Прескочи до съдържание

Български Банки - кратки въпроси и дискусии


Препоръчани мнения

Публикувано:

Google Wallet за Android получи настройки за верифициране! 

Само да кажа, че вчера ми търси пръстов отпечатък, за да си платя сметката. Значи вече е актуализиран и Wallet-a

Google Wallet за Android получи настройки за верифициране

 

Наскоро стана ясно, че Google Wallet за Android вече иска верифициране на всяко разплащане, дори и устройството вече да е отключено. Междувременно Google продължава да добавя нови опции към услугата като например новите настройки за верифициране (Verification settings), които осигуряват по-голям контрол над работата й.

Те се намират в секцията за сигурност, която е достъпна в менюто Wallet settings, което се показва след докосване на вашето профилно изображение в горния десен ъгъл на екрана. Във Verification settings можете да изберете дали трябва да се верифицирате при ползване на запазени в Wallet карти.

815002.jpg

Тази настройка има потенциала да ускори плащанията в градския транспорт, така че включването й е приятна добавка. Наскоро писахме, че Google Wallet вече изисква верифициране за всички плащания дори и когато устройството вече е отключено, но засега не изглежда да има възможност за промяна на това.

  • Харесвам 4
Публикувано:

Monese ми пратиха мейл,че закриват английските сметки,а аз разчитах на такава за получаване на кешбек

 

Свързваме се с вас по повод вашата британска сметка при нас. Нашите критерии за одобрение откриване на сметка са свързани със страната, в която живеете постоянно и според политиката ни, основната ви сметка трябва да е в същата страна.

В момента Monese GBP сметката ви се предоставя от PrePay Technologies Limited (PPT), която е издател на електронни пари и карти по сметката ви. PPT е упълномощена и регулирана от Агенцията по финансов контрол / Financial Conduct Authority (FCA) за издаване на електронни пари (FRN: 900010).

Според най-актуалната информация, която имаме за вас (ще я намерите в Настройки > Настройки на сметката > Лични данни във вашето приложение Monese), изглежда, че вече не живеете в Обединеното кралство, което означава, че ще трябва да направим някои промени по сметката ви.

Какво означава това

За съжаление ще се наложи да закрием британската ви GBP сметка, освен ако не успеете да потвърдите, че сте (а) жители на Обединеното кралство или (б) не сте жители, но имате валидна нужда от британска GBP сметка (вижте информация тук долу).

Ако имате британска сметка в EUR (евро) или RON (румънски леи), ще ги преместим към европейската ни фирма (Monese EU SA, агент на PPS EU, които са издатели на електронни пари и карти по вашата сметка, регулирани от Националната банка на Белгия и регистрирани в Белгия (BE 0712.775.202)), ако сте жител на страна, член на ЕИЗ. Въпреки че PPT и PPS EU са част от една и съща група, тъй като те са различни компании, работещи в различни държави, вашето споразумение ще бъде с PPS EU и Monese EU занапред. PPS EU (като упълномощен издател на електронни пари) и Monese EU (като агент на PPS EU) ще отговарят за предоставените ви услуги, включително за защитата на вашите пари.

За да улесните процеса и да сме сигурни, че информацията, която имаме за вас, е актуална, ще трябва да се регистрирате отново при нас за вашата сметка в EUR или RON – не се притеснявайте, става бързо!

Какво следва?

1. Ще закрием сметките ви във Великобритания (независимо от валутата) на 3 юни, 2024 г. (2 месеца след днешна дата) и картите ви (физически и виртуални) няма да работят след тази дата. Всички входящи преводи ще бъдат върнати след тази дата и няма да можете да изпращате изходящи преводи докато не се регистрирате отново и не си откриете нова(и) сметка(и).

2. Ако сте жители на ЕС/ЕИЗ, можете да следвате стъпките за регистрация в приложението Monese, за да си откриете нова(и) Monese сметка(и) в EUR или RON, да поръчате нова карта и да настроите отново периодичните си преводи.

3. Ако имате пари в съществуващите ви британски сметки, ще ги прехвърлим към новите ви сметки в Monese в EUR или RON, след като приключите с регистрацията.

4. Ако не искате да се регистрирате отново за нови сметки в EUR или RON, не е нужно да го правите – но ще ни липсвате! Ще можете да прехвърлите парите от британските си сметки по други сметки по ваше желание през приложението Monese.

5. Ако не направите новата си регистрация до 1 юли, 2024 г. и имате налични пари по сметките си във Великобритания, свържете се с екипа ни за обслужване и споделете сметка, към която желаете да бъдат прехвърлени.

Живеете във Великобритания?

Ако всъщност сте жители на Обединеното кралство и данните, с които разполагаме за вас не са актуални, моля обновете адреса си в Monese през Настройки>Настройки на сметката>Лични данни. Ако имаме нужда от допълнителна информация, ще видите допълнителен екран в приложението Monese, където да добавите съответните данни.

След като потвърдим адреса ви в Обединеното кралство, ще можете да продължите да използвате сметката си (при положителна оценка на риска въз основа на новите данни, които ни предоставите).

Не сте жители на Обединеното кралство, но имате нужда от британска сметка?

Ако всъщност не живеете в Обединеното кралство, но имате практическа нужда от британска сметка в GBP, моля, свържете се с нашия екип за поддръжка по имейл или чат и ние ще проверим дали можем да оставим активна вашата британска GBP сметка. Може да е възможно, ако например получавате редовно британска заплата или пенсия, или ако обслужвате заем към британски заемодател.

 

  • Харесвам 2
Публикувано:

Айде ново 20, появи се нова банкова такса - "уикенд"

bankov_ofis.jpg.webp

На фона на главоломно растящи печалби банките в България продължават да вдигат таксите. Нещо повече, измислят си и нови поводи да "сурвакат" клиентите. Сред последните "иновации" е таксата "уикенд" на Пощенска банка. Тя ще влезе в сила от 10 май и ще е в размер на 2 лева. Ще засегне всеки, който реши да посети офис на банката в почивен или в празничен ден. 

В събота, неделя, празнични и неприсъствени дни двата лева ще се добавят към другите такси за обслужване на гише - при внасяне или теглене на пари, при обмен на валута и т.н.

Освен това Пощенска вдига от 25 на 49 стотинки таксата за плащане на местни данъци и такси през мобилното банкиране. 

Централна кооперативна банка също планира промени в тарифата си. От 20 май таксата за внасяне на пари в брой на каса ще е минимум 2,93 лева или 0,3% от сумата, но не повече от 205,36 лева (сега минимумът е 2 лева или 0,2% от сумата, но не повече от 200 лева). Поскъпва и тегленето на пари от банкомат или ПОС терминал. Сега таксата е 0,30 лв. независимо каква сума теглите. След 20 май ЦКБ ще прибира 0.15% от сумата. Ако парите се теглят от банкомат на друга банка, таксата ще 0.2% от сумата, но не по-малко от 1,56 лева. Прехвърлянето на суми от една сметка в друга също поскъпва - от 4.00 на 5,87 лева.

Откриването на платежна сметка за основни операции ще струва  4 лева (2,45 лева сега), а ако по сметката се ползва и дебитна карта, таксата ще е 1,96 лева при 1,50 лева сега. Досега ЦКБ не таксуваше клиенти, които закриват такава сметка, но занапред ще събира по 1.96 лева.

От идния месец банката ще взима по 2,54 лева за поддръжка на разплащателната сметка (вместо 2,50 лева). Закриване или разблокиране на такава сметка ще струва 2.05 лв.

Банка ДСК готви доста промени в тарифата си за банковите карти на физически лица, които ще влязат в сила от 1 юни. Прави впечатление, че корекциите не са големи, но все са нагоре.   

И за клиентите на ОББ има новини, които няма да ги зарадват. Например внасянето на пари чрез банкомат на банката беше безплатно, но от 9 април ще струва 0,30 лева.  За SMS известяване таксата ще се вдигне от 60 ст. на 2 лева. 

  • Харесвам 6
  • Шок 1
  • Браво 1
  • Замислям се 6
Публикувано:

в ПИБ-банкирането при директно плащане с тяхна карта или плащане на битови сметки, вече плащанията излизат визуализирани с логото на търговеца, а когато е през Curve си е пак маркирано с тяхното лого, доста по-отчетливо е станало, вместо да се взираш в разни латиници, които подават пос-терминалите
 

Спойлер


3.png.a4754e44a7fa26ffde77a209b28a0091.png

 

2.png.be38525e3aff7e2686faafc4684a66d5.png

 

1.png.89ba4204c3db47eeafa9fb4a974c3dab.png

 

 

  • Харесвам 7
Публикувано:

Да, добре са го направили. Още по-добре ще бъде ако добавят и опция за групиране на транзакциите по вид на стоката/услугата, за да може човек да си направи лесно анализ колко и за какво е харчил през месеца..

  • Харесвам 2
Публикувано:

Някой може ли да помогне - от половин час не мога да се регистрирам в мобилното приложение на ПИБ.

Има само два прозореца - нова регистрация и активация. Активирах ,регистрирах  и пак  нищо не става.

Регистрирах се първо в онлайн банкирането , и се опитвам да вляза със същата парола и потребителско име , но не става.

Публикувано:
преди 2 часа, Dora Popova каза:

Някой може ли да помогне - от половин час не мога да се регистрирам в мобилното приложение на ПИБ.

Има само два прозореца - нова регистрация и активация. Активирах ,регистрирах  и пак  нищо не става.

Регистрирах се първо в онлайн банкирането , и се опитвам да вляза със същата парола и потребителско име , но не става.

Описано е тук най-долу https://www.fibank.bg/bg/chastni-lica/bankirane/distancionno-bankirane/mojata-fibank Аз го разбирам, че ще трябва да ходиш в офис, освен ако имаш Evrotrust.

  • Благодаря 1
Публикувано:
преди 21 минути , Patrick K каза:

Описано е тук най-долу https://www.fibank.bg/bg/chastni-lica/bankirane/distancionno-bankirane/mojata-fibank Аз го разбирам, че ще трябва да ходиш в офис, освен ако имаш Evrotrust.

Справих се .... на 20 -я опит.😀

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Публикувано:

"TBI bаnk oбяви днec, чe пpaви eвpoтo пo-дocтъпнo зa бългapитe ĸaтo cтaвa пъpвaтa бaнĸa, ĸoятo ce oтĸaзвa дa пeчeли oт ĸypc ĸyпyвa/пpoдaвa пpи oбмeн нa лeвa в eвpo и вмecтo тoвa пpeдлaгa oфициaлния ĸypc нa БHБ - oĸoлo 9 мeceцa пpeди плaниpaнoтo пpиeмaнe нa eвpoтo. Kлиeнтитe нa бaнĸaтa мoгaт дa ce възпoлзвaт oт тaзи ycлyгa в tbі bаnk арр, нaпълнo дигитaлнo във вcяĸa чacт oт дeня."

https://money.bg/business/balgarite-poluchavat-polzite-ot-priemaneto-na-evroto-oshte-sega-s-tbi-bank-1.html

Вярно е, проверих в приложението.

  • Харесвам 12
Публикувано:

Към хората ползващи КК от ПИБ. След като мине 6 месечният период за натрупване не оборот, кога се връща 0.05 % от оборота? И къде се вижда в приложението?

Публикувано:
48 minutes ago, Captain45 said:

Към хората ползващи КК от ПИБ. След като мине 6 месечният период за натрупване не оборот, кога се връща 0.05 % от оборота? И къде се вижда в приложението?

Ами след като мине 6 месечният период , който може да е различен за различните потребители.

Вижда се в менюто сметки > транзакции >приход >заприходяване на бонус точки.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Питам, защото периода ми приключи преди няколко дена, но не съм видял кешбек по сметката си. Та след седмица или повече се появяват?

Публикувано:

В следващото извлечение ще се появят като приспаднати точки и тогава ще се получи нотификация в приложението за сумата. И тогава ще се видят и като приход по картовата сметка.

  • Харесвам 1
Публикувано:

ПИБ пак се правят на луди за дреболии, вероятно и другите банчици..

Взех си кредитната карта днес, попълване и подписи както е навсякъде. По едно врем ме пита дали съм искал извлечение на хартиен носител срещу 2,50лв/месец.

Отговорих, че не и отговора беше, че трябва да попълня заявление за отказ. Значи, още преди да съм взел картата тя си идва с разни нещица, за скубане на пари и аз трябва да попълвам заявление за отказ от тях! 

Попълних и се сетих да попитам дали е махнато и за другата карта, която взех преди 10 дни. Провери и се оказа, че не е! Даже се чудя тази служителка как ми го спомена, чиста загуба за тях.

Та попълних и второ заявление за отказ, иначе щеше да има 5лв/месец.

 

Имайте го предвид.

  • Харесвам 7
  • Шок 3
  • Благодаря 1
Публикувано:

@Alexander пише абсолютно верни неща, за нова карта плащаш за хартиено извлечение, ако не го откажеш, И на дъщеря ми и на мен се наложи да попълваме отказ. Мен поне ме предупредиха, а на дъщеря ми са удържали такса.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Публикувано:

Хм, взех си новата карта преди 3-4 м. Не съм подписвала заявление за отказ от хартия, но не ми удържат по 2.5 месечно.

Публикувано:

Моята кредитна карта също е нова - взех я преди 20 дни. Не съм подписвала никакво заявление за отказ от месечно извлечение на хартиен носител.

Но никой не ме е и питал. Нямам удържана такса от 2.50. За всеки случай ще мина до близкия до нас офис да ги питам.

Публикувано:

Току-що ми взеха 2.00 за извлечение по пощата - получих нотификация. 

Меко казано се ядосах, защото никой не ме попита дали искам тази услуга.

Обадих им се - можело да деактивирам функцията от онлайн банкирането. А аз точно това направих снощи.Имайте го в предвид.

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Публикувано:

Установих че ,  КК DSK galaxy не начислява кешбек когато се ползва с Curve.

При осчетоводяване изписва - VISA P2P - ИЗПРАЩАНЕ СУМИ .

Много жалко . Явно ще си ползвам КК на ПИБ където се трупа кешбек под формата на точки.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 43 минути , Dora Popova каза:

Установих че ,  КК DSK galaxy не начислява кешбек когато се ползва с Curve.

При осчетоводяване изписва - VISA P2P - ИЗПРАЩАНЕ СУМИ .

Много жалко . Явно ще си ползвам КК на ПИБ където се трупа кешбек под формата на точки.

При мен дори като пише Плащане на ПОС не ми се начислява при по-големи суми, което е в разрез с условията. 

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.