Прескочи до съдържание

Авиацията отвътре


macf1an

Препоръчани мнения

Те ще се пробват защото нямат избор и самолетите без западна поддръжка почват сериозно да окапват. Мен лично от писанията ме смущава следното:

 

в процессе посадки в один из двигателей попало немного грунта, незначительно повреждены несколько лопаток вентилятора двигателя

 

Исследования методом бароскопии показали, что двигателям не потребуется восстановительный ремонт.

 

Едното не се връзва с другото, няма "незначителни" повреди в лопатките. Че като се развъртят на обороти и става мазало...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 11 минути , logist13 каза:

Едното не се връзва с другото, няма "незначителни" повреди в лопатките. Че като се развъртят на обороти и става мазало...

Е, не ми се вярва съответните авионженери да не са наясно с това. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Нищо чудно да влезе в употреба в задаващия се авиационен канибализъм.

Освен ако не го подкарат без крила по някое шосе до най-близкото летище.

Връзка към мнение
Преди 1 час, logist13 каза:

Те ще се пробват защото нямат избор и самолетите без западна поддръжка почват сериозно да окапват

Това може да е единствената причина за тази авантюра. Но не виждам кой ще се подпише под протокола за лет. годност и допускане до експлоатация на този самолет. Най- тънко щяха да минат, ако бяха го разкостили и изскубали всички части, които да използват на други машини. Но... Трябва да са на голям зор, за да правят такива изпълнения. Ясно е, че този борд ще лети само вътрешни полети. Поне имат бая територия и дестинации, за да оправдаят авантюрата. 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
Преди 1 час, Фил каза:

Е, не ми се вярва съответните авионженери да не са наясно с това. 

 

Може и да са наясно, ама да нямат избор. Доколкото четох вече 1/3 от флота им западни самолети е приземен и канибализиран. Хич не им е розово положението, до края на догодина може въобще да спрат да летят. А след края на войната ще има да плащат милиарди на застрахователите за откраднатите самолети от лизингодателите. Тези самолети вече са абсолютно негодни да летят по западните стандарти, не могат и да се оправят, стават само за скрап.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
преди 3 часа, Фил каза:

Е, не ми се вярва съответните авионженери да не са наясно с това.

Защо не ти се вярва? Некадърници и некомпетентни кадри има навсякъде и във всички сфери. Ако нямаше щеше да има липса на инциденти. Последните няколко години авиацията бележи доста сериозен крах. Въобще не ми се коментира какви самолети летят в Европа и в какво състояние, а вие сте тръгнали да говорите за Русия... Само ще кажа, че нищо не е както преди ковид.

  • Харесвам 3
  • Замислям се 2
Връзка към мнение
преди 14 часа, randi каза:

Защо не ти се вярва? Некадърници и некомпетентни кадри има навсякъде и във всички сфери.
 

Разбира се, че има. Но просто случаят все пак е във фокуса на общественото внимание. Едва ли всичко зависи точно от някой некадърен и некомпетентен, а всички компетентни да си мълчат.

Връзка към мнение
преди 11 часа, Фил каза:

Разбира се, че има. Но просто случаят все пак е във фокуса на общественото внимание. Едва ли всичко зависи точно от някой некадърен и некомпетентен, а всички компетентни да си мълчат.

Не знам... За авиацията там има достатъчно доказателства в какво състояние е в момента. Всички са с широко затворени очи по една или друга причина.

Връзка към мнение

Защо да харчите за самолетни билети , когато може да си купите собствен бизнес джет ?

Най-новото от  авиозложението 2023-а  :

 

 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
преди 35 минути , stanimir каза:

ащо да харчите за самолетни билети , когато може да си купите собствен бизнес джет ?

Само ако пуснат 50% намаление за предстоящия черен петък! :biggrin:

  • Смея се 6
Връзка към мнение

Ако поизтръскам джобовете мога и да събера стотинки за едно хвърчило. Проблемът идва след това: сертифициране, местодомуване,  кой ще го кара, резервни части , поддръжка и тн., и т.н. Демек започва голямото изваждане. 

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Изглежда, че за обикновените пътуващи шматки като мен (или вас) не е опасно. И все пак:

 

"В системите за GPS навигация над Черно море често има смущения, а проблемът се изостря през август 2023 г. Смущения са засечени и на летище София. Властите казват, че няма опасност за самолети и кораби, но не и кой е отговорен. Румънски генерал обаче назова Русия. И всъщност може да е опасно."

https://www.svobodnaevropa.bg/a/gps-zaglushavane-bulgaria/32640752.html

 

Връзка към мнение

Пилот, който не бил на работа, се опитал да изключи двигателите на пътнически самолет по време на полет в САЩ

 

Американски пилот, който не бил на работа, се опитал да изключи двигателите на пътнически самолет по време на полет в САЩ между Сиатъл и Сан Франциско, предаде Ройтерс, като се позова на авиокомпанията "Аляска еърлайнс", за която той работи.

 

Инцидентът станал в неделя. 44-годишният Джоузеф Емерсън успял да влезе в пилотската кабина на самолет на "Хърайзън еърлайнс" - дъщерно дружество на "Аляска еърлайнс" - и се опитал да изключи двигателите, преди да бъде обуздан от капитана на полета и от втория пилот.

 

В крайна сметка самолетът бил отклонен към Портланд. Емерсън бил арестуван на летището.

 

Вчера на пилота са повдигнати обвинения в опит за убийството на 83 души.

 

Случаят се разследва. Мотивите на Емерсън за момента не са изяснени.

 

https://www.bta.bg/bg/news/world/553062-pilot-koyto-ne-bil-na-rabota-se-opital-da-izklyuchi-dvigatelite-na-patnicheski

  • Шок 3
Връзка към мнение
На 22.10.2023 г. в 12:26, stanimir каза:

Защо да харчите за самолетни билети , когато може да си купите собствен бизнес джет ?

Най-новото от  авиозложението 2023-а  :

 

 

Не казват какво въоръжение има 😞 

  • Смея се 2
Връзка към мнение
На 18.10.2023 г. в 19:01, logist13 каза:

 

Може и да са наясно, ама да нямат избор. Доколкото четох вече 1/3 от флота им западни самолети е приземен и канибализиран. Хич не им е розово положението, до края на догодина може въобще да спрат да летят. А след края на войната ще има да плащат милиарди на застрахователите за откраднатите самолети от лизингодателите. Тези самолети вече са абсолютно негодни да летят по западните стандарти, не могат и да се оправят, стават само за скрап.

 

"Аерофлот" са сключили споразумение с "Росатом" да им произвеждат абсолютно всички части за западни самолети и двигатели, което ще им даде възможност да използват целия остатъчен ресурс на наличните машини. Предполагам и останалите руски а/к със западни самолети ще се възползват. Кражбите са двупосочни и май от едната посока са по-големи като обща сума.

Кога ще е краят на войната, какъв ще бъде той, кой на кого и какво ще плаща е само в сферата на разнопосочни предположения...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 3 минути , FlyTraveler каза:

 

"Аерофлот" са сключили споразумение с "Росатом" да им произвеждат абсолютно всички части за наличните западни самолети и двигатели, което ще им даде възможност да използват целия остатъчен ресурс на наличните машини. Предполагам и останалите руски а/к със западни самолети ще се възползват. Кражбите са двупосочни и май от едната посока са по-големи като обща сума.

Кога ще е краят на войната, какъв ще бъде той, кой на кого и какво ще плаща е само в сферата на разнопосочни предположения...

 

На хартия помежду си руснаците могат да си подписват каквито си искат глупости. Но нямат никакъв шанс да произвеждат необходимите резервни части - нямат нито знанията, нито оборудването, нито квалифицирани хора. Те с едни накладки закъсаха, пък за двигатели и авионика резервни части щели да произвеждат. По-скоро можем да го пишем това в графата вицове 🙂 

  • Харесвам 6
Връзка към мнение
преди 5 минути , logist13 каза:

 

На хартия помежду си руснаците могат да си подписват каквито си искат глупости. Но нямат никакъв шанс да произвеждат необходимите резервни части - нямат нито знанията, нито оборудването, нито квалифицирани хора. Те с едни накладки закъсаха, пък за двигатели и авионика резервни части щели да произвеждат. По-скоро можем да го пишем това в графата вицове 🙂 

 

Аз, честно казано, не притежавам необходимата експертиза да преценя какви познания, оборудване и квалифицирана работна ръка имат руснаците, затова не мога да коментирам. Написах само какво прочетох, по-скоро видях като новина. 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
преди 41 минути , FlyTraveler каза:

 

"Аерофлот" са сключили споразумение с "Росатом" да им произвеждат абсолютно всички части за западни самолети и двигатели, което ще им даде възможност да използват целия остатъчен ресурс на наличните машини. Предполагам и останалите руски а/к със западни самолети ще се възползват. Кражбите са двупосочни и май от едната посока са по-големи като обща сума.

Кога ще е краят на войната, какъв ще бъде той, кой на кого и какво ще плаща е само в сферата на разнопосочни предположения...

На мен ми липсват машините на Аерофлот над София - много красива ливрея имат …

Връзка към мнение
преди 10 минути , Брани каза:

На мен ми липсват машините на Аерофлот над София - много красива ливрея имат …

 

Виждам ги всеки път като минавам през голямото летище на Истанбул (IST).

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Джон Траволта хвали прекрасен бизнесджет на Боинг 🙂

 

https://www.boeing.com/commercial/bbj/yg128/

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 3 часа, logist13 каза:

 

На хартия помежду си руснаците могат да си подписват каквито си искат глупости. Но нямат никакъв шанс да произвеждат необходимите резервни части - нямат нито знанията, нито оборудването, нито квалифицирани хора. Те с едни накладки закъсаха, пък за двигатели и авионика резервни части щели да произвеждат. По-скоро можем да го пишем това в графата вицове 🙂 

Колкото успяха в производството на базата на откраднати германските заводи и технологии след ВСВ, толкова ще успеят и сега. За лицензи да не говорим.

Опел се превърна в Москвич, мартака фотоапарати Контакс се превърна в Киев, който е бил читав, докато са спазвали германската технология. После заводът фалира.

Връзка към мнение
14 minutes ago, Zaro said:

Колкото успяха в производството на базата на откраднати германските заводи и технологии след ВСВ, толкова ще успеят и сега. За лицензи да не говорим.

Опел се превърна в Москвич, мартака фотоапарати Контакс се превърна в Киев, който е бил читав, докато са спазвали германската технология. После заводът фалира.

То без германци не става.Фон Браун и още плеяда нацистки инженери качиха американците на Луната 🙂

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 15 минути , stanimir каза:

То без германци не става.Фон Браун и още плеяда нацистки инженери качиха американците на Луната 🙂

Факт. Но все пак някои успяват да поддържат и развиват технология, други не, нали? 😉

Връзка към мнение
преди 19 часа, stanimir каза:

Случаят се разследва. Мотивите на Емерсън за момента не са изяснени.

Преди да се качи в самолета , Емерсън се е надрусал с халюциногенни гъби ( новата мода в САЩ , задминаваща вече напушването с тревица за удоволствие 😃) . Човечеца си е мислил , че сънува полета … 

 

Дано този инцидент доведе до по-различни протоколи и регулации за кокпита.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Най-големите а/к в света за 2022г по брой пътници :

 

IMG_1958.jpeg.b11e8f31e0d214f595b05d6ec7b09c87.jpeg

 

 

 

*традиционно са изключено “държавните а/к “ - Емирейтс , Катар , Търкиш , Етихад …

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.