Прескочи до съдържание

British Airways - кратки новини и въпроси


Препоръчани мнения

Полета ще е от Нюкасъл до Хийтроу и после до Букурещ. Разглеждах сайта на летището, пише с влакче или пеша по пътека времето било все около 20 мин. За кацането щях да Ви питам дали все е на 5 А, но явно не е. А и доколкото разбирам ще има и проверка пак. Значи какво разбрах - каца не се знае къде точно, отива на заминаващи, там ще следи таблото за следващия полет на кой гейт ще бъде? Трябва бързо да се придвижи /дали до 5А, 5В или 5С/, и там ще е проверката, така ли е?

Досега имахме един полет с прекачване, но в Копенхаген беше, където кацнахме от там излетяхме, в същия коридор си стояхме, нямаше проверки.

Сега ми е притеснено, сама ще бъде, голямо летище, смяна на терминал/ не точно, но А В и С са си отделни сгради, гледах ги на мапса/

 

Притеснения са излишни. Хийтроу е много добре уредено летище. Ако следите таблото, точно за 20 минути сте в най-отдалечената зона. Затова препоръчах да наблюдавате таблото - лично аз често блея или пия бира, а после тичам :) - което табло показва гейта половин час преди бординг. И разбира се, пожелавам ви полетът от Нюкасъл да не закъснява. 

Връзка към коментар

Май пак не ми стана ясно нещо. След като кацне на Хийтроу от Нюкасъл, трябва да отиде на "заминаващи", така ли? Там минава проверката на ръчния багаж и после си гледа гейта?

Връзка към коментар

Май пак не ми стана ясно нещо. След като кацне на Хийтроу от Нюкасъл, трябва да отиде на "заминаващи", така ли? Там минава проверката на ръчния багаж и после си гледа гейта?

 

Дай ми, ако обичаш, номерата на полетите и датите. 

Връзка към коментар

25.03 , 

BA1333 British Airways | Domestic | Confirmed   25 Mar 2017   14:20   Newcastle International   25 Mar 2017   15:45   Heathrow (London) Terminal 5     BA0884 British Airways | Euro Traveller | Confirmed   25 Mar 2017   17:40   Heathrow (London) Terminal 5 25 Mar 2017   22:50   Bucharest

 

от сайта на летището гледах Flight Connections

написах полетите и това ми даде

http://www.heathrow.com/flight-connections/personal-connection-planner/BA1333/BA884/25-MAR-2017/25-MAR-2017/5/3B

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

25.03 , 

BA1333 British Airways | Domestic | Confirmed   25 Mar 2017   14:20   Newcastle International   25 Mar 2017   15:45   Heathrow (London) Terminal 5     BA0884 British Airways | Euro Traveller | Confirmed   25 Mar 2017   17:40   Heathrow (London) Terminal 5 25 Mar 2017   22:50   Bucharest

 

от сайта на летището гледах Flight Connections

написах полетите и това ми даде

http://www.heathrow.com/flight-connections/personal-connection-planner/BA1333/BA884/25-MAR-2017/25-MAR-2017/5/3B

 

Точно така :) Това смятах да направя и аз -> официален източник. Сега вярвам имате повече спокойствие :)

Връзка към коментар

Май пак не ми стана ясно нещо. След като кацне на Хийтроу от Нюкасъл, трябва да отиде на "заминаващи", така ли? Там минава проверката на ръчния багаж и после си гледа гейта?

Като слезе от самолета върви по табелките Flight Connections. Навсякъде има монитори и може да си види на кой гейт е полета, ако е излязъл (ако е на В или С примерно да следва табелките за натам, ако не е излязъл да седи в А). Ще мине през проверка със скенери и се озовава в голямата зала за заминаващи с многото магазини. Там чака и като стане време отива на изхода. Това е.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да споделя че на Хийтроу всичко е минало нормално и лесно. Излитането е било пак от терминал 5А, не е имало секюрити проверка.

Редактирано от stani.m
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...
  • 2 месеца по-късно ...

Може ли да направим онлайн чек-ин, но без да разпечатваме  бордните карти, понеже ще е неделя и няма къде. На летището на гишето ще им ги дадат нали така?

Връзка към коментар
14 minutes ago, stani.m said:

Може ли да направим онлайн чек-ин, но без да разпечатваме  бордните карти, понеже ще е неделя и няма къде. На летището на гишето ще им ги дадат нали така?

Да.

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Утре (19 септ) БА ще обявят нова дестинация. Вървят спекулации дали ще е в Близкия Изток, Африка, Латам, Япония или САЩ.

Връзка към коментар

Линията е обявена официално - нова дестинация в Индийския океан - Сейшелите (SEZ)

Цените започват от 699 паунда за икономична класа, 999 за иконъми+ и 2499 за бизнес

BA press release

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Без много шум Бритиш са променили правилата за багаж. Прегледайте настоящите правила, за да не се окаже, че някой е неприятно изненадан:

https://www.britishairways.com/en-us/information/baggage-essentials/checked-baggage-allowances

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, akair каза:

Без много шум Бритиш са променили правилата за багаж. Прегледайте настоящите правила, за да не се окаже, че някой е неприятно изненадан:

https://www.britishairways.com/en-us/information/baggage-essentials/checked-baggage-allowances

Ъъъ... гледам леко тъпо :) Ще споделиш ли какви са промените, защото не мога да ги идентифицирам? 

Връзка към коментар
15 minutes ago, Rainy said:

Ъъъ... гледам леко тъпо :) Ще споделиш ли какви са промените, защото не мога да ги идентифицирам? 

Quote

British Airways are removing the Most Generous Allowance (MGA) for baggage on all new bookings.
This means the generous baggage allowance will no longer automatically apply to all legs of a journey for bookings made on or after 18 October.
For example, if you travelled out in economy and back in Club, you would have previously received an allowance of 2 x 32kg for both legs.
You will now receive 1 x 23kg out and then 2 x 32kg on the way back.
Existing bookings will retain the MGA, even if they are subsequently changed.

Quote

17 Oct, 2017

Today, when a customer is travelling on a return or stopover journey in mixed cabins, the Most Generous Allowance (MGA) applies for baggage ie. a customer travelling outbound in World Traveller, but returning in Club World would receive the Club World baggage allowance on both sectors.

Effective from 18 October 2017 British Airways is removing the Most Generous Baggage Allowance.

For new bookings the customer will receive the baggage allowance applicable to the cabin they are flying in on a return/stopover journey.

Examples:
 

Code:

JOURNEY	ROUTE	CABIN	MGA APPLIED TODAY	MGA REMOVED - 18 OCT 2017
Return	
LGW - BGI	World Traveller	2x32 kg bags	1x23 kg bags
BGI - LGW	Club World	2x32 kg bags	2x32 kg bags

Stopover	
EDI - LGW	Euro Traveller	2x32 kg bags	1x23 kg bags
LGW - BGI	Club World	2x32 kg bags	2x32 kg bags

The most significant international operating carrier (MSIOC) rule will still apply on a single journey component involving a connection (less than 24 hours).

Example:
CPH-DXB: if Club Europe is booked on the CPH-LON sector and World Traveller on the LON-DXB sector, the World Traveller baggage allowance would apply.

If the connection is outside 24 hours this is classed as a stopover journey and the ticketed allowance for each sector would apply.

Summary of changes

NEW BOOKING
The change will impact all new bookings made on/ after 18th October 2017

  • All BA flights (short haul and long haul)
  • All BA branded bookings (BA, City Flyer, Openskies, Comair, Sunair)
  • No change to interline rules.
  • Airport upgrades on/after 18th October 2017


EXISTING BOOKING
The change will NOT impact existing bookings made prior to 18th October 2017

  • MGA will be retained on all existing bookings.
  • Voluntary / involuntary changes made to these existing bookings will retain MGA.
  • MGA will be retained on bookings where a customer has purchased a ‘proactive online upgrade’ prior to 18th October 2017.
  • Charges for extra baggage


Your customers can take more bags than their allowance, which are charged per bag up to a total of 10 per person, including their allowance.

 

Връзка към коментар

@akair, благодаря!

Явно наистина има промени, просто аз не идентифицирах, защото гледам винаги размери и килограми на ръчния багаж (няма промени), размери и килограми на чекиран багаж  до стандартни дестинации - там най-вече килограми са важни според мен. В бройката (и килограмите) на специалните полети не се бях фокусирала. И на два куфара... 

Дано е полезна информацията за магеланци!

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

British Airways въвежда бординг въз основа на заплатената цена на билета. 

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-5098643/British-Airways-board-order-ticket-price.html

 

Друго интересно:  Earlier this year it emerged that BA is on the verge of having its rating cut from four to three stars, or of five, by research firm Skytrax. 

This would put Britain’s flagship carrier on a par with Ryanair and Uzbekistan Airways, and comes after a string of controversies over baggage charges and the removal of perks for first-class passengers and the withdrawal of free food on European economy services.

 

Иначе казано, BA е с намалени звезди и е вече в групата на Ryanair and Uzbekistan Airways :)

 

П.П. Чакам въвеждането на правостоящите пътници аз :biggrin:

П.П. Репортажът беше даван по BBC също. 

Връзка към коментар

Това е леко подвеждащото заглавие на Daily Mail. Реално въвеждат бордване на групи, спрямо класата на пътуване и статуса в One World.

Това означава, че First и членовете с най-високо ниво се бордват преди всички останали, после Business и членовете в следващото ниво, ...

НЯМА да въведат бордване, при което пътник в Economy с по-скъп билет, тикетиран във fare class Y ще се бордне преди пътник, тикетиран в по-евтиния fare class S на Economy.

(От сутринта го дъвчат това и в лайнърса)

Реално това е стандартна практика при много а/к - например American, Delta, United, ...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , akair каза:

Това е леко подвеждащото заглавие на Daily Mail. Реално въвеждат бордване на групи, спрямо класата на пътуване и статуса в One World.

Това означава, че First и членовете с най-високо ниво се бордват преди всички останали, после Business и членовете в следващото ниво, ...

НЯМА да въведат бордване, при което пътник в Economy с по-скъп билет, тикетиран във fare class Y ще се бордне преди пътник, тикетиран в по-евтиния fare class S на Economy.

(От сутринта го дъвчат това и в лайнърса)

Реално това е стандартна практика при много а/к - например American, Delta, United, ...

Точно това цитират - следват американските практики ;) Абе като отнеха храната и питието, единственото, което може да ме изненада, е правостоящ билет :biggrin:

Връзка към коментар
18 minutes ago, Rainy said:

Точно това цитират - следват американските практики ;) Абе като отнеха храната и питието, единственото, което може да ме изненада, е правостоящ билет :biggrin:

Няма да издам голяма тайна, ако кажа "и това ще мине". В един момент американските а/к орязаха всичко, после започнаха да го връщат - Делта вече и топла храна сервират на някои полети в Economy, започнаха да се появяват lie flat седалки в бизнес класата на някои полети, безплатни ъпгрейди до бизнес за точно тези седалки, ...

Връзка към коментар
преди 2 минути , akair каза:

Няма да издам голяма тайна, ако кажа "и това ще мине". В един момент американските а/к орязаха всичко, после започнаха да го връщат - Делта вече и топла храна сервират на някои полети в Economy, започнаха да се появяват lie flat седалки в бизнес класата на някои полети, безплатни ъпгрейди до бизнес за точно тези седалки, ...

И това ще мине - тоест, ще има нови рестрикции и BA е новият Ryan ;) 

Нямам нищо против, стига наистина да дават техните цени, само където Heathrow таксите не са като на Станстед. 

Инфрмацията в BBC:

 

http://www.bbc.co.uk/news/business-42052743?ocid=socialflow_twitter&ns_mchannel=social&ns_campaign=bbcnews&ns_source=twitter

P.S. Коментарите в Twitter къртят :biggrin:

 

"Nothing quite like a British class system to let you know your place!" 

Връзка към коментар
23 minutes ago, Rainy said:

И това ще мине - тоест, ще има нови рестрикции и BA е новият Ryan ;) 

Нямам нищо против, стига наистина да дават техните цени, само където Heathrow таксите не са като на Станстед. 

Добре, че а/к нямат задължението цените на отделните билети да са разходоориентирани :)

И това ще мине, и друго ще дойде - още някакво време ще въвеждат рестрикции, после ще почнат една по една да ги вдигат. Ще дойде време, в което традиционните а/к ще започнат да мачват цените на нискоразходните / нискотарифните. Наскоро Кранки си беше играл да вади точни числа за домашното му летище - една синя ментова а/к лети до няколко дестинации срещу 80-90 долара средна цена на пътник, на посока. В един момент се появява една друга синя и сърцата LCC а/к, която сваля средната цена на билета до 50-ина долара. Първата започва да мачва цените на втората,...

Съвсем отделна тема е, че CEO-то на ВА е започнал да говори за това а/к да стане отново premium airline. Най-интересното предстои ;)

Връзка към коментар
преди 2 минути , akair каза:

Съвсем отделна тема е, че CEO-то на ВА е започнал да говори за това а/к да стане отново premium airline. Най-интересното предстои ;)

Как, как? :biggrin: 

Абе голям удар по егото на англичаните - първо алкохола, сега и строй се преброй се по доходи ;) 

 

 

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Още малко лоши новини за Бритиш

Ще увеличават броя на седалките в А320 и А321. Първите 12 или 14 реда остават със същите седалки както досега, назад ще са ултратънки седалки с по-малко място за краката (29 инча). Освен това ще се махне едната задна тоалетна и ще остане с една отпред и една отзад. Новите седалки няма да се накланят, но ще имат USB. Ще махат и падащите общи монитори с цел намаляване на теглото. Това ще се въвежда поетапно от март нататък.

 

Иначе, пътувах с новите 787 от Рио до Лондон и ги намирам много по-удобни. Нов интериор, УСБ за зареждане, затъмняващи прозорци (навън изгрев, в самолета е като нощ), по-качествени екрани... Контраста със старите 747 и 777 (с такъв пътувах обратно до Сао Пауло) е потресаващ.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.