cybersimo Публикувано: 16 юли, 2018 Публикувано: 16 юли, 2018 Да разбирам ли, че в посока от България към Сърбия на Калотина няма опашки? Дори и в петък срещу събота?
Topfly Публикувано: 16 юли, 2018 Публикувано: 16 юли, 2018 На 16.07.2018 г. в 13:37, boogy83 каза: Не е много удачно да наемаш допълнителен персонал, който ще има работа само два месеца в годината, а през другото време трябва да му се плаща, за да си клати краката...И аз не обичам да чакам по границите, ама това е положението. Иначе преди две седмици пътувах по новите участъци от Ниш към София и трябва да кажа, че където е готово е добре, но нощно време участъците които са в ремонт не са много добре осветени и трябва да се внимава (като ремонтите в България си е) 🙂 Разшири По същата логика не е удачно да се наемат пожарникари, лекари за линейки и т.н., които през повечето време си клатят краката и само от време на време имат работа! Не е удачно да плащаме луди пари за студен резерв в енергетиката, само защото няколко дни в годината има поково потребление, което е добре да се удовлетвори и т.н. Чакането на границите не е просто неудобство, а може да се пресметне в конкретни икономически загуби. Задавал ли си въпроса защо няма нито един голям завод за автомобили в България, въпреки, че заплатите в България са най-ниските в ЕС? (Жокер: В автомобилостроенето се работи по системата Just-in-time, която има нужда от ритмични доставки. Непредвидимото чакане на граница, тотално обърква производствения процес). Тази година само до мен достигнаха два случая на загуба на българския туризъм от опашките по границите. Едно училище в Унгария се отказа от ученическа ванкация на българското черноморие, поради непредвидимостта за колко часа може да стигне автобусът им до морето. Допълнителен проблем им беше, че по унгарските закони автобуси с деца не могат да пътуват нощно време, но при опашки 4-5 часа на границите, това доста лесно може да се случи. Другият случай беше на унгарци, които се двоумяха в България или в Италия да летуват, но в крайна сметка избраха Италия поради непредвидимите граници. Инвестицията в допълнителен капацитет на границите вероятно би била една от най-добрите инвестиции на държавите на Балканския полуостров! 2
Фил Публикувано: 16 юли, 2018 Публикувано: 16 юли, 2018 На 16.07.2018 г. в 14:49, Topfly каза: Инвестицията в допълнителен капацитет на границите вероятно би била една от най-добрите инвестиции на държавите на Балканския полуостров! Разшири А още по-добра инвестиция би било ЕС, Шенген и съответно падането на границите, но ще трябва време ... 4
Topfly Публикувано: 16 юли, 2018 Публикувано: 16 юли, 2018 На 16.07.2018 г. в 15:24, Фичо каза: А още по-добра инвестиция би било ЕС, Шенген и съответно падането на границите, но ще трябва време ... Разшири Към Сърбия още 15 години едва ли ще има Шенген, а към Ромъния дори и в перспектива не се предвижда да има магистрални връзки. Спрямо тези далечни перспективи увеличаването на капацитета на границите може да стане за 2-3 месеца..
Sotis Публикувано: 16 юли, 2018 Публикувано: 16 юли, 2018 Извинявам се за офтопика, но искам да споделя нещо във връзка с инвестициите в КПП-тата. Преди две години пътувахме с кола на северо-запад през Румъния, прекосихме границата с Унгария на "новия" пункт след Арад за Сегед. Не си спомням на отиване какво е било положението, навярно не сме чакали много, макар че унгарците са доста педантични, когато пускат някой на влизане. Но на връщане пак през същия пункт имаше ужасно много коли, всички кабинки бяха отворени и пропускаха, но въпреки това се беше образувала голяма опашка. По едно време разместиха металните ограждения и направи да нови два или три коридора, на които униформени по двойки проверяваха като единият събира документите и отива до близката кабинка за справка, а другият през това време оглежда автомобила и ако има нещо съмнително го кара да отбие встрани и т.н. В общи линии поолекнаха малко опашките и бързо минахме. Сигурен съм че тези допълнителните не са били ново назначени, а са служители от другата посока на пропускане, но понеже там нямаше трафик, са ги пренасочили там където има какво да правят. Щом унгарците могат да го направят, защо и другите да не могат? Много е сложно... Друго - стигаме до граничния пукт преди Дунав мост 2, часът е седем без нещо вечерта. Ядосвам се, че пак ще хванем смяната на смените и ще се чака, но каквото такова. На опашката сме сравнително напред - трета или четвърта кола. Чакаме, ама нищо не се случва повече от час, през това време става ясно, че нощната смяна закъснава, пък на дневната не ѝ се работи повече, и за това стана пак митинг, не - направо цирк стана. Вярвам, че с минимум усилия могат да се постигнат големи резултати, само желание трябва да има. Желание, но от страна на правилните хора. Докато това се случи, ние ще си чакаме на опашки. 4
kakadu Публикувано: 16 юли, 2018 Публикувано: 16 юли, 2018 На 16.07.2018 г. в 18:03, Sotis каза: По едно време разместиха металните ограждения и направи да нови два или три коридора, на които униформени по двойки проверяваха като единият събира документите и отива до близката кабинка за справка, а другият през това време оглежда автомобила и ако има нещо съмнително го кара да отбие встрани и т.н. В общи линии поолекнаха малко опашките и бързо минахме. Сигурен съм че тези допълнителните не са били ново назначени, а са служители от другата посока на пропускане, но понеже там нямаше трафик, са ги пренасочили там където има какво да правят. Щом унгарците могат да го направят, защо и другите да не могат? Много е сложно... Разшири И тук го правят същото. Обаче брадите, забрадките и потурите нямат свършаване. Минимум 2-3ч чакане на Калотина в най-добрия случай. Добавете и жегата, над 30 градуса, която е сериозна въпреки климатиците и климатрониците. На връщане заради тея, оставят само едно гише, на което пак си се чака, колкото и да няма трафик. Два пъти съм правил това изпитание, повече няма да си го причиня. Който може да избягва тоя пункт юли- септември. За предпочитане е Стрезимировци - Лесковац- Ниш.
boogy83 Публикувано: 16 юли, 2018 Публикувано: 16 юли, 2018 На 16.07.2018 г. в 14:49, Topfly каза: По същата логика не е удачно да се наемат пожарникари, лекари за линейки и т.н., които през повечето време си клатят краката и само от време на време имат работа! Разшири Това сравнение е нелепо....прочети си го пак и помисли какво си написал 🙂 Чакането на граница е като задръстване заради катастрофа.....колкото по-голям е трафика, толкова по-вероятно е да го има.
Topfly Публикувано: 16 юли, 2018 Публикувано: 16 юли, 2018 На 16.07.2018 г. в 18:33, boogy83 каза: Това сравнение е нелепо....прочети си го пак и помисли какво си написал 🙂 Чакането на граница е като задръстване заради катастрофа.....колкото по-голям е трафика, толкова по-вероятно е да го има. Разшири Сравнението ми е много точно. Максималният капаците на всяка система е колкото е часта и с най-малък капацитет или гърлото на бутилката. Системите тряба да се пригодят така, че и при голям трафик, много пожари, болни или желаещи да минат границата и т.н. да не се получи липса на капацитет в частта с най-малък капацитет. През останалото време естествено ще има неизползван капацитет, но той служи за резерва при пиковите моменти. Примерът с катастрофата затова не е точен, защото не се знае катастрофата каква част от капацитета на пътя ще отнеме. Може да здръсти една лента, две ленти, три ленти и т.н.
tch Публикувано: 16 юли, 2018 Публикувано: 16 юли, 2018 На 16.07.2018 г. в 19:00, Topfly каза: Системите тряба да се пригодят така, че и при голям трафик, много пожари, болни или желаещи да минат границата и т.н. да не се получи липса на капацитет в частта с най-малък капацитет. През останалото време естествено ще има неизползван капацитет, но той служи за резерва при пиковите моменти. Разшири Oversizing-a, пък е крайно икономически неизгоден
Topfly Публикувано: 16 юли, 2018 Публикувано: 16 юли, 2018 На 16.07.2018 г. в 19:06, tch каза: Oversizing-a, пък е крайно икономически неизгоден Разшири Нагаждането на системата към максимално нужния капацитет не е oversizing. Кибиченето на служители в пожарната може да ти изглежда ненужен разход докато не стане един голям пожар, където ще трябва да дойдат всички пожарни на града. За проблемите и икономическите загуби от малкия капацитет на границите може да прочетеш малко по нагоре в темата цък
tch Публикувано: 16 юли, 2018 Публикувано: 16 юли, 2018 (редактирано) На 16.07.2018 г. в 19:16, Topfly каза: Нагаждането на системата към максимално нужния капацитет не е oversizing. Кибиченето на служители в пожарната може да ти изглежда ненужен разход докато не стане един голям пожар, където ще трябва да дойдат всички пожарни на града. За проблемите и икономическите загуби от малкия капацитет на границите може да прочетеш малко по нагоре в темата цък Разшири Не ми се спори, само казвам, че и в Сърбия, и в Румъния, и в Турция има автомобилни заводи, само при последната страна това може да се дължи на факта, че са голям пазар. Редактирано 16 юли, 2018 от tch
Topfly Публикувано: 16 юли, 2018 Публикувано: 16 юли, 2018 На 16.07.2018 г. в 20:09, tch каза: Не ми се спори, само казвам, че и в Сърбия, и в Румъния ми автомобилни заводи. Разшири Има но само приватизирани бивши заводи, а не нови инвестиции на зелено, като там има все пак само една граница към Шенген. Обемите не могат и да се сравняват с обемите в Унгария, Словакия и Чехия.
pr284 Публикувано: 18 юли, 2018 Публикувано: 18 юли, 2018 Всички изброени държави имат дълги традиции в автомобилостроенето. Освен това Унгария, Чехия и Словакия са на макс. 5 часа път от основните европейски пазари. А на 5 часа път от България са Белград или Истанбул.
lyube Публикувано: 5 август, 2018 Публикувано: 5 август, 2018 Имате ли наблюдения как е трафика на Калотина в посока България около полунощ? Дали е по-малко отколкото през деня?
Alexander Публикувано: 18 август, 2018 Публикувано: 18 август, 2018 Някой да е минавал тези дни границите от София към Сърбия и Унгария? Има ли големо опашки?
Zaro Публикувано: 18 август, 2018 Публикувано: 18 август, 2018 На 18.08.2018 г. в 14:38, Alexander каза: Някой да е минавал тези дни границите от София към Сърбия и Унгария? Има ли големо опашки? Разшири Около 20 август гастарбайтерите си тръгват обратно. Опашките ще се увеличават в близките 2 седмици.
cybersimo Публикувано: 18 август, 2018 Публикувано: 18 август, 2018 На 18.08.2018 г. в 14:38, Alexander каза: Някой да е минавал тези дни границите от София към Сърбия и Унгария? Има ли големо опашки? Разшири Едни приятели минаха днес - по 2.5 часа на Калотина и 2.5 часа на сръбско-унгарската. 1
gery_2431 Публикувано: 23 август, 2018 Публикувано: 23 август, 2018 (редактирано) Пътувахме до Белград миналата седмица. В четвъртък на отиване около час и половина чакахме на границата. На връщане в неделя по обед за по-малко от половин час минахме. Редактирано 23 август, 2018 от gery_2431 1
chandni Публикувано: 25 август, 2018 Публикувано: 25 август, 2018 На 16.08.2017 г. в 8:31, TheLawyer90 каза: По въпроса с измерването на средната скорост на магистралите в Сърбия Разшири Нашенец е бил хванат да кара с 235 км/ч на магистралата в Сърбия. Бил е задържан и е глобен с 1100€. 2
tch Публикувано: 25 август, 2018 Публикувано: 25 август, 2018 На 25.08.2018 г. в 16:35, chandni каза: Нашенец е бил хванат да кара с 235 км/ч на магистралата в Сърбия. Бил е задържан и е глобен с 1100€. Разшири Най-важната информация е спестена, а именно дали му е пораснала оная работа след тая акция? Все пак и други хора, които имат уклон по такива скорости да знаят 🙂
Моника Публикувано: 27 септември, 2018 Публикувано: 27 септември, 2018 Здравейте. Някой ходил ли е скоро до Ниш? Какво е положението с пътя от границата, отвориха ли го, какви са таксите? 😀
Inception Публикувано: 27 септември, 2018 Публикувано: 27 септември, 2018 На 27.09.2018 г. в 8:52, Моника каза: Здравейте. Някой ходил ли е скоро до Ниш? Какво е положението с пътя от границата, отвориха ли го, какви са таксите? 😀 Разшири Здравей. Тази нощ тъкмо оттам минах. След границата има магистрала до Ниш, тол таксата е 190 динара, като все още не е цялата готова и на няколко пъти се налага да се мине през обходи през селата. Иначе магистралата е ок, няма проблем да се поддържа добра скорост. 3
Моника Публикувано: 27 септември, 2018 Публикувано: 27 септември, 2018 На 27.09.2018 г. в 9:00, Inception каза: Здравей. Тази нощ тъкмо оттам минах. След границата има магистрала до Ниш, тол таксата е 190 динара, като все още не е цялата готова и на няколко пъти се налага да се мине през обходи през селата. Иначе магистралата е ок, няма проблем да се поддържа добра скорост. Разшири Много благодаря!😊
rik4o Публикувано: 27 септември, 2018 Публикувано: 27 септември, 2018 На 27.09.2018 г. в 9:00, Inception каза: няма проблем да се поддържа добра скорост Разшири ... и оттатъшният КАТ ли мислят така?! 🚔 🙂 1
Inception Публикувано: 27 септември, 2018 Публикувано: 27 септември, 2018 На 27.09.2018 г. в 9:08, rik4o каза: ... и оттатъшният КАТ ли мислят така?! 🚔 🙂 Разшири И те така мислят. Ако се движиш с позволената скорост на магистралата, няма да имаш проблеми. На самата магистрала няма полицаи така или иначе. В селата не знаеш какво те очаква. 2
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега