Прескочи до съдържание

Актуално София-Ниш


Препоръчани мнения

33 minutes ago, boogy83 said:

Не е много удачно да наемаш допълнителен персонал, който ще има работа само два месеца в годината, а през другото време трябва да му се плаща, за да си клати краката...И аз не обичам да чакам по границите, ама това е положението.

Иначе преди две седмици пътувах по новите участъци от Ниш към София и трябва да кажа, че където е готово е добре, но нощно време участъците които са в ремонт не са много добре осветени и трябва да се внимава (като ремонтите в България си е) 🙂

По същата логика не е удачно да се наемат пожарникари, лекари за линейки и т.н., които през повечето време си клатят краката и само от време на време имат работа! Не е удачно да плащаме луди пари за студен резерв в енергетиката, само защото няколко дни в годината има поково потребление, което е добре да се удовлетвори и т.н.

 

Чакането на границите не е просто неудобство, а може да се пресметне в конкретни икономически загуби. Задавал ли си въпроса защо няма нито един голям завод за автомобили в България, въпреки, че заплатите в България са най-ниските в ЕС? (Жокер: В автомобилостроенето се работи по системата Just-in-time, която има нужда от ритмични доставки. Непредвидимото чакане на граница, тотално обърква производствения процес). Тази година само до мен достигнаха два случая на загуба на българския туризъм от опашките по границите. Едно училище в Унгария се отказа от ученическа ванкация на българското черноморие, поради непредвидимостта за колко часа може да стигне автобусът им до морето. Допълнителен проблем им беше, че по унгарските закони автобуси с деца не могат да пътуват нощно време, но при опашки 4-5 часа на границите, това доста лесно може да се случи. Другият случай беше на унгарци, които се двоумяха в България или в Италия да летуват, но в крайна сметка избраха Италия поради непредвидимите граници.

 

Инвестицията в допълнителен капацитет на границите вероятно би била една от най-добрите инвестиции на държавите на Балканския полуостров!

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 33 минути , Topfly каза:

Инвестицията в допълнителен капацитет на границите вероятно би била една от най-добрите инвестиции на държавите на Балканския полуостров!

А още по-добра инвестиция би било ЕС, Шенген  и съответно падането на границите, но ще трябва време ... 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
14 minutes ago, Фичо said:

А още по-добра инвестиция би било ЕС, Шенген  и съответно падането на границите, но ще трябва време ... 

Към Сърбия още 15 години едва ли ще има Шенген, а към Ромъния дори и в перспектива не се предвижда да има магистрални връзки. Спрямо тези далечни перспективи увеличаването на капацитета на границите може да стане за 2-3 месеца..

Връзка към коментар

Извинявам се за офтопика, но искам да споделя нещо във връзка с инвестициите в КПП-тата.

 

Преди две години пътувахме с кола на северо-запад през Румъния, прекосихме границата с Унгария на "новия" пункт след Арад за Сегед.

Не си спомням на отиване какво е било положението, навярно не сме чакали много, макар че унгарците са доста педантични, когато пускат някой на влизане.

Но на връщане пак през същия пункт имаше ужасно много коли, всички кабинки бяха отворени и пропускаха, но въпреки това се беше образувала голяма опашка. По едно време разместиха металните ограждения и направи да нови два или три коридора, на които униформени по двойки проверяваха като единият събира документите и отива до близката кабинка за справка, а другият през това време оглежда автомобила и ако има нещо съмнително го кара да отбие встрани и т.н.

В общи линии поолекнаха малко опашките и бързо минахме.

Сигурен съм че тези допълнителните не са били ново назначени, а са служители от другата посока на пропускане, но понеже там нямаше трафик, са ги пренасочили там където има какво да правят.

Щом унгарците могат да го направят, защо и другите да не могат? Много е сложно...

 

Друго - стигаме до граничния пукт преди Дунав мост 2, часът е седем без нещо вечерта.  Ядосвам се, че пак ще хванем смяната на смените и ще се чака, но каквото такова. На опашката сме сравнително напред - трета или четвърта кола. Чакаме, ама нищо не се случва повече от час, през това време става ясно, че нощната смяна закъснава, пък на дневната не ѝ се работи повече, и за това стана пак митинг, не - направо цирк стана. 

Вярвам, че с минимум усилия могат да се постигнат големи резултати, само желание трябва да има. Желание, но от страна на правилните хора. Докато това се случи, ние ще си чакаме на опашки.

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 8 минути , Sotis каза:

По едно време разместиха металните ограждения и направи да нови два или три коридора, на които униформени по двойки проверяваха като единият събира документите и отива до близката кабинка за справка, а другият през това време оглежда автомобила и ако има нещо съмнително го кара да отбие встрани и т.н.

В общи линии поолекнаха малко опашките и бързо минахме.

Сигурен съм че тези допълнителните не са били ново назначени, а са служители от другата посока на пропускане, но понеже там нямаше трафик, са ги пренасочили там където има какво да правят.

Щом унгарците могат да го направят, защо и другите да не могат? Много е сложно...

 

 

И тук го правят същото. Обаче брадите, забрадките и потурите нямат свършаване. Минимум 2-3ч чакане на Калотина в най-добрия случай. Добавете и жегата, над 30 градуса, която е сериозна въпреки климатиците и климатрониците. На връщане заради тея, оставят само едно гише, на което пак си се чака, колкото и да няма трафик. Два пъти съм  правил това изпитание, повече няма да си го причиня. Който може да избягва тоя пункт юли- септември. За предпочитане е Стрезимировци - Лесковац- Ниш.

Връзка към коментар
преди 3 часа, Topfly каза:

По същата логика не е удачно да се наемат пожарникари, лекари за линейки и т.н., които през повечето време си клатят краката и само от време на време имат работа!

 

Това сравнение е нелепо....прочети си го пак и помисли какво си написал 🙂

Чакането на граница е като задръстване заради катастрофа.....колкото по-голям е трафика, толкова по-вероятно е да го има.

Връзка към коментар
17 minutes ago, boogy83 said:

Това сравнение е нелепо....прочети си го пак и помисли какво си написал 🙂

Чакането на граница е като задръстване заради катастрофа.....колкото по-голям е трафика, толкова по-вероятно е да го има.

Сравнението ми е много точно. Максималният капаците на всяка система е колкото е часта и с най-малък капацитет или гърлото на бутилката. Системите тряба да се пригодят така, че и при голям трафик, много пожари, болни или желаещи да минат границата и т.н. да не се получи липса на капацитет в частта с най-малък капацитет. През останалото време естествено ще има неизползван капацитет, но той служи за резерва при пиковите моменти.

 

Примерът с катастрофата затова не е точен, защото не се знае катастрофата каква част от капацитета на пътя ще отнеме. Може да здръсти една лента, две ленти, три ленти и т.н.

Връзка към коментар
преди 5 минути , Topfly каза:

Системите тряба да се пригодят така, че и при голям трафик, много пожари, болни или желаещи да минат границата и т.н. да не се получи липса на капацитет в частта с най-малък капацитет. През останалото време естествено ще има неизползван капацитет, но той служи за резерва при пиковите моменти.

Oversizing-a, пък е крайно икономически неизгоден

Връзка към коментар
5 minutes ago, tch said:

Oversizing-a, пък е крайно икономически неизгоден

Нагаждането на системата към максимално нужния капацитет не е oversizing. Кибиченето на служители в пожарната може да ти изглежда ненужен разход докато не стане един голям пожар, където ще трябва да дойдат всички пожарни на града. За проблемите и икономическите загуби от малкия капацитет на границите може да прочетеш малко по нагоре в темата цък

Връзка към коментар
преди 53 минути , Topfly каза:

Нагаждането на системата към максимално нужния капацитет не е oversizing. Кибиченето на служители в пожарната може да ти изглежда ненужен разход докато не стане един голям пожар, където ще трябва да дойдат всички пожарни на града. За проблемите и икономическите загуби от малкия капацитет на границите може да прочетеш малко по нагоре в темата цък

Не ми се спори, само казвам, че и в Сърбия, и в Румъния, и в Турция има автомобилни заводи, само при последната страна това може да се дължи на факта, че са голям пазар.

Редактирано от tch
Връзка към коментар
2 minutes ago, tch said:

Не ми се спори, само казвам, че и в Сърбия, и в Румъния ми автомобилни заводи.

Има но само приватизирани бивши заводи, а не нови инвестиции на зелено, като там има все пак само една граница към Шенген. Обемите не могат и да се сравняват с обемите в Унгария, Словакия и Чехия.

Връзка към коментар

Всички изброени държави имат дълги традиции в автомобилостроенето. Освен това Унгария, Чехия и Словакия са на макс. 5 часа път от основните европейски пазари. А на 5 часа път от България са Белград или Истанбул.

Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...
  • 2 седмици по-късно ...
преди 16 минути , Alexander каза:

Някой да е минавал тези дни границите от София към Сърбия и Унгария? Има ли големо опашки?

Около 20 август гастарбайтерите си тръгват обратно. Опашките ще се увеличават в близките 2 седмици.

Връзка към коментар
преди 6 часа, Alexander каза:

Някой да е минавал тези дни границите от София към Сърбия и Унгария? Има ли големо опашки?

Едни приятели минаха днес - по 2.5 часа на Калотина и 2.5 часа на сръбско-унгарската.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Пътувахме до Белград миналата седмица. В четвъртък на отиване около час и половина чакахме на границата. На връщане в неделя по обед за по-малко от половин час минахме.

Редактирано от gery_2431
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 16.08.2017 г. в 11:31, TheLawyer90 каза:

По въпроса с измерването на средната скорост на магистралите в Сърбия

Нашенец е бил хванат да кара с 235 км/ч на магистралата в Сърбия. Бил е задържан и е глобен с 1100€.

 

  • Браво 2
Връзка към коментар
преди 48 минути , chandni каза:

Нашенец е бил хванат да кара с 235 км/ч на магистралата в Сърбия. Бил е задържан и е глобен с 1100€.

 

Най-важната информация е спестена, а именно дали му е пораснала оная работа след тая акция? Все пак и други хора, които имат уклон по такива скорости да знаят 🙂

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
5 minutes ago, Моника said:

Здравейте. Някой ходил ли е скоро до Ниш? Какво е положението с пътя от границата, отвориха ли го, какви са таксите? 😀

Здравей. Тази нощ тъкмо оттам минах. След границата има магистрала до Ниш, тол таксата е 190 динара, като все още не е цялата готова и на няколко пъти се налага да се мине през обходи през селата. Иначе магистралата е ок, няма проблем да се поддържа добра скорост.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 6 минути , Inception каза:

Здравей. Тази нощ тъкмо оттам минах. След границата има магистрала до Ниш, тол таксата е 190 динара, като все още не е цялата готова и на няколко пъти се налага да се мине през обходи през селата. Иначе магистралата е ок, няма проблем да се поддържа добра скорост.

Много благодаря!😊

Връзка към коментар
2 minutes ago, rik4o said:

... и оттатъшният КАТ ли мислят така?! 🚔 🙂

И те така мислят. Ако се движиш с позволената скорост на магистралата, няма да имаш проблеми. На самата магистрала няма полицаи така или иначе. В селата не знаеш какво те очаква.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.