Прескочи до съдържание

British Airways - кратки новини и въпроси


Препоръчани мнения

преди 1 минута , randi каза:

Това да ти затъмняват прозорците и да нямаш контрол ми звучи ужасяващо. Вместо да зяпам красоти ще е мрак и ще ме карат да спя. 

И за мен... 

преди 6 минути , neuromancer каза:

Още малко лоши новини за Бритиш

Ще увеличават броя на седалките в А320 и А321. Първите 12 или 14 реда остават със същите седалки както досега, назад ще са ултратънки седалки с по-малко място за краката (29 инча). Освен това ще се махне едната задна тоалетна и ще остане с една отпред и една отзад. Новите седалки няма да се накланят, но ще имат USB. Ще махат и падащите общи монитори с цел намаляване на теглото. Това ще се въвежда поетапно от март нататък.

Традициите не са това, което бяха. Както и цените на билетите... 

Връзка към коментар
2 minutes ago, randi said:

Това да ти затъмняват прозорците и да нямаш контрол ми звучи ужасяващо. Вместо да зяпам красоти ще е мрак и ще ме карат да спя. 

При Qatar можеш да контролираш затъмнението. Те затъмняват прозореца централно, но ти ръчно можеш да махнеш затъмнението с копчетата под прозореца. Ако има някакъв централен блокаж той може да е само при излитане и кацане.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ти имаш някакъв контрол, ама има и централно - т.е. както досега винаги са минавали при излитане и кацане да проверяват дали всички прозорци са отворени, и нощем дали са затворени, сега го правят централно. Иначе се вижда, но е тъмно, т.е. ако искаш да гледаш - можеш. Малко е странно. Слънцето се вижда като ярко кръгче и може да си го гледаш директно.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Впрочем, за 2017 година British Airways e класирана като най-лошата компания в Европа след Ryanair и Vueling. Предполагам отнемане на храна, алкохол, места и всичко над нискотарифните компании - в комбинация с остарели понятия за customer service и два тежки инцидента с резервационната им система - е допринесъл за тази класация. Но... очевидно когато цифрите на борсата са добри, всичко е добро. 

 

http://www.telegraph.co.uk/travel/news/british-airways-ranking-which-airline-survey/

Връзка към коментар

Могат да го блокират и по време на полет. Ми мен не ме кефи това. Аз понеже снимам. Надявам се 350 да не е така. Все някой иска нещо да ти контролира и да те ограничава. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ми де да знам, на мен точно обслужването ми харесва. Звънях за промени по билетите, на летището да ни местят заедно, правят всичко за да помогнат, не трябваше да затварям телефона и звъня пак, всичко си беше както трябва.

В самолета дават храна първо на децата. Дъщеря ми е страшен каприз и не искаше да яде английска закуска за закуска, въпреки че яде всичко от нея по друго време, стюарда донесе храна от бизнес класата специално за нея даже без да съм го молил, просто тя започна да се тръшка... Имаше някакъв начин на сайта им да се дават оценки на служителите, сега ще видя как да го похваля човека...

  • Харесвам 1
  • Браво 2
Връзка към коментар
50 minutes ago, randi said:

Могат да го блокират и по време на полет. Ми мен не ме кефи това. Аз понеже снимам. Надявам се 350 да не е така. Все някой иска нещо да ти контролира и да те ограничава. 

Това че теоритично могат да го направят не означава, че го правят. Нека не внасяме излишен стрес за нещо което не е потвърдено. Мен лично ме кефеше, защото дори при затъмнена позиция се виждаше нещо, а когато исках по време на полет изсветлявах стъклото. Освен това има и междинни позиции, които са много готини когато искаш да гледаш през прозореца, но слънцето много блести. За филтър на фотоапарата също става :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, randi каза:

Това да ти затъмняват прозорците и да нямаш контрол ми звучи ужасяващо. Вместо да зяпам красоти ще е мрак и ще ме карат да спя. 

Контрол има - под прозореца има бутон, с който си го контролираш сам, иначе централно ги затъмняват/изсветляват при излитане/кацане - вместо стюардесите да минават и да се молят на 200 души да си вдигнат капаците на прозореца, го правят централно. През другото време си маш контрол. Летяхме с DL на Royal Jordanian и трябва да призная, че ми хареса. :) 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 42 минути , Topfly каза:

Това че теоритично могат да го направят не означава, че го правят. Нека не внасяме излишен стрес за нещо което не е потвърдено. Мен лично ме кефеше, защото дори при затъмнена позиция се виждаше нещо, а когато исках по време на полет изсветлявах стъклото. Освен това има и междинни позиции, които са много готини когато искаш да гледаш през прозореца, но слънцето много блести. За филтър на фотоапарата също става :)

На 787 даже и в изсветлена позиция да е стъклото, пак го играе като филтър на фотоапарата, не е неутрално. Самите прозорци също са някак си "високо" и не са удобни за снимане. Хич, ама хич не ми хареса този самолет. В едната посока веднага след него се качих на древен 737-300 и се изкефих (не беше просто носталгия). :):)

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 48 минути , Topfly каза:

Това че теоритично могат да го направят не означава, че го правят. Нека не внасяме излишен стрес за нещо което не е потвърдено. Мен лично ме кефеше, защото дори при затъмнена позиция се виждаше нещо, а когато исках по време на полет изсветлявах стъклото. Освен това има и междинни позиции, които са много готини когато искаш да гледаш през прозореца, но слънцето много блести. За филтър на фотоапарата също става :)

Какъв стрес.... Приятел ми каза за блокиран прозорец по време на целия полет на 787, но не помня авиокомпанията. То се пуска сигнализация за колани да се укроти салона какво остава за едни прозорци. 

  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Rainy каза:

Впрочем, за 2017 година British Airways e класирана като най-лошата компания в Европа след Ryanair и Vueling. Предполагам отнемане на храна, алкохол, места и всичко над нискотарифните компании - в комбинация с остарели понятия за customer service и два тежки инцидента с резервационната им система - е допринесъл за тази класация. Но... очевидно когато цифрите на борсата са добри, всичко е добро. 

 

http://www.telegraph.co.uk/travel/news/british-airways-ranking-which-airline-survey/

Жалко.

Аз съм летял с тях и мнението ми е много добро.

Пристигам в Торонто, а багажа ми го няма. Една супер любезна жена там успя да го локализира (бил в Амстердам - защо е изпратен натам не ми го побира главата) и ми поднесе 1001 извинения, чак ми стана некомфортно. На другия ден следобяд багажа ми дойде в хотела и имах изцяло ръчно написано извинение, подписано от Бритиш, върху една готина хартия с тяхното лого. До ден днешен си го пазя. На мен ми стана супер приятно, за първи път авиокомпания ми показва такова отношение, а не е като да не съм имал проблеми и преди. Аз съм им фен.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Аз съм летял на B789 LHR-KUL  с Бритиш и през цялото време си изсветлявах/затъмнявах прозореца както ми хареса, нямам спомен да е имало блокировка.  Освен това,  то има логика ако блокират - да е на изсветлено - еквивалента на вдигнати сенници при традиционните прозорци. 
Въпреки всичко, останах с впечатление, че и при най-светъл режим остава една лека синкавина, като филтър, както стана дума вече.  
Но аз лично предпочитам класическата схема със сенници. 

Иначе като самолет - кефи ме като външен дизайн, особено елегантната издължена форма на крилата без уингтипс (как е коректният термин на български? ) а и начина, по който се огъват нагоре при полет, малко като на птица. 
DSC00168_V2.jpg.b75a6d4e7ecad2dc93f0cc2c5dfc7c9d.jpg

Вътре обаче бях малко разочарован - леко усещане за евтина пластмаса, освен това седалките ми се сториха малко тесновати на ширина, може да е нещо субективно, не съм проверявал като размери какви са точно параметрите.
 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 57 минути , vbkirilov каза:

Жалко.

Аз съм летял с тях и мнението ми е много добро.

Пристигам в Торонто, а багажа ми го няма. Една супер любезна жена там успя да го локализира (бил в Амстердам - защо е изпратен натам не ми го побира главата) и ми поднесе 1001 извинения, чак ми стана некомфортно. На другия ден следобяд багажа ми дойде в хотела и имах изцяло ръчно написано извинение, подписано от Бритиш, върху една готина хартия с тяхното лого. До ден днешен си го пазя. На мен ми стана супер приятно, за първи път авиокомпания ми показва такова отношение, а не е като да не съм имал проблеми и преди. Аз съм им фен.

Причините са много:

 

1. British отнеха възлови привилегии на своите пътници миналата година за европейските си полети като храната и алкохола , а това за британците е светая светих, когато отиват на почивка. 

 

2. Два огромни гафа, свързани с резервационната им система и IT аутсорсинга в Индия, оставили десетки хиляди хора с дни по летищата, и точно по време на Bank Holiday. Скандалът се съизмерваше с този на Ryanair, особено когато се повтори седмици по-късно. Обезщетенията не са били проблем, но те не ти вършат работа, ако ти провалят сватбата, да кажем... 

 

3. Стачна готовност на няколко пъти - отменени стачки в последния момент. 

 

4. Скъп избор на места (£25) при презокеански полети. Сравнено с авиокомпании като Qatar или Latam, където това е безплатно, и лично аз силно се вбесявам (моя слабост). 

 

5. Преди месец анонсираха намерението си да направят ново ценово разделение и да пускат в самолета последни хората с най-евтини билети.  Няма да казвам реакциите в социалните мрежи.

 

Да, и аз много харесвам British. Имам вероятно най-много полети с тях, решавали са ми проблеми, освен това просто са ми слабост като авиокомпания. Обаче...

 

Когато предлагаш услугата полет London - София с абсолютно идентични екстри като Еasyjet или Ryanair, a цената ти е двойна или тройна, любезната - и често доста фалшива - усмивка на стюардесите не могат да я компенсират.

 

Аз лично ги предпочитам, защото са ми много удобни от логистична гледна точка (а това тук ми струва много пари - паркинг и гориво за далечни летища), както и дестинациите им са наистина много като брой. Просто пазарът показва слабостите им... 

 

 

Редактирано от Гост
Връзка към коментар
преди 11 минути , Rainy каза:

5. Преди месец анонсираха намерението си да направят ново ценово разделение и да пускат в самолета последни хората с най-евтини билети.  Няма да казвам реакциите в социалните мрежи.

 

:lol:

 

Иначе вероятно аз съм единственият, който продължава да не разбира какъв е зорът да се качиш по-рано на самолета, след като няма как да излетиш/кацнеш по-рано от тези, които ще се качат последни :biggrin:.  Аз, лично, винаги предпочитам да се качвам от последните. :smile3:
(Единственото, което се сещам че би могло да е причина за бързане, е схемата на нискотарифките от последно време с прибирането на ръчния багаж на някои пътници) 

 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

@Фичо, ще ме умориш :lol:

 

Да, за бързането и аз те разбирам. И да, понякога наистина не оставят места за багаж - това е моят личен мотив да предпочитам да се кача по-рано. 

 

В случая реакцията е по-скоро емоционална. Англичаните са известни със своята кастова социална система - макар че уж се опитват да я тушират последните десетилетия. Просто ''посочването с пръст'' - ти се най-най-беден, значи най-последен на опашката - никак не се прие добре :) 

Връзка към коментар
преди 12 минути , Rainy каза:

И да, понякога наистина не оставят места за багаж - това е моят личен мотив да предпочитам да се кача по-рано. 

Именно! Не е приятно да седиш на място 8А (примерно), да си само с ръчен багаж и да се наложи да си оставиш куфара над 32D/E/F, защото тези, които са се качили в началото, са помъкнали 3 чекирани куфара, телевизора, печката, два големи "ръчни" куфара и бохча за разкош и са запълнили целите отделения само с техните багажи. Именно това е и моят мотив да гледам да се кача по-рано, вместо да си стоя до последно в салона. 

Редактирано от chandni
  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 46 минути , Rainy каза:

Когато предлагаш услугата полет London - София с абсолютно идентични екстри като Еasyjet или Ryanair, a цената ти е двойна или тройна, любезната - и често доста фалшива - усмивка на стюардесите не могат да я компенсират.

Абе и без екстрите, пак си има големи разлики, дори те да не зависят от компанията, а летището, пътниците...

Скоро летях Лондон - София с Уиз и София - Лондон с България Еър и разликата е просто огромна. Лутън е ужасно мизерно летище, изглежда като че ли се строи, а всъщност като минеш секюритито виждаш, че не се строи, а си е така. Километрични опашки за гейтовете се извиват по стълбите, ако има нещо съмнително оставят да минат всичките двеста души на опашката и тогава ти обръщат внимание, никакво място за багаж, хем неориентирани, хем нахални пътници дето ти седят на мястото и не искат да се махат... Нищо от това не е вина на компанията, но все пак има значение. Общо взето направо бих платил 50% повече, само за да го избегна. Няколкостотин авиос за сандвич въобще няма да ги смятам...

Връзка към коментар
2 hours ago, FlyTraveler said:

На 787 даже и в изсветлена позиция да е стъклото, пак го играе като филтър на фотоапарата, не е неутрално. Самите прозорци също са някак си "високо" и не са удобни за снимане. Хич, ама хич не ми хареса този самолет. В едната посока веднага след него се качих на древен 737-300 и се изкефих (не беше просто носталгия). :):)

За първото може и да си прав, но за второто не знам. Прозорците на 787 са просто по големи и това би трябвало да е предимство...

 

13936834_why-are-the-windows-on-the-boei

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 18 минути , neuromancer каза:

Няколкостотин авиос за сандвич въобще няма да ги смятам...

Ти и на Лутън ще платиш за сандвич - е, няма да е с авиос :) 

 

преди 18 минути , neuromancer каза:

Абе и без екстрите, пак си има големи разлики, дори те да не зависят от компанията, а летището, пътниците...

Скоро летях Лондон - София с Уиз и София - Лондон с България Еър и разликата е просто огромна. Лутън е ужасно мизерно летище, изглежда като че ли се строи, а всъщност като минеш секюритито виждаш, че не се строи, а си е така. Километрични опашки за гейтовете се извиват по стълбите, ако има нещо съмнително оставят да минат всичките двеста души на опашката и тогава ти обръщат внимание, никакво място за багаж, хем неориентирани, хем нахални пътници дето ти седят на мястото и не искат да се махат... Нищо от това не е вина на компанията, но все пак има значение. Общо взето направо бих платил 50% повече, само за да го избегна. 

Гледам да не коментирам такива разлики, че ми се карат :) 

 

Лутън е абсолютно ужасно летище, но аз съм се научила да се абстрахирам... За мен най-ужасното му е отдалечеността му, която върви с паркинг и бензин, плюс шофиране по най-отвратителната орбитална магистрала М25. Много отдавна не съм го посещавала и го избягвам всячески, но месец юни ще кацна на него от Ирландия - цена, какво да правиш :)

 

Иначе що се отнася до самите билети, когато имаш над £120 билет с British и £40 с нискотарифен по същата дестинация - при равни други условия на билета, изключая летище и пътници, някак трудно предпочиташ първите. В случая като се прибави £40-£60 parking и останалите екстри, разликата става минимална и оттам и моите предпочитания - когато разликата е минимална. Което не прави билета с повече екстри... 

Редактирано от Гост
Връзка към коментар
5 hours ago, vbkirilov said:

Жалко.

Аз съм летял с тях и мнението ми е много добро.

Пристигам в Торонто, а багажа ми го няма. Една супер любезна жена там успя да го локализира (бил в Амстердам - защо е изпратен натам не ми го побира главата) и ми поднесе 1001 извинения, чак ми стана некомфортно. На другия ден следобяд багажа ми дойде в хотела и имах изцяло ръчно написано извинение, подписано от Бритиш, върху една готина хартия с тяхното лого. До ден днешен си го пазя. На мен ми стана супер приятно, за първи път авиокомпания ми показва такова отношение, а не е като да не съм имал проблеми и преди. Аз съм им фен.

Ръчно написаното извинение сигурно е било много мило, но едва ли е по протокола на British Airways. Това по скоро ми изглежда като соло акция на един служител, а не фирмена политика. Такива големи компании обичат да си архивират комуникацията за да може да се проследи ако някъде има грешки в нея и за да се поддържа едно стандартно и юридически издържано високо ниво.

Връзка към коментар
преди 15 минути , Topfly каза:

Ръчно написаното извинение сигурно е било много мило, но едва ли е по протокола на British Airways. Това по скоро ми изглежда като соло акция на един служител, а не фирмена политика. Такива големи компании обичат да си архивират комуникацията за да може да се проследи ако някъде има грешки в нея и за да се поддържа едно стандартно и юридически издържано високо ниво.

Делта също са ми пращали хартиени извинения - залепени за таг, за забавен багаж, както и Юнайтед. Това което ми пратиха Бритиш също би било като всяко друго, ако не беше на ръка написано и ако не ми бяха използвали и трите имена вместо само 2, както по принцип правят останалите. Защо е на ръка не знам, може да им се е счупил принтера или да са останали без други опции . Ясно ми е че не съм нищо специално за тях, просто беше класна постъпка да си направят труда да го напишат и ме спечелиха с това, защото можеше и просто да ми изпратят куфара и готово. 

Редактирано от vbkirilov
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 9 часа, Topfly каза:

За първото може и да си прав, но за второто не знам. Прозорците на 787 са просто по големи и това би трябвало да е предимство...

 

13936834_why-are-the-windows-on-the-boei

Аз не съм сравнявал прозорците на 787 с 350, понеже не съм летял на последния, но примерно спрямо 727, 737, 747, 757, 767, 777, 310, 330, 340, 380 ми се струват по-неудобни за снимане. Иначе съм забелязал, че  със сигурност прозорците на 737 семейството са по-големи и по-удобни за снимане от 320 семейството (един след друг полети).

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Бритиш махат възможността пасажерите да накланят облегалките в самолетите им за полети на кратки разстояния:

Quote

British Airways passengers will no longer be able to lean back and relax on short-haul flights as the airline seeks to slash ticket prices.

The airline will fit non-reclining seats on 35 planes set to fly the economy class later this year.

The change could leave BA’s elite status at risk, as it emulates budget airlines.

Passengers have already complained BA is closely emulating budget competitors since the appointment of chief executive Alex Cruz in 2015, who formerly ran Spain’s low-cost Vueling carrier.

https://nypost.com/2018/01/07/airline-with-poor-door-boarding-now-ditching-reclining-seats/

 

Европейските а/к догонват американските си партньори... Само не е ясно кой ще е европейският  JetBlue...

Връзка към коментар

Airline with ‘poor door’ boarding :)  Това, за което говорех по-горе. ''Посочването с пръст'' - ти се най-най-беден, значи най-последен на опашката - няма да им го простят... Алкохолът и храната някакси смляха промяната, но тази "иновация" ще има проблеми... 

 

Лично аз нямам нищичко против за облегалката на седалката за полети в Европа. Никога не я пускам за кратките разстояния - то мястото е достатъчно тясно и без това. Но че British прилагат нискотарифен модел - без да имат нискотарифни цени - ами не е пазарно грам. И на какво основание... 

 

Пример пресен: наложи ми се да проверявам полети до Дюселдорф (служебно). Двупосочният билет на Eurowings беше £125, на British - £250. Нарочно тях посочвам за пример, защото летят също от Heathrow. Скоро сравнявах техен полет с Buлgaria air. Двойна разлика. Отново Heathrow. 

 

British Airway в тези полети не предлагат НИЩО повече. Освен стари лаври.

Тогава ЗАЩО? 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.