Прескочи до съдържание

Искам да се оплача


AlexandraKo

Препоръчани мнения

преди 12 часа, Костов каза:

Да се оплача, че като застудя и водите в спалнята пак текнаха. Дограмата прилича на Ниагарския водопад. Миналата година хвърлихме около 3000 лв (което е близо 5 мои заплати) за ремонт. Сменихме дограма, сложихме вътрешна изолация и... нищо. Мухълът и влагата продължават да владеят спалнята. Ако някой има идея как да се справим с тази напаст ще бъда много благодарен.

Няма да се спирам на теоретичните постановки. По-горе са засегнати част от тях.

Основното е, че целия апартамент/къща трябва да "диша" т.е. трябва да има циркулация на въздуха. Е, не разбирай нонстоп отворена външна врата и прозорци.

Хвърли едно око тук:

https://www.bezvlaga.com/

 

Ако намериш време и отидеш на място - ще ти обяснят любезно, подробно и научно...

 

Последно:

В 'мокрите" държави (напр. Холандия) 95% от прозорците си идват с тези "приспособления". Освен това на сервизните помещения (тоалетни, бани, дрешници) на вратите, долу, има решетки. Сигурен съм, че не ги слагат за да се разпространяват миризмите от тях в останалите стаи.

 

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Другият проблем е отоплението на парно. При отопление с климатик, въздухът изсъхва и не се задържа влага по прозорците. Отделно никакви мебели до външни стени и т.н.

Връзка към коментар

 

 

преди 5 минути , Еmilia каза:

@Костов, ние се борихме с влагата и мухъла доста време. Решението се оказа клапа за микровентилация - нищо общо с горно отваряне на прозореца. Фирмата, от която врехме клапата, се казва Козелино и се намира на ул. Раковски. Дават съвети, много са подробни и помагат.

С @Еmilia пишем едновременно, но май за едно и също нещо. :)

 

Редактирано от ven62
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Zaro каза:

 

Именно. Влагата не е проблем на дограма, проветряване и т.н. Влагата се просмуква през стената. Всички други мерки са битка с последствията, а не с първоизточника. Ако стената е добре изпълнена, няма значение какво е изложението.

 

На западно изложение влага няма. Лятото може да пече, но това е друг въпрос.

Кой каза, че западното изложение е причина за влагата? казах, че това за мен лично е най гадното изложение. За друг може да е северно или пък южно.

 

Влагата е проблем именно на новите дограми и на ниското качество изолации.

 

По повод клапите за микро вентилация - частичното премахване на гуменото уплътнение в горната част на прозореца - да речем с дължина 20-30-40 см играе точно тази роля: позволява да има микро вентилация. Костов, не ти пречи да го пробваш и, ако не действа за някакви 5-6 лева ще ти го сложат пак. Но аз съм убедена, че действа. 

 

По темата с мухъла не само съм изчела тонове информация, ами съм и на 100% процента победител. Никога не сме имали нито грам мухъл. Да, там където вече се е появил, трябва да се изчисти старателно според случая. Не винаги се налага чак изкъртване на мазилки.  

 

 

 

преди 1 час, Еmilia каза:

Другият проблем е отоплението на парно. 

Как ще е проблем отоплението на парно? Ние сме на парно от 20+ години и проблем нямаме.

Редактирано от но нейм
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Georgi_G каза:

Пробвайте да спите на открехната врата, примерно 1 педя като за начало. Ако имате щори на прозорците също ги открехнете или поне повдигнете с една идея.

Все пак пробвайте, нищо не губите.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз да се оплача от мобилните оператори - по точно Виваком.

Предстоеше ни подновяване на договор /телевизия + интернет/, понеже преди две години договорът беше с преференциални цени и сега, след изтичането щеше да стане на стандартни цени. И така, отиваме в офиса, подготвихме се, колкото е възможно от брошурите и сайта им в интернет, и питаме колко ще струва същия пакет с това което се предлага сега. Първото, което се случва, служителят казва че вече такъв пакет няма, например вече не предлагат 40 ТВ канала, а 70, 100, 170, а интернета е вече с не знам си с какви скорости. Ние тогава казваме 70 канала и интернета същия такъв какъвто имахме. Но той продължава - по-добре 100, защото преференцията е по-голяма. Добре и подписваме договор, без да подписваме споразумението за влизане в сила веднага на договора. Има седем дневен срок, например за да се откажете, за да промените или заради нещо друго, до като влезе в сила договора автоматично. Прибираме се и какво да видим - в графата за ТВ, са изписани подробно колко са стандартните цени и колко са преференциите, в зависимост от услугата / при 70 канала, или 100 или170/. И установяваме, че ако ни бяха дали това, което искахме щеше да е с по-ниска месечната такса. Връщаме се, и ни обясняват че не може нищо да се направи, да се отмени или поправи договора, защото е неделя. И съпорта не работи днес. Както и да е, няма как да знаем, но ще питаме скоро, във вид на жалба. така, че днес ще се пробваме пак, защото е понеделник, но може би служителя няма да бъде на работа и така до изтичане на седемте дни. 

Но не това е важното. Два лева нито за мен не са проблем, но нито и за тях. За мен обобщението е едно - тези момчета и момчета, които работят в офисите на мобилните оператори, вечер заспиват ли, след като знаят че са излъгали около 10 човека през деня. Аз не бих се чувствала добре, и сигурно ще се въртя в леглото до сутринта. Срам и позор са тези български момичета и момчета, които са решили да работят тази работа при тези правила, наложени от шефовете и собствениците на фирмите. Не знам какво заплащане получават, и дали им дават допълнително възнаграждения  за хитруванията, но жалко, че ще се научат да живият така, и малко по-малко манталитета на голяма част от  българите, които остават тук ще бъде такъв - да излъжеш, да хитруваш, а не да помагаш. Нямам повече думи, освен голямо ЖАЛКО!

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 1 час, но нейм каза:

Как ще е проблем отоплението на парно? Ние сме на парно от 20+ години и проблем нямаме.

Ние се замухлихме точно от парното (когато се въведе системата с терморегулаторите; преди нея нямаше мухъл, но постоянно имахме отворено малко прозорче и топлехме врабчетата). А като минахме на климатици - влагата по прозорците изчезна. 

Фактът си е факт - климатикът изсушава въздуха. Именно поради тази причина през зимата се препоръчва включване на климатика на колата до отмъгляване на предното стъкло. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 8 часа, rdd каза:

Аз да се оплача от мобилните оператори - по точно Виваком.

Предстоеше ни подновяване на договор /телевизия + интернет/, понеже преди две години договорът беше с преференциални цени и сега, след изтичането щеше да стане на стандартни цени. И така, отиваме в офиса, подготвихме се, колкото е възможно от брошурите и сайта им в интернет, и питаме колко ще струва същия пакет с това което се предлага сега. Първото, което се случва, служителят казва че вече такъв пакет няма, например вече не предлагат 40 ТВ канала, а 70, 100, 170, а интернета е вече с не знам си с какви скорости. Ние тогава казваме 70 канала и интернета същия такъв какъвто имахме. Но той продължава - по-добре 100, защото преференцията е по-голяма. Добре и подписваме договор, без да подписваме споразумението за влизане в сила веднага на договора. Има седем дневен срок, например за да се откажете, за да промените или заради нещо друго, до като влезе в сила договора автоматично. Прибираме се и какво да видим - в графата за ТВ, са изписани подробно колко са стандартните цени и колко са преференциите, в зависимост от услугата / при 70 канала, или 100 или170/. И установяваме, че ако ни бяха дали това, което искахме щеше да е с по-ниска месечната такса. Връщаме се, и ни обясняват че не може нищо да се направи, да се отмени или поправи договора, защото е неделя. И съпорта не работи днес. Както и да е, няма как да знаем, но ще питаме скоро, във вид на жалба. така, че днес ще се пробваме пак, защото е понеделник, но може би служителя няма да бъде на работа и така до изтичане на седемте дни. 

Но не това е важното. Два лева нито за мен не са проблем, но нито и за тях. За мен обобщението е едно - тези момчета и момчета, които работят в офисите на мобилните оператори, вечер заспиват ли, след като знаят че са излъгали около 10 човека през деня. Аз не бих се чувствала добре, и сигурно ще се въртя в леглото до сутринта. Срам и позор са тези български момичета и момчета, които са решили да работят тази работа при тези правила, наложени от шефовете и собствениците на фирмите. Не знам какво заплащане получават, и дали им дават допълнително възнаграждения  за хитруванията, но жалко, че ще се научат да живият така, и малко по-малко манталитета на голяма част от  българите, които остават тук ще бъде такъв - да излъжеш, да хитруваш, а не да помагаш. Нямам повече думи, освен голямо ЖАЛКО!

Ох аман от тези. Искрено ти съчувствам. Проблемът при тези индустрии е че служителите имат да покриват определени таргети и изобщо не се интересуват дали това, което ти предлагат ще ти свърши работа или е най- доброто за тези пари. Важното е да стигнат таргета и два си вземат бонуса на края на месеца. Като ми се наложи да преподписвам нещо или да си купувам нов телефон винаги правя предварително проучване и изобщо не слушам какво се опитват даа ми продадат на момента.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
7 minutes ago, Алекс said:

Ох аман от тези. Искрено ти съчувствам. Проблемът при тези индустрии е че служителите имат да покриват определени таргети и изобщо не се интересуват дали това, което ти предлагат ще ти свърши работа или е най- доброто за тези пари. Важното е да стигнат таргета и два си вземат бонуса на края на месеца. Като ми се наложи да преподписвам нещо или да си купувам нов телефон винаги правя предварително проучване и изобщо не слушам какво се опитват даа ми продадат на момента.

Тя тази индустрия така си работи - без значение дали е в България, Румъния, Гърция, Франция, Германия или Китай... Единствената разлика е колко настойчиви са служителите. И аз вярвам, че най-доброто решение е предварително проучване и сериозно игнориране на офертите на служителите в магазина.

Но така пък КЗП имат много шансове да се занимават с операторите и екипите в КЗП са натрупали сериозен опит и практика в кои случаи как да действат...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 13 часа, akair каза:

Тя тази индустрия така си работи - без значение дали е в България, Румъния, Гърция, Франция, Германия или Китай... Единствената разлика е колко настойчиви са служителите. И аз вярвам, че най-доброто решение е предварително проучване и сериозно игнориране на офертите на служителите в магазина.

Но така пък КЗП имат много шансове да се занимават с операторите и екипите в КЗП са натрупали сериозен опит и практика в кои случаи как да действат...

Не, не може така, вече не остана професия и сфера, която да работи за благото на човека!

Връзка към коментар

@rdd, ние го имаме същия проблем с Мтел. Подписахме нов договор за телевизия и интернет, с допълнение към договора. Всичко е написано както се разбрахме, цените са фиксирани, но... неясно защо, когато дойде ред да се плаща сметката, ни изпращат с 15 лв по-висока от договорената цена. Четох сигурно 15 пъти договора и не можах да разбера от къде идват тези 15 лв отгоре. Днес дъщеря ми ще ходи да си говори с тях, но не съм убедена че ще имаме положително решение.

И както са казва, въпросът е принципен.

Връзка към коментар

Дали пък не е добра идея да се прави консултация за тарифен план предварително по телефона, защото разговорите се записват. След това отиваш и само подписваш в офис, ако са те излъгали ще имаш основание да се жалваш..

Връзка към коментар
преди 3 минути , bad kid каза:

Дали пък не е добра идея да се прави консултация за тарифен план предварително по телефона, защото разговорите се записват. След това отиваш и само подписваш в офис, ако са те излъгали ще имаш основание да се жалваш..

Какъв е начина да дадат записа, който те правят?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Нямам идея, но поне ще има следа от разговора,  би трябвало да има начин при спор да се вземе записа, все пак до преди няколко години дори се преподпиваха договори по телефона.

Връзка към коментар

Те все още се преподписват договорите по телефона с различни преференции, точно защото било по телефона! Въпроса е дали, когато те биха били ощетената страна ще позволят да се използва този запис?

И аз имах проблеми с МТел след преподписване на договор за ТВ и инет с тях в техен офис и след платена първа такса в техен офис... На бързо си припомних защо последните 2 години  не съм си плащала сметките там. 

А съм сигурна, че персонала зад щанда, всички оператори го избират с конкурс!! И то какъв!

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Само разсъждавам на глас. Ако има предварителен разговор по телефона с уточнени условия и се даде дата, час, лицето с което е разговаряно , та това да се даде при спор на КЗП, може би те имат право да изискат записа.

Ама толкова са ми смешни и жалки, като почнат да ме уверяват колко много мислят за мен. А, и с банките същата работа. 

Връзка към коментар
преди 27 минути , Polina каза:

Те все още се преподписват договорите по телефона с различни преференции, точно защото било по телефона!

Най-абсурдното е, че няколко пъти са ми звъняли точно преди да се появят добри промоционални планове. Съответно, ако не клъвнеш на първоначалните глупоси за лаптопи, таблети и какво ли още не,  ти предлагат договор по-добър от действащите тарифи, но съвсем скоро излиза по-добър промоционален за всички. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 16 минути , Светославов каза:

Само разсъждавам на глас. Ако има предварителен разговор по телефона с уточнени условия и се даде дата, час, лицето с което е разговаряно , та това да се даде при спор на КЗП, може би те имат право да изискат записа.

Ама толкова са ми смешни и жалки, като почнат да ме уверяват колко много мислят за мен. А, и с банките същата работа. 

Ако изобщо има начин да се ползва запис е да записваш сам разговора с тях, като предварително трябва да получиш съгласието на този, с който говориш. Така  ще имаш следа за проведения разговор. /Правил съм го./

От тук нататък дали твоя запис има тежест при спор и дали техния може да бъде изискан е предмет на друга материя.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Lyubina каза:

@rdd, ние го имаме същия проблем с Мтел. Подписахме нов договор за телевизия и интернет, с допълнение към договора. Всичко е написано както се разбрахме, цените са фиксирани, но... неясно защо, когато дойде ред да се плаща сметката, ни изпращат с 15 лв по-висока от договорената цена. Четох сигурно 15 пъти договора и не можах да разбера от къде идват тези 15 лв отгоре. Днес дъщеря ми ще ходи да си говори с тях, но не съм убедена че ще имаме положително решение.

И както са казва, въпросът е принципен.

Това се случва почти винаги при първо подписване на договор за услуга, начисляват едномесечна авансова такса, което означава че се плаща за един месец напред, или нещо такова. Но ако се преподписва договор, също се получава или почти винаги се получава по-голяма първа такса, защото се изчислява по стария договор, колко се дължи + новата такса. Например ако старата услуга е за "Х" цена, то тя се разделя на 30 дни и се изчислява колко би трябвало да платите по нея + новата услуга за "У" цена, разделена на 30 дни и т.н. И в зависимост от цената на договорите, ако са с различни цени, се получава неочаквана цена. Например за мобилна услуга, ако не се преподпише договор на 20 число-за теленор, то става едно преизчисляване, ако вече са изговорени повече отколкото са се полагали за частта от месеца, разликата от минутите се изчисляват на стандартни цени и т.н. Надявам се, че ще ви бъде обяснено. Аз това съм го минала вече.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, bad kid каза:

Дали пък не е добра идея да се прави консултация за тарифен план предварително по телефона, защото разговорите се записват. След това отиваш и само подписваш в офис, ако са те излъгали ще имаш основание да се жалваш..

То това със записите всички сигурно сме си го мислили, но каква ще ни е ползата, накрая, нерви, нерви. И с жалбите е същата работа. Те се разглеждат след месеци, и какво най-много да ни кажат, че сме прави но сме потърпевши. Защо не работят така, че хората да останат доволни. И не като се приберат и на спокойствие се прочете всичко, да си казват, ами то докато има балъци ще има тарикати. ЗАЩО? Защо да не сме доволни от всяка услуга. Ние бяхме идеално подготвени, ни повече не искахме ни по-малко. Но техните работни места са изпълнени с едни монитори, едни подложки за мишки, едни устройства за електронно подписване, между впрочем по желание е да се подписваме с устройствата, може и на хартия само. То няма къде да отвориш договора спокойно да го разгледаш, а не ти го дават на един метър извън магазина, ако не си подписал. И това е направено със замисъл, да си притеснен, да се получава опашка, да не спориш, ами да те изпратят набързо. Аз добре че не подписах споразумението за влизане в сила веднага - това е едно от нещата които са постигнали КЗК в полза на клиента. Но трябва да си внимателен. 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 47 минути , Таньо каза:

о изобщо има начин да се ползва запис е да записваш сам разговора с тях, като предварително трябва да получиш съгласието на този, с който говориш. Така  ще имаш следа за проведения разговор. /Правил съм го./

От тук нататък дали твоя запис има тежест при спор и дали техния може да бъде изискан е предмет на друга материя.

 

Аз си мисля, че няма да е лошо следното: При набиране на договора от служителя, да има възможност и клиента да го вижда, например на друг монитор, обърнат към клиента и  се следи текста, то ще се  виждат и стандартната цена и отстъпките, при всички случаи - при едногодишните, при двугодишните за  видовете услуги, стандартните им цени и преференциите и т.н. и много по-лесно ще се ориентират хората. От брошурите им и от сайта може да се получи някаква идея, но те ти казват, отменена я, не излиза в програмата, и от сто кладенеца вода ти вадят. И от обаждащите по телефона са същите. Например, аз проверих няколко пъти при различни служители в различни офиси, по телефона ме тормозиха няколко пъти, и всички ми даваха различни цени. От 27 лв. най-накрая ги убедихме, че искаме услуга за 15,19 лв. за ТВ S+на два приемника, Fiber net 30. Това ми отне три дни, три ходения до офиса, и един анулиран договор.

И за друго се сещам, защо не си подредят сайта така, че да е ясен като боб. Както при букинг - с филтър - по цени във възходящ ред или друго.

Редактирано от rdd
Връзка към коментар
преди 3 часа, Светославов каза:

Само разсъждавам на глас. Ако има предварителен разговор по телефона с уточнени условия и се даде дата, час, лицето с което е разговаряно , та това да се даде при спор на КЗП, може би те имат право да изискат записа.

 

Това беше и моята логика.

 

 

преди 2 часа, rdd каза:

Аз си мисля, че няма да е лошо следното: При набиране на договора от служителя, да има възможност и клиента да го вижда, например на друг монитор, обърнат към клиента и  се следи текста, то ще се  виждат и стандартната цена и отстъпките, при всички случаи - при едногодишните, при двугодишните за  видовете услуги, стандартните им цени и преференциите и т.н. и много по-лесно ще се ориентират хората. От брошурите им и от сайта може да се получи някаква идея, но те ти казват, отменена я, не излиза в програмата, и от сто кладенеца вода ти вадят. И от обаждащите по телефона са същите. Например, аз проверих няколко пъти при различни служители в различни офиси, по телефона ме тормозиха няколко пъти, и всички ми даваха различни цени. От 27 лв. най-накрая ги убедихме, че искаме услуга за 15,19 лв. за ТВ S+на два приемника, Fiber net 30. Това ми отне три дни, три ходения до офиса, и един анулиран договор.

И за друго се сещам, защо не си подредят сайта така, че да е ясен като боб. Както при букинг - с филтър - по цени във възходящ ред или друго.

Понеже от скоро (2014)  ползвам личен телефон с абонамент, мога да кажа, че Виваком разпечатват неподписания договор, за да го погледнеш, какво подписваш, което ми се струва ОК. При другите оператори не знам как е.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

От записите на разговорите има полза само мобилният оператор, не и клиентът. Преди време включиха пробно спортни канали към пакета ни, с уговорката, че след изтичане на едномесечния пробен срок можем да ги откажем. Не можеше на 5, 10 или 20 ден, а ден или два преди изтичане на срока. Половинът се обади и после добре, че провери и се оказа, че отметката не е махната и каналите нежелани са тропосани към месечната сметка. И така няколко пъти. Два или три месеца плащахме нежеланите канали. Не сме обеднели с два-три лева отгоре, нито операторът е забогатял, въпросът е принципен. Сега, като кажат, че ще променят някаква опция, по два и три пъти карам различни служители и по телефона, и в офис да проверяват, защото само на един вяра нямам :).

 

Ползваме по-добър интернет и като цяло имам по-малко проблеми, откакто с големи усилия успях да разведа половинът с виваком. Добре, че не сме стигали до фаза "или те, или аз" :biggrin: .

 

Въобще, като стане дума за мобилни оператори, се сещам за един стааар виц: " - Ало, енергото ли е?  - Не, топлофикация. - А, и на вас да ви... "

:biggrin:

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 37 минути , bad kid каза:

а беше и моята логика.

 

 

Понеже от скоро (2014)  ползвам личен телефон с абонамент, мога да кажа, че Виваком разпечатват неподписания договор, за да го погледнеш, какво подписваш, което ми се струва ОК. При другите оператори не знам как е.

Не дават договори за разглеждане, там пред тях, първо подписваш и после четеш. Преди подписа трябва да се довериш на това, което казват с недомлъвки, достатъчно тихо, не разбираемо. Искахме само на два метра да  отидем да прочетем на спокойствие договора, имаше масички към едно заведение - не можело. Как в магазините мониторите са обърнати към клиентите за да си следиш сметката, защо при операторите, само те виждат какво пишат. Ще предложа на КЗП да изисква, по някакъв начин клиента да чете договора, докато се пише.

Редактирано от rdd
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.