Прескочи до съдържание

БДЖ - общи въпроси


Препоръчани мнения

преди 16 минути , iMari каза:

 

По-назад в темата стана дума за следене на закъсненията на влаковете в реално време. Това лято една девойка ми каза за този сайт rovr.info. Съвсем точно дава информация за всяка гара. Не видях да е споменавано, затова го слагам тук.

 

 

Закъсненията си ги споделя и самото БДЖ в сайта си в раздел Live, електронно табло: https://live.bdz.bg/bg

Понеже често съм попадала на такива, мога да кажа, че са точни с подаваната информация. Само трябва да си напишете гарата, която ви интересува.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
преди 1 час, ivailo_radev каза:

и обратно с бебето

Само за статистиката. Кондукторът поиска ли Удостоверение за Раждане на бебето  (даващо право на безплатно пътуване)?  Бюрократична формалност е на БДЖ.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
В момента, epetkov каза:

Само за статистиката. Кондукторът поиска ли Удостоверение за Раждане на бебето  (даващо право на безплатно пътуване)?  Бюрократична формалност е на БДЖ.

Не, даже не беше заинтересована от резервацията на седалка за бебето. Понеже парното не беше тръгнало, попита дали иска да се преместим в едно друго купе с бебето, докато парното в нашето тръгне.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

И аз да се изкажа леко положително, понеже ме изненадаха с нов влак (нямам предвид годинките му) по линията Горна Оряховица - Пловдив, мисля че е едва от 2022, едно късичко влакче, което минава през Карлово вместо през Стара Загора и стига за умопомрачителните 4:30 часа (или малко повече, не запомних точно), за което доскоро изобщо не можеше и да се мечтае (не ми е идвало изобщо на ума да проверявам, последните ми спомени са за поне 6 часа по разписание преди много време)! Балканската линия се слави с вечни и сериозни закъснения и постоянни проблеми по трасето в планината, особено зимата. В първа класа беше много спокойно (максимум 6-7 човека в целия вагон), приятно топло, чисто, но пък позахабено. С работещи контакти! 🤣 За санитарното помещение има какво да се желае, разбира се 🤣🤣🤣 Като цяло доста добра алтернатива на мизерните цели 2 броя автобусни линии, които стигат за абсолютно същото време, на по-висока цена... 

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към мнение
На 13.01.2023 г. в 13:43, iMari каза:

Това лято една девойка ми каза за този сайт rovr.info.

rovr.info го ползвам от 4/5 години, но вече го има и на страницата им в реално време цялото табло и там е още по-добре. 😊

Например ето така

image.png.ceb137c5a1c4fc1a3880386690d01e00.png

 

и влаковете се виждат къде се намират точно. 

Всичко това го има и в rovr.... Но rovr-а се използва страшно много от машинистите. 😉

 

https://live.bdz.bg/bg

https://radar.bdz.bg/bg

 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

Есента се возих два пъти в един и същи първи вагон от влака София Бургас сутрешен в 6:40.Оплаках се писмено,че почва да вибрира ужасно при висока скорост и днес ми отговориха това,че са го спрели от експлоатация след моя сигнал.

 

Приемете нашите извинения за причинените неудобства при пътуването Ви и закъснелия отговор на подадения от Вас сигнал.

Във връзка с Вашия сигнал, подаден на официалния сайт на БДЖ и препратен до Поделение за пътнически превози София за отговор по компетентност, бихме искали да Ви информираме за следното:

            Веднага след пристигане на вагона, с който сте пътувал е извършена проверка в техническа гара Надежда. Вагонът е спрян от експлоатация и е направена рекламация пред завода извършил ремонт на вагона.

Поднасяме извинения за така създалата ситуация. Надяваме се, че не сте загубили доверието в сигурността на нашата услуга и отново ще бъдете наш клиент за в бъдеще.

 

С уважение,

Вагонно депо ,,Надежда”

Поделение за пътнически превози София

  • Харесвам 8
  • Шок 3
  • Браво 1
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...
преди 4 минути , boogy83 каза:

БДЖ-то Варна - София най-скъпото перо 😄 

Никак ви няма в оптимизацията на разходите! 😉 😛

Взимате си едногодишна карта "Класик" за 50,90 лв (а за младежи има и по-евтини) и 365 дни пътувате в БДЖ с 50% намаление. Само от пътуванията си през последните 15 дни цената на картата вече съм я избил и отгоре. 🙂

  • Харесвам 10
  • Браво 5
Връзка към мнение
преди 6 минути , master_of_germs каза:

Никак ви няма в оптимизацията на разходите! 😉 😛

Взимате си едногодишна карта "Класик" за 50,90 лв (а за младежи има и по-евтини) и 365 дни пътувате в БДЖ с 50% намаление. Само от пътуванията си през последните 15 дни цената на картата вече съм я избил и отгоре. 🙂

Важи ли за 1ва класа и за влаковете тип експрес?

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 7 минути , iMari каза:

Важи ли за 1ва класа и за влаковете тип експрес?

За първа класа не, за "експреси" да. Втората класа на София-Бургас в 16:35 ч. е без купета, от едната страна на пътеката по две седалки, от другата е само една, като има и масички да си сложиш лаптоп, и контакти а зареждане, и е климатизирано. Но има и много други влакове, където си е мизерия, няма какво да се лъжем. Като си взема в спален вагон, 50% намалява само на билета, но не и на цената на леглото (около 10 лв) така че със спално и карта ми излиза като да пътувам седящо място втора класа без карта.

Но пък аз пътувам често с нощните влакове, за рядко пътуващи с влак не е толквоа добра инвестиция.

  • Харесвам 5
  • Благодаря 1
  • Браво 2
Връзка към мнение
преди 42 минути , master_of_germs каза:

Но пък аз пътувам често с нощните влакове, за рядко пътуващи с влак не е толквоа добра

Трябва да похваля  БДЖ,защото имах престой 2 часа през нощта за връзка с друг влак в село  Калояновец и ми отключиха чакалнята,донесоха ми радиатор и ми предложиха чай.

  • Харесвам 17
  • Шок 2
  • Браво 7
Връзка към мнение
На 6.03.2023 г. в 16:13, dimitrov6 каза:

Трябва да похваля  БДЖ,защото имах престой 2 часа през нощта за връзка с друг влак в село  Калояновец и ми отключиха чакалнята,донесоха ми радиатор и ми предложиха чай.

Ама защо в мн. число? Кантонерките две ли бяха?:wink:

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

В края на Април летя от Бургас в 11 сутринта и разглеждам варианти как да стигна от София до Бургас. Замислих се за нощен влак София-Бургас, който тръгва от София в 22:55 и пътува 7 часа. Това вярно ли е, понеже гледам, че тук хора са писали, че пътуват София-Бургас за 5 часа?

И другият ми въпрос е, дали са ок спалните вагони (ако някой е пътувал) или по-добре да си пътувам в първа класа? 

Връзка към мнение
преди 22 минути , boogy83 каза:

другият ми въпрос е, дали са ок спалните вагони (ако някой е пътувал) или по-добре да си пътувам в първа класа? 

Гарантирам ти, че спалните вагони София- Бургас са Супер!!! Пътувам редовно в такива и съм доволен. 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
преди 2 часа, boogy83 каза:

В края на Април летя от Бургас в 11 сутринта и разглеждам варианти как да стигна от София до Бургас. Замислих се за нощен влак София-Бургас, който тръгва от София в 22:55 и пътува 7 часа. Това вярно ли е, понеже гледам, че тук хора са писали, че пътуват София-Бургас за 5 часа?

И другият ми въпрос е, дали са ок спалните вагони (ако някой е пътувал) или по-добре да си пътувам в първа класа? 

Има влакове, които пътуват по 5 часа и малко, но нощният си пътува повече.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

5 часа и половина пътуваха лятото. Сега пътуват 6 и половина - и през Карлово, и през Пловдив.

Понеже не им стигат я локомотиви, я вагони, я служители БДЖ орязаха доста влакове. От друга страна БДЖ  имат договор с държавата за превоз на пътници (които системно не изпълняват) и "бързите" започват да спират на (почти) всяка гара - по 20-25 спирки по маршрута София-Бургас. И така вместо "Слънчев бряг" да спира на 6 спирки (Подуяне, Пазарджик, Пловдив, Стара загора, Ямбо ли  Карнобат) той спира на 25. Даже вече не се опитват да ги предлагат като "ускорени бързи влакове". А навремето "Чайка"-та (през Карлово) го е взимала за под  5 часа...

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
На 6.03.2023 г. в 15:55, master_of_germs каза:

За първа класа не, за "експреси" да. Втората класа на София-Бургас в 16:35 ч. е без купета, от едната страна на пътеката по две седалки, от другата е само една, като има и масички да си сложиш лаптоп, и контакти а зареждане, и е климатизирано.

Важи и за 1ва класа, но не е такъв процентът. Взима се отстъпката за 2-ра класа(50% от цената) и се изважда от цената на билета за 1ва. Например: Ако 10лв. е 2ра, а 1ва 15лв, 50% от 10лв. са 5лв., 15лв. - 5лв. = 10лв. за 1-ва класа.

 

Разликата между 1-ва и 2-ра е основно в чистотата. Контакти и парно има и във 2-ра класа, но но е така с климатикът. Това с масичките го има и във 2-ра.

 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 2 часа, Patrick K каза:

Разликата между 1-ва и 2-ра е основно в чистотата.

И това, че 1ва класа винаги има по-малко хора, както и че там не се качват мургавелковци с дисаги. Който е минавал с влак през Ихтиман знае за какво става дума.

Но последният път като ползвах влак в края на лятото,1ва класа беше пълна с имигрантски(може би) семейства. Най-често един мъж с няколко жени с покрити глави. Пътуваха посока Пловдив, говореха на нещо, което ми звучеше като арабски. Нищо против, разбира се, неприятното беше, че вместо да си гледат собствения харем, мъжете зяпаха другите жени във вагона. Не знам дали беше нещо инцидентно, но концентрацията им във влака беше странна.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Има едни вагони,които са едновременно  и първа и втора класа.Една част от вагона е първа,има надписи. С розов цвят май е обзавеждането . Хората не го знаят това и   мислят ,че целия е първа и не отиват там с билетите  си за втора. Вътре не е купета,а сепарета. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 4 часа, Patrick K каза:

Контакти и парно има и във 2-ра класа, но но е така с климатикът.

Пътувам с влак няколко пъти през лятото и бях пуснала запитване към БДЖ кои влакове имат климатици. Те взеха, че ми отговориха - мотрисите на Siemens имали(някъде в разписанието излизаше информация за композицията), както и тези с вагон-ресторант. Това за бързите влакове и конкретно 1ва класа

Но пускат един -два пъти на ден пътнически, малка мотриса, която е едно към едно с тези от немските влакове. Климатика е толкова силен, че спокойно може да си умреш от студ ако заспиш. Мисля, че пътува само между Пловдив и София.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 40 минути , iMari каза:

мотрисите на Siemens имали(някъде в разписанието излизаше информация за композицията),

Сименс пътуват само като пътнически влак. Климатика не е толкова студен през лятото, но духа върху главата ,ако си до прозореца в едни издигнати по високо вътрешни сепарета.А композицията  вагони  е като натиснеш Цени в БДЖ разписание  за конкретен влак,горе вдясно. Има вагони с 2 класа,1 и смесен 1,2.

2023_03_12_10.04.54.jpg

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Не мога да не отбележа, че дискусията за колко и какви вагони и класи има в БДЖ е точно на място:

"Идеи за разни "шантави" комбинации и маршрути"

:wink:

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
  • Смея се 12
Връзка към мнение
Преди 1 час, ven62 каза:

Не мога да не отбележа, че дискусията за колко и какви вагони и класи има в БДЖ е точно на място:

"Идеи за разни "шантави" комбинации и маршрути"

:wink:

Всяко пътуване с БДЖ си е малко или много шантаво. Влакът винаги може да те остави на нежеланата гара и тогава започват комбинации и маршрути ...

  • Харесвам 2
  • Смея се 8
Връзка към мнение
Преди 1 час, ven62 каза:

Не мога да не отбележа, че дискусията за колко и какви вагони и класи има в БДЖ е точно на място:

"Идеи за разни "шантави" комбинации и маршрути"

:wink:

Преместиха ги,аз не можах след известно време:wink:

За мен влака е по-голямата част от пътуването.Само до София пътувам 4 часа,а после в самолета от 1,5 до 3 часа.

  • Харесвам 4
  • Смея се 1
  • Замислям се 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.