Прескочи до съдържание

Български Банки - кратки въпроси и дискусии


Препоръчани мнения

Публикувано:

lyusi, аз съм се насочила към ПИБ, но още чета тарифата и условията на пакета, който съм си избрала и все ми изскача нещо, което е добре да знам, но пък не съм се сетила за него и не съм го търсила специално (например всяка промяна на лимити на картата струва 3 лв., независимо от пакета/сметката).

Има някои дребни неща, които доизчиствам за себе си, за да не стане "от трън, та на глог" и другата седмица ще се заема. 

Иска ми се да им видя "на живо" мобилното банкиране, но не успявам засега.

Чета, че се инсталират две приложения, едното е токен. Не ми е съвсем ясно, защото чета "на пресекулки" 😄.

 

И за целите на проучването ми да питам знаещите - безплатно ли е зареждането на Револют от ПИБ (със сигурност е писано някъде)?

 

Публикувано:

Приложението за мобилно банкиране е едно, не ти трябва токен. Аппа е ок има доста функции и работи добре. Зареждането към револют е без такса.

  • Харесвам 3
Публикувано:

Понякога си зареждам Революта през Аpple Pay и зад него ПИБ дебитна карта и не съм видял да има такси.

Също и няколко пъти съм си сменял лимитите на теглене от карта (последно лятото) и не съм имал такси. 

 

Аппа им и за мен е ОК, от съпорта им също съм доволен, но не знам дали тази банка е за препоръчване за основна като цяло.  

Публикувано:
Преди 1 час, Ardent каза:

Понякога си зареждам Революта през Аpple Pay и зад него ПИБ дебитна карта и не съм видял да има такси.

Също и няколко пъти съм си сменял лимитите на теглене от карта (последно лятото) и не съм имал такси. 

 

Аппа им и за мен е ОК, от съпорта им също съм доволен, но не знам дали тази банка е за препоръчване за основна като цяло.  

Хайде сега, хвърли бомбата и избяга 😄

Защо не е за препоръчване? А коя е? Избираме по-малкото зло.

Публикувано:
4 hours ago, Надя said:

 

Чета, че се инсталират две приложения, едното е токен. Не ми е съвсем ясно, защото чета "на пресекулки" 😄.

 

И за целите на проучването ми да питам знаещите - безплатно ли е зареждането на Револют от ПИБ (със сигурност е писано някъде)?

 

Две бяха преди , вече токъна е вграден и приложението е само едно.

Зареждането на Револут  през ПИБ  е без такси.

От няколкото банки с които съм си имал работа ( Райфайзен , ДСК ,Пощенска , Инвестбанк , ЦКБ) за мен мобилното приложение/ банкиране на ПИБ е няколко обиколки пред тях.

Вече може да се правят и преводи към потребител на ПИБ по телефонен номер подобно на Револут.

На практика през мобилното може да се прави почти всичко което може да правиш в офис на банката ,  с изключените на много малко неща за които изискват физическо присъствие .

Избери си план който отговаря най-точно на потребностите ти , но определено банката инвестира сериозно в мобилните услуги и поне в тая област много бързо взаимства новостите от финтех конкурентите си.

  • Харесвам 7
Публикувано:
Преди 1 час, Надя каза:

Избираме по-малкото зло.

Това ми звучи, като казуса с избор на мобилен оператор.

По моето скромно мнение ПИБ или ОББ.

И двете (засега) нямат такси за зареждане на Revolut.

Относно Curve прочетете внимателно поста на WanderlustME.

Най-добре е да се сравняват текущите тарифи, и да се прецени според потребностите.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Още един глас за ПИБ. Много юзър френдли са и апп-а, и онлайн банкирането. Много добър съпорт, не винаги на 100% компетентни, но се стараят. От години не съм стъпвала в клон. 
От вчера мъжът ми псува яко и той онлайн банкирането на ОББ - всичките му шаблони бяха мазало, два часа загуби, 15 мин чака някой от съпорта да му вдигне, но не дочака.

  • Харесвам 1
Публикувано:

и аз съм за ПИБ мобилното им приложение, абсолютно функционално банкиране осигурява

 

тия дни и аз ще ходя за пръв път от години в техен офис, за да се откажа от смс-известяването, което е единственото, което ме дразни с цената си от 5 лв, при чести плащания броят смс-и бързо се изчерпва, всички нотификации могат да се получават през приложението, така че от смс има нулев смисъл 

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 11 минути , bibi каза:

От вчера мъжът ми псува яко и той онлайн банкирането на ОББ - всичките му шаблони бяха мазало, два часа загуби, 15 мин чака някой от съпорта да му вдигне, но не дочака.

Да там протича интеграция на ОББ и доскорошната КВС, но никой не може да каже кога ще приключи процеса.

  • Смея се 1
Публикувано:
Преди 1 час, free каза:

Да там протича интеграция на ОББ и доскорошната КВС, но никой не може да каже кога ще приключи процеса.

Е приключил е уж, ама резултатът е плачевен.

Публикувано:
преди 13 часа, bibi каза:

Е приключил е уж, ама резултатът е плачевен.

Всичко тепърва започва 🤣, още имат разделение по клоновете, още като се обадиш на кол-центъра на ОББ, има различно меню за клиенти на бившата РББ.

 

Имало е само опит да се интегрира мобилното банкиране, а не да се използват две отделни, но е плачевно. Отзад core banking софтуера е отделен за двете банки. 

 

За сравнение процесът по сливане на двете основни банкови системи при ДСК и Сосиете Дженерал отне над две години и половина.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Добре, успокоихте ме, че не съм аз дигиталния олигофрен, който не може да се оправи с ОББ. 

Всъщност нямам сериозни проблеми за сега, но това със сканирането на QR код при всяко влизане в он-лайн банкирането ме изнервя. 

 

Не съм пробвала (от 3 дни съм с него, като клиент на RBB) преводи през приложението, с онлайн банкирането нещата станаха сравнително лесно. 

 

А какво се случва с хората, които не ползват смартфон?

Публикувано:
преди 1 час, agenta каза:

... Имало е само опит да се интегрира мобилното банкиране, а не да се използват две отделни, но е плачевно. Отзад core banking софтуера е отделен за двете банки. ...

За какво говориш? Единното мобилно банкиране на ОББ и KBC/Райфайзен вече е факт.

Вече (уж) нямам проблеми с него, освен един - безумно ме дразни.

Не виждам причина да трябва да цъкна 5 пъти, за да видя това, което ме интересува. Не виждам никаква сигурност в това сесията на онлайн банкирането да приключва след по-малко от минута, или пък да не ми иска никаква верификация като превеждам пари в Револют. Не виждам причина да чакам 10 секунди, за да ме допусне в приложението, след като съм разпозната. Или да се примиря с това, че отваряйки го, най-важното, което се мъдри на екрана, да бъде "Заяви нови продукти".

В Райфайзен бях/останах единствено и само заради дигиталното банкиране, което ми позволяваше да си върша работата, без да влизам в офис - служителите им са под всякаква критика и по компетентност и с отношение. Е, видях, че има и по-зле.

Публикувано:
преди 46 минути , Lyubina каза:

А какво се случва с хората, които не ползват смартфон?

Поради сериозни проблеми с непристигащите SMS-и се наложи да си платя 29 лева за хардуерен токън за сканиране на цветни КРОНТО кодове.

Но за активацията му пак трябва да се получат няколко SMS-а (друг вариант при ОББ няма).

  • Смея се 1
  • Замислям се 2
Публикувано:

Как се зарежда Револют с карта на ПИБ?

Имам предвид как им е защитата, как става авторизацията.

Досега (в ОББ) зареждах с ePIN и смс, който ми праща банката.

Публикувано:

Роднина след тонове проблеми с ОББ след миграцията (беше с РФБ-КБЦ) и прекарани часове на телефона и в клон се махна от ОББ.

И това е, което е най-добре да направите всички. Няма такива аматьори като ОББ. 

  • Харесвам 1
Публикувано:
Преди 1 час, Надя каза:

Как се зарежда Револют с карта на ПИБ?

Имам предвид как им е защитата, как става авторизацията.

Досега (в ОББ) зареждах с ePIN и смс, който ми праща банката.

Излиза нотификация в мобилното им приложение и там се потвърждава транзакцията. Така се потвърждават всички онлайн плащания, за които се иска 3д оторизация. За някои плащания не иска..

  • Харесвам 2
Публикувано:
Преди 1 час, Надя каза:

Как се зарежда Револют с карта на ПИБ?

Имам предвид как им е защитата, как става авторизацията.

Досега (в ОББ) зареждах с ePIN и смс, който ми праща банката.

Ако имате сметка с дебитна карта в банката, сваляте приложението на ПИБ, регистрирате се /мисля имаше някакъв момент, в които нещата се потвърждаваха в офиса/ и след това се работи само него. Няма кодове и СМС, а само потвърждение на заявката за трансфер през приложението. Личното ми мнение е, че приложението на ПИБ е много добро.

Публикувано:

От днес вече съм клиент на ПИБ. 😊

Ще изчакам да си получа дебитната карта и приключвам с ОББ след като я “поразцъкам” тук-там
Вече преведох 100 лв за проба от Револют към ПИБ, които обаче ще бъдат получени на 03.11. Това ме изненада - обикновено се получават мигновено. 

Публикувано:
преди 27 минути , Надя каза:

От днес вече съм клиент на ПИБ. 😊

Ще изчакам да си получа дебитната карта и приключвам с ОББ след като я “поразцъкам” тук-там
Вече преведох 100 лв за проба от Револют към ПИБ, които обаче ще бъдат получени на 03.11. Това ме изненада - обикновено се получават мигновено. 

От КК се получава мигновенно - изпробвано много кратно...

Публикувано:
преди 1 час, Надя каза:

От днес вече съм клиент на ПИБ. 😊

Ще изчакам да си получа дебитната карта и приключвам с ОББ след като я “поразцъкам” тук-там
Вече преведох 100 лв за проба от Револют към ПИБ, които обаче ще бъдат получени на 03.11. Това ме изненада - обикновено се получават мигновено. 

И от дебитна карта се превежда мигновенно. 

  • Харесвам 2

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.