Прескочи до съдържание

БДЖ - общи въпроси


Препоръчани мнения

преди 1 час, bulpa каза:

Хм, знам, че тази "цепнатина" е за да обира температурното разширение на релсите 🤔

Така е било преди. Днес релсите се полагат на по-дълги елементи и стремежът е това да се извършва при температури, при която релсата е нагрята (и следователно разширена). Ако все пак температурата на околната среда не е подходяща, релсата се нагрява и разтяга предварително. Тази технология елиминира риска от топлинно разширение.

  • Харесвам 6
Връзка към мнение
преди 7 часа, bulpa каза:

Хм, знам, че тази "цепнатина" е за да обира температурното разширение на релсите 

И аз знаех само за температурното разширение.  Чак ме хвана срам, че не  знаех за заварените релси. Винаги съм си мислил, че  тракането се елиминира от повече желязо в един линеен метър. Например в западна Европа  7-9 кг на метър а в България само 3-4 кг.  Така или иначе без цепнатини  не може, но при съвременното релсополагане то  има съвсем друг вид:

2006380323_Screenshot_20210204-162610_SamsungInternet.jpg.8d421914a8b54ccabdba591ad4bfd2f3.jpg

 

 

 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
преди 24 минути , epetkov каза:

И аз знаех само за температурното разширение.  Чак ме хвана срам, че не  знаех за заварените релси. Винаги съм си мислил, че  тракането се елиминира от повече желязо в в един линеен метър. Например в западна Европа  7-9 кг на метър а в България само 3-4 кг.  Така или иначе без цепнатини  не може, но при съвременното релсополагане то  има съвсем друг вид:

2006380323_Screenshot_20210204-162610_SamsungInternet.jpg.8d421914a8b54ccabdba591ad4bfd2f3.jpg

 

 

 

В България преди време, а вероятно и сега, се ползваха релси тип 49 (49 килограа на линеен метър).

Предотвратяването на измятането на релсите при нагряване се постига например чрез малко по-гъсто наредени травеси.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

За достигане скорост над 130км/ч, смартроните трябва да разполагат със система ETCS, която струва 250 000 евро  и познайте дали са поръчани с тях. Самата система може лесно да бъде добавена и на по-късен етап, обаче тя също трябва да бъде поддържана и от линиите. В момента единствено участъци от Пловдив - Свиленград имат пригодената инфраструктура и хипотетично там би могло да се развият подобни скорости. 

 

"Не знам" защо тези подробности не са били споменати 🙄

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Искам да похваля БДЖ! Тази събота се возих на чисто нов влак от Бургас през Пловдив към София. Снимките са от 2-ра класа, за съжаление на снимките не си личи колко хубаво и чисто беше абсолютно навсякъде. Всичко беше УАУ - чисто нови седалки, току що измит под, изпразнени кошчета, чисти прозорци, автоматични врати. Влакът имаше и вагон-бюфет и ни донесоха меню какво може да си купим оттам. 🙂

145880092_221220619700964_4851294152532234176_n.jpg

146853972_793785467875502_5869946075780215368_n.jpg

  • Харесвам 21
  • Браво 5
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...
Иван Попов

Брей как така... 😀

ИНОВАЦИЯ В БДЖ: Железниците пускат автомати за билети

30 автомата ще бъдат поставени в цялата страна БДЖ ще реализира иновативна идея. Българските железници ще поставят 30 автомата за билети в цялата страна. Целта е да не се образуват големи опашки от чакащи пред касите. Първите машини вече се намират на Централна гара – София. От БДЖ уточняват, че с устройствата се работи лесно. Гражданите трябва да изберат дестинацията, броят на билетите и да платят с дебитна или кредитна карта.

Автоматите за билети вече са монтирани на по-големите гари у нас, но ще заработят най-рано през лятото.

БДЖ влиза в 21 век: Пуска автомати за билети

За повече инфо тук.

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Нова жп спирка в София от 24 април. Браво! Време беше. 😉

2020.11.07 - Метростанция, жп спирка и буферен паркинг Горна баня - YouTube

С пускането от 24 април на продължението на столичната метролиния №3 до Горна баня в експлоатация влиза и новоизградената жп спирка Горна баня, съобщи пресцентърът на БДЖ.

На нея ще спират всички влакове, пътуващи по направлението между София и Перник, като целта е да има удобна връзка между влак и метро за пътуващите от цяла Югозападна България (регионите Петрич, Благоевград, Дупница, Кюстендил, Радомир и Перник). 

 

Информацията е взета от този сайт.

  • Харесвам 9
Връзка към мнение

Нови четири локомотива Смартрон вече са в движение. 

Нови четири локомотива Смартрон бяха доставени и от днес /29-и април/ са включени в съставите на влакове, които пътуват по основните дълги дестинации в страната. С новодоставените локомотиви БДЖ вече разполага с 10 Смартрона, с което ДЗЗД „Сименс Трон” изпълни предсрочно заложените в договора срокове за доставка.

smartron-tsar-simeon-veliki-2199-1140x0.jpg

Локомотивите Смартрон, с които БДЖ вече разполага, се движат в съставите на влакове по направленията София-Бургас-София, София-Варна-София, София-Свиленград-София и София-Кулата-София.

Новите четири локомотива ще носят имената на поредните български владетели, които са княз Борис I, цар Симеон Велики, цар Петър I и цар Самуил. Всеки един от тях разполага със специфичен QR код, при сканирането на който чрез мобилно устройство се появява информация за историята на владетеля, на когото е наименуван локомотива. Друга интересна подробност е, че на челото на всеки Смартрон е изобразена по една буква от глаголицата, което е своеобразен начин за популяризиране и съхранение на българските ценности и богата история.

 

За повече инфо цък.

  • Харесвам 8
Връзка към мнение

Локомотивите може да са добре, но вагоните са майко мила. Пътувам често с влака София- Пловдив-Варна - трагедия е. Изтърбушени седалки, мръсно, тоалетната само като я погледнеш и хващаш хепатит. Вода почти никога няма, ама има сапунче, тип МО. А си има хора, пътуват, макар че цената е почти колкото с автобуса. Има един единствен приличен влак по направление Пловдив, даже има и вагон-ресторант с нормални цени на бирата. За разлика от купетата, бих похвалил спалните вагони. Чисти, приятни, все още нови и незахабени. С мивка, климатик, гардеробче.

  • Харесвам 6
Връзка към мнение
Преди 1 час, kakadu каза:

А си има хора, пътуват, макар че цената е почти колкото с автобуса.

Ако се пътува с карта 50% намаление,цената става без конкуренция.Автобусите се движат по магистрала понякога и не се виждат градовете,а с влака се минава и опознаваш България.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
Иван Попов
На 30.04.2021 г. в 17:31, kakadu каза:

но вагоните са майко мила

Преди години беше по-добре, но сега вече наистина са зле, просто не се поддържат. Дори преди години, когато идва гръцките вагони в Б-я мога да кажа, че са пъти по-добри от автобусите, но ги спряха. 

 

Нови права при пътуване с влак: обезщетения и храна при закъснение!

1920x1080.jpg?_=1619701860

 Помощ за блокирани пътници

При закъснение от над 60 минути пътниците могат да изберат дали напълно да им бъде възстановена стойността на билета, или да продължат пътуването си, или да бъдат пренасочени при сравними условия, но без да понасят допълнителни разходи. Те трябва да могат да пътуват в същата класа като обозначената на оригиналния билет.

Помощ за хора с намалена подвижност

За пътниците с намалена подвижност ще бъде осигурена по-голяма гъвкавост при организирането на пътническите услуги, тъй като те ще могат да получават помощ при пътуване, ако уведомят оператора 24 часа по-рано (съгласно действащите правила е необходимо операторът да бъде уведомен 48 часа предварително). Когато се изисква придружител, то придружителят пътува безплатно. На пътниците с намалена подвижност, използващи куче водач, се гарантира, че животното може да пътува с тях.

Повече място за велосипеди във влаковете

С цел осигуряване на по-устойчива мобилност и удобни алтернативи, всички влакове трябва да бъдат оборудвани със специални места и стоянки за велосипеди. Всеки влак трябва да разполага с най-малко четири места за превоз на велосипеди.

Следващи стъпки

Преразгледаните правила ще се прилагат по принцип за всички международни и вътрешни железопътни пътувания и услуги в целия Европейски съюз, като се предвижда възможност държавите членки да освободят вътрешните железопътни услуги от прилагането за ограничен период от време.

 

За повече инфо цък.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...
Иван Попов

Пътуваме от София през Охрид до Албания с влак до 6 г. Еха, браво! 

Айде време е и 8-ма линия да я направят. 

orig.jpg?_=1619618501

До 2027 година ще пътуваме с влак между София и Скопие, а след 2030-та ще можем да ходим и на море в Албания, защото транспортен коридор номер 8 ще бъде изграден, каза пред журналисти днес инж. Красимир Папукчийски, генерален директор на ДП "НКЖИ".

 

Днес за пръв път се състоя тристранна среща на високо равнище с представители на Националната компания "Железопътна инфраструктура", "Македонски железници - Инфраструктура" и "Албански железници", на която се обсъди изграждането на транспортния коридор №8. В нея са участвали генералният директор на ДП "НКЖИ" инж. Красимир Папукчийски, генералният директор на "Македонски железници" - Хари Локвенец, и Ани Дирмиши, изпълнителен директор на "Албански железници". Беше подписано споразумение за сътрудничество за създаване на общоведомствена група. Такава група България има със Република Северна Македония /РСМ/, която работи по проекта за тунела на Девебаир, който ще е връзката между граничните гари. Говорим за Паневропейски коридор, който да отговоря на европейските изисквания, за да може да се използва от всички оператори на железопътната инфраструктура, а в България има 12 такива оператора, каза Папукчийски. В Република Северна Македония и в Албания също се очаква да се явят частни превозвачи.

 

Дължината на транспортния коридор 8 е около 500 километра. Българската част е София - Перник, Радомир - Гюешево, където ние вече сме с финална разработка на участъка Радомир - Гюешево, със срок на изпълнение 2027 година. Тогава трябва да е готов и участъкът на Северна Македония до България. На наша територия има за изграждане 101 километра. Северна Македония има изпълнители от Скопие до Крива Паланка, като в момента има конкурс за изпълнител от Крива Паланка до Девебаир. Тунелът при Девебаир ще се строи съвместно от двете страни, повтори Красимир Папукчийски. Теренът на нашата територия е много тежък - с три тунела и 20 моста, за да се преодолява надморска височина, която генерираше наклон от 31 промила. Сега се гони по-малък наклон - от 13 промила, което е съгласно европейските изисквания, посочи Папукчийски.

 

За повече инфо цък.

  • Харесвам 7
Връзка към мнение
преди 1 час, Иван Попов каза:

 

Айде време е и 8-ма линия да я направят. 

 

 

ЖП линията е шеста (Волуяк - Радомир - Кюстендил - Гюешево), а не осма съгласно Наредбата за категоризация на железопътните линии... Европейският коридор е номер 8.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Централна гара в София се превръща в модерен пътнически интермодален терминал.

768x.jpg?_=1565689974

Предвижда се и строителството на две нови жп гари във Волуяк и Обеля

До 2024 г. Централна гара София ще се превърне в модерен пътнически интермодален терминал с обновено приемно здание, нови коловози и съвременни системи за сигнализация и телекомуникации. Това е заявил министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров, който изненадващо е инспектирал днес обекта, цитиран в съобщение на МТИТС. С добри темпове напредва ремонтът на най-голямата пътническа жп гара у нас, е коментирал министърът след проверката.

Изпълнителят е информирал министър Тодоров, че в момента се работи по цялостното обновяване на коловозите на гарата, а скоро се очаква да стартират дейностите и в района на жп гара Волуяк. В рамките на същия проект ще бъде ремонтирана 10-километровата жп линия от София до Волуяк и ще се внедрят нови системи за сигнализация и телекомуникации. Предвижда се и строителството на две нови жп гари във Волуяк и Обеля. Жп спирка Обеля ще прави връзка със софийското метро, което ще улесни значително всички пътуващи от Западна България към столицата.

По време на своето посещение на гарата, министър Тодоров се е запознал и с работата на диспечерския център за управление на влаковото движение. "Тук се осъществява координацията между превозвачите и диспечерските центрове в страната. Чрез него се ръководи движението на всички влакове, в т.ч. пътнически, товарни и международни", е обяснил зам.-генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" инж. Бисер Минчев.

Любопитен факт от историята на Централна жп гара София е, че първият локомотив, който пристига на гарата в далечната 1887 г., е пътувал именно по направлението София-Волуяк. Към този момент жп гарата е осветявана с газови лампи, а движението е следено с морзови апарати.

 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Имам въпрос за БДЖ - за влака Септември-Велинград:
на bileti.bdz.bg ми дава цена 2,70 (два!) ЛЕВА за възрастен.
- Това да не е бъг?
- Или капан - те така да си дават някакви часове на заминаване и ниски цени и после да казват, че влак няма да пътува и пренасочват към друг влак по-късно по същия маршрут?
- Или още по-зле: никакъв влак няма, връщат ти колосалните два и седемдесе и се оправяш как да се придвижиш сам? 🙂

 

Има атракционен влак, който за същата линия таксува по 23лева, затова ме шокира, че не-атракционен струва 2,70. Чудя се дали да не се пуснем в едната отсечка на "евтиното", ако действително има влакове и се движат и т.н.

 

И последен въпрос - Атракционното влакче ще е с парен локомотив (за него ясно, детска радост ❤️) А как изглеждат обикновените/не-атракционните влакове по тази линия? Най-вече как са им тоалетните? Нали разбирате, ако трябва да пикае в движещ се влак докато гледа как релсите тичат през дупката на тоалетната чиния, добре е да подготвя детето, да не е шок и ужас, а да е очаквано. 🙂

Връзка към мнение

Виж и другите цени за редовни влакове, но предполагам, че са пак толкова... За мен е нормално (по-скоро очаквано) да има 10 пъти разлика в цената за атракцион, дори без да има голям смисъл в тая разлика. Те и по принцип са много бавни тия влакове, и спират на всяка керемидка. Автобуса вероятно е 5-10лв и два пъти по-бърз.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Хммм, ще взема да се пусна в едната отсечка по лоу-кост варианта, колкото да го имаме и другия влак в колекцията "спомени от транспортни средства". 😎

 

Час и половина се пътува. Някой возил ли се е на "нормални" не-атракционни вагони, как са им тоалетните?

 

Спазват ли си разписанията?

 

 

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 1 час, Coo каза:

Най-вече как са им тоалетните? Нали разбирате, ако трябва да пикае в движещ се влак докато гледа как релсите тичат през дупката на тоалетната чиния, добре е да подготвя детето, да не е шок и ужас, а да е очаквано

Някои тоалетни имат нещо като клапан,който се отваря с натискане на водата и не се виждат релсите,но за най-евтино пътуване спрямо другите това е положението.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 41 минути , dimitrov6 каза:

Някои тоалетни имат нещо като клапан,който се отваря с натискане на водата и не се виждат релсите,но за най-евтино пътуване спрямо другите това е положението.

Не звучи непоносимо. Баща му ще го пращам да го държи да не кльопне в дупката по завоите. 🙂 Купувам ги, ще му правим прилючение! 😎

  • Смея се 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.