Jorro Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 1 hour ago, Kaloyan89 said: Здравейте, Както съм писал по-назад, от 10 години съм клиент на Алианц и съм нямал проблеми досега. Преди седмица получих мейл, че от сега нататък всяко плащане по интернет трябва да бъде проверено с СМС код на български номер (досега имах една и съща парола). Проблемът е, че живея в чужбина и нямам български телефон, което означава, че няма да мога да плащам онлайн повече. Та си търся нова банка, ако може с подходящи адаптирани условия или оферти за българи в чужбина - минимална бюрокрация, максимално ефикасни онлайн банкиране и 3D Secure без СМС код. Ако може без такса за получаване на преводи в евро. Някой може ли да помогне със съвети? Става въпрос за обикновена разплащателна сметка с дебитна карта. В ЦКБ на КК 3D защитата е с постоянна парола, която предварително си задал и не тии трябва бг номер. На дебитната май нямам 3D защита,но не съм плащал с нея скоро и не помня. Провери ги като цяло май не са много скъпи. Връзка към коментар
Asya Assenova Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 (редактирано) На 17.04.2018 г. в 6:12, AlexandraKo каза: Някой знае ли, след колко време ще ми бъде разблокирана сума по КК? Случаят е такъв: Ден преди настаняване в хотела ми блокираха сумата за нощувките. Накрая, понеже ползвахме още много други услуги, сметнаха общо всичко и изтеглиха сумата. Да, ама предната си седи блокирана, а пък хич не е малка. Да пиша на хотела ли, да звъня на банката ли? По принцип животът на една авторизация е 30 дни. Ако търговецът, в твоя случай хотелът, се съгласи да освободи блокировката, това може да стане веднага. Просто ако имаш уверението на хотела, че са съгласни блокировката да падне, изпращаш тази кореспондеция на банката издател на картата и служител на въпросната банка ще свали блокировката. Блокираната сума е един вид подсигуряване, че когато дойде моментът за плащане, ти ще имаш парите. Банката няма вина в случая, тя не блокира сумите, това прави търговецът. Но и служителите от банката не могат да свалят на своя глава блокировката, защото трябва да има основание за това - основанието е или изтекъл срок на живот - т.е. блокировката стои повече от 30 дни, или съгласие на търговеца. Нека от хотела ти изпратят имейл, че нямат претенции, изпрати този имейл на Картов център на банката и са длъжни да ти освободят сумата. Можеш и чрез Контактен център да комуникираш или с банковия служител от офиса, където имаш сметка. Редактирано 9 септември, 2018 от Asya Assenova 1 Връзка към коментар
Asya Assenova Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 преди 1 час, Kaloyan89 каза: Здравейте, Както съм писал по-назад, от 10 години съм клиент на Алианц и съм нямал проблеми досега. Преди седмица получих мейл, че от сега нататък всяко плащане по интернет трябва да бъде проверено с СМС код на български номер (досега имах една и съща парола). Проблемът е, че живея в чужбина и нямам български телефон, което означава, че няма да мога да плащам онлайн повече. Та си търся нова банка, ако може с подходящи адаптирани условия или оферти за българи в чужбина - минимална бюрокрация, максимално ефикасни онлайн банкиране и 3D Secure без СМС код. Ако може без такса за получаване на преводи в евро. Някой може ли да помогне със съвети? Става въпрос за обикновена разплащателна сметка с дебитна карта. Калояне, изискване на международните картови организации като VISA и Mastercard е 3 D кодът да е динамичен, т.е. да се променя и да е обвързан с конкретна транзакция, така че няма как да продължиш да караш постарому. Още повече България се води по-рискова зона по отношение сигурносттта на картовите разплащания и от международните картови организации гледат под лупа дали са спазени всички нови изисквания.Ако банките ни ги спазват, ще плащат солени глоби. Но има банки, които изпраща SMS-и и на чуждестранни оператори, така че можеш да получаваш 3 D кода си и на чуждестранен номер, за съжаление не зная дали има банка без такса за входящи валутни преводи. Връзка към коментар
Гост Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 преди 3 минути , Asya Assenova каза: ... за съжаление не зная дали има банка без такса за входящи валутни преводи. @Asya Assenova имаш ли представа какви са тези такси - например, ПИБ? Благодаря. Връзка към коментар
Asya Assenova Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 преди 1 минута , Rainy каза: @Asya Assenova имаш ли представа какви са тези такси - например, ПИБ? Благодаря. За кои точно такси питаш? Връзка към коментар
Гост Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 преди 3 минути , Asya Assenova каза: За кои точно такси питаш? Такса за входящи валутни преводи. Връзка към коментар
Asya Assenova Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 преди 1 минута , Rainy каза: Такса за входящи валутни преводи. Много банки, може би не всички, имат такава такса. Каква е точно, не съм се интересувала, предполагам процент от сумата. Ако сметката ти не е във валутата на превода, има и такса за превалутиране. ПИБ например имат такса дори и да внесеш сума по сметка в левове, 10 лв. например, ако не си техен клиент. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 ПИБ бяха безплатни до 500 евро, ДСК до 100. Мисля, че Тексим бяха единствените без такса. Ама тия неща са толкова динамични, че трябва постоянно да се проверява. Връзка към коментар
Гост Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 преди 5 минути , Георги каза: ПИБ бяха безплатни до 500 евро, ДСК до 100. Мисля, че Тексим бяха единствените без такса. Ама тия неща са толкова динамични, че трябва постоянно да се проверява. Благодаря ти! Щото аз специално се зарових в условията им и се предадох 🤔 Реших да попитам, защото съм убедена, че магеланци ще ми дадат сдъвкана и точна информация... Връзка към коментар
Фил Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 (редактирано) преди 55 минути , Asya Assenova каза: По принцип животът на една авторизация е 30 дни. Ако търговецът, в твоя случай хотелът, се съгласи да освободи блокировката, това може да стане веднага. Просто ако имаш уверението на хотела, че са съгласни блокировката да падне, изпращаш тази кореспондеция на банката издател на картата и служител на въпросната банка ще свали блокировката. Блокираната сума е един вид подсигуряване, че когато дойде моментът за плащане, ти ще имаш парите. Банката няма вина в случая, тя не блокира сумите, това прави търговецът. Но и служителите от банката не могат да свалят на своя глава блокировката, защото трябва да има основание за това - основанието е или изтекъл срок на живот - т.е. блокировката стои повече от 30 дни, или съгласие на търговеца. Нека от хотела ти изпратят имейл, че нямат претенции, изпрати този имейл на Картов център на банката и са длъжни да ти освободят сумата. Можеш и чрез Контактен център да комуникираш или с банковия служител от офиса, където имаш сметка. Може ли малко разяснение в тази връзка, че не са ми много ясни технологииите и процедурите на банките при болкиране на суми от кредитни карти... 1. Може ли търговецът (хотел, рентакар компания) както е блокирал някаква сума по КК, така и да я отблокира? При такова отболкиране от страна на търговеца, банката трябва ли също да извърши някакво действие, или след като търговецът я отблокира, сумата автоматично става разполагаема в кредитната карта? 2. Ако отговорът на първия въпрос е, че да, това е възможно, то тогава защо след контакт (мейл, телефон) с търговеца и уточняване, че той няма претенция към някаква блокираната сума, би било нужно ние да получаваме мейл с потвърждение от търговеца, пък да го препращаме на банката, пък банката да отблокира сумата, вместо самият търговец да я отблокира? Редактирано 9 септември, 2018 от Фичо Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 1. По принцип търговецът може да отблокира сумата, примерно като връщаш наетата кола отблокира депозита и ти взима точната сума. Може да отнеме един-два дена за осчетоводяване. Банката нищо не прави (или ако прави, аз не им казвам да го направят, става автоматично) 2. По принцип би трябвало търговецът да го направи и толкова. Тази цялата процедура не съм чувал някой действително да я е правил, освен че се цитира като процедура. От друга страна ако искаш от търговеца мейл, че няма претенции това не е същото като "отблокирай сумата", така че може да не се сетят. Аз лично никога не съм искал да се отблокира нищо, винаги само си става, след по-кратко или по-дълго чакане 1 Връзка към коментар
chandni Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 преди 48 минути , Rainy каза: Такса за входящи валутни преводи. Цитат Чл. 3 Кредитни преводи 1. Преводи в полза на клиенти на ПИБ 1.1. за суми до 500 евро без такса 1.2. за суми над 500 евро 0.10%, мин. 5 евро, макс. 150 евро Връзка към коментар
Asya Assenova Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 (редактирано) преди 35 минути , Фичо каза: Може ли малко разяснение в тази връзка, че не са ми много ясни технологииите и процедурите на банките при болкиране на суми от кредитни карти... 1. Може ли търговецът (хотел, рентакар компания) както е блокирал някаква сума по КК, така и да я отблокира? При такова отболкиране от страна на търговеца, банката трябва ли също да извърши някакво действие, или след като търговецът я отблокира, сумата автоматично става разполагаема в кредитната карта? 2. Ако отговорът на първия въпрос е, че да, това е възможно, то тогава защо след контакт (мейл, телефон) с търговеца и уточняване, че той няма претенция към някаква блокираната сума, би било нужно ние да получаваме мейл с потвърждение от търговеца, пък да го препращаме на банката, пък банката да отблокира сумата, вместо самият търговец да я отблокира? Здравей, Фичо! На въпрос 1 - Да, може да се отблокира сумата от търговеца, но почти никога не се прави, защото на търговците не им се занимава. Обикновено авторизациите си умират сами след 30 или друг брой дни, ако банката е заложила друг срок на живот на авторизациите. Блокировки падат и при осветоводяване на транзакцията, когато презентмънт /така се нарича съобщението за осчетоводяване/ и авторизация - блокировка, се мачнат - гледа се апрувъл код, дата и час на транзакцията, търговец и т.н. и от това следва, че банката си е получила парите от картодържателя и може да освободи блокировката. На въпрос 2. Както вече писах, на търговците не им се занимава с това, някои не знаят как да го направят, най-лесно е да се вмени отговорността на банките, те пък не искат да поемат отговорност, без да имат писмено уверение от търговеца, че няма претенции към парите и т.н. Това е в общи линии. Ако искаш и имаш основание да свалиш блокировка по карта, не се бави, изискай имейл от търговеца, че няма претенции към сумата и може да се освободи блокировката и изпрати имейла в банката издател на картата. Редактирано 9 септември, 2018 от Asya Assenova 3 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 Благодаря за разясненията. преди 10 минути , Asya Assenova каза: Ако искаш и имаш основание да свалиш блокировка по карта, не се бави, изискай имейл от търговеца, че няма претенции към сумата и може да се освободи блокировката и изпрати имейла в банката издател на картата. Точно това се чудех - в случай че се обадя на търговеца или му напиша мейл, че искам да се отблокира сумата (и ако той няма претенции към нея), не му ли е по-лесно вместо да ми пише мейл, просто да я отблокира. Връзка към коментар
Asya Assenova Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 (редактирано) преди 7 минути , Фичо каза: Благодаря за разясненията. Точно това се чудех - в случай че се обадя на търговеца или му напиша мейл, че искам да се отблокира сумата (и ако той няма претенции към нея), не му ли е по-лесно вместо да ми пише мейл, просто да я отблокира. Както писах, някои не знаят, на други не им се занимава, а и няма опасност от грешки, т.е да освободят друга блокировка. Редактирано 9 септември, 2018 от Asya Assenova 1 Връзка към коментар
rayden Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 преди 4 часа, Георги каза: ПИБ бяха безплатни до 500 евро, ДСК до 100. Мисля, че Тексим бяха единствените без такса. Ама тия неща са толкова динамични, че трябва постоянно да се проверява. Прокредит нямат такса за входящ валутен превод , 3 D вече е 'динамичен ", но пък месечната такса за разплащателна сметка е 10 лв. Връзка към коментар
miroslava Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 Тексим имат такса за входяш валутен превод. Нещо около 3 лева е. Връзка към коментар
Kaloyan89 Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 (редактирано) преди 7 часа, Asya Assenova каза: Калояне, изискване на международните картови организации като VISA и Mastercard е 3 D кодът да е динамичен, т.е. да се променя и да е обвързан с конкретна транзакция, така че няма как да продължиш да караш постарому. Още повече България се води по-рискова зона по отношение сигурносттта на картовите разплащания и от международните картови организации гледат под лупа дали са спазени всички нови изисквания.Ако банките ни ги спазват, ще плащат солени глоби. Но има банки, които изпраща SMS-и и на чуждестранни оператори, така че можеш да получаваш 3 D кода си и на чуждестранен номер, за съжаление не зная дали има банка без такса за входящи валутни преводи. Благодаря за разяснението. На френската ми банка Сосиете Женерал получавам код в апликацията на банката и го валидирам през нея, жалко че сме доста изостанали технологично в това отношение. Днес бях в ПИБ и от там ми казаха, че с генерално пълномощно на баща ми могат да запишат неговия номер, но пак се обезсмисля това, тъй като аз и в Алианц мога да направя същото. От ДСК и ЦКБ ми казаха, че без телефонен номер не могат да открият сметка. Никоя от тези банки не праща кодове на чужди номера. Май ще си остана с Алианц и няма просто да ползвам картите онлайн, а само физически (жалко е, защото няма да мога да се възползвам промоциите от сайтовете за билети с Виза Електрон и МастърКард Дебит) 😞 Дайнърс също ли имат динамичен код? Редактирано 9 септември, 2018 от Kaloyan89 Връзка към коментар
Kaloyan89 Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 Впрочем, мисля си че при над 1 милион българи по света, странно е, че нашите банки не предлагат адаптирани услуги. Френските и белгийските банки имат специални пакети за "експатс". Нашите губят огромен пазар. 1 Връзка към коментар
Asya Assenova Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 (редактирано) преди 20 минути , Kaloyan89 каза: Впрочем, мисля си че при над 1 милион българи по света, странно е, че нашите банки не предлагат адаптирани услуги. Френските и белгийските банки имат специални пакети за "експатс". Нашите губят огромен пазар. Калояне, предлагат, но не всики. Редактирано 9 септември, 2018 от Asya Assenova Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 Може да пропускам нещо, защото не следя темата, но Mastercard Debit на ПИБ са със статичен 3D код. 2 Връзка към коментар
Jorro Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 27 minutes ago, Kaloyan89 said: Благодаря за разяснението. На френската ми банка Сосиете Женерал получавам код в апликацията на банката и го валидирам през нея, жалко че сме доста изостанали технологично в това отношение. Днес бях в ПИБ и от там ми казаха, че с генерално пълномощно на баща ми могат да запишат неговия номер, но пак се обезсмисля това, тъй като аз и в Алианц мога да направя същото. От ДСК и ЦКБ ми казаха, че без телефонен номер не могат да открият сметка. Никоя от тези банки не праща кодове на чужди номера. Май ще си остана с Алианц и няма просто да ползвам картите онлайн, а само физически (жалко е, защото няма да мога да се възползвам промоциите от сайтовете за билети с Виза Електрон и МастърКард Дебит) 😞 Дайнърс също ли имат динамичен код? На ЦКБ не им е статичен кода, това, което са ти казали е странно. Като си попълваш заявление си пишеш телефонен номер, но никой не ти звъни да види твой ли е. В четвъртък ще ходя до ЦКБ и ще проверя на място, ако не ти е късно. Връзка към коментар
Ilian359 Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 преди 9 часа, Asya Assenova каза: Здравей, Фичо! На въпрос 1 - Да, може да се отблокира сумата от търговеца, но почти никога не се прави, защото на търговците не им се занимава. Обикновено авторизациите си умират сами след 30 или друг брой дни, ако банката е заложила друг срок на живот на авторизациите. Да добавя, че това право също е въпрос на договор между търговеца и банката. Аз например мога да отменя плащане, съответно да освободя сума до края на работния ден, в който е извършена авторизацията. След това трябва да го поискам сторниране на транзакцията писмено от банката, която обслужва POS терминала ми. При хотелите и rent a car фирмите особеностите са повече и договорите са с много повече условности. Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 9 септември, 2018 Сподели Публикувано: 9 септември, 2018 Никоя банка ли не предлага 3д авторизация с токен или мобилно приложение? Връзка към коментар
Knowall Публикувано: 10 септември, 2018 Сподели Публикувано: 10 септември, 2018 преди 13 часа, Фичо каза: не му ли е по-лесно вместо да ми пише мейл, просто да я отблокира. Не, не му е по-лесно. За да се отблокира сумата, трябва да се звънне на банката, която, за да отвори акаунта на клиента изисква неговите данни и парола за достъп, с които търговецът не разполага. Вариантът е търговецът да контактне банката в присъствието на клиента, да потвърди, че въпросната сума следва да се отблокира, и клиента от своя страна до потвърди данните си за достъп до въпросната сметка. Това му е сложното. И става въпрос само в случаите, когато сумата е блокирана погрешно и клиента настоява да бъде освободена. Иначе, блокировката пада в момента на фактическото таксуване/осчетоводяване на операцията, била тя край на ползването на услугата, или анулирането й. Вероятно дистанционно е възможно с мейл от търговеца, предоставен от клиента на банката, предполагам ако става въпрос за международни разплащания, които отнемат повече време за отблокиране. Нормално процесът не би трябвало да отнема повече от 2-3 работни дни. Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега