Прескочи до съдържание

Авиацията отвътре


macf1an

Препоръчани мнения

Публикувано:

ATR обяви, че спира да разработва ATR 42-600S, версията за къси писти (S идва от STOL - short take off and landing) и ще се фокусира върху подобряване на ефективността на ATR 42-600 и 72-600.

Идеята на S варианта е била да наследи Dash 8 Q200, като са  очаквали да може да се използва на 500 летища по света. С подобряване на инфраструктурата и технологиите оценката е, че нуждата от такъв самолет намалява.

Поне 3 клиента са обявили поръчки -  Air Tahiti и PNG Air и лизингодателя Elix aviation.

42-600S-STOL.jpg

Прототипът на АТР 42-600S каца по време на първия си полет.

  • Харесвам 4
Публикувано:

10-те най-дълги полета в света (и кои очакваме скоро)

orig.jpg?_=1711024385

С развитието на авиоиндустрията самолетите могат да летят по-дълго и да горят по-малко гориво. По време на дългите полети на много авиопревозвачи се използва специално осветление, което да помогне на пътниците да се справят с часовата разлика. Храната на борда става все по-здравословна спрямо изискванията на пътниците, а седалките стават по-удобни.

 

На много от дългите полети без междинни кацания вече не се предлага стандартна икономична класа, а само така наречената "премиум икономична класа", която включва по-удобни и широки седалки, повече място за краката, повече възможност за накланяне на седалката назад.

Всички тези промени водят до едно нещо: най-дългите полети в света стават все по-дълги. Най-продължителните свързват отдалечени градове на двата противоположни края на планетата и са над 17 часа. По време на тези полети можете да изгледате цялата поредица за "Джурасик парк" и пак ще ви останат 5 часа да дремнете.

orig.jpg?_=1663333737

Топ 10 на най-дългите полети в света

Към днешна дата най-дългият полет без междинни кацания в света продължава 18 часа и 50 минути и свързва летище JFK в Ню Йорк и летище "Чанги" в Сингапур. На борда на самолета, който се движи по този маршрут, има 67 места в бизнес класа и 94 места в "премиум икономична класа". На него не се предлага стандартна икономична класа.

Ето ги и останалите в топ 10, като класацията е направена на база на изминатите въздушни километри (километри по права линия), а не на база на тяхната продължителност:

  1. Ню Йорк (летище JFK, САЩ) - Сингапур: 15 425 км, 18 часа 50 минути
  2. Сингапур - Ню Йорк (летище Нюарк): 15 329 км, 18 часа 45 минути
  3. Окланд (Нова Зеландия) - Доха (Катар): 14 535 км, 17 часа 40 минути
  4. Лондон (Великобритания) - Пърт (Австралия): 14 498 км, 17 часа 45 минути
  5. Далас (САЩ) - Мелбърн (Австралия): 14 471 км, 17 часа 35 минути
  6. Париж (Франция) - Пърт (Австралия): 14 262 км, 17 часа 15 минути
  7. Окланд (Нова Зеландия) - Ню Йорк (САЩ): 14 207 км, 16 часа 15 минути
  8. Дубай (ОАЕ) - Окланд (Нова Зеландия): 14 200 км, 17 часа 5 минути
  9. Шънджън (Китай) - Мексико Сити (Мексико): 14 146 км, 17 часа 30 минути
  10. Лос Анджелис (САЩ) - Сингапур: 14 113 км, 17 часа 50 минутиorig.jpg?_=1711024353

    Бъдещето на дългите полети

    Това са най-дългите полети в момента, но авиоиндустрията продължава с плановете си развитие. Австралийската авиокомпания "Qantas" планира да пусне маршрутите си "Проджект Сънрайз" (Проект Изгрев) в средата на 2026 г., като те директно ще влязат начело на класацията. Това ще са директни полети от Сидни до Лондон (17 015 км) и от Сидни до Ню Йорк (16 013 км). Името на маршрутите идва от факта, че пътниците на борда ще могат да видят 2 изгрева по време на близо 20-часовите полети.

  • Харесвам 3
  • 1 месец по-късно ...
Публикувано:

Колебаех се дали това е правилната тема, ако админ прецени може да я премести, където би била по-подходяща ->

 

Интервю с пилот Златина Батищева от Bulgaria Air - от детската мечта до пилотската кабина 🙂 


https://www.btv.bg/shows/predi-obed/videos/ot-detskata-mechta-do-pilotskata-kabina.html?

  • Харесвам 6
Публикувано:
преди 1 час, Фил каза:

Пътниците на авиокомпаниите ще стават все по-недоволни, а небето - все по-задръстено. Към 2040 г. от 8% до 16% от търсенето няма да може да бъде посрещнато. Средната продължителност на закъсненията на полетите ще се увеличи от 12 на 20 минути. А броят на забавянията от един до два часа ще подскочи с 900%.

 

Всеки "сърдит" е хубаво да знае, че Вселената нито се върти около него, нито му дължи нещо. Ако си остане у дома един път, самолетът му няма да закъснее и няма да е кой знае какво чудо голямо ако направи за годината не 23, а 21 пътешествия. Примерно 🙂 

  • Харесвам 5
Публикувано:

Абеее не знам

Те най-недоволните са тия, дето летят веднъж годишно на море баш в най-голямата тарапана. Тия дето летят 23 пъти знаят какво да очакват и как да се справят с него.

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Публикувано:

United Airlines интегрира Starlink в целия си авиофлот

orig.jpg?_=1691999994

Авиокомпанията планира да оборудва целия си флот с технологията до края на 2025 г. и да пусне във въздуха първия си самолет с поддръжка на Starlink по основни маршрути.

От United обаче заявиха, че достъпът ще бъде безплатен само за членовете на MileagePlus, като по този начин промениха по-ранния си план да предложат безплатен Wi-Fi на всички пътници.

Миналата година United подписа договор със Starlink за предоставяне на интернет услуги по време на полет в целия си флот от над 1000 самолета през следващите няколко години.

Starlink, подразделение на SpaceX, сключи сделки с множество авиокомпании за предоставяне на интернет услуги по време на полет, тъй като се стреми да разшири обхвата си отвъд потребителите и домакинствата в селските райони по света с малък или никакъв достъп до интернет.

Доставчикът на сателитни интернет услуги вече има договори с Hawaiian Airlines и регионалния превозвач JSX.

  • Харесвам 4
  • 2 седмици по-късно ...

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.