Прескочи до съдържание

Япония - бързи въпроси


Mary
Георги
Съобщението е добавено от Георги

Това е тема за бързи въпроси. свързани с Япония. Какво е бърз въпрос? Това е въпрос, който има достатъчно конкретика, така че да му бъде отговорено с до 2-3 отговора, т.е. въпрос, който не предизвиква дискусия. Примери:

 

- Денонощно ли е метрото в Токио?

- Може ли да шофираме в Япония с нашите шофьорски книжки?

 

Има и друг тип въпроси, които може да изглеждат бързи, но да са въпрос на лично мнение и може да предизвикат дискусия. За тях се пуска отделна тема. Примери:

 

- Кое да изберем - Токио или Осака?

- Заслужава ли си JR Pass?

 

Възможно е да решите, че въпросът ви е бърз, да го пуснете тук и да се зароди дискусия - няма лошо, ще бъде отделен в нова тема, да не се чудите 🙂

 

Разбира се, ако искате да обсъдите цялото си пътуване в детайли, винаги пускайте нова тема. По този начин най-добре ще си го проследите от първите въпроси до самото пътуване и разказите ви след него. 

Препоръчани мнения

Това което чета ми намирисва на проблем с локализацията, а не с интернета.

Телефоните освен GPS ползват и клетките на мобилните оператори, за да локализират по-бързо местонахождението (ако всички тея неща са разрешени предполагам).

 

Аз имах подобен проблем в Япония (пак с Airalo), но само на две места в Токио, където бях на спирки на метрото в час пик и имаше "милиони" хора, прибиращи се от работа. Тогава навигацията не искаше да ме локализира или ми даваше грешна локация, тогава го отдадох на тълпите от хора и претоварването на клетките на мобилните оператори. (Знам, че звучи налудничево, за такава развита страна, но пък и хората бяха наистина много). 

Явно не е това, понеже Киото не е толкова натоварено.

Връзка към коментар

Не знам, реално GPS-а ми хваща локацията, а не зарежда информацията за местата, които избирам и не ми дава маршрут. Нищо де, скоро си тръгваме така или иначе

Връзка към коментар
преди 1 час, samuraika каза:

Аз да попитам - какви бисквитки и СИМ карти ползвахте? За приятел питам. 

Аз (понеже нямам esim) си взех предварително от Japan Experience сим карта и всичко си беше наред.

Връзка към коментар

Да се оплача, имаме много добри шансове да си изпуснем полета с limousine bus от Киото до летище Кансай. По план трябваше да стигнем малко над 2 часа преди полета, но заради катастрофа задръстването го дава над час. 

Та сега започвам да се надявам JAL да имат разни оферти като на Райън и да те качват на следващ полет срещу 100 евро.

  • Шок 1
Връзка към коментар

За влак знам, че сменят полет безплатно. Но за закаснял автобус - не съм сигурна...стискам палци. С приятели изпуснахме полет заради катастрофа, но бяхме с кола а не с обществен транспорт и не ни уважиха протестите, че не е по наша вина. Спорете, тръшкайте се и настоявайте до последно - японците капитулират често.

 

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , samuraika каза:

За влак знам, че сменят полет безплатно. Но за закаъснял автобус - не съм сигурна...стискам палци. С приятели изпуснахме полет заради катастрофа, но бяхме с кола а не с обществен транспорт и не ни уважиха протестите, че не е по наша вина. Спорете, тръшкайте се и настоявайте до последно - японците капитулират често.

 

Ще видим какво ще се случи, може и да се тръшкаме. Почти 100 % изпускаме полета си, така че явно ще проверим какво може да се направи. 

Връзка към коментар
преди 7 часа, Lindt каза:

Да се оплача, имаме много добри шансове да си изпуснем полета с limousine bus от Киото до летище Кансай. По план трябваше да стигнем малко над 2 часа преди полета, но заради катастрофа задръстването го дава над час. 

Та сега започвам да се надявам JAL да имат разни оферти като на Райън и да те качват на следващ полет срещу 100 евро.

А от интерес да попитам защо избрахте автобуса пред влака? Аз така и не видях предимство при автобуса за нас поне, само недостатъци.

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 29 минути , ivailo_radev каза:

А от интерес да попитам защо избрахте автобуса пред влака? Аз така и не видях предимство при автобуса за нас поне, само недостатъци.

Този автобус беше описан като най-директен и лесен начин за отиване до Киото в сайта на летището, без да се чудим има ли места или не, през 20 минути.

 

Кацахме на терминал 2 и за влак трябваше да отидем до терминал 1. А няма да те ангажирам с откритието ми, че да дърпам куфар и да го прекачвам през гари и превозни средства със и без ескалатори няма да се превърне в любимото ми занимание, та предпочитах да е директно до Киото.

 

На отиване ни питаха дали искаме двупосочен билет за автобуса  и ние взехме такъв.

Предвид, че цялата ни Япония ще е автобусна, ние посещаваме само Киото и острови, не ни е и хрумвало, че влакът е задължителен метод за придвижване или че на магистрала в Япония ще застинем за 2 часа. 

 

П.П. не, не сме видели влак за 2200 йени ние, видяхме такъв, който излизаше двойно на автобуса.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 11 минути , ivailo_radev каза:

Той, моят влак е много подвеждащо зададен ценово - уж е 3600, а всъщност си е постоянно на промоция 2200.

Викаш тях да обвиним. Аз мислех да обвинявам за избора летището и продуктовото позициониране в сайта на този автобус, но не намерихме представител на авиокомпанията и доводите ми се оказаха непотребни 😄

Връзка към коментар
преди 5 минути , Lindt каза:

Викаш тях да обвиним. Аз мислех да обвинявам за избора летището и продуктовото позициониране в сайта на този автобус, но не намерихме представител на авиокомпанията и доводите ми се оказаха непотребни 😄

А никой няма да обвиняваме - в крайна сметка стигнахте където трябва :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 16 минути , ivailo_radev каза:

А никой няма да обвиняваме - в крайна сметка стигнахте където трябва 🙂

Още не сме стигнали, ама самолетът ни чака и видях куфарчето да влиза вътре 😄

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Относно навигацията в Япония преди 8 години не съм ползвал допълнителна сим карта за дейта. Използвах гугъл мапс където има wifi и maps.me за офлайн навигация. Не съм имам никакви проблеми с придвижването. Така, че и без дейта ще се оправите. Аз използвах и офлайн карти на гугъл за бекъп на офлайн навигацията ми.

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
На 19.04.2024 г. в 13:14, ivailo_radev каза:

А защо не погледнете и Haruka Express. Беше много комфортен, с място за багаж, запазени места и са на около 30 минути. Директно стигате гарата в Киото с него.

 

На 20.04.2024 г. в 1:05, Magelanko каза:

Най-вероятно с него ще е, за него и исках да побързам. Ако не ще хванем следващия. Билети на дискаут 2.2к YEN one way  - https://www.westjr.co.jp/global/en/ticket/pass/one_way/haruka/ , при нормална цена 3.6к. 

Дано да не съм пропусал ако някъде вече е споменато, но колко време се пътува с този експрес от летището до Киото?

Връзка към коментар
преди 48 минути , Фил каза:

 

Дано да не съм пропусал ако някъде вече е споменато, но колко време се пътува с този експрес от летището до Киото?

 

1ч20мин. В гугъл мапс също може да се следи разписанието

IMG_3068.png

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Четох някакви статии тука, че в Япония са решили да се възползват от наплива на туристи и започват да въвеждат две нива на цените за хотели и ресторанти - за местни и и за чужденци. Не знам забелязали ли сте вече.

  • Шок 1
  • Замислям се 3
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
На 22.06.2024 г. в 20:02, neuromancer каза:

Четох някакви статии тука, че в Япония са решили да се възползват от наплива на туристи и започват да въвеждат две нива на цените за хотели и ресторанти - за местни и и за чужденци. Не знам забелязали ли сте вече.

Не съм забелязала, според мен това е пак нещо в стил "изгубени в превода"....по време на короната направиха една схема за стимулиране на вътрешния туризъм и напускаха едни предплатени ваучери, с които можеше да се резервират хотели и рьокани, които са с отстъпка за местни - живеещи в същата префектура и от сорта. Някои общини удължиха тази схема и е в сила и до сега. Ама това е същото като да кажеш на офертите в Грабо, че са форма на въвеждане на двойни цени - за местни и чужденци....малко не ми се връзва.

Линк дали има да видим за какво става въпрос?

 

А иначе - слабата йена е страхотен стимул за туризма, местното производство и дори недвижимите имоти. Започва да е много популярно да се купуват имоти тук, поради нереално ниски цени. Даже се зачудих дали би било интересно да пусна тема във форума за това...

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Ами аз го видях в тукашните медии, затова не дадох линк и вече съм забравил къде беше, ама примерно

https://www.bloomberglinea.com.br/2024/06/22/viagem-mais-cara-onda-de-turismo-no-japao-impulsiona-precos-cobrados-a-estrangeiros/

На английски също излиза доста при търсене, примерно

https://traveltomorrow.com/why-are-foreign-tourists-being-charged-more-than-locals-in-japan/

и в Блумбърг и други места, дето искат абонамент. Най-вече за замъка Химеджи, но и ресторанти се споменават, в статията която четох и хотели.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Япония блокира със стена най-популярната гледка към планината Фуджи

Японската величествена планина Фуджи, формирана преди около 700 000 години, изчезна от погледите край оживен път. Поне от едната страна на пътя, гледките към 3,776-метровия символ на Япония и магазина на Lawson под него вече не са видими.. Служители завършиха изграждането на стена с размери 20 на 2.5 метра, за да блокират място за снимки, станало изключително популярно сред туристите, но създаващо много руискове за движението на автомобилите и затруднения за местните жители, предава Ройтерс.

 

За местните жители масовото присъствие на посетители и отказът им да спазват правилата за изхвърляне на отпадъци и паркиране се превърнаха в неприятност и опасност за движението.

Много се радвам, че чужденци посещават нашия град," каза Кикуе Кацумада, 73-годишна жителка на Фуджикавагучико. "Но когато става въпрос за снимки от Lawson, пътят е малко тесен и може да бъде опасно, когато хората пресичат без да използват пешеходна пътека."

 

Март и април поставиха рекорди в Япония за броя на пристигащите посетители, в резултат на натрупаното търсене след края на пандемията и спадът на йената до 34-годишен минимум, което направи Япония изключително изгодна дестинация. Това е добра новина за икономиката, тъй като пътешествениците са изхарчили рекордните 1.75 трилиона йени (11.2 милиарда долара) през първите три месеца на 2024 година, според официални данни.

 

Драстичното решение да се блокира гледката към планината Фуджи символизира напрежението в цялата страна, тъй като Япония се сблъсква с последствията от своя туристически бум. Западния мегаполис Осака и курортният град Хаконе са сред общините, които обмислят нов туристически данък, за да се справят с наплива на посетители.

 

Сирил Малчанд, 45-годишен посетител от Франция, разбра за оградата онлайн и направи специално пътуване, за да бъде сред последните, които ще се насладят на гледката. Той заяви, че съчувства на местните жители.

 

"Когато виждам, че може да има проблеми с хората, които пресичат пътя без да гледат колите, не намирам за толкова лошо, че поставят тази ограда," каза той.

 

 

 

Япония налага нови такси, за да ограничи туристите в планината Фуджи

Властите в Япония предприеха нови мерки за ограничаване на потока от туристи на свещения връх Фуджи, съобщава Ройтерс.

 

В 03:00 часа местно време служители отвориха новоинсталирана врата на станция, разположена малко на пътя към 3776-метровия връх, който е символ на Япония и магнит за туристите.

 

Катерачите трябва вече ще плащат 2000 йени ($12). Освен това техният брой ще бъде ограничен до 4000 на ден.

 

Тълпите от туристи се превърнаха в опасност, карайки властите да поставят бариера от черна мрежа, за да попречат на гледката към планината Фуджи.

 

Сезонът за катерене тази година на планината Фуджи, която се простира на префектурите Яманаши и Шизуока на около 136 км от Токио, продължава до 10 септември. Около 300 000 души се изкачват всяка година.

 

Срещу "туристическата такса" катерачите получават гривна за достъп до пътеката между 3 сутринта и 16 часа , с изключение на тези с резервации за планински хижи по-близо до върха, за които няма да важи дневният лимит за посетители.

 

https://news.bg/int-politics/yaponiya-nalaga-novi-taksi-za-da-ogranichi-turistite-v-planinata-fudzhi.html

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.