Прескочи до съдържание

дневник 2 седмици в Уругвай + Аржентина


Childish

Препоръчани мнения

9.04.2015

 

Пиша това точно 5 години по-късно без да имам бележки, по памет.

 

Круиза сме го резервирали от рецепцията на хостела, в който сме отседнали. Цената на човек е 120 USD.

Потегляме по тъмно и изгрева го посрещаме по вода. И в този момент се убеждавам, че цената се е изплатила с красотата пред нас. Не съм била в Норвегия, но предполагам, че гледките са подобни, аз виждам фиорди за пръв път. Не мога да се нагледам на отражението на светлината и цветовете във водата. Само ние сме на палубата, защото не искам да пропусна и секунда, а студът е осезаем въпреки шапка, ръкавици и дебело яке.

Коритото, на което плаваме, може би не си знае годините. За разлика от модерните съдове в Аржентина. Освен нас, другите са малко местни, двойка американци и голяма група германци. Екскурзоводът им е жена, куца, наследник на германски емигранти, Предполагам, че езика го е учила само вкъщи. Дожалява ми когато я чувам да казва, че 32г работи като екскурзовод, че въпреки че е  германско потекло, нейната родина е Чили, но още не е имала възможност да посети Великденския остров и намира това несправедливо.

С американците сме на една маса. Мъжът е астро-физик, работил за НАСА и посещавал Атакама служебно през годините. Сега вече е млад пенсионер и са на по-дълго пътуване из Чили. Съпругата е домакиня, от Тексас, която не разбира акцента ми.

С напредването на деня и покачването на температурите, прекарваме повече време на палубата. Фиордът се казва Последна надежда. Наблюдаме птици, водопад, глетчер. Вторният не се вижда от палубата, а се достига след кратка разходка. След като си видял Перито Морено, макар и засрамено, признавам, че не съм впечатлена и даже се притеснявам, че ледникът намалява още повече с кубчетата лед, които екипажът на кораба е събрал, за да ни направи питие - по подразбиране уиски, но в моя случай след категоричен отказ е сменено с портокалов сок. Чуваме екскурзоводката да казва, че ледникът се е стопил значително през последните 40г.

Предвиден е и обяд в местна ферма, в която се опитвам да предизвикам интерес сред стадото овце, но уви, те не свалят поглед от овчарското куче. Някои от тях вече са паднали жертва и сервирани на нас, туристите. В менюто преобладава месото. Порциите са за четирима и ние я споделяме с двойката американци. Местната четворка на съседната маса ме изумяват с поръчката на още една порция месо. Сервират им я безплатно.

 

1239103_10152855267559779_2592544826010097663_o.jpg

 

1529893_10152855265724779_8542559375259831271_o.jpg

 

10453026_10152855267484779_5123839440268488862_o.jpg

  

10855069_10152855264244779_1563718697992472313_o.jpg

 

11004621_10152855260009779_2733525517520077026_o.jpg

 

11054508_10152855266334779_4794343349548431563_o.jpg

 

11100667_10152855265074779_5310489618900831169_o.jpg

 

11109144_10152855267634779_6000891813691211086_o.jpg

 

11110391_10152855266594779_7392312623297943773_o.jpg

 

11115695_10152855269234779_1696641152777905264_o.jpg

 

11129693_10152855269369779_7721664342662486723_o.jpg

 

11130501_10152855268589779_4927557746580620557_o.jpg

 

11130501_10152855268589779_4927557746580620557_o.jpg

 

11096387_10152855271419779_8884009356161382960_o.jpg

 

11113740_10152855273224779_5785072622539271879_o.jpg

  

11149602_10152859041084779_2810703593293951686_o.jpg

 

11154778_10152859041989779_8580848059100962358_o.jpg

 

11149810_10152859042154779_1401282673801441743_o.jpg

 

11130492_10152859033299779_5026770851798914403_o.jpg

 

10572245_10152859041569779_1161816170718686943_o.jpg

 

11082410_10152859041729779_4197947106152531085_o.jpg

 

Разходи: (все пак изрових тетрадката; снимките обаче са от поста ми във ФБ)

- тур: 75 000 CH$/човек

- нощувка: 60 USD 

  • Харесвам 7
  • Браво 1
Връзка към мнение

10.04.2015 Punta Arenas

(oтново 5 години по-късно, без записки, защото аз така или иначе не си водя записки освен за някои разходи и то по-скоро по изключение; това са всичките снимки, които съм качила във ФБ)

 

Без да сме успели да намерим тур с корабче до о. Магдалена, за да се полюбуваме на пингвините там - всички казват, че сезонът е приключил - ние се отправяме към Пунта Аренас с автобус. Надявам се на място да намерим тур, просто отказвам да приема, че няма да видим пингвини.

Малко е странно да следваш табели за Края на света (El fin del mundo).

На място намираме туристическата информация, офиси на туристически фирми, но тур до о. Магдалена няма и няма. Изводът е, че колкото и дори и да не харесваш тълпите, трябва да пътуваш през сезона.

Разхождаме се по крайбрежната алея. Виждат се кораби, някои от които може би пътуването до Антарктида. Студено ни е и периодично се налага да влизаме в някое кафене, за да се стоплим.

Направи ни впечатление, че мацката от информационния център се опита да ни предпази да обходим цялата крайбрежна алея - както ни беше идеята - да достигнем до Museo Nao Victoria, където има реплика на кораб от флотилията на Магелан и като тръгваме натам разбираме защо. Облагородена е само централната част на крайбрежната алея. Озоваваме се в район, който не ни изглежда безопасен, може би е само лично усещане, предизвикано от уличните кучета и се отказваме да продължим. Така или иначе ще се идва пак.

Допуснала съм тактическа грешка да спра спътника от купуването на закуска и резултатът е провален ден. Когато е гладен, nomad може да бъде много неприятен, но тогава още не го знаех. Но в случая ми струва посещение на гробищата, които се водят за зебележителност. Не настоявам, защото така или иначе не си падам по гробища, а и нали ще идвам пак заради пингвините.

Връщаме се из централната част. Градът не впечатлява. Изобщо, чилийските градове не само не са нищо особено, но и често са доста грозновати.

Но Пунта Аренас предизиква бурни страсти. Първо, у автора на тази табела:

 

11154724_10152876484059779_9210847481207907791_o.jpg

 ; Както се вижда, табелите до различни точки на света имат нужда от прясна боя. Табела до България няма.

и второ, у този симпатяга, койго с риск на живота си и силно поклащайки се, върквейки по оградата, до неговата любов, съседската котка.

 

 

11149725_10152876458134779_1839322854167860944_o.jpg

 

11136088_10152876460804779_7249459495873863144_o.jpg

 

11128499_10152876460409779_301873320574201202_o.jpg

 

Трябва да чакаме доста на автогарата, защото няма места в първите два автобуса. Намираме места в автобус на трета компания. Прибирането е критично, защото на следващия ден трябва да се върнем в Аржентина и оттам да летим за Буенос Айрес. На автогарата има интернет и вече спокойна за прибирането си проверявам пощата, за да установя, че от хостела в Буенос Айрес са направили няколко неуспешни опита да си удържат пари за нощувката, въпреки че не би трябвало да теглят каквито и пари предварително според условията на резервацията. След коренспондеция в банката се разбира, че е имало опити за плащане към съмнителни сайтове с моята карта и от банката са я блокирали.

 

Разходи:

- билети Пуерто Наталес - Пунта Аренас, 5 000 CH$ на човек в посока

- нощувка: 60 USD

  • Харесвам 7
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.