vinidj Публикувано: 28 август, 2018 Сподели Публикувано: 28 август, 2018 преди 4 минути , airborne каза: За втори път ми се случва след резервации в booking да ми изтичат данните на кредитната карта и от банката да я блокират. Преди няколко дни резервирах хотели и видях, че има опцията да ги платя предварително. Реших, че така ще е по-сигурно и плащането ще минава през някаква система на booking, но уви ... току що ми звъннаха от банката за съмнителна транзакция и ми казаха, че ще ми блокират картата, след 5 дни нова. Вече ще ползвам само agoda или някой друг сайт, който не изпраща данните от картата към хотела. Кой е хотела, дотук знаем за Мексиканците май , че правеха такива работи?! Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 28 август, 2018 Сподели Публикувано: 28 август, 2018 А дали наистина има нещо? Защото и на мен са ми блокирали карта за съмнителна транзакция, пък си я ползвах съвсем редовно Връзка към коментар
airborne Публикувано: 28 август, 2018 Сподели Публикувано: 28 август, 2018 преди 24 минути , vinidj каза: Кой е хотела, дотук знаем за Мексиканците май , че правеха такива работи?! 3 хотела са на Гран Канария и Тенерифе. А преди имах подобен случай с хотел в Маями. преди 21 минути , neuromancer каза: А дали наистина има нещо? Защото и на мен са ми блокирали карта за съмнителна транзакция, пък си я ползвах съвсем редовно Нямам си и на идея, но момичето от рисковия отдел на банката ми каза, че ще я блокират и след 5 дни да отида до клона за нова. Връзка към коментар
Oshko Публикувано: 28 август, 2018 Сподели Публикувано: 28 август, 2018 На 29.07.2018 г. в 20:54, noshtna_ptica каза: Няма никакъв смисъл, т.к. е доста депресираща срещата със служител на МВР, който не знае какво е ПИН, 3Д защита, сайт, уеб и прочее сложни неща. Ако, обаче, от банката те посъветват да го направиш, съветът ми е да го направиш. Не че нещо ще се случи, но по този начин декларираш съпричастност. На мен ми обраха картата от ПИБ на 01.04 - не ме накараха и не съм подавала жалба. Парите си ги очаквам на 06.08. Върнаха ли ти парите? Връзка към коментар
noshtna_ptica Публикувано: 28 август, 2018 Сподели Публикувано: 28 август, 2018 преди 5 минути , Oshko каза: Върнаха ли ти парите? Да, наскоро. Но се издразних, че трябва да плащам нова карта, т.к. не считам, че имам вина. Покрай промото за 25 години, обаче, отворих нова сметка с нова карта 🙂 1 Връзка към коментар
Здравко Ангел Публикувано: 28 август, 2018 Сподели Публикувано: 28 август, 2018 преди 45 минути , airborne каза: За втори път ми се случва след резервации в booking да ми изтичат данните на кредитната карта и от банката да я блокират. Преди няколко дни резервирах хотели и видях, че има опцията да ги платя предварително. Реших, че така ще е по-сигурно и плащането ще минава през някаква система на booking, но уви ... току що ми звъннаха от банката за съмнителна транзакция и ми казаха, че ще ми блокират картата, след 5 дни нова. Вече ще ползвам само agoda или някой друг сайт, който не изпраща данните от картата към хотела. И на нас ни се случи за резервация на Lya Hostel в Истанбул. Имаше два опита да се изтеглят като едната транзакция мина - от сайта на някаква туристическа агенция в Римини, а втората не беше минала, просто защото не бяха останали достатъчно пари в картата и всъщност благодарение на това разбрахме за измамата. А сме сигурни, че проблемът е в booking и този хостел, защото картата беше преиздадена преди седмица и за нищо друго не беше ползвана. преди 3 минути , noshtna_ptica каза: Да, наскоро. Но се издразних, че трябва да плащам нова карта, т.к. не считам, че имам вина. Покрай промото за 25 години, обаче, отворих нова сметка с нова карта 🙂 Да, това с таксата наистина е много дразнещо в такива случаи! 1 Връзка към коментар
noshtna_ptica Публикувано: 28 август, 2018 Сподели Публикувано: 28 август, 2018 преди 54 минути , vinidj каза: Кой е хотела, дотук знаем за Мексиканците май , че правеха такива работи?! На мен ми се случи преди няколко години с хотел в Мадрид, сигурна бях, че са те и се оплаках на Букинг. Не знам имаше ли общо с моето оплакване, но скоро след това хотелът отпадна от базата им и ме насочиха към по-добър хотел, като поеха разликата. 1 Връзка към коментар
Гост Публикувано: 3 септември, 2018 Сподели Публикувано: 3 септември, 2018 Бих искала поредно да похваля American Express. След единични зловредни опита за теглене на пари, единият от които с моята активна помощ за кола под наем в Куба 🤔 - отново уловиха неправомерно теглене, в съвсем резонен сайт за пазаруване в Кралството - Ocado. До два дни парите ще бъдат обратно в сметката ми. Идея си нямам как ги правят тези номера... Никъде не съм я регистрирала, всъщност е съвсем нова карта. Сега като се замисля, смятам, че всъщност само една онлайн покупка съм направила - в Англия - май, откакто е подновена картата. За Party Boat по Нова Година. Това е единственият начин на изтичане на данни. Чудя се дали AMEX правят подобни разследвания откъде изтичат неправомерните заплащания... Много добра кредитна институция е AMEX, наистина мога да я похваля. Затова ползвам само кредитни карти в онлайн разплащания. Защитата е най-голяма - по скромния ми опит. Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 14 октомври, 2018 Сподели Публикувано: 14 октомври, 2018 България е сред лидерите по ръст на измамите с кредитни и дебитни карти Като цяло обаче като процент от транзакциите измамите все още не под средното за ЕС. Най-опасният канал за кражба е неприсъствения канал (интернет), като в България необичайно високи са измамите и на POS терминал. 1 1 Връзка към коментар
antony2001 Публикувано: 14 октомври, 2018 Сподели Публикувано: 14 октомври, 2018 преди 29 минути , Topfly каза: България е сред лидерите по ръст на измамите с кредитни и дебитни карти Като цяло обаче като процент от транзакциите измамите все още не под средното за ЕС. Най-опасният канал за кражба е неприсъствения канал (интернет), като в България необичайно високи са измамите и на POS терминал. Дааа, допринесъл съм за тази статистика - отмъкнаха ми 102 долара през POS, регистриран в САЩ, в ден неделя! 1 Връзка към коментар
Tim Публикувано: 1 декември, 2018 Сподели Публикувано: 1 декември, 2018 "Мариот" обяви пробив в сигурността на данните на 500 млн. гости Веригата каза, че базата данни в поделението ѝ "Старууд" е било подложено на хакерска атака. В портфолиото на "Старууд" са брандове като W Hotels, Sheraton, Le Méridien и Four Points. https://answers.kroll.com/ 1 Връзка към коментар
Doctor Who Публикувано: 29 декември, 2018 Сподели Публикувано: 29 декември, 2018 (редактирано) В продължение на поста ми от темата WIZZ КК: Без претенции за изчерпателност и личен опит искам да споделя кратка информация относно получаването на СМС-и при плащане с КК. Няма съмнение, че идеята е банката да се застрахова, както и собственика на картата да бъде информиран на секундата за извършено плащане. В негови ръце е предприемането или не на действия свързани с тази информация. СМС е допълнителна защита, която банките въвеждат първо за КК, а в последствие предлагат и за дебитни. Кредитните институции имат софтуерни механизми да преглеждат плащанията от гледна точка на анализиран риск, вид на мястото на пазаруване, статистика от среден размер на плащания, геолокация и т.н. и т.н. - иначе казано, база данни, която "обрисува" собственика на картата и реагира ако определено плащане не се вписва в профила му. Този профил се създава от специализиран софтуер и колкото по-високо е нивото му, толкова повече степента на защита е по-добро. Пример - АМЕХ. Единия от безспорните плюсове на СМС известяването е, че показва че е извършено плащане от картата. Собственика и знае дали е негово или не е, респ. сигнализира. СМС известяването има още едно предимство /вероятно и други, за които не се сещам/ - че дава информация, че е платено. Попадал съм на информация, че незащитени сайтове /не искащи 3Д защита/ често се копират в огледален образ от друг сайт, който връща информация че няма плащане, но ако се направи второ такова , то парите отиват в друга сметка - различна от тази на основния сайт. Не съм попадал на подобен сайт, но вчера се сетих за това след плащане в bravofly.ro. Нямаше СМС и чисто и импулсивно може би щях да повторя плащане, още повече ако бях получил съобщения за грешка при плащането ... от огледален сайт например. Така или иначе - проверих онлайн банкирането си и видях, че сумите са платени, но се замислих че непрекъснатото плащане в нета е довело да пропускам неща, които зная включително и блокирането на картата след всяко плащане, за което @Zaro ми напомни. Редактирано 29 декември, 2018 от Таньо 3 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 29 декември, 2018 Сподели Публикувано: 29 декември, 2018 Всъщност има моменти, когато наистина плащането не минава, както съобщава и сайта, а СМС идва. Сумата е само блокирана и след време се освобождава. Разбира се при осчетоводяването след няколко дни. 1 Връзка към коментар
Гост Гост 23*6 Публикувано: 29 декември, 2018 Сподели Публикувано: 29 декември, 2018 Уведомителния смс при транзакция е полезен, но не е сигурно средство, с което да се докаже, че клиента е известен, и банката съответно да си "измие" ръцете с това. Затова аз ползвам е-мейл известяване, което ми се струва и по-сигурно. Да за чужбина ще кажете, че трябва интернет, а за смс-те не, но за Европа е ясно,че за тази цел интернета в роуминг стига, за другите места е възможно човек да си вземе местна карта за интернет, така или иначе интернет обикновено е необходим, а и на обществени места като се свърже човек, тогава пак ще си получи мейла при авторизация. От петнайсетина години ползвам КК, предпочитам този начин на известяване, и имам единични случаи на липса на мейл, като причината за разлика от смс-а си я търся директно в банката ... и винаги познавам коя система се е прецакала 😉 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 29 декември, 2018 Сподели Публикувано: 29 декември, 2018 7 minutes ago, georgebg said: Уведомителния смс при транзакция е полезен, но не е сигурно средство, с което да се докаже, че клиента е известен, и банката съответно да си "измие" ръцете с това.😉 Банката не може да си “измие“ ръцете с подобно уведомяване, защото то е за минала и одобрена транзакция. Дори да се обадиш на банката 30 секунди след като си получил СМС-а пак не можеш да спреш транзакцията. Веднъж одобрена ли е дадена транзакция няма начин тя да се спре. Единственият вариант в такива случаи е да се оспори транзакцията, но това може да се направи и седмици след като е минало плащането... 4 Връзка към коментар
Гост Гост 23*6 Публикувано: 29 декември, 2018 Сподели Публикувано: 29 декември, 2018 (редактирано) 2 hours ago, Topfly said: Банката не може да си “измие“ ръцете с подобно уведомяване, защото то е за минала и одобрена транзакция. Дори да се обадиш на банката 30 секунди след като си получил СМС-а пак не можеш да спреш транзакцията. Веднъж одобрена ли е дадена транзакция няма начин тя да се спре. Единственият вариант в такива случаи е да се оспори транзакцията, но това може да се направи и седмици след като е минало плащането... Това имах впредвид - но познавам и хора, които с месеци не поглеждат салдата по картите си 🙄, затова и могат да "пропуснат" оспорване .... А сега с 3Д кода, не коментирам колко е полезно и сигурно, но със сигурност банките ще се опитат да си "мият" редовно ръцете с това, че транзакцията няма как да мине без участие на картодържателя .... Редактирано 29 декември, 2018 от Гост 23*6 Връзка към коментар
Ilian359 Публикувано: 29 декември, 2018 Сподели Публикувано: 29 декември, 2018 Аз не мисля, че SMS известяването може да се третира като допълнителна защита. Полезно е, удобно е, но е просто информация СЛЕД транзакцията. 2 Връзка към коментар
Боян Димитров Публикувано: 29 декември, 2018 Сподели Публикувано: 29 декември, 2018 Няма по добро от ДСК-Уиз срещу кражба. Оставете 3д и прочие, но настройката на лимитите в риъл-тайм е невероятна екстра. Първо съм забранил тегленето на банкомат изобщо. Второ дневния ми лимит за разплащане на ПОС е сетнат на 100, т.е. ако някой все пак успее да направи разплащане, то ще е максимум за 100лв и ще получа веднага имейл. Ако аз реша да плащам за повече от 100 лв, влизам променям си лимита на колкото искам и си плащам, после го връщам. Жестоко! 1 2 1 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 29 декември, 2018 Сподели Публикувано: 29 декември, 2018 (редактирано) преди 10 часа, Таньо каза: В продължение на поста ми от темата WIZZ КК: Без претенции за изчерпателност ... Това което аз забелязах За КК DSK-WIizz е, че в последните 2-3 седмици не получих от всички транзакции СМС. Подобен проблем ДСК имаше преди 1 година (може и повече да е станало). Тогава по другата ми КК в ДСК не пращаха СМС за някои online плащания. преди 9 часа, Topfly каза: Банката не може да си “измие“ ръцете с подобно уведомяване, защото то е за минала и одобрена транзакция. Дори да се обадиш на банката 30 секунди след като си получил СМС-а пак не можеш да спреш транзакцията. Веднъж одобрена ли е дадена транзакция няма начин тя да се спре. Единственият вариант в такива случаи е да се оспори транзакцията, но това може да се направи и седмици след като е минало плащането... Споделям това мнение на @Topfly, но и си мисля, че СМС известяването е полезно, тъй като съм чел че източването на КК в много случай не е само с една транзакция, а с няколко през малки интервали от време. Та в този случай притежателя може да си блокира картата макар и със закъснение за първото ужилване. (щото не всички сме така подредени като @Zaro ) Редактирано 29 декември, 2018 от ven62 2 1 Връзка към коментар
Гост Гост 23*6 Публикувано: 30 декември, 2018 Сподели Публикувано: 30 декември, 2018 (редактирано) 17 hours ago, Боян Димитров said: Няма по добро от ДСК-Уиз срещу кражба. Оставете 3д и прочие, но настройката на лимитите в риъл-тайм е невероятна екстра. Първо съм забранил тегленето на банкомат изобщо. Второ дневния ми лимит за разплащане на ПОС е сетнат на 100, т.е. ако някой все пак успее да направи разплащане, то ще е максимум за 100лв и ще получа веднага имейл. Ако аз реша да плащам за повече от 100 лв, влизам променям си лимита на колкото искам и си плащам, после го връщам. Жестоко! Не разбрах кое му е доброто, но разбрах защо е жестоко - защото е жестокост да се изтезаваш да сетваш лимити преди и след всяка транзакция 😉 . Например с мобилния си апп на ЦКБ си разблокирам картата преди транзакция, коства ми 15-тина секунди, и също толкова блокировката след това - не ми трябват лимити и т.н., просто и бързо е, но не смятам че е кой знае какво, при положение, че дори да се случи нещо съвсем нормално е да се оспорва транзакция, която не е твоя .... Револют е същия случай - макар и с повече опции, пак най-лесно е с блокировката .. Редактирано 30 декември, 2018 от Гост 23*6 Връзка към коментар
Боян Димитров Публикувано: 30 декември, 2018 Сподели Публикувано: 30 декември, 2018 Преди 1 час, georgebg каза: Не разбрах кое му е доброто, но разбрах защо е жестоко - защото е жестокост да се изтезаваш да сетваш лимити преди и след всяка транзакция 😉 . Например с мобилния си апп на ЦКБ си разблокирам картата преди транзакция, коства ми 15-тина секунди, и също толкова блокировката след това - не ми трябват лимити и т.н., просто и бързо е, но не смятам че е кой знае какво, при положение, че дори да се случи нещо съвсем нормално е да се оспорва транзакция, която не е твоя .... Револют е същия случай - макар и с повече опции, пак най-лесно е с блокировката .. За същото нещо говорим. И на мене ми е по-удобно с лимити. Иначе има и блокировка. Връзка към коментар
Zaro Публикувано: 30 декември, 2018 Сподели Публикувано: 30 декември, 2018 Преди 1 час, georgebg каза: Не разбрах кое му е доброто, но разбрах защо е жестоко - защото е жестокост да се изтезаваш да сетваш лимити преди и след всяка транзакция 😉 . Например с мобилния си апп на ЦКБ си разблокирам картата преди транзакция, коства ми 15-тина секунди, и също толкова блокировката след това - не ми трябват лимити и т.н., просто и бързо е, но не смятам че е кой знае какво, при положение, че дори да се случи нещо съвсем нормално е да се оспорва транзакция, която не е твоя .... Револют е същия случай - макар и с повече опции, пак най-лесно е с блокировката .. Тази карта също има и става за секунди. Даже ако е блокирана, не можеш да внесеш пари на банкомат. Връзка към коментар
Asya Assenova Публикувано: 30 декември, 2018 Сподели Публикувано: 30 декември, 2018 преди 19 часа, Боян Димитров каза: Няма по добро от ДСК-Уиз срещу кражба. Оставете 3д и прочие, но настройката на лимитите в риъл-тайм е невероятна екстра. Първо съм забранил тегленето на банкомат изобщо. Второ дневния ми лимит за разплащане на ПОС е сетнат на 100, т.е. ако някой все пак успее да направи разплащане, то ще е максимум за 100лв и ще получа веднага имейл. Ако аз реша да плащам за повече от 100 лв, влизам променям си лимита на колкото искам и си плащам, после го връщам. Жестоко! Винаги можеш да си намалиш транзакционните лимити, да си забраниш негленето кеш и т.н. , това всяка банка го прави. Много банки дават и възможността да си блокираш картата и само когато искаш да я използваш, да я отблокираш. Като всяко удобство, платежните карти имат и рискове, т.е. да се злоупотреби с тях. Връзка към коментар
Asya Assenova Публикувано: 30 декември, 2018 Сподели Публикувано: 30 декември, 2018 (редактирано) На 3.09.2018 г. в 15:38, Rainy каза: Бих искала поредно да похваля American Express. След единични зловредни опита за теглене на пари, единият от които с моята активна помощ за кола под наем в Куба 🤔 - отново уловиха неправомерно теглене, в съвсем резонен сайт за пазаруване в Кралството - Ocado. До два дни парите ще бъдат обратно в сметката ми. Идея си нямам как ги правят тези номера... Никъде не съм я регистрирала, всъщност е съвсем нова карта. Сега като се замисля, смятам, че всъщност само една онлайн покупка съм направила - в Англия - май, откакто е подновена картата. За Party Boat по Нова Година. Това е единственият начин на изтичане на данни. Чудя се дали AMEX правят подобни разследвания откъде изтичат неправомерните заплащания... Много добра кредитна институция е AMEX, наистина мога да я похваля. Затова ползвам само кредитни карти в онлайн разплащания. Защитата е най-голяма - по скромния ми опит. Има си отдел, който се занимава с тези неща, със съответния софтуер и т.н., рапортура се за съмнителни търговци и те влизат в т.нар черен списък. З а България е задължитерно смс-известяване, динамичен 3 D код, който е валиден за точно определена транзакция и т.н. Ако картата е източена при търговец, който не е регистриран за 3 D код, Банката ще спечели оспорването. Редактирано 30 декември, 2018 от Asya Assenova 1 Връзка към коментар
Боян Димитров Публикувано: 30 декември, 2018 Сподели Публикувано: 30 декември, 2018 Преди 1 час, Asya Assenova каза: Винаги можеш да си намалиш транзакционните лимити, да си забраниш негленето кеш и т.н. , това всяка банка го прави. Много банки дават и възможността да си блокираш картата и само когато искаш да я използваш, да я отблокираш. Като всяко удобство, платежните карти имат и рискове, т.е. да се злоупотреби с тях. Не винаги! (както казваше Тодор Колев в Опасен Чар). Аз поне не помня да съм имал такива възможности в ПИБ, Дайнърс, Уникредит. Може и да се лъжа обаче или информацията да ми е стара. 1 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега