Прескочи до съдържание

Air Baltic-периодични промоции (обща тема)


Препоръчани мнения

преди 11 минути , Kamen каза:

Много хора тук закупихме билети със свързващи полети. При закъснение на единия полет и изпускане на следващия как ще се процедира? Ясно, че ще ни пренасочат за следващ полет, но при голяма разлика във времето, особено пък и нощем, дали се предлага хотел, храна. Рових из сайта, но по този казус аз поне нищо не откривам.

 

Всичко се полага, ако полетите са на една резервация. Не знам какво точно искаш да пише на сайта и дали си го виждал написано от други авикомпании.

След като оперират, трябва да спазват EU261.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 8 минути , jorocontrola каза:

Всичко се полага, ако полетите са на една резервация. Не знам какво точно искаш да пише на сайта и дали си го виждал написано от други авикомпании.

След като оперират, трябва да спазват EU261.

 

Искам на сайта да пише както при Търкиш, след еди колко си часа какво се полага.

 

И какво казва EU261, след колко часа престой се полага хотел, храна. 

Връзка към коментар
преди 9 минути , Kamen каза:

И какво казва EU261, след колко часа престой се полага хотел, храна. 

Отговорът е на два клика разстояние :wink:

РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 261/2004 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА

......................

Член 6

Закъснение

1.   Когато опериращ въздушен превозвач очаква по разумни причини даден полет да закъснее повече от времето за излитане по разписание:

а)

за два или повече часа при полети до 1 500 километра; или

б)

за три или повече часа при всички полети на територията на Общността над 1 500 километра и при всички други полети между 1 500 и 3 500 километра; или

в)

за четири часа или повече при всички полети, непопадащи под букви a) или б),

на пътниците се предлага от опериращия въздушен превозвач:

i)

помощ по член 9, параграф 1, буква a), и член 9, параграф 2; и

ii)

когато нормално очакваното начало на полета е минимум денят след предварително обявеното начало на полета, помощта, посочена в член 9, параграф 1, буква б), и член 9, параграф 1, буква в); и

iii)

когато закъснението е минимум пет часа, помощта, посочена в член 8, параграф 1, буква a).

2.   При всички обстоятелства, помощта се предлага в рамките на времето, посочено по-горе по отношение на всяка категория разстояние.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Член 8

Право на възстановяване стойността на билетите или премаршрутиране

1.   Когато се прави позоваване на този член, на пътниците се предлага избор между:

a)

възстановяване до седем дни по силата на член 7, параграф 3, на пълната стойност на билета на цената, на която е купен, за част или части от неосъществения път и за част или части от вече осъществения път, ако полетът повече не изпълнява предназначението си по отношение на първоначалния план за пътуване, заедно с, когато е уместно,

обратен полет до първоначалния пункт на излитане, при първа възможност;

б)

премаршрутиране, при сравними транспортни условия, до техния краен пункт на пристигане при първа възможност; или

в)

премаршрутиране, при сравними транспортни условия, до техния краен пункт на пристигане на по-късна дата, удобна за пътника, в зависимост от наличността на свободни места.

2.   Параграф 1, буква a) се прилага също за пътници, чиито полети формират част от пакет, освен правото на възстановяване стойността на билета, когато такова право възниква съгласно Директива 90/314/ЕИО.

3.   Когато, в случай на обслужване на град, агломерация или регион от няколко летища, опериращ въздушен превозвач предлага на пътник полет до летище като алтернатива на това, за което е направена резервацията, опериращият въздушен превозвач поема разходите за прехвърлянето на пътника от алтернативното летище или до това, за което е направена резервацията, или до друг близък краен пункт на пристигане, съгласувано с пътника.

 

Член 9

Право на грижа

1.   Когато се прави позоваване на този член, на пътниците се предлага безплатно:

a)

храна и напитки според времето за изчакване;

б)

настаняване в хотел в случаите,

когато се налага престой за една или повече нощи, или

когато се налага допълнителен престой към първоначално предвидения от пътника;

в)

превоз между летището и мястото за настаняване (хотел или друго място).

2.   Освен това, на пътниците се предлагат две безплатни телефонни обаждания, телекс или факс съобщения, или електронни съобщения.

3.   При прилагане на този член, опериращият въздушен превозвач обръща специално внимание на нуждите на лицата с намалена подвижност и придружаващите ги лица, както и на нуждите на деца без придружители.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 14 часа, Kamen каза:

Много хора тук закупихме билети със свързващи полети. При закъснение на единия полет и изпускане на следващия как ще се процедира? Ясно, че ще ни пренасочат за следващ полет, но при голяма разлика във времето, особено пък и нощем, дали се предлага хотел, храна. Рових из сайта, но по този казус аз поне нищо не откривам.

 

Правилата са следните... Няма как при билет за под 100 евро някой да ви плати хотел (освен ако не се случи нещо много масово и засягащо цял самолет хора), но първо, хотелите в Рига изобщо не са толкова скъпи, и второ, като ви платят после по 400 евро на човек по европейския регламент за това, че са ви доставили с повече от 3 часа закъснение, ще си покриете всички разходи няколко пъти.

Връзка към коментар
преди 4 минути , thomas каза:

Правилата са следните... Няма как при билет за под 100 евро някой да ви плати хотел

Абсолютно невярно. Цената на билета няма отношение към отговорностите на авиокомпанията. Билетът може да струва и 1 евро и при проблем пак имате всички права, включително за хотелско настаняване.

  • Харесвам 14
Връзка към коментар
На 8.11.2023 г. в 8:23, iMari каза:

Толкова - 30 евро е. Очаквах по-внушителна сума. Но Yango(Яндекс), Болт и Убер оперират на финландска земя. Сега ги проверих. С нощтна тарифа Убер вероятно ще излезе колкото и таксито. Болт ми дава 45% отстъпка. Дава ми я от 3 години, каних приятели, не знам дали има връзка или на всички излиза такава, но цените стават хубави. Изтрих Яндекс аппа, може някой друг да провери цени.

Screenshot_20231108-072740.png.0f6188b701f0077a44d9f1b4d5a272bd.png

 

 

Screenshot_20231108-073101.png.2fa49255c3a347dffec7c73fc4a9ddf9.png

 

А градски транспорт ми се струва съвсем възможно да ползваш и с двата полета. Последният автобус от летището към града е в 00:53

image.png.ffe914653e492115917cd9120edea452.png

А първият в 03:58.

image.png.b475c2de3b8661ddcb2e08b9b0ee9135.png

 

Само в неделя разписанието е ограничено. Но това е зимното разписание, в лятното може и някой допълнителен автобус да пуснат.

 

https://reittiopas.foli.fi/reitti/Turku Castle%2C Linnankatu 80%2C Turku%3A%3A60.435242%2C22.227503/Turku Airport%2C Lentoasemantie 150%2C Turku%3A%3A60.512698%2C22.27931/?locale=en&setTime=true&time=1699663500

 

Все пак мисля да взема, пак за всеки случай, билет на Уиз с флекс Гданск - Турку.  🙂

@thomas, може да разкажеш повече за тази жп карта.  

 

@muchachote направи едно много интересно пътуване из малки китни градчета и селца из Финландия. Нали не бъркам? 🙂

 

Значи съм бил напълно прав да се откажа от полетите за Турку. Не знам, четох му разписанието на този автобус на сайта на автобусната компания, и там часовете са невъзможни - примерно първият сутринта от града беше в 4:40, а полетът е в 5:30. То не че при кацане в 12:30 през нощта има голям шанс да хванеш автобус в 1:00, даже и да има такъв - все пак след кацането има време да дойде стълбата или да пуснат ръкава, после няколко минути за излизане от самолета, после малко време за имиграция, после излизането от терминала... само на летище София тия неща могат да се направят за 15-20 минути, на повечето други места е повече. А и кой е казал, че полетът ще кацне в 12:30 - обикновено вечерните са с най-много закъснение заради натрупването на закъснения през деня.

 

По въпроса за ЖП картата... just Google Interrail Finland, Interrail Sweden или каквото друго трябва, и там си пише всичко. За Финландия точно е най-евтино, вероятно защото това е най-малката по площ и по дължина на ЖП линиите от всичките скандинавски държави. Според мен за страни с толкова скъпи влакове си струва. Не че е чак евтино, но не мисля, че ще има по-евтина алтернатива.

Връзка към коментар
преди 1 минута , Георги Матеев каза:

Абсолютно невярно. Цената на билета няма отношение към отговорностите на авиокомпанията. Билетът може да струва и 1 евро и при проблем пак имате всички права, включително за хотелско настаняване.

Какви са задълженията е едно, какво се прави на практика, е съвсем друго. На здрав прав и нормално облечен човек никога няма да му платят хотел просто ей така. Трябва да се молиш, да обясняваш защо не можеш, къде си си загубил парите или защо нямаш такива - само тогава има някакъв шанс. За другите си знаят чудесно, че и без това после ще ги обрулиш с обезщетението по регламент, така че надали ще тръгнат да се набутват сами. Изключение правят случаи, когато цял самолет хора артисат на някакво далечно място (примерно както един път заради лошо време самолетът на Райънеър не можа да кацне в Акаба след 3 захождания, замина за Кипър и 180 души артисвахме на летището. В този случай естествено че се задействаха и ни осигуриха хотел - но пък естествено, нямаше друго обезщетение, точно защото причината за отменения полет беше форсмажорна, а не резултат от техническа неизправност или голямо тяхно закъснение. Предполагам, че и Вие летите много, ама и аз след над 730 полета съм видял какво ли не и къде ли не. 😉 

Връзка към коментар
Преди 1 час, thomas каза:

Какви са задълженията е едно, какво се прави на практика, е съвсем друго. На здрав прав и нормално облечен човек никога няма да му платят хотел просто ей така. Трябва да се молиш, да обясняваш защо не можеш, къде си си загубил парите или защо нямаш такива - само тогава има някакъв шанс. За другите си знаят чудесно, че и без това после ще ги обрулиш с обезщетението по регламент, така че надали ще тръгнат да се набутват сами. Изключение правят случаи, когато цял самолет хора артисат на някакво далечно място (примерно както един път заради лошо време самолетът на Райънеър не можа да кацне в Акаба след 3 захождания, замина за Кипър и 180 души артисвахме на летището. В този случай естествено че се задействаха и ни осигуриха хотел - но пък естествено, нямаше друго обезщетение, точно защото причината за отменения полет беше форсмажорна, а не резултат от техническа неизправност или голямо тяхно закъснение. Предполагам, че и Вие летите много, ама и аз след над 730 полета съм видял какво ли не и къде ли не. 😉 

При проблем авиокомпанията е длъжна да ти намери спане, а ако няма такава възможност се оправяш сам и после им предоставяш фактурите за настаняване, наземен транспорт и храна, които те ти осребряват. Отделно от това (при спазени някои конкретни условия) ти плащат И обезщетение.

 

Всичко е разписано съвсем ясно в евро директивата и като цяло се спазва. Информирай се по-добре за правата си.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
преди 1 час, thomas каза:

после малко време за имиграция

Идваш от страна в Шенген и влизаш страна в Шенген. Това време за миграционните просто го спестяваш. Малко или много, когато нямаш паспортен и митнически контрол нещата стават много бързо.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 5 часа, thomas каза:

Какви са задълженията е едно, какво се прави на практика, е съвсем друго. На здрав прав и нормално облечен човек никога няма да му платят хотел просто ей така. Трябва да се молиш, да обясняваш защо не можеш, къде си си загубил парите или защо нямаш такива - само тогава има някакъв шанс. За другите си знаят чудесно, че и без това после ще ги обрулиш с обезщетението по регламент, така че надали ще тръгнат да се набутват сами. Изключение правят случаи, когато цял самолет хора артисат на някакво далечно място (примерно както един път заради лошо време самолетът на Райънеър не можа да кацне в Акаба след 3 захождания, замина за Кипър и 180 души артисвахме на летището. В този случай естествено че се задействаха и ни осигуриха хотел - но пък естествено, нямаше друго обезщетение, точно защото причината за отменения полет беше форсмажорна, а не резултат от техническа неизправност или голямо тяхно закъснение. Предполагам, че и Вие летите много, ама и аз след над 730 полета съм видял какво ли не и къде ли не. 😉 

Не знаех, че по икономически признак  настаняват. В повечето случаи компаниите си имат хотели и закарват всички хора там, без да питат кой е инвалид или беден.

По-скоро карат всички или никой, а не избирателно.

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 7 часа, thomas каза:

Значи съм бил напълно прав да се откажа от полетите за Турку.

Аз нямам 730 полета, но съм забелязала, че често авиокомпаниите залагат буфер до 20мин в разписанието и е много възможно да кацнат по-рано от предвидения час. Но понеже виждам колко ти е важно да си прав 🙂 ще се съглася, че при толкова късен полет може да се натрупат закъснения. В някои държави при малки закъснения последният автобус от летището изчаква последния полет. Турку не си го представям като натоварен международен хъб и вероятно много бързо ще стигнеш от самолета до спирката. Не държа да съм права, просто обсъждаме варианти и възможности. 😉

А те попитах за жп картата, не защото не знам как да проверя, а защото се надявах да си разгледал подробно условията и да споделиш полезна информация. Това, което виждам като най-евтина оферта е карта за 3 дни за 127евро.

Автобусните билети за 1 евро са доста по-изгодна алтернатива. 🙂

Имаш нестандартен поглед върху прилагане на Регламента. Авиокомпанията няма право да те дискриминира по какъвто и да е признак.  Т.е. няма значение как си облечен, дали си висок, нисък,гърбав или изпънат като за химна, при забавяне над 3 часа или отмяна по тяхна вина тя има определени задължения към теб. И няма нужда да се молиш или да декларираш налични средства.

  • Харесвам 8
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 3 минути , iMari каза:

Турку не си го представям като натоварен международен хъб и вероятно много бързо ще стигнеш от самолета до спирката.

Аз съм бил в Турку от Гданск с Уиз и ползвах този автобус. Ако го изтървеш може да си вървиш час и половина, какво толкова. Отстрани на пътя има велоалея,сега погледнах в Гугъл карти.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Пътувал съм с автобус и влакове , с влак разбира се е много по-комфортно.Към далечния север има и нощни.При ранно купуване може да са доста изгодни ,но за близките градчета автобусите по за 1€ ( и май имаше 50 цента такса за резервация) вършат работа.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 1 час, iMari каза:

Аз нямам 730 полета, но съм забелязала, че често авиокомпаниите залагат буфер до 20мин в разписанието и е много възможно да кацнат по-рано от предвидения час. Но понеже виждам колко ти е важно да си прав 🙂 ще се съглася, че при толкова късен полет може да се натрупат закъснения. В някои държави при малки закъснения последният автобус от летището изчаква последния полет. Турку не си го представям като натоварен международен хъб и вероятно много бързо ще стигнеш от самолета до спирката. Не държа да съм права, просто обсъждаме варианти и възможности. 😉

А те попитах за жп картата, не защото не знам как да проверя, а защото се надявах да си разгледал подробно условията и да споделиш полезна информация. Това, което виждам като най-евтина оферта е карта за 3 дни за 127евро.

Автобусните билети за 1 евро са доста по-изгодна алтернатива. 🙂

Имаш нестандартен поглед върху прилагане на Регламента. Авиокомпанията няма право да те дискриминира по какъвто и да е признак.  Т.е. няма значение как си облечен, дали си висок, нисък,гърбав или изпънат като за химна, при забавяне над 3 часа или отмяна по тяхна вина тя има определени задължения към теб. И няма нужда да се молиш или да декларираш налични средства.

Ами освен да пробвате. Защото аз съм виждал как авиокомпания отказва на хиляди, освен на един закъсал колумбиец насред Прага, който няма пари да си плати хотела. Накрая даже аз го карах дотам с моето такси, но моя хотел, естествено, трябваше да си го платя сам. И авиокомпанията даже и други обезщетения не дължеше, защото причината беше лошо време. Така че причини много и различни. Да, обикновено за един цял самолет хора се прави някаква организация, защото те са потенциално способни да предизвикат голям скандал. Но за един или няколко изпуснали връзка най-доброто, което правят, е да изчакат малко със следващия полет, за да не плащат после обезщетения. Откакто обаче ги има тия обезщетения по регламент 261, авиокомпаниите са силно некооперативни, когато става дума за поемане и на друга отговорност. Или поне повечето са. А пък евентуалното приемане на някакво съдействие или оферта за малко обезщетение се ползва за основание да ти откажат голямото обезщетение по регламента.

Връзка към коментар
преди 19 минути , thomas каза:

Ами освен да пробвате. Защото аз съм виждал как авиокомпания отказва на хиляди, освен на един закъсал колумбиец насред Прага, който няма пари да си плати хотела. Накрая даже аз го карах дотам с моето такси, но моя хотел, естествено, трябваше да си го платя сам. И авиокомпанията даже и други обезщетения не дължеше, защото причината беше лошо време. Така че причини много и различни. Да, обикновено за един цял самолет хора се прави някаква организация, защото те са потенциално способни да предизвикат голям скандал. Но за един или няколко изпуснали връзка най-доброто, което правят, е да изчакат малко със следващия полет, за да не плащат после обезщетения. Откакто обаче ги има тия обезщетения по регламент 261, авиокомпаниите са силно некооперативни, когато става дума за поемане и на друга отговорност. Или поне повечето са. А пък евентуалното приемане на някакво съдействие или оферта за малко обезщетение се ползва за основание да ти откажат голямото обезщетение по регламента.

Не само на мен, но и на половината форум ни се е налагало да пробваме и то по няколко пъти как точно работи Регламента. Няма смисъл 15 човека да те убеждаваме в едно и също. @Фил е бил така добър да даде линк към официалният документ, във форума има достатъчно споделена информация и опит по темата като напишеш отменен полет. Разгледай ги, за теб ще е полезно да си знаеш правата и на какво може да се надавяш в конкретна ситуация. Има определени тънкости дали полета е от ЕС летище, къде е регистрирана компанията.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
преди 34 минути , iMari каза:

Не само на мен, но и на половината форум ни се е налагало да пробваме и то по няколко пъти как точно работи Регламента. Няма смисъл 15 човека да те убеждаваме в едно и също. @Фил е бил така добър да даде линк към официалният документ, във форума има достатъчно споделена информация и опит по темата като напишеш отменен полет. Разгледай ги, за теб ще е полезно да си знаеш правата и на какво може да се надавяш в конкретна ситуация. Има определени тънкости дали полета е от ЕС летище, къде е регистрирана компанията.

Защо се напрягаш , той си има негов реламент 2@6@@1 и си действа по него. Лошото е , че някой четящ може да се подведе по него и да не си потърси правата. Защото някъде видял авиокомпания да отказва на хиляди😂

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 2 минути , Branko каза:

че някой четящ може да се подведе по него и да не си потърси правата.

Не, не се напрягам, но @Kamen попита, получи правилната информация и от там насетне темата заби в абстрактни ситуации, 🙂

Нищо де,човек цял живот се учи. 😉 Ето аз например пак с въпроси по резервациите.😃

На Passenger information седи тел.номер, вероятно на lastminute. Мога ли да го сменя някак? Иначе срещу името седи моя имейл и телефон, но при промяна вероятно номера на lastminute ще е с предимство.

 

image.png.edd928ad88d1ce6dbab5ce60f35dc8d5.png

 

Освен това не виждам номер на електронен билет на нито една от резервациите. Това не е лоукост компания, нали трябва да излиза такъв номер?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 17 минути , iMari каза:

Не, не се напрягам, но @Kamen попита, получи правилната информация и от там насетне темата заби в абстрактни ситуации, 🙂

Нищо де,човек цял живот се учи. 😉 Ето аз например пак с въпроси по резервациите.😃

На Passenger information седи тел.номер, вероятно на lastminute. Мога ли да го сменя някак? Иначе срещу името седи моя имейл и телефон, но при промяна вероятно номера на lastminute ще е с предимство.

 

image.png.edd928ad88d1ce6dbab5ce60f35dc8d5.png

 

Освен това не виждам номер на електронен билет на нито една от резервациите. Това не е лоукост компания, нали трябва да излиза такъв номер?

Твой телефон за контакт/имейл се добавя в сайта след задаване на Booking reference/Фамилия, някъде долу до 

Screenshot.png.fc401e652cf319aba47ec1b2c79c42f6.png
Аз нямах добавени телефонни номера и си добавих.
Номера на билети имам в потвържденията в мейла от трип.

 

745847470_Screenshot(1).png.f34418eff20872c1403ee0c4884891dd.png

Връзка към коментар

Под Name, surname и т.н. са моите данни - име, имейл, телефон. Явно lastminute са ги предоставили на АК, не съм ги добавяла аз. Но най-отгоре седи въпростният тел.номер и той не може да се промени/изтрие.

В мейлите от lastminute не излизат номерата на билетите, но сега погледнах в профила си в lastminute - там вече ги има. 🙂

 

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Тъй като се появиха мнения извън темата с промоциите на Air Baltic, ги отделям в друга тема. Моля, там разисквайте всички общи организационни въпроси и планове за настанявания, логистика, изхранване и т.н. при пътуванията си из Прибалтика: 

 

  • Харесвам 11
Връзка към коментар

Бъдете на линия в полунощ!

Нова промоция!

 

The BIG 2024 SALE will start tomorrow!

Flights to all airBaltic destinations will be available at bargain prices. 


Be flexible – add the flight cancelation option to your Green Sale tickets for a reduced price of 9.99 € per one way and get a full refund in the form of a gift card, in case you are unable to travel.

SALE ends in:

15
days
2
hours
54
minutes
39
seconds
Book
From
09.01.2024
To
23.01.2024
 
Travel
From
29.01.2024
To
15.12.2024
 
Промоцията е валидна от 09.01 до 23.01.2024, за полети между 29.01 дo 15.12.2024 година!
  • Харесвам 9
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Имат нова промоция:

https://www.airbaltic.com/en-LV/campaign/green-sale-2024?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=20242002_febgs&utm_content=inhouse_post&utm_term=eng&sref&fbclid=IwAR1ohBTRCYfELnTwjKbwhBTiF5gYN4_j7o8QnWPx15Lj8b7ozWeV9DPTpC4

От София не излизат топ цени, но който е взел Рига може да търси връзки от там.

И все пак има някои не лоши варианти:

image.png.a0bb963f50a832f30e70448e84676b98.png

Ако Джеткост все още сваля цените, докато има Дайнърс ...

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Аз купих преди време от София до Осло за около 75е в посока, два двупосочни за малко под 300е за началото на юли -добре/зле, за мен беше приемливо. Надявам се да няма неприятни изненади. Не знам това ли им е обичайната практика, но после взеха да ме облъчват първо с код за 30% намаление за багаж, сега ми пращат кодове за 10% намаление на за ядене. Обаче на фона всички останали разходи в Норвегия за хотели, придвижване и д-р, билета ми е едно от най-незначителните пера :-))

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.