Прескочи до съдържание

Авиацията отвътре


macf1an

Препоръчани мнения

8 minutes ago, neuromancer said:

Да де, ама все пак в небето не е като на Цариградско например (освен в подстъпите на Хийтроу 😀)

That's what you think!  Някои страни (напр САЩ) са въвели т.нар. "открито небе" и самолетите могат да летят където сметнат за добре, стига да не си пречат. Европа е в процес по въвеждане на тази стъпка, но (май) се още има трасета и коридори, които са си точно като Цариградско, особено в по-пиковите часове - можеш да ги погледнеш на фр24

Връзка към мнение

И все пак самолетите рядко излитат точно на минутата, която е предвидена по разписание, така че когато излитат 15мин. по-рано едва ли е много по-различно от случаите, когато излитат 15 мин. по-късно.

Връзка към мнение
преди 18 минути , neuromancer каза:

Да де, ама все пак в небето не е като на Цариградско например (освен в подстъпите на Хийтроу 😀)

Небесното Цариградско е доста по-широко все пак. Минималните отстояния май бяха 700 м по вертикала и 2000 м на една височина.

И изпреварването е забранено.

Връзка към мнение

И да се върнем на темата по същество - летището в Амстердам е въвело напълно автоматизирани ръкави, които сами се прикрепят към самолета:

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/3/airports/schiphol-neemt-s-werelds-eerste-volautomatische-passagiersbrug-in-gebruik

image.png.84c9fcc4530ad3e73f73abd75a239101.png

 

Летището твърди, че е първото в света. От летището в Уелингтън твърдят, че имат такива ръкави от началото на годината.

  • Харесвам 6
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Синдикатът на пилотите на  Southwest Airlines е завел дело срещу Боинг по 2 причини: 1) от Боинг не са представили точно промените по самолета и това не е позволило на пилотите да си вършат правилно работата, поставяйки екипажите и пасажерите в риск; 2) приземяването на машините е довело до отмяна на над 30 000 полет в а/к и това е причинило пропуснати заплати за пилотите в размер на 10 млн долара

https://www.reuters.com/article/us-boeing-southwest-lawsuit/southwest-pilots-sue-boeing-for-misleading-them-on-737-max-idUSKBN1WM290

https://www.npr.org/2019/10/07/768102231/southwest-airlines-pilots-sue-boeing-over-737-max-crashes-and-grounding

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

В Ноервегия са тествали нещо ново - "отдалечена" кула за контрол на полетите. Таква "кула" успешно е навигирала на пътнически самолет да стигне до гейта си. Щатската ФАА има подобен проект.

https://www.kongsberg.com/news-and-media/news-archive/2019/successful-first-landing-by-passenger-aircraft-using-remote-towers-in-the-arctic/

https://www.codot.gov/programs/remote-tower/TheProject

image.png.0157445392c261e4514a449d397dddf2.png

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Бордът на директорите на Саутуест е дал официално зелена светлина на СЕО-то да обсъди и потърси други модели самолети за а/к. Продължителното приземяване на МАХ има сериозен неблагоприятен ефект върху а/к. Заподозрените моделите са А220-300 и А32S, защото в момента Саутуест оперира основно 737-700 (с размерите на А319 и А223), както и 737-800 (с размерите на А320).

https://www.chicagotribune.com/business/ct-biz-boeing-737-max-southwest-earnings-20191024-avtvpfzm4rahrd5kms63jybdpe-story.html?outputType=amp

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

От известно време се питам дали е възможно, да речем, малък самолет някъде, по някакви причини, да остане незабелязан от радарите. Вероятно, да.Питам неслучайно, а във връзка с полет на модел "Чесна" (не знам точно кой) преминал границата ни със Северна Македония. Не знам подробности. Въпросът ми е принципен.  

Връзка към мнение

Естествено, че може да се лети незабелязано. Радарното покритие особено в планински райони е почти нула. Такива са

недостатъците на радиовълните - искат пряк "допир" с обекта. Поради тази причина антените на радиолокационните

станции се монтират на най-високите върхове за определени райони, но въпреки това остават места "в сянка". Покриването

на една пресечена местност на 100% с радарно обслужване е много скъпа и услуга и играчка. За това се разчита на така

нареченото полетно-информационно обслужване в такива райони. Пилотите докладват къде са и тази информация се събира и разпространява

от доставчика на въпросното обслужване. Оттук натам темата става много широкообхватна по отношение кой, кога, къде, защо, как и т.н. е изпълнил правилно

или не определени процедури, за да се стигне до незабелязано преминаване.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
преди 2 часа, Georgie каза:

От известно време се питам 

Mathias Rust: German teenager who flew to Red Square   

(въпреки че в случая с Матиас Руст не е като изобщо да не е бил засечен от радари )

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 3 часа, Фил каза:

Mathias Rust: German teenager who flew to Red Square   

(въпреки че в случая с Матиас Руст не е като изобщо да не е бил засечен от радари )

Да, знам за Руст. Зададох въпроса предвид изминалото време и евентуалното подобряване на радарното оборудване.:)Но видеото не бях гледал.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

@Georgie, до колкото знам наркотрафика от Южна Америка си лети регулярно от там до Африка. Когато падна самолета на Air France над Атлантика, преди да се разбере какво се е случило, една от теориите беше възможен сблъсък точно с такъв необозначен наркотрафикантски самолет. 

 

Та и големи самолети могат да минат между капките, даже за тях може би е по-лесно, защото над океаните радарното покритие е минимално, за малките самолети над земята е доста по-трудно да избягаш от покритие. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
On 10/28/2019 at 12:43 PM, Georgie said:

Да, знам за Руст. Зададох въпроса предвид изминалото време и евентуалното подобряване на радарното оборудване.:)Но видеото не бях гледал.

MH370 мина де факто незабелязан над Тайланд и Малайзия само с изключване на транспондера...

 

400px-MH370_flight_path_with_English_lab

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Изключването на транспондера увеличава ли възможността самолетът да остане незабелязан от радарите при идеални условия за тях, да предположим?

Доколкото знам това устройство помага само за идентификация на самолета...

Връзка към мнение
преди 1 час, Georgie каза:

Изключването на транспондера увеличава ли възможността самолетът да остане незабелязан от радарите при идеални условия за тях, да предположим?

Доколкото знам това устройство помага само за идентификация на самолета...

Не, увеличава вероятността да не може да бъде идентифициран лесно. Без транспондер е просто летящ обект в небето, но това не значи че радар не може да го засече, пътническите самолети не са със Стелт технология 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
4 hours ago, Georgie said:

Изключването на транспондера увеличава ли възможността самолетът да остане незабелязан от радарите при идеални условия за тях, да предположим?

Доколкото знам това устройство помага само за идентификация на самолета...

Изключването на транспондера означава реално, че самолета става де факто невидим за радарите на гражданската авиация, защото те следят основно трафика през транспондери. Задача на военните радари е да следят нерегистрираните самолети, но както показва примерът на малайзийския самолет и един огромен боинг може да мине “незабележимо“ пред военните радари на две държави в мирно време. В последствие се оказа, че все пак радарите са засекли самолета, но вероятно не са реагирали защото просто никой не е очаквал, че ще има събитие на което се очаква те да реагират. В ежедневието те просто виждат стотици граждански самолети с които нямат никаква работа...

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Интересен момент от историческа гледна точка - Семейството А320 на Еърбъс задмина по брой поръчки семейството 737 на Боинг. Към края на октомври 2019 А32S има 15193 гарантирани поръчки срещу 15136 за 737. Все още Боинг водят по доставени 737 - 10563 срещу 9086 за А32S. Допълнително, 737 има 4 поколения срещу само 2 за А32S - философията на Боинг е да прави големи промени и модификации по модела на всеки 15-ина години. Философията на Еърбъс е моделът да еволюира постепенно.

https://www.flightglobal.com/news/articles/total-a320-orders-overtake-737s-as-max-crisis-persi-462255/

  • Харесвам 8
  • Браво 1
Връзка към мнение
  • 5 седмици по-късно ...

Воеіng Со. oбмиcля или вpeмeннo cпиpaнe, или нaмaлявaнe нa пpoизвoдcтвoтo нa 737 МАХ

 

https://money.bg/companies/boeing-mozhe-da-spre-proizvodstvoto-na-737-max.html

  • Харесвам 1
  • Шок 1
Връзка към мнение

E то както не се задава и сертификата, че могат да летят, няма много смисъл да се хабят да правят още...

Връзка към мнение
  • 5 седмици по-късно ...
19 hours ago, Фил said:

Скоро единият пилот може да стане излишен, а след време и от home office ще се управляват самолети 🙂

 

47369289_1879538188817247_77671114189265

  • Смея се 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.