neuromancer Публикувано: 15 ноември, 2024 Публикувано: 15 ноември, 2024 ATR обяви, че спира да разработва ATR 42-600S, версията за къси писти (S идва от STOL - short take off and landing) и ще се фокусира върху подобряване на ефективността на ATR 42-600 и 72-600. Идеята на S варианта е била да наследи Dash 8 Q200, като са очаквали да може да се използва на 500 летища по света. С подобряване на инфраструктурата и технологиите оценката е, че нуждата от такъв самолет намалява. Поне 3 клиента са обявили поръчки - Air Tahiti и PNG Air и лизингодателя Elix aviation. Прототипът на АТР 42-600S каца по време на първия си полет. 4
Иван Попов Публикувано: 17 ноември, 2024 Публикувано: 17 ноември, 2024 10-те най-дълги полета в света (и кои очакваме скоро) С развитието на авиоиндустрията самолетите могат да летят по-дълго и да горят по-малко гориво. По време на дългите полети на много авиопревозвачи се използва специално осветление, което да помогне на пътниците да се справят с часовата разлика. Храната на борда става все по-здравословна спрямо изискванията на пътниците, а седалките стават по-удобни. На много от дългите полети без междинни кацания вече не се предлага стандартна икономична класа, а само така наречената "премиум икономична класа", която включва по-удобни и широки седалки, повече място за краката, повече възможност за накланяне на седалката назад. Всички тези промени водят до едно нещо: най-дългите полети в света стават все по-дълги. Най-продължителните свързват отдалечени градове на двата противоположни края на планетата и са над 17 часа. По време на тези полети можете да изгледате цялата поредица за "Джурасик парк" и пак ще ви останат 5 часа да дремнете. Топ 10 на най-дългите полети в света Към днешна дата най-дългият полет без междинни кацания в света продължава 18 часа и 50 минути и свързва летище JFK в Ню Йорк и летище "Чанги" в Сингапур. На борда на самолета, който се движи по този маршрут, има 67 места в бизнес класа и 94 места в "премиум икономична класа". На него не се предлага стандартна икономична класа. Ето ги и останалите в топ 10, като класацията е направена на база на изминатите въздушни километри (километри по права линия), а не на база на тяхната продължителност: Ню Йорк (летище JFK, САЩ) - Сингапур: 15 425 км, 18 часа 50 минути Сингапур - Ню Йорк (летище Нюарк): 15 329 км, 18 часа 45 минути Окланд (Нова Зеландия) - Доха (Катар): 14 535 км, 17 часа 40 минути Лондон (Великобритания) - Пърт (Австралия): 14 498 км, 17 часа 45 минути Далас (САЩ) - Мелбърн (Австралия): 14 471 км, 17 часа 35 минути Париж (Франция) - Пърт (Австралия): 14 262 км, 17 часа 15 минути Окланд (Нова Зеландия) - Ню Йорк (САЩ): 14 207 км, 16 часа 15 минути Дубай (ОАЕ) - Окланд (Нова Зеландия): 14 200 км, 17 часа 5 минути Шънджън (Китай) - Мексико Сити (Мексико): 14 146 км, 17 часа 30 минути Лос Анджелис (САЩ) - Сингапур: 14 113 км, 17 часа 50 минути Бъдещето на дългите полети Това са най-дългите полети в момента, но авиоиндустрията продължава с плановете си развитие. Австралийската авиокомпания "Qantas" планира да пусне маршрутите си "Проджект Сънрайз" (Проект Изгрев) в средата на 2026 г., като те директно ще влязат начело на класацията. Това ще са директни полети от Сидни до Лондон (17 015 км) и от Сидни до Ню Йорк (16 013 км). Името на маршрутите идва от факта, че пътниците на борда ще могат да видят 2 изгрева по време на близо 20-часовите полети. 3
Kosta Grudov Публикувано: 6 януари Публикувано: 6 януари Колебаех се дали това е правилната тема, ако админ прецени може да я премести, където би била по-подходяща -> Интервю с пилот Златина Батищева от Bulgaria Air - от детската мечта до пилотската кабина 🙂 https://www.btv.bg/shows/predi-obed/videos/ot-detskata-mechta-do-pilotskata-kabina.html? 6
Фил Публикувано: 12 януари Публикувано: 12 януари Авиосекторът: все по-сърдити пътници, задръстено небе и дефицит на самолети 5
Брани Публикувано: 12 януари Публикувано: 12 януари преди 1 час, Фил каза: Авиосекторът: все по-сърдити пътници, задръстено небе и дефицит на самолети Пътниците на авиокомпаниите ще стават все по-недоволни, а небето - все по-задръстено. Към 2040 г. от 8% до 16% от търсенето няма да може да бъде посрещнато. Средната продължителност на закъсненията на полетите ще се увеличи от 12 на 20 минути. А броят на забавянията от един до два часа ще подскочи с 900%. Всеки "сърдит" е хубаво да знае, че Вселената нито се върти около него, нито му дължи нещо. Ако си остане у дома един път, самолетът му няма да закъснее и няма да е кой знае какво чудо голямо ако направи за годината не 23, а 21 пътешествия. Примерно 🙂 5
neuromancer Публикувано: 12 януари Публикувано: 12 януари Абеее не знам Те най-недоволните са тия, дето летят веднъж годишно на море баш в най-голямата тарапана. Тия дето летят 23 пъти знаят какво да очакват и как да се справят с него. 3 1
Иван Попов Публикувано: 12 януари Публикувано: 12 януари United Airlines интегрира Starlink в целия си авиофлот Авиокомпанията планира да оборудва целия си флот с технологията до края на 2025 г. и да пусне във въздуха първия си самолет с поддръжка на Starlink по основни маршрути. От United обаче заявиха, че достъпът ще бъде безплатен само за членовете на MileagePlus, като по този начин промениха по-ранния си план да предложат безплатен Wi-Fi на всички пътници. Миналата година United подписа договор със Starlink за предоставяне на интернет услуги по време на полет в целия си флот от над 1000 самолета през следващите няколко години. Starlink, подразделение на SpaceX, сключи сделки с множество авиокомпании за предоставяне на интернет услуги по време на полет, тъй като се стреми да разшири обхвата си отвъд потребителите и домакинствата в селските райони по света с малък или никакъв достъп до интернет. Доставчикът на сателитни интернет услуги вече има договори с Hawaiian Airlines и регионалния превозвач JSX. 4
Фил Публикувано: 22 януари Публикувано: 22 януари Излязоха данните на Евростат за полетите през 2024-та. Commercial flights reach 6.7 million in 2024 4
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега