Прескочи до съдържание

Кражба от кредитна карта


Препоръчани мнения

Да се оплача, че вече 2 месеца от оспорването минаха, но от банката - ни вест, ни кост.  :angry:

Картата ми беше източена след резервация в хотел в Мадрид, без право на анулиране.  Направих си нова, свързах се с Букинг, обясних им ситуацията и им казах, че предпочитам да си запазя резервацията, но няма сила, която да ме накара да си дам данните на новата кр. карта на този хотел. Те се свързаха с хотела и ми отговориха, че са договорили резервацията ми да се запази, а да платя на място, в деня на пристигане.

Днес поглеждам - този хотел вече не работи с Букинг!  :blink: /а работеше поне от 7-8 години.../

Изобщо не страдам за което, резервирах си друг, но се чудя дали  и друг не е ужилен и това да е причината? И дали Букинг биха ми дали тази информация? Вероятно това би улеснило по някакъв начин връщането на парите ми?

И изобщо - дали има смисъл да задавам "неприлични" въпроси на Букинг за причината за развода им с мадридчаните?

Връзка към коментар

Да се оплача, че вече 2 месеца от оспорването минаха, но от банката - ни вест, ни кост.  :angry:

Картата ми беше източена след резервация в хотел в Мадрид, без право на анулиране.  Направих си нова, свързах се с Букинг, обясних им ситуацията и им казах, че предпочитам да си запазя резервацията, но няма сила, която да ме накара да си дам данните на новата кр. карта на този хотел. Те се свързаха с хотела и ми отговориха, че са договорили резервацията ми да се запази, а да платя на място, в деня на пристигане.

Днес поглеждам - този хотел вече не работи с Букинг!  :blink: /а работеше поне от 7-8 години.../

Изобщо не страдам за което, резервирах си друг, но се чудя дали  и друг не е ужилен и това да е причината? И дали Букинг биха ми дали тази информация? Вероятно това би улеснило по някакъв начин връщането на парите ми?

И изобщо - дали има смисъл да задавам "неприлични" въпроси на Букинг за причината за развода им с мадридчаните?

 

Много съжалявам за това, което ти се случва. Да споделя скромен опит с 'тукашните' - НИКАКЪВ страх. Само използвай мазно-учтиви фрази в кореспонденцияата, а наум им тегли стоичковизми. И ги тормози. Всеки ден. Телефон е най-добре, но не винаги е възможно. Поне мейли. И Twitter.  Успех!

Връзка към коментар

Да се оплача, че вече 2 месеца от оспорването минаха, но от банката - ни вест, ни кост.  :angry:

Картата ми беше източена след резервация в хотел в Мадрид, без право на анулиране.  Направих си нова, свързах се с Букинг, обясних им ситуацията и им казах, че предпочитам да си запазя резервацията, но няма сила, която да ме накара да си дам данните на новата кр. карта на този хотел. Те се свързаха с хотела и ми отговориха, че са договорили резервацията ми да се запази, а да платя на място, в деня на пристигане.

Днес поглеждам - този хотел вече не работи с Букинг!  :blink: /а работеше поне от 7-8 години.../

Изобщо не страдам за което, резервирах си друг, но се чудя дали  и друг не е ужилен и това да е причината? И дали Букинг биха ми дали тази информация? Вероятно това би улеснило по някакъв начин връщането на парите ми?

И изобщо - дали има смисъл да задавам "неприлични" въпроси на Букинг за причината за развода им с мадридчаните?

 

2 месеца не са много за оспорване на транзакция. И в двата случая, когато съм оспорвал относително елементарна транзакция през банкомати на банките ми бяха нужни повече от 3 месеца да ми възстановят парите.

 

Това, че не работят вече с букинг не означва, че резервацията не ти е ок. Аз на твое място щях да им се обадя и да ги питам какво става с резервацията ми. При такива неприятности не е невъзможно хотелът да ти предложи някаква компенсация.

 

Едва ли собствениците на хотела са мошеници. В 99% от случаите мошениците са служители и ако собственикът е разбрал за далаверата може вече да е взел мерки.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

 

 

Това, че не работят вече с букинг не означва, че резервацията не ти е ок. Аз на твое място щях да им се обадя и да ги питам какво става с резервацията ми. При такива неприятности не е невъзможно хотелът да ти предложи някаква компенсация.

 

Едва ли собствениците на хотела са мошеници. В 99% от случаите мошениците са служители и ако собственикът е разбрал за далаверата може вече да е взел мерки.

Напълно съгласна!

Въпреки това, хотелът вече не работи с Букинг, не са си дръпнали парите /а и вече не могат/ и нямам гаранция, че пристигайки вечерта в 10, ще ми кажат добре дошла на 3 пъти по-ниска цена от реалната - при такива условия резервирах, а по-голяма компенсация от това не очаквам. Сигурността ми е по-важна.  Резервацията ми е за след 5 месеца и далеч по-лесно ми е да направя друга, вместо да й треперя на тази.

На Букинг ще пиша при всички положения, но въпросът е - имам ли право да ги питам дали има и други ужилени или е безмислено?

Редактирано от noshtna_ptica
Връзка към коментар

Напълно съгласна!

Въпреки това, хотелът вече не работи с Букинг, не са си дръпнали парите /а и вече не могат/ и нямам гаранция, че пристигайки вечерта в 10, ще ми кажат добре дошла на 3 пъти по-ниска цена от реалната - при такива условия резервирах, а по-голяма компенсация от това не очаквам. Сигурността ми е по-важна.  Резервацията ми е за след 5 месеца и далеч по-лесно ми е да направя друга, вместо да й треперя на тази.

На Букинг ще пиша при всички положения, но въпросът е - имам ли право да ги питам дали има и други ужилени или е безмислено?

 

Моето лично мнение - не бих разчитала на такава резервация, но аз съм от тези, които обожават сигурността... 

Последният въпрос - препоръка: не го задавай така. Никой няма да ти отговори. Съставяй мазно-йезуитско оформление от сорта: 'Много се извинявам за поредното безпокойство, но се чудя (I wonder...) дали моето оплакване Би имало (условно наклонение) нещо общо с факта, че дългогодишен клиент като хотел Х вече не е член на Booking... Само предложение за подход :) И сериозен тормоз. Хиперлюбезен, но  сериозен... 

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

Благодаря, Rainy, точно така ще го напиша!  :)

И естествено, ще анулирам "прекрасната" резервация. Еднакво се спи и на 12, и на 100 кв.м, а да не говорим, че не отиваме на спане...

Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Похвалвам се, че ми възстановиха откраднатите пари. По курс 1.848, загуби от валутни курсове - 210лв, от лихви - не съм ги броила, но има и такива. Писмото, което получих, завършва със съвет да си пазя повече кр. карта и с предупреждение, че при следващ подобен случай ще бъда лишена от правото да ползвам кр. карта на тази банка.

Чувтвам се като престъпник, който е помилван. Изключително неприятно и обидно усещане. Не мисля да ползвам изобщо кр. карта на тази банка.

  • Харесвам 18
Връзка към коментар

Наскоро и аз имах неприятна случка - за щастие без никакви загуби.

 

Миналата седмица когато отидох да си закрия кредитната карта в ПИБ изненадващо се оказа, че имам някакви 2 висящи оторизации от търговец "Malmo Aviation" (оказа се ПОС терминала на Malmo Air) - едната на стойност €440, а другата за €230. Странното е, че тези оторизации по никакъв начин не се появяваха в myfibank или e-fibank и затова не ги бях забелязал. Прерових си всичко възможно и установих със сигурност, че не съм купувал никакви билети от Malmo Air.

 

Помолих ПИБ да блокират въпросните оторизации, тъй като още не бяха осчетоводени и очевидно не бяха направени от мен. Не можело, трябвало първо да се изчака да се види дали търговеца ще си поиска блокираната сума и ако това се случи тогава ще се направи оспорване.

 

Та до днес седях на тръни... за щастие блокировките и на двете суми отпаднаха, плащанията фактически не бяха извършени и минах метър. Може би Malmo Air са се усъмнили и са поискали от "купувача" да им прати сканирано копие на картата за допълнителна проверка и когато това не е станало не са издърпали парите.

 

Остана си огромната загадка кой е направил въпросните оторизации и как ми е докопал данните на картата, тъй като аз наистина много внимавам в това отношение. Явно се справям добре понеже това ми е първи подобен случай въобще откакто ползвам кредитни карти (от 1999 г), но все пак явно няма нищо 100% сигурно.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Остана си огромната загадка кой е направил въпросните оторизации и как ми е докопал данните на картата, тъй като аз наистина много внимавам в това отношение. Явно се справям добре понеже това ми е първи подобен случай въобще откакто ползвам кредитни карти (от 1999 г), но все пак явно няма нищо 100% сигурно.

 

 

Как точно внимаваш след като постоянно плащаш през интернет? Особено при резервацията на хотели, рискът е много голям данните за картата ти да попаднат в случайни хора.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Как точно внимаваш след като постоянно плащаш през интернет? Особено при резервацията на хотели, рускът е много голям данните за картата ти да попаднат в случайни хора.

 

За интернет е ясно, там е повече на късмет. Но средно на месец имам по около 100 плащания с карта, като не повече от 30 са онлайн. С други думи ползвам много по-често картата си на физически ПОС терминал, като там шанса за кражба на данни е значително по-голям. И определено си трябва предпазливост...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Похвалвам се, че ми възстановиха откраднатите пари. По курс 1.848, загуби от валутни курсове - 210лв, от лихви - не съм ги броила, но има и такива. Писмото, което получих, завършва със съвет да си пазя повече кр. карта и с предупреждение, че при следващ подобен случай ще бъда лишена от правото да ползвам кр. карта на тази банка.

Чувтвам се като престъпник, който е помилван. Изключително неприятно и обидно усещане. Не мисля да ползвам изобщо кр. карта на тази банка.

 

Определено и аз бих се замислил в този случай да сменя банката...

 

 

Миналата седмица когато отидох да си закрия кредитната карта в ПИБ изненадващо се оказа, че имам някакви 2 висящи оторизации от търговец "Malmo Aviation" (оказа се ПОС терминала на Malmo Air) - едната на стойност €440, а другата за €230. Странното е, че тези оторизации по никакъв начин не се появяваха в myfibank или e-fibank и затова не ги бях забелязал. Прерових си всичко възможно и установих със сигурност, че не съм купувал никакви билети от Malmo Air.

 

Дали е възможно Malmo Air да е трябвало да издадат билета, пък да е било за полети със съвсем други компании? Да речем да е от някаква грешка, която е отпаднала и не ти е издаден билет...знам ли. Ти толкова купуваш, аз със сигурност би ми било сложно да ги следя всичките на твое място :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Дали е възможно Malmo Air да е трябвало да издадат билета, пък да е било за полети със съвсем други компании? Да речем да е от някаква грешка, която е отпаднала и не ти е издаден билет...знам ли. Ти толкова купуваш, аз със сигурност би ми било сложно да ги следя всичките на твое място :)

 

Не е никак вероятно, тъй като от доста време не съм взимал никакви билети за над €200... Освен това проверих датата/часа - оторизациите са направени точно когато висях транзит на летището в Дортмунд, а тогава определено не съм купувал нищо. Със сигурност е опит за някаква злоупотреба, но ще си остане мистерия завинаги :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Как точно внимаваш след като постоянно плащаш през интернет? Особено при резервацията на хотели, рискът е много голям данните за картата ти да попаднат в случайни хора.

 

Аз също непрекъснато плащам през интернет. Риск винаги съществува. Опитвам се да го минимизирам като сключвам виртуални сделки само с доказани търговци. Относно хотелите чета много ревюта и се стремя да буквам само хотели над три звезди с доказана репутация и относително стара история. Не съм склонен да букна хотел само заради цената, например. Предпочитам да платя малко повече, но да имам относителна сигурност по отношение на транзакцията. Знам, че рано или късно и на мен ще ми се наложи да оспорвам неоторизирана от мен транзакция, но поне се стремя със своите действия да не се превърна в съпричинител на бедата...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Доста полезна статия в уики с обща информация за кражбите от кредитни карти: https://en.wikipedia.org/wiki/Credit_card_fraud

 

 

 

Although incidence of credit card fraud is limited to about 0.1% of all card transactions, this has resulted in huge financial losses as the fraudulent transactions have been large value transactions. In 1999, out of 12 billion transactions made annually, approximately 10 million—or one out of every 1200 transactions—turned out to be fraudulent.[2] Also, 0.04% (4 out of every 10,000) of all monthly active accounts were fraudulent. Even with tremendous volume and value increase in credit card transactions since then, these proportions have stayed the same or have decreased due to sophisticated fraud detection and prevention systems. Today's fraud detection systems are designed to prevent one twelfth of one percent of all transactions processed which still translates into billions of dollars in losses.[2]
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Hilton разкри зловреден софтуер, насочен към платежните карти на гостите

Хотелската верига не разкрива какъв е броят на картите, които може да са засегнати

 

http://www.investor.bg/novini/261/a/hilton-razkri-zlovreden-softuer-nasochen-kym-platejnite-karti-na-gostite--206656/

 

 

Hilton заяви, че потребителите, които са използвали картите си по време на 17-седмичния период – от 18 ноември до 5 декември 2015 г. и между 21 април и 27 юли 2015 г., е добре да проверят банковите си извлечения.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Здравейте,

Позволявам си да пиша в тази тема, за да не се налага да откривам нова:

Днес и аз открих, че някой се е облагодетелствал от моята кредитна карта (от ПИБ), която основно ползвам за командировки в чужбина - последната беше до Русия (миналия месец). Понеже имам да ползвам отпуск от миналата година реших да заведа семейството на екскурзия до Испaния и така видях със закъснение, че на 10 Ноември 2015 са ми източили картата.

 

Сумата не е малка ~2000 USD... за щастие все пак на 11 Ноември ходих да погася цялостно разходите по предишната командировка и поне тези пари са останали непокътнати (не са били налични в картата).

 

1. Днес я блокирах.

2. Обадих се в кол центъра на банката и

3. Разходих се до работещ клон и по техен съвет да подадох декларация за оспорване на транзакциите.

Транзакциите бяха 2 ( реално 3 през 50 секунди и по 1011.хх долара от които последната е била неуспешна поради липса на средства в картата) всичките на ПОС в САЩ (търговец Kroger #0488, McKinney TX). За жалост от онлайн банкирането не се вижда/поне на мен не ми става ясно дали на физически ПОС е теглена сума или онлайн.

 

Съмнявам се на 99.9% в booking.com, както и хотела в Русия, защото ми пратиха мейл да си променя детайлите по кредитната карта, че не могли да я таксуват поради технически причини от страна на ПИБ, но аз съм променил данните дирекнто в сайта на Booking (а не съм пращал никакви детайли по имейл), където имам регистрация.

 

Ще съм благодатен за съвети относно следващите действия които мога да предприема за да ми бъдат възстановени парите.

 

П.С. В декларацията до банката посочих, че мога да им направя копие от международния си паспорт, ако изобщо има значение като доказателство.

Редактирано от Member324
Връзка към коментар

Booking препращат детайлите по картата в чист текст към хотела, с оглед на това че те обработват хиляди, милиони транзакции на ден, малък е шанса точно твоята да решат да цакат. По-скоро някой служител в хотела е съмнителен, но пак остава подозрението защо транзакциите са от САЩ и дали данните не са взети от трето място. Kroger изглежда е верига супермаркети в САЩ. 

 

Както и да е, така описан случая почти сигурно няма да имаш проблеми с връщането на сумата. Най-много да си на печалба, ако долара продължи да се качва :)

 

Предполагам е станало онлайн плащането. Офлайн транзакция изисква или подпис, или пин, предполагаме, че измамниците не са имали нито едно от тях. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

На мен ми е било любопитно винаги каква изобщо защита е подписът в това отношение. Да кажем имам карта без чип, а с магнитна лента (не знам дали изобщо се издават такива още). Някой и е взел номера, прави и копие и плаща с нея да кажем в супермаркет в Мадрид или в Москва, без значение. Машинката изисква подпис, човека си се подписва и си тръгва. Как касиерката може да разбере, че този подпис не е на истинския притежател на картата? Малко пунта мара ми се вижда тази "защита", добре че новите карти масово са с чип и ПИН. 

Редактирано от Kaloyan89
Връзка към коментар

Ами спорно е, ако е служител от хотел, все пак подпис се изисква за регистрация, но се надявам това да да не е случая.

Последната авторизация в България е от Технополис на ПОС, проверявах разширен период и открих че съм напазарувал нов смартфон на жена ми с кредитната карта вместо с дебитната както обикновено. Възникнаха ми нови съмнения... Но това е без значение, надявам се банката да може да си проследи какво се случва и да ми даде повече информация, за да не се налага да гадая...

 

Благодаря за оптимистичната прогноза все пак :)

Редактирано от Member324
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

На мен ми е било любопитно винаги каква изобщо защита е подписът в това отношение. Да кажем имам карта без чип, а с магнитна лента (не знам дали изобщо се издават такива още). Някой и е взел номера, прави и копие и плаща с нея да кажем в супермаркет в Мадрид или в Москва, без значение. Машинката изисква подпис, човека си се подписва и си тръгва. Как касиерката може да разбере, че този подпис не е на истинския притежател на картата? Малко пунта мара ми се вижда тази "защита", добре че новите карти масово са с чип и ПИН. 

 

 Предполагам в по-цифровизираните държави важи, че подписа както и биометричните данни са по-проследими (хората имат бази и различните институции обменят информация помежду си - ако някой го пипнат има реални последствия като лишаване от свобода).

Връзка към коментар

На мен ми е било любопитно винаги каква изобщо защита е подписът в това отношение. Да кажем имам карта без чип, а с магнитна лента (не знам дали изобщо се издават такива още). Някой и е взел номера, прави и копие и плаща с нея да кажем в супермаркет в Мадрид или в Москва, без значение. Машинката изисква подпис, човека си се подписва и си тръгва. Как касиерката може да разбере, че този подпис не е на истинския притежател на картата? Малко пунта мара ми се вижда тази "защита", добре че новите карти масово са с чип и ПИН. 

Касиерката следва да свери подписа на гърба на картата и този на бележката и може да поиска ЛК. Има и карти с чип и подпис.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Member324, от моя скорошен опит направих още:

- Изрично писах, че кр. карта си е в мен и никому не съм я давала /ако е изгубена ще си удържат 300 лв./

- Подадох жалба в РПУ и им дадох номера на преписката. Не че има смисъл, но така се доказва добронамереност и желание да се разкрие крадеца.

Успех от мен!!!

 

И един въпрос към по-знаещите, че ме гложди от седмици...

След като ми източиха картата, си извадих нова в друга банка - ПИБ.

След плащане на първа нощувка в Италия се опитаха неуспешно да си напазаруват от ПОС и аз я блокирах /парен каша духа/.

Щом се върнах в Бг я преизадох. Получих я в петък на обяд и изобщо не съм я докосвала, а в събота влязох в My Fibank и видях, че в петък вечерта е имало 4 неуспешни транзакции от ПОС в Амстердам  :blink:

Обадих се в ПИБ да питам как се случват такива неща  :blink: Предложиха ми пак да я блокират, но аз отказах, защото в себе си не виждам никаква вина и защото ми трябваше спешно. Отговорът на банката беше, че този разговор се записва и щом съм отказала да я блокират, тогава отговорността си е моя и ако се случи нещо сумата няма да подлежи на възстановяване!  :blink:

Въпросът ми е това истина ли е и да закривам ли картата скоропостижно?

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.