Прескочи до съдържание

Booking.com - полезни опции, съвети, възможности и трикове при търсене


rik4o

Препоръчани мнения

От време на време Booking.com - сайтът, в който неизбежно всеки от нас често наднича и се рови - ни поднася неочаквани, но приятни изненади. В повечето случаи те добавят ценна информация или опростяват начина на търсене, като спестяват немалко време, усилия и нерви при резервиране на нощувки през сайта. А често като краен резултат водят и до намиране на най-точната за нас оферта.

 

Днес за пръв път, при търсене на цени за хотела, за който имах вече потвърдена резервация, видях показаната по-долу графика:

 

post-735-0-20973400-1487692448_thumb.png

 

Тя представлява преглед на най-ниските цени за период от 21 (!?) дни. При посочването с мишка стълбчето на съответния ден се оцветява в различен цвят в зависимост от наличността и цената - червен за дните с разпродадени стаи, друг - за дните със свободни стаи. А числото в зелената стрелка дава средната стойност на най-ниските дневни цени. Останах доста приятно изненадан, въпреки че в случая информацията не ми бе толкова необходима, но в друг момент може и да не е така.

 

Странното е, че подобни опции се появяват ненадейно и от нищото и също толкова ненадейно изчезват. :) Имам усещането, че Booking.com непрекъснато нещо експериментират, добавят, махат, променят. Не го казвам в отрицателен смисъл. Напротив, поне според мен, сайтът върви към усъвършенстване. Но както и да се опитвах да получа повторно тази информация, не успях. Изчезна "яко дим". :)

 

Има подобна опция, която в скролираща лента показва цените за близките до търсенето дати:

 

post-735-0-71815500-1487692449.png

 

Нарича се "Най-добрите налични опции" и извежда информация за дати и дни, брой нощувки и най-ниската им цена около зададените от вас при търсенето. Преди време имаше възможност да се наблюдават по-големи периоди, но сега гледам, че е ограничено до седмица. За разлика от първата опция "генезисът" на тази донякъде е разгадан. ;-) Можете да я "повикате" чрез търсене на нощувки за определен обект, но трябва да намерите дата или период, за който вече няма свободни места.

 

Вероятно има доста подобни възможности, "трикове", дори отработени механизми за работа със сайта, които малко или много ви помагат при резервирането през Booking.com. Ще бъде интересно и полезно за всички да ги споделим.

Редактирано от rik4o
  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Бях чел един доста подробен анализ точно за стратегията на booking.com и т.нар. call to action елементи. Накратко, целия им интерфейс е оформен по начин да те подтикне да резервираш. Дори в твоите скриншоти забележи червения бутон на предупреждение, че стаите са свършили (червеното е агресивен, заплашителен цвят), зелените бутони с наличните стаи (зеленото пък е успокоителен, знака за преминаване на светофара, сякаш те подканят "мини през тези бутони"), съобщението колко пъти е резервиран хотела което също да ти подскаже, че мястото е популярно и аха може и да свършат стаите. Въобще, всичко е много изпипано да ти играе по тънката струна и да те подтикне да резервираш веднага. Някои може да погледне с насмешка това, но си е цяла наука обработването на потенциалния клиент с писмени и цветови сигнали. 

 

Обратната страна на медала е, че не съм сигурен до колко тази информация е обективна, а и не дават подробности как да бъде интепретирана. Например това, че хотела е резервиран 17 пъти днес, много ли е малко ли е? На кои дати са тези 17 пъти, защото разпределени в година не ми се струва много, но ако е за идната седмица е друго. И въобще, конкретно с booking съм забелязал, че наистина предоставят доста полезна информация, но винаги е пречупена през призмата на това да те изплашат да резервираш веднага. 

 

22-02-2017 09-35-11.png

 

Дали, когато не е толкова натоварено ще ми изкарва такъв банер например с надпис "Абе сега не е натоварено, изчакай, цените ще падат". Няма такъв филм :) На мен например 46% налични стаи ми се струва доста незатоварено, защо индикаторчето свети в червено сякаш всеки момент ще свършат? Поуката поне за мен е, че многото информация помага, но трябва и да е безпристрастно представена. 

  • Харесвам 12
Връзка към коментар

Странното е, че подобни опции се появяват ненадейно и от нищото и също толкова ненадейно изчезват. :) Имам усещането, че Booking.com непрекъснато нещо експериментират, добавят, махат, променят. Не го казвам в отрицателен смисъл. Напротив, поне според мен, сайтът върви към усъвършенстване. Но както и да се опитвах да получа повторно тази информация, не успях. Изчезна "яко дим". :)

 

 

Имаше една опция, която аз обичам да ползвам. Във филтъра отляво можеше да си въведа собствена цена на вечер, а не да избирам между 0-50 EUR, 50-100 EUR, 100-200 EUR и 200+.   Както се появи, така и изчезна тази опция. :)

 

attachicon.gif22-02-2017 09-35-11.png

 

Дали, когато не е толкова натоварено ще ми изкарва такъв банер например с надпис "Абе сега не е натоварено, изчакай, цените ще падат". Няма такъв филм :) На мен например 46% налични стаи ми се струва доста незатоварено, защо индикаторчето свети в червено сякаш всеки момент ще свършат? Поуката поне за мен е, че многото информация помага, но трябва и да е безпристрастно представена. 

 

Наистина интересно защо при теб е червено на 46%, при мен до 80% е в оранжево, а след това става червено.

 

post-2889-0-92879500-1487749916_thumb.jpg

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Агресивната реклама е очевидна, но от дългогодишен личен опит мога твърдо да кажа, че информацията колко налични стаи от даден вид остават в мястото за настаняване е 100% коректна. Случвало ми се е да проверя това многократно не само след резервация (като отново погледна наличността  и установя, че действително съм взел последната стая), но също така и при промяна на датите по съществуваща резервация...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Изрових статията с анализи на интерфейса им. От 2011 година е и има доста промени от тогава, но като цяло нещата са подобни: https://econsultancy.com/blog/8151-booking-com-improving-conversion-with-best-practice-persuasive-design/

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Агресивната реклама е очевидна, но от дългогодишен личен опит мога твърдо да кажа, че информацията колко налични стаи от даден вид остават в мястото за настаняване е 100% коректна. Случвало ми се е да проверя това многократно не само след резервация (като отново погледна наличността  и установя, че действително съм взел последната стая), но също така и при промяна на датите по съществуваща резервация...

Tова е така, но само относно стаите, които хотела предоставя на букинг. Напълно е възможно в букинг да няма повече стаи, но по други канали или директно с хотела да има. Някъде (в Бразилия със сигурност) дават една-две стаи в букинг, колкото да излиза хотела при търсене, останалите по телефона.

А, и като резултат от това винаги излизат предупреждения "еди кой си град е пълен 98%, резервирай бързо", а каква е истината, не се знае.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Агресивната реклама е очевидна, но от дългогодишен личен опит мога твърдо да кажа, че информацията колко налични стаи от даден вид остават в мястото за настаняване е 100% коректна. Случвало ми се е да проверя това многократно не само след резервация (като отново погледна наличността  и установя, че действително съм взел последната стая), но също така и при промяна на датите по съществуваща резервация...

 

Tова е така, но само относно стаите, които хотела предоставя на букинг. Напълно е възможно в букинг да няма повече стаи, но по други канали или директно с хотела да има. Някъде (в Бразилия със сигурност) дават една-две стаи в букинг, колкото да излиза хотела при търсене, останалите по телефона.

А, и като резултат от това винаги излизат предупреждения "еди кой си град е пълен 98%, резервирай бързо", а каква е истината, не се знае.

 

Правил съм си експеримент с дати много напред във времето, обикновено ми излиза съобщение, че остава само една стая, а от другия ден започвам да получавам мейли, че местата се изчерпвали бързо, с което те подтиква да резервираш бързо.

Според мен си е търговски трик и рядко отговаря на истината.

 

Моментът с квотата на Букинг е отделна тема е още една възможност съобщението да не отговаря на действителността.

Връзка към коментар

Tова е така, но само относно стаите, които хотела предоставя на букинг. Напълно е възможно в букинг да няма повече стаи, но по други канали или директно с хотела да има. Някъде (в Бразилия със сигурност) дават една-две стаи в букинг, колкото да излиза хотела при търсене, останалите по телефона.

А, и като резултат от това винаги излизат предупреждения "еди кой си град е пълен 98%, резервирай бързо", а каква е истината, не се знае.

 

Естествено, но това се разбира от само себе си! Говорим само и единствено за наличните стаи в тяхната резервационна система. В този смисъл, съобщението за оставащи брой стаи е напълно коректно...

Връзка към коментар

Tова е така, но само относно стаите, които хотела предоставя на букинг. Напълно е възможно в букинг да няма повече стаи, но по други канали или директно с хотела да има. Някъде (в Бразилия със сигурност) дават една-две стаи в букинг, колкото да излиза хотела при търсене, останалите по телефона.

А, и като резултат от това винаги излизат предупреждения "еди кой си град е пълен 98%, резервирай бързо", а каква е истината, не се знае.

 

Ха, на последната пловдивска сбирка, преди Сънчо да ни прецака и да почне да ги прави в сряда, не можахме да намерим 2 свободни стаи в един и същ хотел. И после на рецепцията ни обясняваха, че трябвало да им се обадим, за да питаме, те си имали стаи, но в букинг пускали 1. На теория в България може и да се обадя да проверя, но за друга страна няма шанс да се занимавам. 

Имахме хотел в Тайланд, с различен тип стаи, пуснати всеки вид в различен сайт. Въпреки разделението, накрая бяха успели да се оплетат и да нямат това, което сме запазили и се води свободно.

 Въобще в ценовия клас, в който търся, не се справят много със стратегията и резервационните системи. Може в по-високия да влагат повече мисъл.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

То и това може да е и стратегия от хотелите сигурно. Вместо да пускаш 10 стаи, пускаш 10 пъти по една стая. Винаги светят в букинг предупрежденията да резервираш сега, че е последна стая, а ако има налични 10 стаи може и да погледнеш в друг хотел. 

Връзка към коментар

Ха, на последната пловдивска сбирка, преди Сънчо да ни прецака и да почне да ги прави в сряда, не можахме да намерим 2 свободни стаи в един и същ хотел. И после на рецепцията ни обясняваха, че трябвало да им се обадим, за да питаме, те си имали стаи, но в букинг пускали 1. На теория в България може и да се обадя да проверя, но за друга страна няма шанс да се занимавам. 

To аз ако не се обадя, трябва само вкъщи да си седя. Много хотели в провинцията изобщо ги няма и в букинг, дори да са много хубави. Аз винаги гледам първо в букинг, защото първо има кешбек и второ, за гаранция взимат кредитна карта, докато по телефона ще ми искат депозит по банков трансфер, което е в пъти по-досадно.

 

То и това може да е и стратегия от хотелите сигурно. Вместо да пускаш 10 стаи, пускаш 10 пъти по една стая. Винаги светят в букинг предупрежденията да резервираш сега, че е последна стая, а ако има налични 10 стаи може и да погледнеш в друг хотел. 

Аз поне не съм забелязвал да добавят стаи. Седи си 100% пълен в списъка и толкова. Ако зает хотел не излиза в слисъка, като превключиш на карта излизат май всички, оттам може да почнеш да търсиш офлайн.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз в другата тема бях писал,  но не е лошо и тук да попитам. Някой имал ли е подобен случай:

 

post-53-0-51092000-1487775495_thumb.jpeg

 

За какво иде реч? Както става ясно, имам резервация за това място. Тъй като периодично проверявам хотелите в които имам резервации, преди две седмици установих, че този хотел вече не се предлага (не става ясно временно или постоянно) в Booking. Веднага писах на хотела, но отговор не последва. Booking също не реагират.  Като отявлен Тома Неверни направих дублираща резервация в друг хотел, за да не се окажа без хотел на място в Батуми. Втората резервация е в хотел, който не изисква кредитна карта, тоест, спокойно мога да не се поява там при положение, че всичко с Ritsa Hotel е ОК. Само че аз винаги съм държал на коректността и ми е трудно да си представя, че съм изправен пред ситуация, която е възможно да завърши с некоректност от моя страна. Затова питам дали някой е попадал в подобна ситуация и дали е имал проблеми на място с резервацията. Този хотел няма собствен сайт, но последните отзиви са съвсем пресни. Възможно е да са започнали ремонт, но може и да са фалирали. Затова и се подсигурих допълнително. От друга страна е твърде възможно просто да са спрели да работят с Booking, но защо не отговарят на запитването ми?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз в другата тема бях писал,  но не е лошо и тук да попитам. Някой имал ли е подобен случай:

 

attachicon.gifRitsa Hotel Batumi including reviews Booking.com.jpeg

 

За какво иде реч? Както става ясно, имам резервация за това място. Тъй като периодично проверявам хотелите в които имам резервации, преди две седмици установих, че този хотел вече не се предлага (не става ясно временно или постоянно) в Booking. Веднага писах на хотела, но отговор не последва. Booking също не реагират.  Като отявлен Тома Неверни направих дублираща резервация в друг хотел, за да не се окажа без хотел на място в Батуми. Втората резервация е в хотел, който не изисква кредитна карта, тоест, спокойно мога да не се поява там при положение, че всичко с Ritsa Hotel е ОК. Само че аз винаги съм държал на коректността и ми е трудно да си представя, че съм изправен пред ситуация, която е възможно да завърши с некоректност от моя страна. Затова питам дали някой е попадал в подобна ситуация и дали е имал проблеми на място с резервацията. Този хотел няма собствен сайт, но последните отзиви са съвсем пресни. Възможно е да са започнали ремонт, но може и да са фалирали. Затова и се подсигурих допълнително. От друга страна е твърде възможно просто да са спрели да работят с Booking, но защо не отговарят на запитването ми?

 

Аз бих отказала резервацията, а не да рискувам да съм некоректна заради чужди неуредици. Пробвах веднъж да оправдая хотел за липсата на отговор на имейлите им, но се оказаха идиоти, което е очаквано, ако не могат да стопанисват дори служебна си поща. При всички положение нещо не им е наред и не знам дали е важно да провериш лично какво именно е. 

Връзка към коментар

Ако се замислим над въпроса това, че хотелът не работи вече с букинг, не означава, че направената резервация е невалидна. От друга страна, колкото и минимална да е защитата, която букинг ти е давал, вече не е налична. При проблем ще трябва сам да се оправяш.

Хотелът, ако беше читав щеше да отговори на запитването. След като не го прави значи рискуваш да се окажеш без стая в него.

Аз бих му писала, че канселирам резервацията и бих се ориентирала към нещо друго. В краен случай, можеш да резервираш директно в този хотел и тогава вероятността да имаш резервация е по-голяма, отколкото да разчиташ на тази от букинг. При всяко положение мисля, че трябва да информираш хотела за решението си, защото от там може да пазят резервацията и данните на КК и да дръпнат парите, ако просто не се явиш.

Редактирано от mililia
Връзка към коментар

Аз в другата тема бях писал,  но не е лошо и тук да попитам. Някой имал ли е подобен случай:

 

...............................

 

Случвало ми се е два пъти, като и в двата случая имах дублиращи резервации. 

В единия случай Букинг изобщо не мецнаха, аз също, защото имах дублираща резервация и ме устройваше.

Във втория случай дори не бях забелязала, че апартаментът вече не работи с Букинг. Те ми се обадиха да ми се извинят и ме затрупаха с предложения - доста по-добри и доста по-скъпи, но те покриха разликата. Въпреки, че резервацията беше без плащане и депозиране и въпреки, че си имах дублираща резервация - пак в Букинг.

Моят извод е, че не мога да си правя изводи. Но аз бих звъннала по телефона с надеждата, че ще ми предложат нещо по-добро. Вече няколко пъти ми се случва /и при други, различни от описания случаи/ и съм много доволна.  :)

Редактирано от noshtna_ptica
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Booking.com обмислят при възстановяване на суми от резервации да въведат и възможност вместо да връщат сумата по карта, да предоставят  ваучер за последващо използване в сайта им. Схемата е подобна на тази във Wizz Air-клуба. Когато ми пратиха линк за въвеждане на данните от банковата карта, зададоха и въпрос кое бих избрал за в бъдеще:

 

post-735-0-27285100-1487929251_thumb.png

 

Естествено стойността на ваучера ще бъде по-голяма от сумата за възстановяване, т.е. ще бъде с бонус. Ако приемем, че числата в зададения въпрос не са условни, в моя случай той би бил в размер на около 25%. :)

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Tази новост не я бях виждал:

"Booking.com takes your payment on behalf of the property for this stay, but make sure you have cash for any extras once you get there."

 

Според мен е добре, след като станаха 'обичайния заподозрян' в темата за кражби от кредитни карти.

Редактирано от Oshko
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

От известно време като задам търсене на място за настаняване в дадена област, Booking, в желанието си да ме улеснят вероятно, автоматично зареждат карта на региона, показваща местоположението им.

 

map.thumb.png.2126ca3da401eda94dae9ce048b36a3d.png

 

Вероятно за някои е по-удобно и ще причислят нововъведението към полезните, но лично мен ме дразни и почти винаги натискам бързо бутона "Обратно към списъка". И май няма опция за настройване. Добре, че е поне само при първото за сесията търсене...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Duke каза:

Според мен става дума за някакъв бъг, изчисти кеша и би следвало всичко да е наред...

Да, това е вероятно първопричината. Почти винаги използвам предишните си търсения, обособени в раздела "Все още ли се интересувате от тези дестинации?", понеже е много удобно, а това е свързано все пак с някакви запаметени действия. Когато изписах дестинацията ръчно в полето за търсене, карта нямаше.

Връзка към коментар
преди 1 час, Duke каза:

Според мен става дума за някакъв бъг, изчисти кеша и би следвало всичко да е наред...

И при мен е така отскоро. Не мисля, че е бъг.

Връзка към коментар

И да продължа с питанията, защото следващото "нововъведение-бъг" при мен не се влияе нито от кеш, нито от браузъри, нито от смяна на компютри и също е съвсем отскоро:

 

Когато се логвам в акаунта си, за миг в лентата се появява иконата с писмото с 1 непрочетено съобщение и в следващия момент безвъзвратно изчезва. Както казах, пробвал съм какви ли не хватки, вкл. и "да го уловя" с щракване върху писмото в тези 1-2 секунди, когато е видимо. Не става. При рефреширане на страницата се появява отново за миг и изчезва. Има ли друг с такъв проблем? Някакви идеи?

Редактирано от rik4o
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.