Прескочи до съдържание

БДЖ - общи въпроси


Препоръчани мнения

 

Билетите за влак поскъпват средно с 20%

Билетите за влак поскъпват. От БДЖ съобщиха, че променят цените заради драстичното увеличаване на разходите на дружеството през последните няколко години. Увеличението ще бъде средно с 20% и влиза в сила от 7 май.

 

Без промяна ще останат цените на картите за деца, ученици, студенти и пенсионери. Няма да има поскъпване и за картите "Семейство" и ТПЛ, които са на символична стойност от 1 лв.

 

От БДЖ уточниха, че не са променяли цените на билетите от началото на 2012 г., с изключение на индексиране през 2020 г. с 1.8%. Само за периода от 2021 г. до края на 2023 г. разходите на дружеството са се увеличи с 23.2%, допълват от там.

 

 

 

 

Аз май спирам със самолетите и ще си пътувам из България с влак и до съседните страни с автобус

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 3 часа, dimitrov6 каза:

Билетите за влак поскъпват. От БДЖ съобщиха, че променят цените заради драстичното увеличаване на разходите на дружеството през последните няколко години. Увеличението ще бъде средно с 20% и влиза в сила от 7 май.

Трябваше да го направят след като всички втора ръка вагони пристигнат в България и с това да оправдаят вдигането. В допълнение да кажат, че са поръчали и чисто нови. В момента хората си казват "на тая мизерия на какво отгоре увеличават цената?".

 

Първите 16 вагона от Deutsche Bahn би трябвало да пристигнат още този месец, а останалите до началото на юни.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Гледах преди малко репортаж по НОВА за увеличението. Освен, че клиентите не са доволни и влакът, в който са пътували е без климатик, дадоха добра идея на хитреците. В тази връзка винаги съм се чудил защо се споделят такива неща на всеослушание.

 

Оказа се, че закупените онлайн билети не могат да се проверяват от контрольорите. Нямали такива устройства! 😀 От колко време има онлайн билети, а те нямали устроства. Казаха, че купували билет онлайн, правят скрийншот и след това отказват билета(трябва да има поне 3ч преди тръгване на влака). Така хитретците имат един невалиден билет, който няма кой да провери, че е такъв.

 

Хубава работа, ама...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

То няма нужда и от скрийншот, защото ти пращат директно билетчето на pdf файл. Аз съм се чудела и на контольорите, те си минават и викат "Непроверени билети?", винаги можеш да си замълчиш...

 

За състоянието на вагоните и климатиците изобщо да не говорим, аз вчера пак си причиних дискомфорт, с надеждата, че нещо може да се е променило, но мръсотията ми дойде наистина в повече и още във влака написах оплакване в сайта им. Знам, че нищо няма да постигна с това, но просто да си изкажа мъката, пък някой може и да го прочете 🤣 Добре че имах повече мокри кърпички, толкова мизерия по и около седалките не бях виждала, явно не беше чистено от преди датата на въвеждане в експлоатация... В "първа класа"...

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Така, съгласен съм, че с родните железници положението не е цветущо. Но, говорейки за чистотата във влаковете искам да попитам - автобусите много ли са чисти? Относно онлайн билетите, няколко пъти съм пътувал с такъв билет и бе напълно достатъчно да покажа билета на телефона си.

Да, влаковете ни имат нужда от подновяване, и вярвам, че в в скоро време ще бъдат такива каквито искаме.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Ама това нали се сещаш, че не е оправдание за БДЖ, как автобусите също не били чисти. И да, била съм в доста автобуси, които са доста чисти. Не говоря за селския автобус в Долно Нанагорнище, а за линията Варна-София. И говоря за такава мизерия, че се наложи да си чистя аз, ако искам да седна и да се докосна до нещо в този вагон. Детето не може да стои като препарирано 4 часа, а завесите все едно съм бърсала тоалетни с тях, с извинение. Това през 2024г в (пак казвам) "първа класа". Няма нужда да е перфектно чисто, като ново, но да не ме е гнус да седна (а не съм от гнусливите). Всъщност изобщо има ли почистващ персонал в БДЖ???

  • Харесвам 4
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Patrick K каза:

Гледах преди малко репортаж по НОВА за увеличението. Освен, че клиентите не са доволни и влакът, в който са пътували е без климатик, дадоха добра идея на хитреците. В тази връзка винаги съм се чудил защо се споделят такива неща на всеослушание.

 

Оказа се, че закупените онлайн билети не могат да се проверяват от контрольорите. Нямали такива устройства! 😀 От колко време има онлайн билети, а те нямали устроства. Казаха, че купували билет онлайн, правят скрийншот и след това отказват билета(трябва да има поне 3ч преди тръгване на влака). Така хитретците имат един невалиден билет, който няма кой да провери, че е такъв.

 

Хубава работа, ама...

Не им е много вярна информацията. Може би не всички имат електронни устройства. И може би имат най-вече тези на дългите дестинации,  защото са ме проверявали по линията София-Варна, а аз от няколко години насам все по интернет си купувам билетите.

И да добавя, че в електронния билет освен бар кода има и допълнително информация - дата, номер на влак, вагон и място. Така че дори да няма устройво за бар кода, проверяващият може да разбере дали билета е валиден. Друг е въпроса, че има кондуктори дето ги мързи да дишат, камо ли да гледат внимателно какво им показваш на телефона.

  • Харесвам 11
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...
преди 2 часа, dimitrov6 каза:

Билетите за влак поскъпват средно с 20% от днес,но все още не виждам това

Като се натисне на "Вижте цени" са все още старите, но при покупка онлайн се виждат обновените.

 

На мен ми направи впечатление, че тихомълком са увеличили двойно цената на "запазено място" от 0.50лв е станала 1.00лв.

649652668_Screenshot2024-05-07at09-41-35.png.7cc707bd794afcdec0ac78722ab72936.png

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Първите 19 вагона, които са "най-модерните" в състава на БДЖ притежава по думите на министърът на транспорта, пристигнаха. Всички са климатизирани(чудо!). До средата на юни трябва да влязат в експлоатация. Ще се движат по направление София - Варна/Бургас. Във всяка композиция ще има и един вагон-ресторант.

 

Клип от 1:30 кадри отвътре.

https://www.vbox7.com/play:6658bb1f5f&start=91

 

Gvs8VZ9.jpeg

CK4ODC7.jpeg

 

2048×1365 jpeg
676,2 kB

Mu3EaVg.jpeg

q9eElQx.jpeg

 


 

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

dsc07775-KzEH.jpg.4d2c3977eaa9e72a23598450205ac91d.jpg

 

Частната ЖП компания Пимк Рейл Експрес е подала уведомление на нова услуга за превоз на пътници по маршрут София - Пловдив - Стара Загора - Бургас(около 6 часа от-до) и обратно с часове на тръгване от София - 00:30, 10:00 и 14:00, а от Бургас - 03:00, 07:00 и 17:00 от 14.12.2025г.. Ще използват 2 броя ел. локомотива Siemens Smartron(същите има БДЖ) и 6 реновирани вагона, на които в момента се извършва основен ремонт.

 

 

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Всяка седмица пътувам с БДЖ, всяка седмица питам контрольорите във влака каква е паролата за Wi-Fi и всеки път получавам един и същ отговор - ,,Не знам,,. Моля ако някой знае са каже каква е паролата. Пробвах всяка възможна информация от билета и все още не мога да намеря паролата сам.

  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 10 часа, Alex Azov каза:

Всяка седмица пътувам с БДЖ, всяка седмица питам контрольорите във влака каква е паролата за Wi-Fi и всеки път получавам един и същ отговор - ,,Не знам,,. Моля ако някой знае са каже каква е паролата. Пробвах всяка възможна информация от билета и все още не мога да намеря паролата сам.

Може би паролата е "Ne znam". :biggrin: Но по-вероятно е да е слято, т.е. "Neznam".

  • Смея се 8
Връзка към коментар
На 24.05.2024 г. в 17:33, Zaro каза:

Статия за "Тракия Експресъ" от 1938 г. Разстоянието от София до Пловдив се е взимало за 2:20 ч. или с около половин час по-бързо отколкото сега.

 

image.jpeg.8797e62f092d1f56fc1d2424e7726054.jpeg

През седемдесетте София - Пловдив се е вземало за 1 час и 47 минути с експрес Слънчев бряг (спирал е само в Пазарджик, Т. Каблешков и Прослав).

razpisanie-sl-briag-1971-01.png.72105b487aa9aed595db2f51a54061f6.png

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 6 минути , adreno каза:

През седемдесетте София - Пловдив се е вземало за 1 час и 47 минути с експрес Слънчев бряг (спирал е само в Пазарджик, Т. Каблешков и Прослав).

razpisanie-sl-briag-1971-01.png.72105b487aa9aed595db2f51a54061f6.png

В края на 80-те пуснаха Пловдив експрес, който първоначално не спираше никъде между Пловдив и София, и пътуваше точно толкова. Не знам този с 3 спирки, две от които са лишени от всякаква логика, как е могъл да взима разстоянието за същото време.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И на мен ми е малко странно за двете спирки в Пловдив, но след Кадиево така или иначе влаковете намаляват и не се движат с максимална скорост. За двете спирки в Пловдив надали се е губело повече от 5-6 минути сумарно, с все спиране/престой/тръгване, а и това разписание е някъде около пускането на Слънчев бряг, би следвало да е с максимални параметри. По думи на стари железничари - 70-те са били златната ера на железниците в България, от гледна точна на строежи, поддръжка и подвижен състав.

Връзка към коментар

Спират влакове и променят маршрути заради ремонта на Централна гара в София

orig.jpg?_=1716916646
От понеделник,17-и юни, влизат в сила допълнителни промени в разписанието на някои влакове с цел да се облекчи натовареността на движението и маневрената дейност на Централна гара София по време на модернизацията на коловозното развитие в гарата, съобщиха от БДЖ.

Дейностите по ремонт на железния път са завършени за 7 от общо 14 коловоза - от 1 до 5, 13 и 14. Работи се по коловози от 6 до 12. Дейностите по демонтаж са готови и се извършват изкопни работи. Работи се по изграждане на фундаменти за стълбове от контактна мрежа.

 

За новоизградените коловози, по които се извършва движение на влаковете е въведена в пробна експлоатация нова Маршрутно-релейна централизация.

С въвеждането на допълнителните промени в движението на влаковете, ще бъдат направени следните корекции:

Бързият влак № 1611 от Драгоман за Свиленград, ще пътува по маршрут от Перник до Свиленград. По тази причина е осигурено движение на нов пътнически влак № 10215 от Драгоман за София по разписанието на бързия влак за Свиленград в този участък;

 

Бързият влак № 5620 от Благоевград за София ще заминава с 15 минути по-рано от гара Благоевград, т.е. в 05:10 ч. В участъка от Перник до София по неговото разписание ще се движи бърз влак № 1611 от Перник за Свиленград;

 

Бързият влак № 5615 от София за Кулата няма да се движи;

Бързият влак № 5610 от Петрич за София няма да пътува;

Бързият влак № 5619 от София за Петрич, ще се движи само до гара Благоевград;

 

Крайградският пътнически влак № 50230 от Дупница за Костенец няма да пътува. По неговия маршрут ще се движи бърз влак № 3621 от Дупница за Бургас. Композицията на този влак ще тръгва с 22 минути по-рано от Централна гара София, т.е. в 07:03 ч.;

 

За повече инфо цък.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Понеже сега прочетох, че БДЖ имали намерение да монтират автомати за продажба на билети във ВЛАКОВЕТЕ. Та се замислих май никъде не съм виждал такива в чужбина, освен в градските железници евентуално. Някой виждал ли е такова нещо.

Те нали сложиха на всяка гара автомати, сега следват влакове, а по-късно и не знам къде. В Пловдив от поне две години освежават интериора и му придават някак си по-електроннодигитален вид и се чувстваме в 21 век.:sarcastic_hand:

Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

  

На 7.07.2024 г. в 17:15, Иван Попов каза:

Въпреки сравнително кратките разстояния между градовете в България пътуването с Българските държавни железници /БДЖ/ често се превръща в дълго и изпитателно преживяване. Един от най-добрите примери за това е пътуването от Пловдив до Русе, което може да отнеме минимум 9 часа, въпреки че разстоянието е само 316 км.

„Директен влак? Не, не, те отдавна го смениха и сега за по-бързо минаваме през Димитровград“, коментират пътници, разкривайки реалността, че директният влак не е толкова директен, колкото звучи.

БДЖ пуска директен влак по направлението Русе - Пловдив

От днес(15.07.2024г.) бързият влак от Горна Оряховица за Пловдив и от Пловдив за Горна Оряховица ще се движи от и до гара Русе разпределителна.

 

След въведените подобрения бързият влак № 4631 от Русе разпределителна до Пловдив ще заминава от гара Русе разпределителна в 04:40 ч. и ще пристига в гара Филипово в 11:40 ч.

В обратното направление бързият влак № 4632 от Пловдив до Русе разпределителна ще тръгва от гара Филипово в 16:10 ч. и ще пристига в гара Русе разпределителна в 23:19 ч.

 

Поради ремонтните дейности в гара Пловдив влакът се движи временно с крайна и начална гара Филипово, като се очаква до края на летния сезон да пътува от и до централна гара Пловдив.

 

https://btvnovinite.bg/bulgaria/bdzh-puska-direkten-vlak-po-napravlenieto-ruse-plovdiv.html

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

БДЖ днес пуска нови климатизирани вагони по линията София-Варна.

https://www.24chasa.bg/biznes/article/18679319

 

И след доста години пропуск по бургаската линия по случайност хванах премиерата по трасето Бургас-Пловдив (отсечката от Карнобат, с прекачване).

 

Влакът спря в Карнобат, успяха да отворят само първа врата в първи вагон и в опашката още една. 

Отвътре слизащи хора изпадат в нервни кризи, тичат по влака с големи куфари, викат и срещат нас, дето вече сме се качили от първа врата. 😃

Като бонус, в първи вагон климатикът не работи, отваряеми прозорци няма и е 40 градуса.

 

20240819_115953.jpg.59131f8425ab014b9f96b2383772a96a.jpg

 

Но аз съм във втори вагон на хлад. 🙃

Засега сме почти навреме, защото 10-15 минути закъснение са by default включени в билета. 😉

 

Между другото, тук няма първа класа, която обикновено взимам за избягване на разни етноси, така че спестих лев-два. 

  • Харесвам 6
  • Смея се 1
  • Замислям се 3
Връзка към коментар
На 24.05.2024 г. в 17:33, Zaro каза:

Статия за "Тракия Експресъ" от 1938 г. Разстоянието от София до Пловдив се е взимало за 2:20 ч. или с около половин час по-бързо отколкото сега.

image.jpeg.8797e62f092d1f56fc1d2424e7726054.jpeg

И София - Бургас под 6 часа през 1937г. 

135046116654054.jpg

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 1 минута , Фил каза:

Toва само потвърждава колкосалната некадърност, кражби и безхаберие в БДЖ. Една голяма черна дуупка, в която потъват средства от бюджета. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 5 минути , Tesh каза:

Toва само потвърждава колкосалната некадърност, кражби и безхаберие в БДЖ. Една голяма черна дуупка, в която потъват средства от бюджета. 

Без да имам преки наблюдения и конкретни факти в потвърждение на тези предположения, изглежда че е точно така, да. :yes:
 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Само да споделя, че климатикът издържа някъде малко до след Стара Загора. :biggrin:

Надали тези вагони са били предназначени за над девет часа път в горещо време.
Участъкът Стара Загора-Пловдив се ремонтира от години и затова влаковете Пловдив-Бургас обикновено обикаляха през Димитровград. Ама сега не обикалят, щото заради разгромения бетонен мост през ЦГ Пловдив не минават транзит влакове. :biggrin:

След Х години ремонт равният и прав участък Ст. Заг.-Пловдив се минава с 40-50 км/ч. През студентските ми години в края на 90-те се минаваше по-бързо...

Била съм свидетел на строежа на жп гара Халкалъ в Истанбул, където пристига влакът от София. Както проектогарата си беше дупка и разгром с два коловоза и временни метални платформи, така след месец и половина беше готова с работещи ескалатори, коловози за влакове, Мармарай и т.н. Работа кипеше и вечер след 21 ч.

 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.