Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

преди 13 часа, vorbis каза:

Забелязах един странен полет:
 

image.png.06aaa78fb0f0c8b31503b9bb9d4dfa51.png

 

@OshkoКакъв е този полет? Излитаме от Т1 и кацаме на Т2, или Враждебна-Перник? Нещо като наскоро споменатия Станстед-Лутън. И пък е излетял от София, но във въздуха аварира и каца обратно. И така 4 пъти! 🙂

А за напредналите има и MLE-MLE 3 броя.

Това са полети до летище, което не съществува в с-мата на Flightradar24. От Мале беше до остров Мирихи, а от София съм летял до всички летища без Кържали от едно време - Видин, Русе, Търговище. Горна Оряховица, някои от тях не ги е имало като съм опитвал да ги въведа, доколкото помня. А иначе и 1-2 пъти съм летял на облитане на средствата за кацане с баща ми, те вече наистина са си от едно и също летище пак до него върти тръгва да каца, минава на втори кръг и така два часа докато ти обърне вътрешностите, особено ако си дете🤮

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Да споделя и аз опит от шенгенски полет от Т1. Няма пас контрол, но като стане време за бординг, застават трима гранични полицаи на гейта и на случаен принцип вземат паспортите на някои от преминаващите, разглеждат ги набързо и това е. Без проверка в системата. Проявяваха интерес към не-ЕС паспорти.

При пристигане пак се размотаваха, но не видях да спират някого.

Явно старите навици отпадат трудно 🙂

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Кацнах та Т2 преди няма и час он Пафос. В автобуса, който ни взе от самолета до паспортен контрол, все пак , Кипър не е Щенген, шофьорът беше надул сръбско радио Белами, за момент се зачудих, дали на сме кацнали в Белград,!?!.

  • Смея се 7
Връзка към коментар
преди 4 часа, jorrro каза:

Явно старите навици отпадат трудно

Не става изобщо  реч за  стари навици. Това е някаква превенция  срещу опитите да се излиза от България с  българска нешенгенска виза.  Вероятно такива проверки ще има до отпадането на  поверките на документите по суша. 

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Преди няколко седмици летях от Вилнюс до Рига - там също имаше гранични полицаи на моя гейт (не знам на останалите, не обърнах внимание). Съответно провериха моята лична карта, защото не беше като на останалите. Отне по-малко от 10 секунди да я огледат, усмихнаха се и ми пожелаха приятен полет. Не виждам драма.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 19 минути , jorrro каза:

Тези визи вече са приравнени на шенгенски по закон.

Жоро, не е така. В час съм с  материята.  Имаше съобщение във фейсбук страницата на българското посолство във Великобритания (която не е в Шенген) от края на лято 2023, че при бъдещето приемане на България в Шенген вече издадените визи, ще  бъдат приравнени на шенгенските. При реалното ни  приемане в Шенген това не се случи.  Изрично беше казано, че с български визи, издадени преди 31 03 2024 година (тоест нешенгенските), няма да може да се пътува в Шенгенската зона и имащите такива визи ще трябва да получат  шенгенски визи в София.  Причината за това е, че при кандидатстване и получаване на българска нешенгенска виза не се вземаха биометрични данни.  Ако бяхме високотехнлогична и добре компютъризирана държава и издавахме нешенгенски визи с вземане на биометрични данни, без някой да ни  го е искал или поставял като условие, щяха да приравнят българските нешенгенски визи на шенгенски визи.

  • Харесвам 3
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 7 часа, jorrro каза:

Да споделя и аз опит от шенгенски полет от Т1. Няма пас контрол, но като стане време за бординг, застават трима гранични полицаи на гейта и на случаен принцип вземат паспортите на някои от преминаващите, разглеждат ги набързо и това е. Без проверка в системата. Проявяваха интерес към не-ЕС паспорти.

При пристигане пак се размотаваха, но не видях да спират някого.

Явно старите навици отпадат трудно 🙂

Такива проверки има на доста места в Европа на случаен принцип. Мен ме проверяваха във Вилнюс преди месец, моя позната преди седмица на полет за Рим (от Атина)  са прекарали целияа самолет през паспортен контрол.

Връзка към коментар

Въпреки всичко, за мен си остава "милиционерщина" и това е . За България говоря, трябва да се научат да правят анализ на риска по видеонаблюдение , а не да дебнат по изходи и т.н . Предполагам и имат достъп до списъците с пътниците за всеки полет.

 

 

Връзка към коментар
В момента, yordanov каза:

Преди няколко седмици летях от Вилнюс до Рига - там също имаше гранични полицаи на моя гейт 

Сериозно ли има полет от Вилнюс до Рига? С автобус е 4 часа, те са доста близо. И няма проверка. 

 

В момента, Bella A каза:

шофьорът беше надул сръбско радио Белами, за момент се зачудих, дали на сме кацнали в Белград,!?!.

Не, в западна София се хваща Белами радио и се слуша масово от автобусните шофьори. Аз съм в западен квартал на София и го хващам доста чисто, учудвам се, че и при летището, което е в източен квартал, също се хваща.  Простотията е зверска.

Интересно...на шофьора не му ли пука какво първо впечатление оставя у чужденците с тази "музика"?

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 42 минути , yavorfly каза:

Въпреки всичко, за мен си остава "милиционерщина"

Във всеки полет сигурно има по един  Карим Ал Хасан или  Сергей Игнатенко или Агоп Кеворкян, които се виждат по списъците. И как да се действа?  Милиционерщина  ще е, ако заради един - двама  проверяват всички на гейта.  Когато обаче проверят 5-6 човека по метода на оценка  на риска, си е  вършене на работата.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 14 минути , Hakkâri Spor каза:

Белами радио и се слуша масово от автобусните шофьори.

Сутринта си помислих, че става въпрос за инцидентен случай.  Шофьорът (на летището) е на емоционална вълна преди предстоящо пътуване до Сърбия :biggrin:, а то било масово явление.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 38 минути , yavorfly каза:

Въпреки всичко, за мен си остава "милиционерщина" и това е . За България говоря, трябва да се научат да правят анализ на риска по видеонаблюдение , а не да дебнат по изходи и т.н . Предполагам и имат достъп до списъците с пътниците за всеки полет.

 

 

Какво си остава за теб, слава Богу, е без значение.

Видно от написаното, представа си нямаш какво е анализ на риска, как се прави, от кой се прави, защо се прави и колко вида анализи има.

Определено такова нещо като "анализ на риска по видеонаблюдение" не съществува. 

И не мога да разбера какъв ви е проблема с това, че граничарите на летището си вършат работата.

Да сте се замисляли за последиците, ако не я вършеха?

Връзка към коментар

Мен лично ме дразнят тези проверки, защото толкова време чакахме за този Шенген и накрая пак може да има проверка на случаен принцип. Иначе споделих какво видях, може да е полезно на някого, а именно това е целта на форума.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 21 минути , jorrro каза:

Мен лично ме дразнят тези проверки, защото толкова време чакахме за този Шенген и накрая пак може да има проверка на случаен принцип. Иначе споделих какво видях, може да е полезно на някого, а именно това е целта на форума.

Е то никой не ни е гарантирал, че не могат да те спрат за проверка. Нали и в БГ ни спират на улицата за проверка. Миналата седмица спрях пред Т2 с колата за 2 мин и дойдоха да ми проверят документите, книжката, предупредиха ме, че ще ми връчат и глоби, ако имам невръчени..... Проверявали са ме във влака между Полша и Германия, между Белгия и Германия пак на случаен принцип...не е проблем освен, че е досадно, но пък е в името на сигурността ни в крайна сметка.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 37 минути , jorrro каза:

защото толкова време чакахме за този Шенген

Именно, защото сме чакали повече от 12 години да станем членове на Шенген, подобни проверки ги приемам  като "символична цена" на приемането ни. Важното е, че сме в Шенген.  Генерално погледнато по-важен е шенген за чужденците с разрешение за пребиваване в България, отколкото за нас българите.  Години наред  пътуваме безвизово и без печати в паспортите. Да, сега спестяваме още някоя минута, особено при смяна  шенген <-> шенген. Но това е все пак вторично.  Представи си, че  преди 30 години си работник в Италия, например.  Имаш работа, квартира, документи за пребиваване, говориш италиански. Шефът ти пътува  през две-три седмици до Ница, показва ти снимки.  И ти искаш да отидеш, но шефът казва какъв е редът:  ходене  до Милано (което може да е на 300 км), кандидатстване за френска виза във френслото консулство,  получаване на виза....

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 2 часа, Надя каза:

Какво си остава за теб, слава Богу, е без значение.

Видно от написаното, представа си нямаш какво е анализ на риска, как се прави, от кой се прави, защо се прави и колко вида анализи има.

Определено такова нещо като "анализ на риска по видеонаблюдение" не съществува. 

И не мога да разбера какъв ви е проблема с това, че граничарите на летището си вършат работата.

Да сте се замисляли за последиците, ако не я вършеха?

Лично мен , нищо не ме засяга с това че граничарите си вършат работата . Засягаме количеството им в работата , сравнено с западна европа и оригиналния шенген. 

 

Мисля си че е редно да се преразпределят частично към турската граница , калотина също мАкедноските гкппенца. 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

След ония разправии преди месец някой знае ли какво стана с прословутия автобус X84? Втори полет имам от тогава, пак би ми свършил супер работа, ама планираната начална дата в средата на май явно не се материализирала...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 6 часа, Георги каза:

След ония разправии преди месец някой знае ли какво стана с прословутия автобус X84? Втори полет имам от тогава, пак би ми свършил супер работа, ама планираната начална дата в средата на май явно не се материализирала...

Никой не е чувал за него, нито на гише информация на Т2, нито шофьора на 84, който скоро питах. Засега остава само като моментна медийна дъвка и извор на вълнения в нашия форум. 🙂

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 8 часа, Георги каза:

След ония разправии преди месец някой знае ли какво стана с прословутия автобус X84? Втори полет имам от тогава, пак би ми свършил супер работа, ама планираната начална дата в средата на май явно не се материализирала...

В интерес на истината миналата седдмица след пиянска вечер из Дружба се прибирах пеш и до лабораторията на Рамус видях в 2 през нощта автобус от градския транспорт, ама не обърнах внимание какъв е.

П.П.: Сега като погленах в гугъл май е бил N4, който не е за летището.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, iMari каза:

Никой не е чувал за него, нито на гише информация на Т2, нито шофьора на 84, който скоро питах. Засега остава само като моментна медийна дъвка и извор на вълнения в нашия форум. 🙂

Това е странно, няколко пъти съм засичал двуетажен автобус по Цариградско, мисля че бе Х84.

Връзка към коментар
преди 4 минути , Климент каза:

Това е странно, няколко пъти съм засичал двуетажен автобус по Цариградско, мисля че бе Х84.

Х50 е, ходи до Врана.

 

преди 48 минути , boogy83 каза:

Сега като погленах в гугъл май е бил N4, който не е за летището.

Да, най-вероятно е Н4, той все още не ходи до летището.

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Проектът за Терминал 3 на Летище София предвижда да има ръкави и също възможност да се отива от/до самолетите пеша (т.нар. WiWo – walk in, walk out). 

Проектът е променен след влизането на страната ни в Шенген и заради задължителното условие за разделянето на пътниците от тези, които идват от трети страни.

По този начин Терминал 3 ще може да обслужва само пътуващите в Шенген, а сегашният Терминал 2 ще поеме основно потока от трети страни.

Първоначалният проект за Терминал 3 не предвиждаше ръкави за извеждането на пътниците, а да излизат пеша директно до самолетите

От ръководството на „СОФ Кънект“ тогава обясняваха, че ръкави не са необходими, защото ще бъде ползван основно от нискотарифните авиокомпании. Те търсели по-ниски цени, а и са основният пазар на летището.

https://offnews.bg/obshtestvo/terminal-3-na-letishte-sofia-shte-ima-rakavi-825662.html

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.