Georgie Публикувано: 10 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 10 февруари, 2017 (редактирано) Не знам къде са регистрирани booking, но по законите на цивилизованите страни нямат право да ти променят ценовите условия след сключване на сделката. Пиши им и вдигни скандал! Прикачи предния мейл и всичко, което доказва твърдението ти. Заплаши, че ще ги съдиш и ще ти отговорят бързо. Не знам къде са регистрирани booking, но по законите на цивилизованите страни нямат право да ти променят ценовите условия след сключване на сделката. Пиши им и вдигни скандал! Прикачи предния мейл и всичко, което доказва твърдението ти. Заплаши, че ще ги съдиш и ще ти отговорят бързо. В Холандия са регистрирани,поне главният им офис е в Амстердам.Важно е не мястото регистрацията ,а собствеността на дружеството.Това са детайли обаче. Редактирано 10 февруари, 2017 от Georgie Връзка към коментар
Georgie Публикувано: 10 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 10 февруари, 2017 (редактирано) По отношение на отказаната закуска при ранно напускане:и на мен са отказвали "breakfast in a bag"(няколко пъти).Всъщност първия обещаха,но на сутринта ми казаха,че нямало кой да я направи.Втория път пък пратиха мен да си я взема от един хладилник(то нищо нямаше,общо- взето .Случва се,и наистина е въпрос на добра воля от служител/ите на хотел да не/откажат суха закуска.Не ги оправдавам ни най-малко,ядосаха ме отказите им,но наистна е прекалено да се иска компенсация за неконсумирана закуска,поради ранно напускане. Случвало ми се е често при резервация на стаи без такса да блокират,а дори веднъж да изтеглят цялата сума,въпреки условието,че тя ще се плати на място,но това е посочено в условията на booking,т.е.хотелът си запазва правото по всяко време да блокира част или цялата сума.Досега винаги съм се разбирирал с хотела да задържат блокираната сума,вместо плащане в кеш.Устройва ме идеално. Отделно от това не мисля,че booking имат вина за промени на цените след резервацията и хич не им е приятно това да става.Все пак хотелът определя условията,а booking просто ги отразява, и не може да се намесва в този процес,защото е просто посредник.Естествено,че има какво да се желае от booking,но и те страдат от некоректни хотели. Редактирано 10 февруари, 2017 от Georgie Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 10 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 10 февруари, 2017 (редактирано) Аз отдавна правя един елементарен трик с booking, който ми спестява редица главоболия с недобросъвестни хотели. Имам виртуална кредитна карта Visa, която поддържам празна и която давам за всички резервации - особено при тези по-далеч в бъдещето. Booking не проверява картите за наличност по време на резервиране. По този начин: 1) Избягвам повечето притеснения за злоупотреба с данните на картата, което се случва относително често. 2) Веднага разбирам, когато се направи неуспешен опит за теглене/блокиране на сума (виждам го в онлайн банкирането, а и booking пращат мейл до ден-два). Тогава преглеждам дали според условията хотелът вече има право да иска пари и евентуално давам нова карта. Ако обаче са избързали с искането за депозит или са "сбъркали" сумата ги отсвирвам. Иначе задължително сменям картата 2-3 дни преди чекин за да не отпадне резервацията, ако опитат оторизация в последния момент. 3) Ако поискам мога да отменя без никакви последствия non refundable резервация. Хотелът няма какво да направи. Редактирано 10 февруари, 2017 от Георги Матеев 6 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 10 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 10 февруари, 2017 3) Ако поискам мога да отменя без никакви последствия non refundable резервация. Хотелът няма какво да направи. Това при положение, че още при резервацията не са ти дръпнали парите, нали? Booking не проверява картите за наличност по време на резервиране. Това важи в повечето случаи, но винаги има изключения. Няколко пъти след резервация хотелът е проверявал картата ми чрез изтегляне и моментално връщане на суми в порядъка на едно евро... 1 Връзка към коментар
mililia Публикувано: 10 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 10 февруари, 2017 Това звучи доста стряскащо. Сигурна ли си, че става въпрос за промяна на цената на нощувката, а не за добавяне на допълнителна такса? И преди сме дискутирали в тази тема, че някой хотели (особено в Италия) изискват заплащане на място (рецепция) на допълнителна туристическа (градска) такса. Имам чувството, че въпросната такса за почистване (явно става за апартамент) е именно с такъв допълнителен характер. В такъв случай би следвало в процеса на резервация някъде да излиза съобщение, че към обявената цена ще бъдат включени допълнителни такси. Не винаги стойността на допълнителните такси е ясно обозначена, но във всички случаи същите са посочени извън основната цена. В този смисъл е добре отново да провериш какво пише в първоначалното потвърждение и ако действително впоследствие booking.com са увеличили основната цена на резервацията в твоя профил, задължително им пиши... Първоначално и аз сметнах, че е налице някаква скрита такса, която не съм видяла при първоначалната резервация. Обаче поглеждайки си първия имейл за потвърждение на резервацията обявената цена, която следва да платя е 41,25 евро + по 1 евро на човек градска такса. В имейла вчера, който ми изпратиха за потвърждение на обявения час на пристигане (винаги изпращат такива имейли, когато промениш вид на легло, час на пристигане или напускане) цената вече беше 51,25 евро, като беше обявена по следния начин: 41,25 евро нощувка, 10 евро такса почистване + по 1 евро на човек градска такса. В резервацията на профила ми в букинг стоеше единствено новата цена, без каквито и да било означения за старата. Днес проиграх отново резервация за хотела, като отново в условията никъде не е посочена тази такса, но при резервация преди плащане вече се показва. Предполагам, че това е някаква нова такса, която е въведена и която се включва автоматично при извършване на промени по резервацията от какъвто и да било характер (дори и да промениш само вида на леглото). Вероятно ще пиша на букинг само, за да изразя недоволството си от начина по-който допускат такива промени. Все пак на година имам през тях поне 30 резервации и съм лоялен клиент + Ginues. Иначе вече не желая да отсядам в това място, да се занимавам с гаранции и т.н. , така че към тях нямам никакви искания. В други случаи са ми оказвали съдействие и за момента това им е първата издънка по отношение на мен. Връзка към коментар
Duke Публикувано: 10 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 10 февруари, 2017 Значи е както и предполагах. Проблемът не е в Букинг, а в хотела. Беше важно да го уточним. Букинг гарантират единствено цената на нощувката, но нямат отношение към допълнителните такси. В случая хотелът е въвел допълнителна такса, което наистина е некоректно... 2 Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 10 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 10 февруари, 2017 Това при положение, че още при резервацията не са ти дръпнали парите, нали? Това важи в повечето случаи, но винаги има изключения. Няколко пъти след резервация хотелът е проверявал картата ми чрез изтегляне и моментално връщане на суми в порядъка на едно евро... Е да, при положение че още не се е стигнало до дърпане на пари. Повечето хотели взимат сумата дори за non refundable резервации едва седмица-две преди датата на настаняване, което ми дава предостатъчно време за да реша финално дали искам този хотел или не. Не държа сметката към виртуалната карта напълно празна. За всеки случай съм сложил в нея 10-ина лева колкото да минават такива дребни проверки. Схемата бачка безотказно от над 1 година и досега не съм й открил нито един минус. А плюсовете са наистина много. 8 Връзка към коментар
mililia Публикувано: 10 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 10 февруари, 2017 Аз отдавна правя един елементарен трик с booking, който ми спестява редица главоболия с недобросъвестни хотели. Имам виртуална кредитна карта Visa, която поддържам празна и която давам за всички резервации - особено при тези по-далеч в бъдещето. Booking не проверява картите за наличност по време на резервиране. По този начин: Букинг в действителност не проверява картите, но италианските хотели го правят доста упорито. Понеже тези дни бях на тема резервации в Италия почти няма хотел, който да не направи проверка на картата ми. Понеже имам СМС уведомяване на КК получих куп СМС (Плащане на ПОС Хотел от Букинг, Амстердам, Холандия 0 евро / 1 евро/ или цялата сума). Парите обаче не са дръпнати, а само оторизирани 1 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 10 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 10 февруари, 2017 Добре, а какво правиш ако опитат веднага да дръпнат парите? Очевидно Букинг ти праща уведомление, че нещо с картата не е наред и ти дава срок да промениш данните. Ако не го направиш, резервацията се анулира. Или разчиташ именно на това, че твърде често подобни резервации не водят до моментално дърпане на парите и реално играеш "ва банк"? Е да, при положение че още не се е стигнало до дърпане на пари. Повечето хотели взимат сумата дори за non refundable резервации едва седмица-две преди датата на настаняване, което ми дава предостатъчно време за да реша финално дали искам този хотел или не.Не държа сметката към виртуалната карта напълно празна. За всеки случай съм сложил в нея 10-ина лева колкото да минават такива дребни проверки.Схемата бачка безотказно от над 1 година и досега не съм й открил нито един минус. А плюсовете са наистина много. Връзка към коментар
mililia Публикувано: 10 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 10 февруари, 2017 Значи е както и предполагах. Проблемът не е в Букинг, а в хотела. Беше важно да го уточним. Букинг гарантират единствено цената на нощувката, но нямат отношение към допълнителните такси. В случая хотелът е въвел допълнителна такса, което наистина е некоректно... Е, да де, ама моята комуникация е само с букинг. Считам, че ако се прави промяна в цената ми следва да бъда изрично попитана дали я искам, защото аз съм резервирала на друга цена. Начинът по който се прави ме издразни. Все пак промяната се промъкна между другото, а не с мое съгласие. Чист шанс е, че я забелязах. Дали, ако бях вече в срока за non refundabile и тогава уведомях хотела щях да мога да канселирам без наказание, въпреки че цената е различна от тази с която съм се съгласила. Букинг би следвало да уведомяват за такива промени съвсем ясно. 3 Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 10 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 10 февруари, 2017 (редактирано) Добре, а какво правиш ако опитат веднага да дръпнат парите? Очевидно Букинг ти праща уведомление, че нещо с картата не е наред и ти дава срок да промениш данните. Ако не го направиш, резервацията се анулира. Или разчиташ именно на това, че твърде често подобни резервации не водят до моментално дърпане на парите и реално играеш "ва банк"? В редките такива случаи просто решавам веднага. Ако наистина държа на хотела сменям картата и си плащам. И пак имам лек аванс за размисъл благодарение на няколкото дни, които booking ми дават за реакция. Така или иначе резервирам изключително рядко non refundable тарифи. Mililia, както написах този проблем с проверката (с изключение на искане на пълната сума) се решава с поддръжка на дребна наличност по виртуалната карта. Най-хубавото е, че всичко това е напълно легално и не нарушава никакви правила. Редактирано 10 февруари, 2017 от Георги Матеев 3 Връзка към коментар
AlexandraKo Публикувано: 10 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 10 февруари, 2017 Два факта, по повод резервации с Букинг: Не зная дали в момента на резервацията проверяват наличността на КК. Миналата година, при направени резервации в Австралия, когато ми източиха кредитната крта през юни и я блокирах, получих мейли от всичките хотели там, че картата е блокирана. За резервации през октомври говоря. Резервирала съм хотел в Болоня с право на безплатно анулиране. Месец преди пътуването, от картата дръпват половината сума и то, от някаква фирма, нямаща нищо общо с името на хотела. Написах веднага писмо на хотела с въпрос, дали са те или да блокирам картата. На мига ми отговориха, че са те и цитираха точната сума. Оказа се, че собственик на хотела е въпросната фирма. Явно Букинг предоставя данните на хотелите и те решават какво да правят. 3 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 10 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 10 февруари, 2017 Аз затова периодично повтарям като развалена плоча, че е добре много внимателно човек да избира хотелите и местата за настаняване. Много често зад драстично по-ниската цена се крият капани. В същото време утвърдените хотели поддържат малко по-високи цени, но поне имаш относителната сигурност, че цената е твърда и няма да има допълнителни неприятни изненади от всякакъв характер. Забелязал съм, че колкото пъти се опитам да мисля бюджетно, все нещо не ми се получава. Ето сега, например, докато извършвах периодичната проверка на бъдещите си резервации установих, че един хотел в Батуми, в който имам резервация в момента не се предлага за продажба от Букинг и не става ясно дали спирането е временно или за постоянно. Хотелът е с много добри отзиви и оценка 8,5, но спирането му от продажби в Букинг и спецификата на мястото започват да ме притесняват и се чудя дали да не им пиша или да се доверя на резервацията... 3 Връзка към коментар
П.Кръстев Публикувано: 10 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 10 февруари, 2017 (редактирано) Е да, при положение че още не се е стигнало до дърпане на пари. Повечето хотели взимат сумата дори за non refundable резервации едва седмица-две преди датата на настаняване, което ми дава предостатъчно време за да реша финално дали искам този хотел или не. Не държа сметката към виртуалната карта напълно празна. За всеки случай съм сложил в нея 10-ина лева колкото да минават такива дребни проверки. Схемата бачка безотказно от над 1 година и досега не съм й открил нито един минус. А плюсовете са наистина много. Букинг в действителност не проверява картите, но италианските хотели го правят доста упорито. Понеже тези дни бях на тема резервации в Италия почти няма хотел, който да не направи проверка на картата ми. Понеже имам СМС уведомяване на КК получих куп СМС (Плащане на ПОС Хотел от Букинг, Амстердам, Холандия 0 евро / 1 евро/ или цялата сума). Парите обаче не са дръпнати, а само оторизирани Аз процедирам по абсолютно същия начин, но с една празна дебитна карта Mastercard. До сега не съм имал никакви проблеми (включително и за 10-те ни дни в Италия) когато е пишело, че резервацията не изисква депозит и може да се плати на място. За последните 4-5 години, през които запазвам през букинг редовно, ми се е случвало само няколко пъти да ми пращат мейл да си обновя данните по картата и тогава преценявам дали са в правото си да ми изтеглят пари или не. AlexandraKo, много е важно да се гледат допълнителните условия. Много резервации са с безплатна анулация, но това не означава, че няма да изтеглят пари от картата по някое време между времето на резервация и деня на настаняване. Това е описано ето тук: В случая това е абсолютно произволен хотел. В този случай те ще си дръпнат стойността на резервацията "at least 60 days prior to arrival", т.е. може и веднага след резервацията, а пък ако отмениш спрямо условията ще ти възстановят сумата. Аз обаче винаги запазвам такива, за които пише специално "no deposit will be charged" и за всеки случай давам празната карта. Редактирано 10 февруари, 2017 от П.Кръстев 4 Връзка към коментар
Zaro Публикувано: 10 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 10 февруари, 2017 Имах наскоро случай с безплатна анулация, без предплащане. Хотелът обаче решил да провери картата и бяха блокирали 30% от стойността. Тъй като имам доста време до тогава, реших да изчакам да видя какво ще стане. След около 2 седмици сумата беше отблокирана. В условията изрично пишеше, че хотелът може да направи това. Не знам какво би станало, ако няма необходимата наличност. 2 Връзка към коментар
П.Кръстев Публикувано: 10 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 10 февруари, 2017 (редактирано) Имах наскоро случай с безплатна анулация, без предплащане. Хотелът обаче решил да провери картата и бяха блокирали 30% от стойността. Тъй като имам доста време до тогава, реших да изчакам да видя какво ще стане. След около 2 седмици сумата беше отблокирана. В условията изрично пишеше, че хотелът може да направи това. Не знам какво би станало, ако няма необходимата наличност. Това се случва много рядко според мен (free cancelation - pay later и да преоторизират карта), на мен ми се случи веднъж, въпреки че винаги пише, че е възможно да преоторизират картата. Тогава от хотела ми бяха писали мейл с обяснение какво и защо са се опитали да направят и че картата ми е била отхвърлена. В онзи случай дадох данни на друга карта за преоторизация. Отделно букинг си пращат мейл, в който казват, че трябва да се обновят данните на картата до 24 часа. Подчертава се обаче, че все още резервацията си е валидна и не е отменена. Редактирано 10 февруари, 2017 от П.Кръстев Връзка към коментар
Crazy Horse Публикувано: 10 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 10 февруари, 2017 Zaro, случай от вчера с т.нар. безплатна анулация, без предплащане. Резервирах аз вчера сутринта 4 двойни и 3 единични стаи в Hotel Matyas Будапеща за 8-11 април с условието, че е без предплащане, защото аз резервирам не само за себе си, а за група от 10 студенти. Точно след 2 часа, получавам SMS от моята банка - давате ли разрешение Hotel Matyas Будапеща да ви изтегли от сметката 1356 евро? Това е сумата за цялата резервация! Отказах и честно казано се вбесих. А, на имейла ми получих съобщение, че резервацията ми не може да бъде гарантирана, защото не могат да изтеглят пълната сума от картата ми и ми предлагат да им дам нова карта да си изтеглeли парите като съм имал 24 часа само за да направя това. И това ми го пишат през платформата на booking.com! Наглост просто! Аз отговорих със съобщение, че няма как да стане този номер да им дам разрешение да ми изтеглят 1356 евро от дебитната карта, тъй като условията, които ми обещава booking.com са други - без предплащане. Предложих им ако толкова държат всеки да си плати стаята, да ми предложат система при която всеки си плаща своята част. Днес ми пратиха още сутринта по имейла формуляр за оторизация, на който всеки може да напише име, адрес, номер и вид на карта и каква сума им разрешава да изтеглят от нея. В крайна сметка, реших да приема този компромисен вариант, но все още не съм доволен от това, че едно обещават на booking.com, а друго се получава в последствие. А, в крайна сметка ние всички магеланци пътуваме много и им ползваме услугите не малко. Не би трябвало да им е все едно дали ще губят клиенти като нас. Да не говорим, че не е много разумно да си праща човек насам-натам кредитната или дебитната карта с пълна информация. 3 Връзка към коментар
maybe Публикувано: 10 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 10 февруари, 2017 Аз също имах случка с промяна на условията. Искаха ми предплата за първата вечер, защото иначе "много клиенти се отказват и въпреки голямото търсене стаите остават празни". А моята резервация беше без предварително плащане и с право на отказ до 18 ч. в деня на пристигането. От новата ситуация се подразбираше, че ако пратя пари, край на безплатното канселиране. Веднага писах на букинг, отговорът беше - еми, това е положението. Писах втори път и ми отговориха, че ако приема условията на хотела, ще ми направят 20 евро отстъпка (но цялата резервация беше за 240 евро). Не приех и на третия ми имейл отговорът беше: "Извиняваме се, всичко ще е поред началната ви резервация". Престоят вече мина, всичко беше ОК. 1 Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 10 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 10 февруари, 2017 Имах наскоро случай с безплатна анулация, без предплащане. Хотелът обаче решил да провери картата и бяха блокирали 30% от стойността. Тъй като имам доста време до тогава, реших да изчакам да видя какво ще стане. След около 2 седмици сумата беше отблокирана. В условията изрично пишеше, че хотелът може да направи това. Не знам какво би станало, ако няма необходимата наличност. Да, принципно може. Но на практика това ми се е случвало едва 2 пъти от примерно 50-ина резервации, тоест поне моят опит до момента е показал, че много малко хотели го правят. Предпочитам да се презастраховам давайки празна карта отколкото после да се нервирам излишно, че е станала някаква драма. 2 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 10 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 10 февруари, 2017 Crazy Horse, вашият случай е малко по-особен защото правите едновременно резервация за 4 двойни и 3 единични стаи. Нямам представа, но това може да се окаже, че представлява 100% от капацитета на хотела. Всеки хотел си е заложил някакъв процент на отменени резервации, но надали някой хотелиер ще бъде щастлив ако няколко дни преди настаняване получи съобщение, че всички резервации за определен период от време са отменени и хотела остава празен. Просто тема за размисъл, без да защитавам никого... 2 Връзка към коментар
Crazy Horse Публикувано: 10 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 10 февруари, 2017 Duke, хотелът не е толкова малък, но разбирам какво имаш предвид, защото наистина моят случай е по-особен. Затова и приех да платим, но всеки да плати за себе си, защото къде ще му излезе края ако давам на всеки да ми тегли от картата по над 1300 евро, все пак не съм милионер. Ще следя какви ги вършат от booking.com следващият път, защото имам 1 индивидуална и 1 семейна резервация, които предстоят. Връзка към коментар
AlexandraKo Публикувано: 11 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 11 февруари, 2017 (редактирано) Не, не се настройвате така,Букинг са си коректни,според мен.Аз по цял свят все с тях резервирам и не е имало проблем. Имах един случай, когато бях предплатила хотел,от АК смениха датите на полетите и трябваше да сменя и тези на нощувките.Обадих се на Букинг по телефона,те - съответно на хотела и ми смениха датите. А преди това се обадих директно на хотела и те казаха, че не могат, без намесата на Букинг. Редактирано 11 февруари, 2017 от AlexandraKo 6 Връзка към коментар
Ardent Публикувано: 11 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 11 февруари, 2017 (редактирано) Duke, хотелът не е толкова малък, но разбирам какво имаш предвид, защото наистина моят случай е по-особен. Затова и приех да платим, но всеки да плати за себе си, защото къде ще му излезе края ако давам на всеки да ми тегли от картата по над 1300 евро, все пак не съм милионер. Ще следя какви ги вършат от booking.com следващият път, защото имам 1 индивидуална и 1 семейна резервация, които предстоят. Това че е некоректо от страна на хотела е едно на ръка, но ако картата има кешбек, даже ще си на далавера леко. Освен ако тези студенти не са разбойници де. Едит: правопис Редактирано 11 февруари, 2017 от Пламен Връзка към коментар
slujitel Публикувано: 13 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 13 февруари, 2017 И аз да споделя какво ми се случи в Рим. Настанихме се, платихме и вечерта гледам съобщение от Букинг, че резервацията ми е анулирана поради грешна кк и не дължа нищо. Анулирал е собственика на апартамента, а нищо не каза, изобщо не е имало никаква кк, платих в брой. После не го видях повече, да го питам, сутринта излязохме рано. Връзка към коментар
AlexandraKo Публикувано: 13 февруари, 2017 Сподели Публикувано: 13 февруари, 2017 Още два факта, които откривам за пръв път тези дни: В един хубав хотел в Стокхолм има изискване кредитната карта и резервацията да са на един и същи човек. През Букинг не мога да резервирам за " Мелия Хавана", излиза ми събщение: "Unfortunately, booking in Cuba is not currently possible from your country" Защо ли? Дали заради визите? Сега ще се пробвам през сайта на Мелия. Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега