Прескочи до съдържание

Авиацията отвътре


macf1an

Препоръчани мнения

" Предвидено е в бъдеще Stratolaunch да може да носи не една, а цели три ракети. Очакванията на анализаторите са Stratolaunch коренно да промени пазара, намалявайки значително цената на изстрелваните сателити в ниска околоземна орбита. "   http://it.dir.bg/news.php?id=25847105

 

Връзка към коментар

JetBlue & Delta пробно ще премахнат бордните карти на 2 летища. Вместо бордни карти, пасажерите ще ползват биометричните си данни за достъп до самолета

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-05-31/jetblue-tests-using-face-recognition-to-scrap-boarding-passes

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
На 2.06.2017 г. в 12:55, Таньо каза:

... освен ако в крилото не е носещата конструкция и теглата на всичко извън него не са определящи ...

 

На 2.06.2017 г. в 13:53, neuromancer каза:

За да излезе готов самолета, всичко това вече е измислено на хартия и тествано на малки модели, такива големи издънки няма как да има (или просто са хвърлени милиони залудо, което ме съмнява при частни инвестиции). Този самолет е предвиден да носи товара (ракета) точно по средата, т.е. там е основната носеща конструкция, а двата фюзелажа отстрани са сравнително леки.

То ясно, че крилото е основната носеща конструкция, още повече че там ще се закачат ракетите, обаче просто не мога да си представя къде я  събраха тази здрава конструкция в това тънко крилце... :unsure:


stratonew1.jpg

А и връзката с фюзелажите изглежда много крехка..., то даже при обикновенвите самолети, с един корпус, там, където става връзката с фюзелажа, обикновено крилото естествено (по законите на механиката) се разширява и удебелява. 

Давам си сметка, че при такъв проект всичко това би трябвало да е съобразено от инженерите и затова им е чудно. :unsure:

Изказвам, разбира се, чисто субективно, лаишко мнение ;) 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 6/2/2017 в 13:53, neuromancer каза:

всичко това вече е измислено на хартия и тествано на малки модели, такива големи издънки няма как да има

https://en.wikipedia.org/wiki/Mars_Climate_Orbiter - винаги има как, уви.

Редактирано от Hadzhitodorovi
Връзка към коментар

Интересувам се дали някъде има на едно място технически данни за дистанцията на излитане кацане на различните модели самолети и тяхната скорост. Не ми се занимава да търся един по един. Интересува ме изминатото разстояние.

Доколкото четох, изчисленията се правят спрямо висока надморска височина и топло време - условия, при които въздухът е разреден и разширен и издигането на самолета е по-бавно. Стана ми интересно, че при еквивалентни Boeing и Airbus (737 и 320) Boeing излита с по-ниска скорост и изминава по-голямо разстояние преди отделяне.

Връзка към коментар

Изчисленията всъщност са едни таблици, при които се съобразява температурата и налягането,за да се определи скоростта на излитане. Тя е основният фактор, а не изминатото по пистата разстояние при разбега. Потърси AFM  на съответния вид самолет, там са посочени съответните скорости, имайки предид десетките разновидности на a 320 и b737

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

3-те големи от един район от известно време се "подритват" с 3-те големи от друг район под масата... Има пореден рунд в това занимание:

http://news.delta.com/delta-releases-full-length-video-educating-employees-gulf-carrier-subsidies?utm_medium=email&utm_source=skies&utm_content=3&utm_campaign=Delta+Video&source=Delta+Video

Материалът има видео, което нека всеки сам прегледа. Струва си да му се отделят 15 минути :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 6/5/2017 в 19:33, SLX каза:

Изчисленията всъщност са едни таблици, при които се съобразява температурата и налягането,за да се определи скоростта на излитане. Тя е основният фактор, а не изминатото по пистата разстояние при разбега. Потърси AFM  на съответния вид самолет, там са посочени съответните скорости, имайки предид десетките разновидности на a 320 и b737

Изминатото разстояние е следствие и ми е интересно на какво точно е следствие. Конкретните условия в даден момент са валидни за дадения момент и не са общовалидни.

Връзка към коментар
преди 4 часа, Zaro каза:

Изминатото разстояние е следствие и ми е интересно на какво точно е следствие. Конкретните условия в даден момент са валидни за дадения момент и не са общовалидни.

На необходимата ти подемна сила :)

Връзка към коментар
На 2.07.2017 г. в 23:05, SLX каза:

На необходимата ти подемна сила :)

ОК, твърде лаконично, но вярно. Подемната сила е тази, която ни трябва, за да държи самолета във въздуха.  Първата таблица по-долу сочи механизма на калибриране на висотомера и косвено илюстрира връзката между показанията на уредите и плътността на въздуха. Защо  е важно това? Ами защото промени в тези два параметъра, водят до показатели за височината, които са толкова неверни, че е достатъчно да катастрофираме. Говоря за едномоторен лек самолет със семпла авионика, де. А, и с карбуратор, не инжекционен. Но иначе физиката и аеродинамиката не се вълнуват от вида на впръскване на горивото.

Втората таблица е съотношението на теглото (аз винаги мисля за него като максималното излетно, независимо, че самолетът е по-малко натоварен :), скоростта и дистанцията. Виждаш, че в зависимост температурата (респ. плътността на въздуха) значително  се променя разбега. Тоест, ако се наложи да излиташ с А320 от летището в Ла Пас, което е на близо 4000 метра н.в или над 13100 feet и температурата там е примерно 40 градуса дистанцията, измината по пистата би била близо двойно по-голяма, отколкото при 20 градуса Целзий. При определени атмосферни условия дори е възможно дължината на пистата да се окаже недостатъчна. 

Естествено, това е твърде грубо и обобщено представяне, но идеята е винаги да се съобразяваш с конкретните атмосферни условия. 

Не коментирам насрещен или попътен вятър, който също трябва да компенсираме и редки хипотези, в които задкрилките не са прибрани в конфигурация за излитане по очевидни причини. 

DEn-ATT.jpg

TKF_dist.jpg

Редактирано от SLX
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...
  • 1 месец по-късно ...

United си партнират с Amazon. Техните пътници вече ще могат да се чекират, използвайки Echo или Echo Dot и ще могат да задав въпроси относно полети на компанията на Алекса:

https://www.traveldailynews.com/post/united-airlines-to-offer-an-amazon-alexa-skill-for-customers

  • Смея се 1
Връзка към коментар
  • 5 седмици по-късно ...

Ако някога сте се чудили колко самолети произвеждат големите на година (или на тримесечие):

Quote

The third quarter saw 202 aircraft delivered

737 x 145
747 x 4
767 x 2
777 x 16
787 x 35

For the year so far Boeing has delivered 554 aircraft

737 x 381
747 x 8
767 x 7
777 x 58
787 x 100

 

  • Харесвам 6
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Ето ги и най-големите а/к във всеки щат на САЩ:

37151363653_53a2a33426_o.jpg

 

Саутуест отвява Делта с голяма преднина по брой щати. Но повечето щати на  SW са в т.нар. "flyover territory" (с изключение на Калифорния).

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Следващият път, когато прочетете за error fare, не бързайте да се радвате - това може да е част от маркетнговаа статегия на дадена а/к. Повече по темата, включително интересна гледна точка на този биз

https://skift.com/2017/11/03/the-calculated-faux-marketing-of-premium-air-travel/

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 39 минути , akair каза:

Следващият път, когато прочетете за error fare, не бързайте да се радвате - това може да е част от маркетнговаа статегия на дадена а/к.

А, що пък да не се радваме - то нека да е ниска цената, пък дали е error fare или маркетинг - не ме вълнува особено. ;)

(даже предполагам че на маркетинг-трик трябва повече да се радваме, защото в такива случаи вероятността да бъде отменена резервацията може би е по-малка, отколкото при error fare) 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 6
Връзка към коментар
28 minutes ago, Фичо said:

А, що пък да не се радваме - то нека да е ниска цената, пък дали е error fare или маркетинг - не ме вълнува особено. ;)

(даже предполагам че на маркетинг-трик трябва повече да се радваме, защото в такива случаи вероятността да бъде отменена резервацията може би е по-малка, отколкото при error fare) 

Защото когато едно нещо по принцип се продава на дадена цена, а марктинговите практики са това, което накланя везните някой да си го купи, защото е цената е представена като "грешка", радостта е само в маркетинговия отдел... ;)

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...
  • 1 месец по-късно ...

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.