Прескочи до съдържание

2 седмици в Уругвай + Аржентина


Childish

Препоръчани мнения

Публикувано:

Това за ДДС в Уругвай за всички магазини ли важи или както на много места само за определени стоки и над определена сума ?

Примерно за електроника почти никъде не връщат VAT.

Не съм се интересувала за електроника, но предполагам, че да. Имаше реклами на магазини и молове 'връщане на ддс'.

Предварителната ми информация беше, че от всеки магазин можеш да си поискаш документ за митницата, и от случаен магазин в центъра за дрехи пазарувах, и ми издадоха документ.

  • Харесвам 1
  • 1 месец по-късно ...
Публикувано:

Ден 6: Buenos Aires

2.04.2015

Хостелът ни, случайно или не, се намира на улица Guatemala. Имат странно разбиране за самостоятелна стая с баня. В техния случай това означава баните да са в единия край на коридора, а стаите в другия. За да отидеш до талетната - заключваш стаята, прекосяваш коридора, отключваш банята и я ползваш и после обратно към стаята. Не е желателно да прекаляваш с бирата вечер.

Първо отиваме до Plaza Serrano, но рано сутрин там няма нищо.

Пеша от Palermo Soho до La Boca. Първа спирка в ботаническата градина (Jardín Botánico Carlos Thays)

DSC05636.JPG

DSC05638.JPG

DSC05640.JPG
 
 
Велики четвъртък е. По-голямата част от магазините работят - успявам да се влюбя в една прежда - но не и веригите за бързо хранене като McDonalds. Може би са преценили, че няма да имат клиентела, но съм затруднена в търсенето на друга обществена тоалетна.
 
Буенос Айрес ми харесва. В. ми напомня, че няма да мога да снимам всяка хубава сграда, която видя. Те наистина са много. Движим се без елемент на спешност. Примирила съм се, че забележителностите ще останат за следващо пътуване и се наслаждавам на разходката. Маршрутът ни е  Santa Fe, Córdoba, ...мога да го възстановя с точност до пресечка благодарение на Google Location History:
 
localtion.png
 
DSC05649.JPG

DSC05660.JPG
 
Някои особености:
- в Аржентина и в Уругвай се говори на vos:
DSC05651.JPG
- светофарите вместо зелено имат бяло:
DSC05669.JPG
 
 
DSC05679.JPG
 
Обелискът, символът на Буенос Айрес:
 
DSC05685.JPG
 
DSC05688.JPG
 
Не се препоръчва да замръкваш наоколо. Централната част на Буенос Айрес има славата на най-опасната в града.
 
Тук заподозрявам българска връзка. Уви, оказва се марка за дамска мода.
 
DSC05663.JPG

DSC05700.JPG
 
Основната ни задача за деня е смяна на пари на Avenida Florida. Целта е да се възползваме от т. нар. blue exchange rate. Сменяйки по него за 100$ на улицата се получават с около 30% повече аржентинско песо, отколкото по официалния курс. Простичко обяснено защо е така - тук. Признавам си, че никога преди това не съм обменяла пари на улицата и донякъде съм притеснена заради опасността да ни пробутат фалшиво песо. Преди да пристъпим към смяната сниаме банкнотите долари. Стратегията ми за минимизиране на евнетуалните загуби е да сменим при двама различки търговци. Въпросните предприемачи са на всеки ъгъл на Avenida Florida и привличат евентуалните клиенти с викове "Cambio. Change." Първата смяна се осъществява във входа на кооперация. За втората В. си харесва русоляв бразилец. Аз невинно си разглеждам картички на будката за вестници докато установя, че В. е изчезнал незнайно къде, а бразилецът си е на поста. Принуждавам се да го питам къде е В. Оказва се, че смяната се извършва вътре в будката за вестници. В крайна сметка финасовата операция приключва безпроблемно и сравнително бързо. Заради празнците курсът е по-неизгоден. А причината изобщо да се занимаваме с въпросния обмен на валута не е за да се направи кой знае каква печалба. Стандартът в Аржентина, както и в Уругвай, е доста висок, според мен по-висок и от Западна Европа. Възползвайки се курса на черно разходите за пътуването се приближават до разходите за подобно пътуване из Западна Европа.
 
Следваща спирка - Plaza de Mayo и Casa Rosada:
 
DSC05707.JPG

DSC05710.JPG

DSC05711.JPG

DSC05717.JPG

DSC05718.JPG

DSC05720.JPG

DSC05726.JPG


DSC05740.JPG
 
Продължаваме в посока към La Boca.

DSC05745.JPG

DSC05747.JPG

DSC05748.JPG

DSC05750.JPG

В Буенос Айрес може да е красиво, но на места е доста мръсно:

DSC05752.JPG

DSC05753.JPG

С графитите наближаме Сан Телмо.

DSC05754.JPG

DSC05755.JPG

DSC05756.JPG

Сан Телмо, най-популярният квартал за туристите, ми се вижда доста мизерничък. По мръсотия, очукани фасади и атмосфера ми напомня Неапол. На места определно не бих искала да замръкна сама.

DSC05757.JPG

DSC05759.JPG

DSC05761.JPG

DSC05762.JPG

С любезното съгласие на охраната надниквам в историческия музей за снимка:

DSC05766.JPG

DSC05767.JPG

DSC05769.JPG

Такива блокове се срещат често в различните части на града:

DSC05770.JPG

DSC05771.JPG

DSC05773.JPG

DSC05775.JPG

С наближаването на La Boca полицейското присъствие става забележимо - униформени и патрулки. Честно казано за мен е прекалено шарено и туристическо:

DSC05783.JPG

DSC05784.JPG

DSC05787.JPG

DSC05788.JPG

DSC05793.JPG

DSC05794.JPG

DSC05795.JPG

DSC05796.JPG

DSC05801.JPG

Изпиваме по едно кафе - един от посетителите помни участието на България в световното първенство по футбол през 1994г - и 

DSC05807.JPG

DSC05808.JPG

DSC05809.JPG

DSC05810.JPG

DSC05814.JPG

DSC05816.JPG

DSC05817.JPG

вземаме автобуса наобратно. На мнение съм, че атмосферата на един град се усеща най-добре пешком. С автобуса си спестяваме връщането по същия път а и няколко часа вървене. Предупредени сме, че билетите за автобуса могат да се платят само с монети, но се оказва, че нямаме достатъчно за два билета. Момичето на рецепцията ни услужи с 10 песо на монети, но за билетите ни трябваха 12. Един от пътниците предложи да ни плати билетите с картата си SUBE, с която обикновено пътуват местните, дадохме му банкноти в замяна.

Задълбочената подготовка на В. за пътуването се състоеше в детайлното проучване на ресторантите в Буенос Айрес, в които е най-добре да опита прословутия аржентински стек. Оказва се, че един от топ 3 ресторантите в класацията му е до нашия хостел и на връщане отиваме директно там. Наближава 19ч, но пред ресторанта вече има опашка. По-предвидливите са си резервирали маса по телефона. След кратко чакане - кратко, защото сме дошли преди 7ч - ни настаняват на една маса. Решаваме да опитаме колкото се може повече неща, но се надценяваме. Т.к. не си падам много по месото, не мога да оценя въпросния стек, гордост на аржентинската кухня. Поръчала съм го добре опечен, но въпреки това си има кръвчица. Виж бирата "Патагония" определено ми допада. Бирата в Аржентина, а и в Чили често я продават и предлагат в ресторантите в бутилки от 1л и келнерът я разлива по чашите. За пръв път келнер ми овкусява салата и за пръв път плащам толкова много за една вечеря. За двама чревоугодничеството излиза около 80$ по курса на черно.

queso provoleta:

 
DSC05819.JPG

DSC05821.JPG

morcilla - подобно на кървавица:

DSC05820.JPG

така я продават в месарницата:

DSC05648.JPG

bife de chorizo и салата:

DSC05825.JPG
 
  • Харесвам 20
Публикувано:

С нетърпение ще очаквам и следващите ти преживявания в Буенос Айрес. Както ти написах във ФБ, доста от сградите на снимките ти въобще не съм видяла и нямам представа къде са заснети, а уж бях значително повече време в този град.

 

Пътеписа ти за Колония бях прочела преди, но сега се сетих нещо. На мен от туристическия офис ми бяха казали, че в града има само едно-единствено чейндж бюро. От това, което пишеш ти със сигурност вие сте сменяли някъде другаде. Чейндж бюрото се намира в стария град, като влезеш през крепостната стена веднага след втората пряка. Има табела /малко по-трудно забележима/, защото отпред има масички на барче. Вътре си има табло с курсовете на валутите и всичко е направено на доста прилично ниво. На мен ми дадоха разписка с курсовете, при който съм извършила обмяната.

 

Явно това да си пишат бакшиш в сметката е нещо нормално за там. Аз си мислех, че мен просто са ме прецакали, използвайки обстоятелството, че в ресторанта платих с уругвайски песос една част от сметката, а другата в долари. Сега като чета какво се е случило при вас явно това си е традиция спрямо туристите.

Публикувано:

Сградите мисля, че лесно бих възпроизвела къде се намират. Ние все пак вървяхме пеша от Палермо и е възможно част от тях да не си виждала. Не че е голяма загуба - има си предостатъчно хубави сгради в Буенос Айрес.

 

За чейдж бюрото в Колония - в стария град питах местен, но останах с впечатлението, че не съм разбрала упътването. После питах пак и тогава ме пратиха на главната улица.

Нищо лошо няма в таксите за облужване, но да ги знаеш предварително. То според мен в Колония целта на местните е да похарчиш колкото се може повече в ресторантите.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Oтносно Колония - има доста чейндж бюра . Няколоко на главната улица , една на пристанището , друго на автогарата.

Явно само едно е в очертанията на стария  град , но съвсен наблизо изборът е голям.

  • Харесвам 2
  • 2 месеца по-късно ...
Публикувано:

3 април 2015

 

Разпети Петък. Всичко е затворено. Не успяваме да намерим адаптер, необходим за комтютъра и фотоапарата.

С такси до летището (100AR$ с бакшиша). Лекция по история на Аржентина. Дали бългаските таксиметрови шофьори разказват историята на България на чужденците, които возят?

 

Евита Перон, разбирайки, че е обявена жп стачка, която ще парализира страната, отива при оранизаторите сама, само с шофьора си. Посрещат я с "Другарко". "Каква другарка съм ви аз?! ¡Compañeros pelotas! No son ningunos compañeros! - била цапната в устата. Заплашила, че ако има стачка на следващия ден, тримата лидери ще бъдат разстреляни... Стачка нямало.

 

Перон избягва през тунел от Casa Rosada до реката, там го е чакал кораб до Парагвай и оттам - при Франко. Франко му е дължник, защото Перон му е подарил 28 кораба със зърно след Гражданската война в Испания. Перон е снабдявал със зърно и Германия и Италия през Втората световна война, но прекратява доставките след заплаха за бомбандировки над страната мъ от страна на САЩ и обявава война на Германия проформа, когато войната вече е приключвала.

 

Умен бил Перон. Според шофьора, който веднага назова столицата на България след редовния яъпрост откъде сме.

 

Това го пиша докато чакаме на летището. Полет до Ел Калафате със ЛАН.

 

DSC05829.JPG

 

DSC05831.JPG

 

DSC05838.JPG

 

DSC05842.JPG

 

DSC05844.JPG

 

DSC05845.JPG

 

 Вътрешният полет ни струва повече от презокеанския. Това не означава, че има включен обяд.

 

DSC05846.JPG

 

Гледките са хубави за разлика от снимките ми.

 

DSC05850.JPG

 

DSC05860.JPG

 

DSC05863.JPG

 

DSC05867.JPG

 

DSC05884.JPG

 

DSC05887.JPG

 

DSC05897.JPG

 

DSC05898.JPG

 

DSC05902.JPG

 

Кацаме в Ел Калафате. Естествено, розовият куфар е последен на лентата. Но опашката на изхода не намалява. Причината е, че багажът минава на скенер, Въпреки, че сме в съшата страна, в Патагония има забрана за внос на храни от животински произход и за сурови плодове и зеленчуци. На скенера има нарисувана ябълка и се разделям с моята.

 

Притеснявам се как ще се придвижм до хотела. Избрала съм хотел, доста далече от центъра на града, защото заради Великден са останали в центъра само с обща баня. Но на изхода на летището има гише за трансфер и всичко се нарежда. Според букинг.ком по същото време в Ел Калафате са отседнали оше 20! българи.

 

Хотелът е приличен. Правят ни отстъпка за плащане в брой. За съжаление предоставените ни адаптери не ни върпат работа.

 

Тръгваме към града. Петте пресечки разстояние на картата на практика е много по-голямо. По безлюдните пътища има бездомни кучета, които не харесват nomad и му се нахвърлят.

 

Първата ни спирха е автогарата. Купуваме си билети за Перито Морено и до Ел Чалтен за следващия ден. Багажът ще ни го съхраняват в офиса на фирмата. Обменяме и долари. Всичко това на гишето на автобусната фирма. Минаваме през супера. Цените ми се виждат високи. Не се продават найлонови торби, за да се опазва природата.

 

Връщаме се с такси, за да избегнем нови срещи с уличните кучета. А и опитът показва, че няма начин да си намерим сами хотела, особено по тъмно.

 

 

Разходи:

Perito Moreno с CalTour - билет в посока 150AR$, общо. 310AR$

Ел Калафате - Ел Чалтен - 285AR$

  • Харесвам 14
Публикувано: (редактирано)

4 април 2015

 

Много съм скептична. Какво има да му се гледа на един ледник?

 

Много бях скептична. Но още с изгрева се ококорвам какви красоти има навън, по пътя. Влизаме в парка. Вместо ние да слезем да си купим билети, служителите се качват в автобуса. Продължавайки, шофьорът се осведомява колко души ще се разхождат с корабче. Докато стигнем до пристана сме решили и ние да сме сред тях. Снимките показват, че сияя при гледката. Основният бизнес на тези от корабчето е да те снимат. Но някакси ненатрапчиво. Даже в началото дават съвети за снимането с ледника, а именно да се снима със светкавица, защото иначе човекът оставал тъмен. Приближаваме се до ледника. Времето е предостатъчно човек да направи стотина снимки.

 

DSC_5741.JPG

 

DSC_5746.JPG

 

 

 

DSC05945.JPG

 

DSC05975.JPG

 

DSC05981.JPG

 

DSC05983.JPG

 

DSC05986.JPG

 

DSC05993.JPG

 

DSC06000.JPG

 

DSC06012.JPG

 

 

На кея автобусът ни чака, за да ни закара до началото на пътеките. Мислех си, че с корабчето достигаме до по-близо до ледника и затова си струва. Но пътеките са толкова добре направени, че човек може да прекара часове, разхождайки се и любувайки се на гледките.

Пътеките всъщност са метални платформи. Първоначално може да изглежда недоразумение, че по този начин се нарушава екоравновесието, но след известно разсъжаване по въпроса, стигаме до противоположния извод. Туристите са ограничени да се движат по пътеките, не могат да излизат от тях. А туристи има много. Но въпреки това веки може да се наслади на гледката. И на разходката. Заслужава си!

 

DSC_5752.JPG

 

 

DSC06026.JPG

 

DSC06055.JPG

 

DSC06077.JPG

 

DSC06145.JPG

 

DSC06102.JPG

 

 

DSC06157.JPG

 

DSC06160.JPG

 

 

Пътя до Ел Чалтен го проспивам. Заедно с красивите гледки по залез. Пристигаме по тъмно и имаме да вървим близо 1км до хотела. Аз се притеснявам (ами притеснителна съм си), че като отидем, стаята ще ни е заета. Отиваме. Плащаме. Дават ни ключа. Отключване. И.. се чува хъркане отвътре. Обратно на рецепцията. Разследване. Как така стаята е заета, а не е отразено в системата им. Оказва се, че фотографът Стив е решил да удължи престоя си. Все пак много красоти има навън и 5 дни не му стигат. И .. му удължават престоя без да обърнат внимание, че имат резервация. Предлагат да ни настанят в друг хотел. Аз плахо питам дали там има wifi. Онзи хотел бил много по-хубав. И ни настаняват в 4 звезден хотел. Качват ни с асансьор на първия етаж. Първият и последният асансьор за цялото пътуване. Лъскаво е,. Не е за бюджетно пътуващи туристи. Но няма да се сърдим.

 

Разходи:

- разходка с корабче 200 AR$

- вход за парка - 215 AR$

- 2 нощувки в Ел Чалтен - 11 000 AR$

Редактирано от Childish
  • Харесвам 17
  • Браво 1
Публикувано: (редактирано)

5 април 2015

 

DSC06199.JPG

(хотелът ни)

 

Закуска, пералня, запасяване с вода и тръгваме. Почти е обяд.

Планът е сутринта да се изкачим до Mirador del Cerro Torre, а следобяд до Mirador del Fitz Roy.

 

Мирадор на испански е място, от което се открива хубава гледка. Английският му еквивалент е viewpoint. На картите се обозначава с око.

 

Последователността е такава, защото според nomad, който след като изучава картата, сутринта ще е по-подходящо за снимки към Cerro Torre, а следобяд - към Fitz Roy. Хм, освен че се губим, не сме добре с ориентацията по карти.

 

Речено-сторено.

 

Пътеката за Cerro Torre започва с метални стълби. Първоначално не ги намериме и питаме (разбирай nomad пита) местни. Те също са се запътили за там. Почивен ден. Щели лека полека да се поразходят, поразтъпчат... Бързо ги изгубваме от поглед. Интересно, ако бързаха, как щяха да се придвижват. Със светлинна скорост сигурно.

 

Приятно е за разходка. Не е стръмно - поне така ми изглежда на изкачване.

 

DSC06207.JPG

 

DSC06208.JPG

 

DSC06209.JPG

 

DSC06212.JPG

 

DSC06213.JPG

 

DSC06214.JPG

 

DSC06215.JPG

 

DSC06216.JPG

 

 

DSC06226.JPG

 

И тогава.. срещаме ... Woody Woodpecker. Любувам му се. Той не се притеснява особено от мен и продължава с работата си,

 

DSC_5777.JPG

 

DSC_5779.JPG

 

DSC_5780.JPG

 

DSC_5782.JPG

 

DSC_5783.JPG

 

DSC_5785.JPG

 

a ние - по пътеката.

 

DSC06238.JPG

 

DSC06242.JPG

 

DSC06243.JPG

 

DSC06244.JPG

 

DSC06246.JPG

 

DSC06247.JPG

 

DSC06248.JPG

 

DSC06251.JPG

 

Хубавото на пътеката е, че има табели на всеки километър.

 

DSC06252.JPG

 

Да си правиш сметката. Да те мотивират или демотивират да продължиш.

 

Има знак за тоалетна. От селски тип. И си мисля: "Каква гледка има тази тоалетна!!!". Хм, стигнали сме до мирадора без да разбера.

 

DSC06253.JPG

 

DSC06256.JPG

 

DSC06257.JPG

 

DSC06258.JPG

 

DSC06259.JPG

 

DSC06260.JPG

 

DSC06271.JPG

 

DSC06275.JPG

 

Връщаме се в Ел Чалтен

 

DSC06280.JPG

 

и се отправяме по другата пътека.

 

DSC06283.JPG

 

Прекъсвам съвещанието на птичките:

 

DSC06284.JPG

 

Вече е горешо и се запъхтяваме. Но достигаме до гледка - към  Rìo de las Vueltas:

 

DSC06289.JPG

 

DSC06301.JPG

 

DSC06304.JPG

 

След това разходката става по-приятна в гората:

 

DSC06306.JPG

 

DSC06307.JPG

 

и неусетно стигаме до Mirador del Fitz Roy:

 

DSC_5811.JPG

 

DSC06309.JPG

 

DSC06310.JPG

 

DSC06319.JPG

 

DSC_5816.JPG

 

DSC_5818.JPG

 

Както се вижда от снимките, те са правени срещу слънцето. Т.е. и двата трека е по-добре да се правят сутрин.

 

DSC06322.JPG

 

DSC06323.JPG

 

DSC06342.JPG

 

Бързаме да слезем преди залез слънце, Настигаме сърби. Странно ми е да чуя близка реч толкова далеч от вкъщи.

 

Съвещание какво да правим на следващия ден. Решемоето е в продължението.

Редактирано от Childish
  • Харесвам 12
Публикувано: (редактирано)

Защо само до мирадорите. Забравихте ли какво ви казвах - единия ден до езерото под Серо  Торе, другия до езерото под Фиц Рой.

Те гледките и пътеките стават значително по-интересни след мирадорите...

Не, че и така не е прекрасно , но.....

А сте имали и хубаво време, което не винаги е постижимо в този район.

А и забелязвам, че деня сте го имали и сте се съвещавали какво да правите.

 

post-146-0-10254200-1440010553_thumb.jpg

post-146-0-29682700-1440010600_thumb.jpg

post-146-0-93879100-1440010639_thumb.jpg

post-146-0-62589700-1440010681_thumb.jpg

Редактирано от ruwenzogy
  • Харесвам 7
  • 1 месец по-късно ...
Публикувано:

6.4.2015

 

Освобождаваме хотела набързо. Nomad само им оставя ключа и се отправяме към автогарата. Снабдяваме се с билети до Ел Калафате. Кафенето го почистват още, но ни пускат вътре и ни обслужват. Има безплатен интернет.

Пътуваме с нова за нас автобусна компания - Tasqa. Авобусът е кама. (230 AR$) Гледките от прозореца радват окото. За какво му е на човек да се катери, a?

 

DSC06356.JPG

 

DSC06358.JPG

 

Автобусът минава през летището - много е удобно, ако трябва да хващаш полет. Има полицейси пост, сигурно има защо.

На автогарата на El Calafate сме неприятно изненадани - няма автобуси до Puerto Natales следобяд. Обявеният в интернет е само за активния сезон, който вече е приключил. За да пътува човек извън активния сезон, не трябва да не е притеснен откъм време.

 

Налага се да пренущуваме в Ел Калафате. На гишето за информация ни дават адреси на хостели и се отправяме към един, близко до автогарата. (Lago Argentino, 600 AR$) Снабдени сме с билети за първия автобус до Пуерто Наталес на следващя ден - в 5:30. Ще минат да ни вземат от хостела. (El Pingüino Express, 500AR$)

 

По препоръка от гишето за информация на автогарата, се отправяме към Laguna Nimez за разходка. El Calafate не ми харесва, няма какво да се прави там, затова наблюдаването на птици е приемливо занимание, с което да си уплътним времето. По пътя се оглеждаме за растението от семейството на боровинката, на което е наречен градът.

 

DSC_5831.JPG

Не е това.

 

DSC_5833.JPG

Нито пък това.

 

DSC06383.JPG

 

DSC06397.JPG

 

DSC06422.JPG

 

DSC_5868.JPG

 

Ето го: El Calafate:

DSC_5835.JPG

Но така и не виждаме плода, който местните използват за сос на ястие със свинско, десерти, ликьор и сигурно много други.

 

Разходката около лагуната е приятна. 1.9km около лагуната, с информационни табели.

 

DSC_5842.JPG

 

DSC_5852.JPG

 

DSC_5859.JPG

 

DSC_5887.JPG

 

 

DSC_5895.JPG

 

Има и фламинго, но са далече.

 

DSC_5897.JPG

 

DSC_5943.JPG

 

Това е плаж на Lago Argentino:

DSC06439.JPG

 

DSC_5912.JPG

 

DSC06455.JPG

 

Денят приключва безславно, надяввам се следващият да е по-добър.

Търся хотел в Пуерто Наталес. Набелязаният от предната вечер струва 100US$, а не 60, кактo e  бил преди това. След полунощ отново проверявам - цената на нощувката е пак 60$, хм. Резервирам веднага.

  • Харесвам 11
Публикувано:

Изчитам всичко с огромен интерес,  това е страхотно пътешествие. Много интересно, много красиви снимки :unsure: :unsure: Благодаря ти, че го споделяш тук. :) :) :)

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Ден 9: Puerto Natales

7.04.2015 

 

Автобусът е стар (и без тоалетна). Може би, защото пътят до границата е лош. След 4 часа сме в Чили. Преразпределят ни в два микробуса - единият до Пуерто Наталес, а другият - за... Торес дел Пайне. Толкова бяхме питали и разпитвали още като кацнахме в Ел Калафате за транспорт директно до Торес дел Пайне. Пропуснали сме едно гише... това на Always Glaciares.

Продължаваме към Пуерто Наталес. Едва навлизаме в градчето и аз искам да сляза заради гледките. Оставят ни почти веднага. Хотелът е на крайбрежния булевард, до кея с птици.

 

DSC_5964.JPG

 

  DSC_5972.JPG

 

DSC_5973.JPG

 

DSC_5980.JPG

 

Това е хотелът:

 

DSC_5989.JPG

 

а това е гледката от стаята:

 

10407043_10152850369344779_6004479426423

 

Излизаме на разходка и по задачи - пералня, банкомат, супер...

 

DSC_5993.JPG

 

DSC_5996.JPG

 

DSC_6001.JPG

 

DSC06487.JPG

 

DSC06489.JPG

 

DSC06492.JPG

 

 

 и автогара. Подминали сме сградата, защото думата rodoviario ни е непозната.

 

DSC06493.JPG

 

DSC06494.JPG

 

  DSC06496.JPG

 

DSC06495.JPG

 

Градът не е лъсква. Но се вижда как работят да го направят по-приятно местенце.

 

DSC06499.JPG

 

DSC06500.JPG

 

DSC06501.JPG

 

DSC06502.JPG

 

DSC06510.JPG

 

DSC06523.JPG

 

DSC06525.JPG

 

DSC06529.JPG

 

DSC06534.JPG

 

DSC06539.JPG

 

DSC06540.JPG

 

DSC06541.JPG

 

DSC06543.JPG

 

DSC06546.JPG

 

Минаваме и през турисгическите агенции, за да проучим за турове. Решаваме да възползваме от посредничеството на мацката на рецепцията на хотела, за да си вземе комисиона. И без друго цените са еднакви за нас. А и тя потвърждава, че ако си резервираме стаята ден за ден през booking.com е най-изгодно за нас.

Прогнозата е за дъжд. Най-малко валежи предричат за следващия ден. За тогава се записваме за екскурзия до Торес дел Пайне. С отклонението до Перито Морено и Ел Чалтен сме изразходили времето, необходимо за W-трека. Преценяваме, че с екскурзия ще видим най-хубавите гледки в парка. И се молим да не вали много, за да направя някакви снимки.

Редактирано от Childish
  • Харесвам 13
Публикувано:

Ден 10: Torres del Paine


8.04. 2015


 


Вали. Закусваме. Вземат ни за тура. Паула ни е гид, от Сантяго де Чили, а Алехандро - шофьор, местен. Пътуваме с микробус. В групата преобладават испаноезични - местни и испанци. Има една двойка от САЩ с азиатски произход и ние двамата. Паула говори перфектно английски, превежда заради американците и отчасти заради мен. Не вярва, че й разбирам. Все пак, според мен, чилийците говорят много по-разбираем испански от аржентинците.


 


Първо посрещаме изгрева,


 


DSC_6043.JPG


 


DSC06551.JPG


 


посещавайки Cueva de Milodón (web страница)


 


DSC06566.JPG


 


Спират винаги, когато има нещо интересно за снимане.


 


Гаучо - двама и един турист. Популярна туристическа атракция е да поживиееш с гаучисите. "- Как да познаем кой е туристът?" "-  Ами този с каската. Истинският гаучо не носи каска,,, "


 


DSC_6050.JPG


 


DSC06585.JPG


 


 


Следват птици нианду и... лисица, която е заета с удовлетворяване на естествените си нужди. Докато една птица нианду не я прогонва надалеч.


 


DSC_6070.JPG


 


DSC_6076.JPG


 


Първа гледка към Торес дел Пайне. Кулите много често са в облаци, та не вярвам да успея да ги снимам в цялата им прелест. А облаците ли са ниско или върховете са високи?


 


DSC06601.JPG


 


Следваща спирка - за да видим гуанако:


 


DSC_6126.JPG


 


 


DSC06621.JPG


 


Навлизаме в парка:


 


Laguna Amarga:


 


DSC_6128.JPG


 


DSC06656.JPG


 


Входната такса е 18 000 чилийско песо (около 26$).


 


Cerro Paine Grande:


DSC_6179.JPG


 


Los Curenos: 


DSC_6180.JPG


 


Mirador del Nordenskjöld:


 


DSC06662.JPG


 


DSC_6177.JPG


 


DSC06705.JPG


 


Salto Grande:


DSC_6186.JPG


 


DSC06733.JPG


 


DSC_6192.JPG


 


 


DSC06721.JPG


 


DSC06748.JPG


 


Hosterría Pehoé:


DSC06765.JPG


 


Lago Grey


DSC06791.JPG


 


DSC_6235.JPG


 


DSC_6240.JPG


 


DSC_6242.JPG


 


 


DSC_6245.JPG


 


 


С дневния тур може би виждаме повече, отколкото ако бяхме направили трека.


Имаме късмет с времето. Прогнозата беше за дъжд и облаци, но успяхме да видим кулите почти цели, а после се появи и слънце. Патагония ме обича!


 


Сутринта съм резервирала стая пак за една нощувка, Имаше само една свободна стая с две легла едно над друго на цена от 48US$. Но като се прибираме в хотела, установяваме, че са ни настанили дори в по-хубава стая:


 


11128155_10152854743889779_7445174974193


 


Излизам да се наслаждавам на гледката и да си снимам на воля. Има и професионален фотограф за залеза.


 


DSC_6268.JPG


 


DSC_6270.JPG


 


DSC_6287.JPG


 


DSC_6327.JPG


 


 


Отиваме на вечеря. Nomad не се свени да си хапне гуанако. Ловът на гуанако е разрешен само в Огнена земя и месото се внася от там. Не успяваме да опитаме сок от калафате, свършил е., но има сладолед с кафалфате. Цялата поръчка включва:


paila marina:


11133984_10152853047304779_8877597264978


 


guanaco a la cacerola:


11110390_10152853047279779_4189940899711


 


 


ensalada surtida:


11078150_10152853047314779_8795353312499


 


 


salmon chileno:


10845697_10152853046739779_1723048014771


 


 


cerveza:


11130288_10152853046114779_7194587898521


 


 


helado de calafate:


11021445_10152853047099779_5419973001764


 


 


papaya al jugo:


11092143_10152853047064779_6845129913498


 

Разходи:

екскурзия с Comapa Turismo - 30 000 CH$ + 18 000 за вход + 4 000 за пещерата

вечеря 37 000 CH$

нощувка 48 US$

  • Харесвам 12
  • Браво 1
  • 2 години по-късно ...
Публикувано:
преди 1 час, Rainy каза:

Ама @Childish... що спря до тук 🤔 Тъкмо се бях захласнала яко да видя до края и ти хоп... Дали ще можеш да го довършиш, а? Благодаря! ❤️

Благодаря, @Rainy. Моите пътеписи почти всички са с недовършен край 🙂

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.