носещата конструкция и теглата на всичко извън него не са определящи ... 1 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 2 юни, 2017 Сподели Публикувано: 2 юни, 2017 За да излезе готов самолета, всичко това вече е измислено на хартия и тествано на малки модели, такива големи издънки няма как да има (или просто са хвърлени милиони залудо, което ме съмнява при частни инвестиции). Този самолет е предвиден да носи товара (ракета) точно по средата, т.е. там е основната носеща конструкция, а двата фюзелажа отстрани са сравнително леки. Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега