akair 14017 Публикувано: 25 септември, 2019 Сподели Публикувано: 25 септември, 2019 8 minutes ago, neuromancer said: Да де, ама все пак в небето не е като на Цариградско например (освен в подстъпите на Хийтроу 😀) That's what you think! Някои страни (напр САЩ) са въвели т.нар. "открито небе" и самолетите могат да летят където сметнат за добре, стига да не си пречат. Европа е в процес по въвеждане на тази стъпка, но (май) се още има трасета и коридори, които са си точно като Цариградско, особено в по-пиковите часове - можеш да ги погледнеш на фр24 Връзка към мнение
Фил 68789 Публикувано: 25 септември, 2019 Сподели Публикувано: 25 септември, 2019 И все пак самолетите рядко излитат точно на минутата, която е предвидена по разписание, така че когато излитат 15мин. по-рано едва ли е много по-различно от случаите, когато излитат 15 мин. по-късно. Връзка към мнение
Zaro 28629 Публикувано: 25 септември, 2019 Сподели Публикувано: 25 септември, 2019 преди 18 минути , neuromancer каза: Да де, ама все пак в небето не е като на Цариградско например (освен в подстъпите на Хийтроу 😀) Небесното Цариградско е доста по-широко все пак. Минималните отстояния май бяха 700 м по вертикала и 2000 м на една височина. И изпреварването е забранено. Връзка към мнение
akair 14017 Публикувано: 25 септември, 2019 Сподели Публикувано: 25 септември, 2019 И да се върнем на темата по същество - летището в Амстердам е въвело напълно автоматизирани ръкави, които сами се прикрепят към самолета: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/3/airports/schiphol-neemt-s-werelds-eerste-volautomatische-passagiersbrug-in-gebruik Летището твърди, че е първото в света. От летището в Уелингтън твърдят, че имат такива ръкави от началото на годината. 6 Връзка към мнение
Фил 68789 Публикувано: 26 септември, 2019 Сподели Публикувано: 26 септември, 2019 Билетите за самолет продължават да поевтиняват 1 Връзка към мнение
akair 14017 Публикувано: 8 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 8 октомври, 2019 Синдикатът на пилотите на Southwest Airlines е завел дело срещу Боинг по 2 причини: 1) от Боинг не са представили точно промените по самолета и това не е позволило на пилотите да си вършат правилно работата, поставяйки екипажите и пасажерите в риск; 2) приземяването на машините е довело до отмяна на над 30 000 полет в а/к и това е причинило пропуснати заплати за пилотите в размер на 10 млн долара https://www.reuters.com/article/us-boeing-southwest-lawsuit/southwest-pilots-sue-boeing-for-misleading-them-on-737-max-idUSKBN1WM290 https://www.npr.org/2019/10/07/768102231/southwest-airlines-pilots-sue-boeing-over-737-max-crashes-and-grounding 2 Връзка към мнение
akair 14017 Публикувано: 19 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 19 октомври, 2019 В Ноервегия са тествали нещо ново - "отдалечена" кула за контрол на полетите. Таква "кула" успешно е навигирала на пътнически самолет да стигне до гейта си. Щатската ФАА има подобен проект. https://www.kongsberg.com/news-and-media/news-archive/2019/successful-first-landing-by-passenger-aircraft-using-remote-towers-in-the-arctic/ https://www.codot.gov/programs/remote-tower/TheProject 1 Връзка към мнение
randi 8892 Публикувано: 20 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 20 октомври, 2019 Qantas оня ден летяха директен от Ню Йорк до Сидни. Излетяха го за 19 часа и 15 мин. 9 Връзка към мнение
akair 14017 Публикувано: 25 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 25 октомври, 2019 Бордът на директорите на Саутуест е дал официално зелена светлина на СЕО-то да обсъди и потърси други модели самолети за а/к. Продължителното приземяване на МАХ има сериозен неблагоприятен ефект върху а/к. Заподозрените моделите са А220-300 и А32S, защото в момента Саутуест оперира основно 737-700 (с размерите на А319 и А223), както и 737-800 (с размерите на А320). https://www.chicagotribune.com/business/ct-biz-boeing-737-max-southwest-earnings-20191024-avtvpfzm4rahrd5kms63jybdpe-story.html?outputType=amp 3 Връзка към мнение
Georgie 428 Публикувано: 28 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 28 октомври, 2019 От известно време се питам дали е възможно, да речем, малък самолет някъде, по някакви причини, да остане незабелязан от радарите. Вероятно, да.Питам неслучайно, а във връзка с полет на модел "Чесна" (не знам точно кой) преминал границата ни със Северна Македония. Не знам подробности. Въпросът ми е принципен. Връзка към мнение
Optimus 4 Публикувано: 28 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 28 октомври, 2019 Естествено, че може да се лети незабелязано. Радарното покритие особено в планински райони е почти нула. Такива са недостатъците на радиовълните - искат пряк "допир" с обекта. Поради тази причина антените на радиолокационните станции се монтират на най-високите върхове за определени райони, но въпреки това остават места "в сянка". Покриването на една пресечена местност на 100% с радарно обслужване е много скъпа и услуга и играчка. За това се разчита на така нареченото полетно-информационно обслужване в такива райони. Пилотите докладват къде са и тази информация се събира и разпространява от доставчика на въпросното обслужване. Оттук натам темата става много широкообхватна по отношение кой, кога, къде, защо, как и т.н. е изпълнил правилно или не определени процедури, за да се стигне до незабелязано преминаване. 1 1 Връзка към мнение
Фил 68789 Публикувано: 28 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 28 октомври, 2019 преди 2 часа, Georgie каза: От известно време се питам Mathias Rust: German teenager who flew to Red Square (въпреки че в случая с Матиас Руст не е като изобщо да не е бил засечен от радари ) 3 Връзка към мнение
Georgie 428 Публикувано: 28 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 28 октомври, 2019 преди 3 часа, Фил каза: Mathias Rust: German teenager who flew to Red Square (въпреки че в случая с Матиас Руст не е като изобщо да не е бил засечен от радари ) Да, знам за Руст. Зададох въпроса предвид изминалото време и евентуалното подобряване на радарното оборудване.:)Но видеото не бях гледал. 1 Връзка към мнение
Георги 39037 Публикувано: 6 ноември, 2019 Сподели Публикувано: 6 ноември, 2019 @Georgie, до колкото знам наркотрафика от Южна Америка си лети регулярно от там до Африка. Когато падна самолета на Air France над Атлантика, преди да се разбере какво се е случило, една от теориите беше възможен сблъсък точно с такъв необозначен наркотрафикантски самолет. Та и големи самолети могат да минат между капките, даже за тях може би е по-лесно, защото над океаните радарното покритие е минимално, за малките самолети над земята е доста по-трудно да избягаш от покритие. 1 Връзка към мнение
Topfly 27090 Публикувано: 6 ноември, 2019 Сподели Публикувано: 6 ноември, 2019 On 10/28/2019 at 12:43 PM, Georgie said: Да, знам за Руст. Зададох въпроса предвид изминалото време и евентуалното подобряване на радарното оборудване.:)Но видеото не бях гледал. MH370 мина де факто незабелязан над Тайланд и Малайзия само с изключване на транспондера... 1 Връзка към мнение
Georgie 428 Публикувано: 6 ноември, 2019 Сподели Публикувано: 6 ноември, 2019 Изключването на транспондера увеличава ли възможността самолетът да остане незабелязан от радарите при идеални условия за тях, да предположим? Доколкото знам това устройство помага само за идентификация на самолета... Връзка към мнение
Георги 39037 Публикувано: 6 ноември, 2019 Сподели Публикувано: 6 ноември, 2019 преди 1 час, Georgie каза: Изключването на транспондера увеличава ли възможността самолетът да остане незабелязан от радарите при идеални условия за тях, да предположим? Доколкото знам това устройство помага само за идентификация на самолета... Не, увеличава вероятността да не може да бъде идентифициран лесно. Без транспондер е просто летящ обект в небето, но това не значи че радар не може да го засече, пътническите самолети не са със Стелт технология 🙂 2 Връзка към мнение
Topfly 27090 Публикувано: 6 ноември, 2019 Сподели Публикувано: 6 ноември, 2019 4 hours ago, Georgie said: Изключването на транспондера увеличава ли възможността самолетът да остане незабелязан от радарите при идеални условия за тях, да предположим? Доколкото знам това устройство помага само за идентификация на самолета... Изключването на транспондера означава реално, че самолета става де факто невидим за радарите на гражданската авиация, защото те следят основно трафика през транспондери. Задача на военните радари е да следят нерегистрираните самолети, но както показва примерът на малайзийския самолет и един огромен боинг може да мине “незабележимо“ пред военните радари на две държави в мирно време. В последствие се оказа, че все пак радарите са засекли самолета, но вероятно не са реагирали защото просто никой не е очаквал, че ще има събитие на което се очаква те да реагират. В ежедневието те просто виждат стотици граждански самолети с които нямат никаква работа... 1 1 Връзка към мнение
akair 14017 Публикувано: 16 ноември, 2019 Сподели Публикувано: 16 ноември, 2019 Интересен момент от историческа гледна точка - Семейството А320 на Еърбъс задмина по брой поръчки семейството 737 на Боинг. Към края на октомври 2019 А32S има 15193 гарантирани поръчки срещу 15136 за 737. Все още Боинг водят по доставени 737 - 10563 срещу 9086 за А32S. Допълнително, 737 има 4 поколения срещу само 2 за А32S - философията на Боинг е да прави големи промени и модификации по модела на всеки 15-ина години. Философията на Еърбъс е моделът да еволюира постепенно. https://www.flightglobal.com/news/articles/total-a320-orders-overtake-737s-as-max-crisis-persi-462255/ 8 1 Връзка към мнение
stanimir 35117 Публикувано: 16 декември, 2019 Сподели Публикувано: 16 декември, 2019 Воеіng Со. oбмиcля или вpeмeннo cпиpaнe, или нaмaлявaнe нa пpoизвoдcтвoтo нa 737 МАХ https://money.bg/companies/boeing-mozhe-da-spre-proizvodstvoto-na-737-max.html 1 1 Връзка към мнение
Гост Публикувано: 16 декември, 2019 Сподели Публикувано: 16 декември, 2019 Боинг официално потвърждава временното спиране на MAX 737. https://www.bbc.co.uk/news/business-50817124 Връзка към мнение
randi 8892 Публикувано: 17 декември, 2019 Сподели Публикувано: 17 декември, 2019 Няма къде да ги складират. 😄 1 1 Връзка към мнение
neuromancer 25160 Публикувано: 17 декември, 2019 Сподели Публикувано: 17 декември, 2019 E то както не се задава и сертификата, че могат да летят, няма много смисъл да се хабят да правят още... Връзка към мнение
Фил 68789 Публикувано: 17 януари, 2020 Сподели Публикувано: 17 януари, 2020 Airbus demonstrates first fully automatic vision-based take-off 2 Връзка към мнение
Topfly 27090 Публикувано: 18 януари, 2020 Сподели Публикувано: 18 януари, 2020 19 hours ago, Фил said: Airbus demonstrates first fully automatic vision-based take-off Скоро единият пилот може да стане излишен, а след време и от home office ще се управляват самолети 🙂 1 Връзка към мнение
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега