Прескочи до съдържание

Кражба от кредитна карта


Препоръчани мнения

преди 1 минута , Topfly каза:

При кражба според мен не е проверка за валидност, а по скоро опит да се заобиколят алгоритмите на банката. От нетипично място смъкваш малка сума, която е под лимита на банките за следене на съмнителни транзакции и всичко мине ли ок, смъкваш по голяма сума от същото нетипично място, което вече се е превърнало в типично място поради минала успешна транзакция.

Разбира се - изразих се метафорично 🙂 Това имах предвид.

Връзка към мнение
преди 9 часа, Гост каза:

...или на проверка за валидност преди кражба. Такива "оторизации" бяха последвани от реални кражби по мои кредитни карти - уловени от самите кредитни инстритуции. Когато преглеждах транзакциите, много се чудех какви са тези малки суми, но се оказа, че било схема, пък аз не съм крадец и гледах тъпо...

Да,точно така.Днес ми се обадиха от банката и казаха,че след малката сума ,е имало още няколко опита за по-големи суми.Ама нали блокираха картата,та са неуспешни.

преди 9 часа, Topfly каза:

3Д паролата се изисква само ако сайта ползва подобна защита.

Да,така ми отговориха.

 

преди 10 часа, zzxxcc каза:

Зависи и дали интернет търговецът изисква такава парола. Например Ryanair не изисква 3Д парола и такава не се въвежда при покупка на билет директно на техния сайт, независимо дали картата има активирана задължителна 3Д парола.

Да, точно така.

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...
На 10.02.2019 г. в 15:53, Анестиева каза:

Здравейте, вчера чрез интернет банкиране установих злоупотреба с картата ми. Изтеглени са около 300лева в сайта алиекспрес. Блокирах картата и утре ще ходя в банката. Има ли шанс да ми ги възстановят или да ги отпиша. Какви са процедурите? Банката е дск.благодаря

Да съобщя развръзката, неочаквано за мен месец след жалбата от банка дск ми върнаха всички парички

  • Харесвам 9
  • Браво 5
Връзка към мнение
1 hour ago, Анестиева said:

Да съобщя развръзката, неочаквано за мен месец след жалбата от банка дск ми върнаха всички парички

Просто законодаталството е такова. Ако претендираш, че си източен и сам не се издадеш за нещо, което не трябва да правиш (пинът ти е на листче до картата, която са ти откраднали, сам си признаеш, че си даваш картата на мъж/жена/дете ... ), банката е длъжна да възстанови парите ти.

Според мен поне повечето банки са доста принципни в това отношение и се спазват правата на клиента.

Връзка към мнение
5 minutes ago, jorocontrola said:

Просто законодаталството е такова. Ако претендираш, че си източен и сам не се издадеш за нещо, което не трябва да правиш (пинът ти е на листче до картата, която са ти откраднали, сам си признаеш, че си даваш картата на мъж/жена/дете ... ), банката е длъжна да възстанови парите ти.

Според мен поне повечето банки са доста принципни в това отношение и се спазват правата на клиента.

Ако прочетеш цялата тема ще видиш, че положението на практика далече не е толкова еднозначно. Много пъти има нужда от сериозен натиск, пускане на жалби към държавни институции и т.н.

Връзка към мнение
  • 1 година по-късно ...

Здравей Banditka,

 

Имам същия казус в момента като твоя от 2015 година, само че с ОББ.

Може ли да ми кажеш, на кой член си се позовала пред КЗП, за да се съгласи банката да ти върне парите?

Аз имам 2 жалби с оспорени плащания от онлайн банкирането, след като получих имейл от ОББ( в последствие разбрах, че не е от банката) подканящ ме да си подновя паролата за достъп. При обаждане до кол центъра да спрат преводите, банката спира само едното, предхосите, направени през уикенда не ми спират и парите заминават по сметка на SKRILL LIMITED в TBI Bank.

Както при теб, ОББ ми връща два отговора на жалбите че аз сама съм предоставила достъп и дори съм използвала 3д парола от мобилното си приложение за идентификация. В същност аз не успявам, защото тогава крадеца ми блокира профила и нямам никакъв достъп.

 

Та, ако меже да ми кажеш кой член от Закона за защита на портебителя си ползвала, за ди убедиш да ти възстановят сумите, ще ти бъда много благодарна. И дали да подам жалба до отдел Кибер престъпления на ГДБОП-МВР или в най-близкото РПУ?
Предварително благодаря за съдействието!

Поздрави,

Ива

 

Връзка към мнение
преди 6 минути , IvaI каза:

Здравей Banditka,

 

Имам същия казус в момента като твоя от 2015 година, само че с ОББ.

Може ли да ми кажеш, на кой член си се позовала пред КЗП, за да се съгласи банката да ти върне парите?

Аз имам 2 жалби с оспорени плащания от онлайн банкирането, след като получих имейл от ОББ( в последствие разбрах, че не е от банката) подканящ ме да си подновя паролата за достъп. При обаждане до кол центъра да спрат преводите, банката спира само едното, предхосите, направени през уикенда не ми спират и парите заминават по сметка на SKRILL LIMITED в TBI Bank.

Както при теб, ОББ ми връща два отговора на жалбите че аз сама съм предоставила достъп и дори съм използвала 3д парола от мобилното си приложение за идентификация. В същност аз не успявам, защото тогава крадеца ми блокира профила и нямам никакъв достъп.

 

Та, ако меже да ми кажеш кой член от Закона за защита на портебителя си ползвала, за ди убедиш да ти възстановят сумите, ще ти бъда много благодарна. И дали да подам жалба до отдел Кибер престъпления на ГДБОП-МВР или в най-близкото РПУ?
Предварително благодаря за съдействието!

Поздрави,

Ива

 

Не съм наясно с целия казус, но опитай да се свържеш и със SKRILL. Това не е търговец, а виртуален портфейл, подобно на пейпал, използват се активно за залагания и мисля, че имат сериозен fraud отдел. Парите най-вероятно вече не са при тях, но могат да помогнат да идентифицират измамника. Мисля, че ей този пример отговаря на твоя, но поразгледай и другите категории: 

 

https://support.skrill.com/SECURITY/Phishing-Scam/905760422/I-have-a-charge-on-my-statement-from-Skrill-but-I-do-not-have-a-Skrill-account-What-should-I-do.htm

Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...

Здравейте.Прочетох доста информация в тези теми за банките,която щеше да ми спести доста обиколки и отговори от банките не знам.Бих пожелал ако някой има мнение и отговор да ми помогне със следния казус.Края на март имам захранване на сметка,която не ползвах и отлагах закриването й в Уникредит.Захранена е с общо 42 лв на три пъти с основание Loan,което означавало кредит.След няколко дни края на март са извършени плащания в Москва и Украйна на минимални суми.При което от друга банка където имам сметка ми блокират акаунта на онлайн банкиране и закриват сметката.Попитах защо не ми се даде отговор и прехвърлих парите и изтеглих от сметката в Уникредит с която е било злоупотребено.В последствие ми се налага да си открия фирмена сметка и от 3 банка ми е отказано включително и Уникредит.Отговорите от всякъде бяха не знам нямам идея довиждане.Служител в Уникредит разгледа движенията по сметката и останови айбана на лицето което е  направило захранване на сметка и плащанията в Москва и Украйна.Моя е вината че съм отворил мейли с фишинг измами,което го остановявам по късно.По съвет на банката тези 42 лв ги върнах с основание не познавам лицето и не съм правил такова плащане.Пуснах молба за разглеждане в Уникредит на случая и евентуално да докажа,че не аз съм злоупотребил.Имате ли идея колко време трае тази процедура и какъв е редът да изляза от този списък на отказ понеже ми се налага да открия фирмена сметка.Благодаря предварително за отговорите.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 5 часа, Ddimitrov1 каза:

Здравейте.Прочетох доста информация в тези теми за банките,която щеше да ми спести доста обиколки и отговори от банките не знам.Бих пожелал ако някой има мнение и отговор да ми помогне със следния казус.Края на март имам захранване на сметка,която не ползвах и отлагах закриването й в Уникредит.Захранена е с общо 42 лв на три пъти с основание Loan,което означавало кредит.След няколко дни края на март са извършени плащания в Москва и Украйна на минимални суми.При което от друга банка където имам сметка ми блокират акаунта на онлайн банкиране и закриват сметката.Попитах защо не ми се даде отговор и прехвърлих парите и изтеглих от сметката в Уникредит с която е било злоупотребено.В последствие ми се налага да си открия фирмена сметка и от 3 банка ми е отказано включително и Уникредит.Отговорите от всякъде бяха не знам нямам идея довиждане.Служител в Уникредит разгледа движенията по сметката и останови айбана на лицето което е  направило захранване на сметка и плащанията в Москва и Украйна.Моя е вината че съм отворил мейли с фишинг измами,което го остановявам по късно.По съвет на банката тези 42 лв ги върнах с основание не познавам лицето и не съм правил такова плащане.Пуснах молба за разглеждане в Уникредит на случая и евентуално да докажа,че не аз съм злоупотребил.Имате ли идея колко време трае тази процедура и какъв е редът да изляза от този списък на отказ понеже ми се налага да открия фирмена сметка.Благодаря предварително за отговорите.

На мен ми точиха преди време 4-5 пъти КК от Пиреос. Винаги ми връщаха парите, след оспорване и попълване на съответните документи, като времето за цялата разправия, отнемаше 2-3 месеца. В единия случай - и повече. Но най- краткият срок  беше 2 месеца. 

При теб няма да връщат пари, трябва само, да потвърдят нещо си, та дано се разпъргавят тия от УКБ.

Малко объркано си обяснил - закритата служебно сметка в другата банка, празна ли беше? И какво става, ако има пари в нея?
Има юристи във форума, дано се включи някой - интересен казус.

 

Връзка към мнение
преди 1 час, AlexandraKo каза:

На мен ми точиха преди време 4-5 пъти КК от Пиреос. Винаги ми връщаха парите, след оспорване и попълване на съответните документи, като времето за цялата разправия, отнемаше 2-3 месеца. В единия случай - и повече. Но най- краткият срок  беше 2 месеца. 

При теб няма да връщат пари, трябва само, да потвърдят нещо си, та дано се разпъргавят тия от УКБ.

Малко объркано си обяснил - закритата служебно сметка в другата банка, празна ли беше? И какво става, ако има пари в нея?
Има юристи във форума, дано се включи някой - интересен казус.

 

В закритата сметка имаше около 1000 лв,които ги прехвърлих в УкБ там беше блокирана картата а сметката не и ги изтеглих в брой.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 2 часа, Ddimitrov1 каза:

В закритата сметка имаше около 1000 лв,които ги прехвърлих в УкБ там беше блокирана картата а сметката не и ги изтеглих в брой.

При което след отказа на няколко банки за фирмена сметка,позвъних на приятел в банка и ми каза че се намирам в стоп списък.Разрових се в сметката на УКБ и забелязах тези транзакции до тези две държави след  което ходих до банката от който Айбан е направено захранването с име на контрагент,оказа се че им е познато лицето,но повече информация не дадоха.Очаквам отговор от УКБ за казуса,който се оказа сложен за всички.Моя е вината наистина,че не съм обърнал внимание навреме,но не знам сега ако съм в този списък за злоупотреби как да докажа,че не съм извършил злоупотреба аз и дали оставам в този списък за постоянно.Нямам кредити на мое име,нямам задължения а ми отказват сметка все едно съм престъпник. 🤷🏻‍♂️

Връзка към мнение
  • 4 месеца по-късно ...

Днес колега ми изпрати изключително правдоподобно изглеждащ fake на сайта на Epay, че даже и с SSL сертификат!

image.png

 

А ето го и оригиналът:

image.png

 

Оригиналът е https://www.epay.bg/v3main/front, а fake-ът https://service-epay.com/v3main/front/

  • Харесвам 4
  • Шок 5
Връзка към мнение

Fake домейнът е регистриран на 13.03.2021 

image.png

 

А иначе като се загледаш в "Какво ново" "новините" на fake-a са посъбрали доста паяжини от 2015-та... 🙂 

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...

Хайде и аз да с е включа, тия дни се оказа, че съм си купил ExpressVPN за 59.95$, като получих смс и си блокирах картата(ОББ дебит мастер). Сега си чакам новата и да се осчетоводи плащането, за да го оспоря. Странно малко, че само с такава сума са се опитали, нямаше следващи неуспешни опити.

Сега питането ми е как се пазите? Ако някой има опит с мобилното приложение на ОББ ще ми е най-полезно. Там имам бутон блокирай, след като я блокирах се появи бутон активирай- чудя се нормална практика ли ще е да я блокирам и активирам преди плащания непрекъснато, някой прави ли така.

Вторият ми вариант е да си направя втора разплащателна и да си прехвърлям пари между двете, така обаче ще плащам две месечни таски за поддръжка предполагам, например 2 по 2.50лв на месец, някой прави ли така от вас?

Връзка към мнение
преди 9 минути , Oshko каза:

Сега питането ми е как се пазите? Ако някой има опит с мобилното приложение на ОББ ще ми е най-полезно. Там имам бутон блокирай, след като я блокирах се появи бутон активирай- чудя се нормална практика ли ще е да я блокирам и активирам преди плащания непрекъснато, някой прави ли така.

Вторият ми вариант е да си направя втора разплащателна и да си прехвърлям пари между двете, така обаче ще плащам две месечни таски за поддръжка предполагам, например 2 по 2.50лв на месец, някой прави ли така от вас?

Не съм клиент на ОББ, но точно така се пазя. Активирам само при плащане, после блокирам. Не всяка карта го позволява, но има ли такава опция, задължително я ползвам. Захранване от друга сметка също е добър вариант. За кредитни карти малкия кредитен лимит е за предпочитане.

Curve също е добра идея, защото с едно заключване на картата, защитаваш всички зад нея. Но само в случай, че правиш всички плащания през Кърв.

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
преди 5 минути , Oshko каза:

чудя се нормална практика ли ще е да я блокирам и активирам преди плащания непрекъснато, някой прави ли така.

Дали е нормално не знам, но аз така правя с повечето карти - или разблокирам/блокирам или ползвам револютската disposable, която се сменя след всяко плащане.

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

@Oshko Ако направиш депозит за минимум 500.00 лв в ОББ, ще имаш дебитна карта безплатно. Същата услуга разбрах от добри хора тук, че и ДСК я имат тази услуга. ОББ имат и хардуерен токън, който е възможно най-сигурният начин за предпазване на сметка, защото трябва да имаш физически достъп до устройството - не е като софтуерния. От приятелка, която работи от години в отдел за разследване на измами в голяма банка знам, че по картата, където ти превеждат заплата, да нямам карта към нея, а само да си прехвърлям към друга сметка. Ако не ти се плаща за хардуерен, вземи си поне софтуерен - доколкото знам те са безплатни и вече са силно, силно препоръчителни, да не кажа задължителни. За съжаление софтуерния токън/ токен има по-ниско ниво на сигурност. Преди правех депозити с малък срок. Сега имам 2ра безплатна Mastercard от TBI за онлайн покупки и държа по 100-200 лв колкото да имам. Остават таксите за прехвърляне, но това е бял кахър за сметка на сигурността  https://tbibank.bg/lichno-bankirane/karti-i-razplashtanija/debitni-karti-tbi-app

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 1 час, Oshko каза:

Вторият ми вариант е да си направя втора разплащателна и да си прехвърлям пари между двете, така обаче ще плащам две месечни таски за поддръжка предполагам, например 2 по 2.50лв на месец, някой прави ли така от вас?

Аз и 4 от 7-те фрийлансери мои клиенти. В друга банка сме. 30 лева годишно е смешно малка сума, когато опре работата до сигурност на значителна сума пари. По мое настояване никога не носят извън къщи картата с многото пари, нито плащат от нея, абсолютно нищо. От десетина години сме така.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Няма нужда от втора разплащателна сметка, а от депозит, те така или иначе нямат карти. Прехвърлянето между депозита и сметката става на момента. 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

В общия случай е така, т.е. нямаш нужда от 2 карти. Опитът ме е научил, че втората карта може да стане единствена, като това събитие обикновено се случва уикенда или в нощта преди заминаване за чужбина 🙂 Нищожната такса ми осигурява да не получа инфаркт като ме събудят в 3 през нощта с въпроса "Сега какво да правя? Няма я проклетата карта и това е!" :)))

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 35 минути , Alexander каза:

По-добре 2 или 3  карти на една разплащателна  сметка, пак е по-добър вариант.

Така няма ли всяка карта достъп до пълната сума?

Преди 1 час, Alexander каза:

Няма нужда от втора разплащателна сметка, а от депозит, те така или иначе нямат карти. Прехвърлянето между депозита и сметката става на момента. 

Това е логично, но в мобилното на ОББ не открих как да стане. Може да се създаде депозит, но не може да се развали, същи депозита няма отделен номер на сметка като в ПИБ, ами е някакси като блокирана сума към същата сметка.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Има, нали има шанс да се загуби една карта или да бъде блокирана и т.н., ако искаш стой си с една.

За това казах две карти на една сметка и един влог за сигурност и прехвъряне при нужда.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 22 минути , Oshko каза:

Така няма ли всяка карта достъп до пълната сума?

Това е логично, но в мобилното на ОББ не открих как да стане. Може да се създаде депозит, но не може да се развали, същи депозита няма отделен номер на сметка като в ПИБ, ами е някакси като блокирана сума към същата сметка.

Има, превод между собствени сметки. Аз ползвам мобилното на ОББ точно по тази схема. В картовата сметка държа толкова пари, че да не ми се обиди, че я пренебрегвам.

  • Харесвам 2
  • Смея се 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   5 магеланци

    • Климент
    • Ilian359
    • Lora M.
    • tch
    • Катя мравката
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.