Прескочи до съдържание

Оплакване от booking.com


Щастливеца

Препоръчани мнения

преди 29 минути , Щастливеца каза:

За да ме разбереш трябва да можеш да гледаш не само от собствената си гледна точка.

За едни по-високи критерии са възможно най-ниска цена за даденото място за настаняване.

За други са коректностна при обслужването от страна на сайта.

За трети това може да е нещо различни и така до много , много различни интерпретации.

Радвам се , че имаш достатъчно средства и можеш да си позволиш скъпи хотели, но това не ти дава правото да съдиш останали те . Цитирам: "На кое му викаш висок критерий - на 40 евро нощувката в на някого апартамента ли?" ?

Ооо, моля да бъда извинена - изобщо не ти осъзнах височината на критериите.

Няма да споря, нека правото да съдиш останалите / в случая Букинг и мен/ да бъде само твое.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 40 минути , Георги Матеев каза:

Съжалявам, но мен не ме интересува да спя дори и в тройно по-скъп хотел, ако това ще ми причини първоначално неудобство.

 

Единствено искам да имам 100% сигурни резервации за избраните от мен места и да не се чудя до последно дали ще ме настанят или не.

 

Не ми се занимава с никакви съпорти, нито ми се пращат имейли, фактури и тн. Времето ми е прекалено ценно за да го пилея в такива глупости.

Говорим за едно и също.Аз пък виждам сигурността точно във възможността да ти осигурят алтернатива в последния момент на подобно на първоначалните ти критерии ниво,без това да ти бърка допълнително в джоба.

Връзка към коментар
преди 1 минута , mamaivy каза:

Говорим за едно и също.Аз пък виждам сигурността точно във възможността да ти осигурят алтернатива в последния момент на подобно на първоначалните ти критерии ниво,без това да ти бърка допълнително в джоба.

И как няма да ти бръкне в джоба? Отивам в Колумбия, гестхауза отказва да ме приеме, запълнил е стаите и не му пука за нашата резервация. Аз от там на Букинг ли да звъня, така, както съм на роуминг по 5,6 лв. минутата? Загубих повече от час да търся нет, да търся и резервирам друго място наблизо, та фактура, та имейли на Букинг.....беше супер неприятно, дори не си помислям, ако трябваше да седя и да чакам те да ми търсят място. А времето, предвидено за разглеждане си течеше.

Напълно подкрепям мнението на Георги Матеев, искам като пристигна след дълъг полет или път с автобус и като имам резервация да се настаня и да приключа, а не да се разправям с часове и да търся нет в страни като Колумбия, където няма във всяко кафе или да се обаждам на Букинг на роуминг тарифи.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 7 минути , mamaivy каза:

Говорим за едно и също.Аз пък виждам сигурността точно във възможността да ти осигурят алтернатива в последния момент на подобно на първоначалните ти критерии ниво,без това да ти бърка допълнително в джоба.

Въпрос на гледна точка. Ако спиш на хотели 50% от годината и през ден трепериш за настаняването си - повярвай ми, тази илюзорна сигурност бързо ще се превърне в искрена досада само след няколко случая на отказани резервации.

 

Не мога да не забележа, че когато се появя с резервация от системата на Expedia (много сайтове ползват именно нея като посредници) и на рецепция едва ли не ми козируват. Реакцията е видимо по-вяла, когато извадя резервация от booking.

 

Разбира се, споделям единствено лични впечатления. Други - като теб или AlexandraKo - може да имат коренно различен опит, за което мога само да се радвам, но аз за себе си съм взел решение и то е да игнорирам booking в огромна степен.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Проблема е, че в Експедия има много по-малко хотели от букинг, за по-забутани места говоря. (За столици и подобни предпочитам да ползвам директно сайтовете на веригите, така печеля или харча точки, а ако плащам кеш цената е най-ниска. Това, че е хотел със 100 стаи, а не някакво специално красиво местенце с история не ме бърка много). Специално тук при мен дори през букинг да успея да резервирам (вместо по телефона) е голяма рядкост, а всякакви MMT или дори hotels.com са почти мисия невъзможна.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 16 минути , neuromancer каза:

Проблема е, че в Експедия има много по-малко хотели от букинг, за по-забутани места говоря. (За столици и подобни предпочитам да ползвам директно сайтовете на веригите, така печеля или харча точки, а ако плащам кеш цената е най-ниска. Това, че е хотел със 100 стаи, а не някакво специално красиво местенце с история не ме бърка много). Специално тук при мен дори през букинг да успея да резервирам (вместо по телефона) е голяма рядкост, а всякакви MMT или дори hotels.com са почти мисия невъзможна.

 

Точно това разравям и аз. Много зависи в коя част на света ходиш. Букинг, ММТ за Европа, Агода и ММТ за Азия, за Америките явно е нещо съвсем друго. Просто трябва да се избира спроед дестинация, абсолютизирането не помага изобщо.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Ок,аз не споря.Моите настанявания с Букинг обикновено са семейни,при това с двете деца.Затова и първоначалния ми избор е съобразен с много маловажни за други пътешественици фактори като наличие на детска площадка,детско меню и т.н.и ми е хубаво да знам,че ще имам подобна алтернатива в случай на анулация.А и вероятно съм късметлийка,защото не съм попадала в ситуации като вашите,пък и често ни настаняват в по-висок клас помещение,което си го обяснявам или със семейния ни чар или с Букинг.Доволна съм и от съпорта им.От друга страна дали има платформа,която да дава сигурност на сто процента?

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Съвесем нормално е колкото потребители има, да са толкова и гледните точки.

Идеята е всеки да сподели , пък останалите да си направят извода. Не е необходимо, когато някой изкаже отрицателно мнение да се правят опити да променят мисленето му. 

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 12 часа, Щастливеца каза:

Не е необходимо, когато някой изкаже отрицателно мнение да се правят опити да променят мисленето му.

По тази логика не е необходимо и когато някой изкаже положително мнение да се правят опити да му се промени мисленето ;). Ама, май, не е това целта на дискусията.

 

Ясно е, че има 3 групи хора:

1. Никога не са имали проблеми с Booking-а и се кълнат в него

2. Имали са проблеми, чат-пат, но са доволни от Booking-a, защото са им намерили хотел/възстановили парите и т.под.

3. Повече никога няма да ползват Booking

 

Каквото и да си говорим тук, няма да променим мнението на никоя от трите групи. Най-много да имаме влияние върху решението на някой, който досега не е ползвал Booking.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Аз направо се стресирах. Винаги съм била спокойна за резервациите си. А не съм им клиент с  много нощувки. Не ми се и мисли да ми се случи отменена резервация. Тези дни резервирах хотел за през август 2017 в Кантазаро Лидо (Италия) и за март 2018 в Люксембург, като резервациите са с безплатна опция за анулиране до определен срок  и без предплащане. И на двете потвърждения за принт  имаше червен печат резервирано. Досега не е имало такъв знак. За Италия в резервацията отбелязах и самолетен трансфер и от букинг ми писаха, че хотела се е свързал с тях, уточнили са цената на услугата и ме питат искам или не. Винаги съм попадала на коректни хотели.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 6 часа, ShaMan-H_Fel каза:

По тази логика не е необходимо и когато някой изкаже положително мнение да се правят опити да му се промени мисленето ;). Ама, май, не е това целта на дискусията.

 

Абсолютно.

Това беше и моята теза.

 

Връзка към коментар

И аз използвах доста години за резервациите си почти само booking.com, но в последните 2-3 години според мен предимствата им започнаха да изчезват едно по едно. Държа да отбележа, че не съм имал сериозен проблем с тях, докато не направих резервации за два едноседмични престоя в апартамент в центъра на Рим през март и април тази година. Цената изглеждаше много изгодна, но не и неприлично ниска за града и сезона - 67 евро на нощувка. Няколко месеца след като направих резервациите започнаха да ми звънят от кол центъра na booking.com и да ми обясняват, че цената е сгрешена и да ми правят оферти за намалена цена на нощувка (офертите започнаха от 150 евро и падаха всеки път и така до 85 евро). Всеки път правеха това за всяка една от резервациите и така три пъти, или общо 6 разговора и съответно 6 мейла с оферти. Аз разбира се всеки път ги отхвърлях и им обяснявах, че разговора е безсмислен и цената не е много различна от пазара. Накрая ми изпратиха мейли, че собственикът е съгласен да ме настани на първоначалната цена, но пък аз размислих и реших, че не е невъзможно след тези безсмислени изпълнения италианският собственик да ми вгорчи почивката по някакъв начин и сам канцелирах резервациите. Така или иначе доверието ми в booking.com почти се изпари и вече не очаквам от тях да защитят моя интерес. Миналата година съм ползвал booking.com само 3 пъти, а тази година - след канцелирането на резервациите - нито веднъж, като вече наистина целенасочено ги избягвам. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И аз ползвах само booking.com за хотелски резервации, но от октомври миналата година booking.com попаднаха в черния ми списък и повече никога няма да ги ползвам - изтрих си профила, блокирах ги и така... Дори и не ги използвам като база данни, за да търся хотел или апартамент.

При мен проблемът беше с хотелски резервации в Букурещ и подадено искане за обещетение по една от тях, тъй като условията по резервацията бяха едни, а действителността съвсем друга: апартаменът беше целият в паяжини и нямаше парко място, за което плащах и което изрично бях резервирал. Като краен резултат след възникналия спор между мен, собственика и booking.com, изписани имейли, телефонни обаждания и т.н., казах на някакво шефче във booking.com да ме забравят и че ни им искам обещетението.

  • Браво 1
Връзка към коментар

Изчетох всички мнения... Наистина си зависи от личния опит. Аз нямам оплаквания - засега. Не ползвам скъпи хотели. По-точно изобщо не ползвам хотели, защото ги мразя като атмосфера. Всеки луд с прищявките си :) Само B&B избирам. Това, което много ме кефи в Booking, е опцията за огромна гъвкавост. Само че тази гъвкавост си има цена - не може един хотел или къща за гости да има блокирани стаи през Booking до последния момент, които няма да бъдат ползвани. С ръка на сърце - колко от нас блокират сума ти стаи с ясното съзнание, че част от тях няма да бъдат използвани? Ако искаме наистина пълна сигурност - резервация през хотела с директно плащане предварително. Колко хора биха го направили? 

 

Признавам, че ако стане дори един гаф, ще ги вдигна на балон и ще зачертая Booking. Мразя стрес. Само че един мейл преварително на хотела/къщата за гости винаги помага за спокойствието. Освен това задължително ревютата трябва да са много и добри още по време на избора.

 

За другите платформи - Agoda е за Азия наистина много известна и само нея съм ползвала. Expedia наистина са с много добра репутация, ползвала съм ги няколко пъти и имат чудесен съпорт (поледният път за Бразилия наистина помогнаха, когато е бях видяла едни подробности - звъннах по телефона и всичко беше на шест). Ще трябва да си ги припомням по-често.

 

Факт е, че идеални резервационни системи няма. Трябва да сме просто много внимателни в избора си. Особено ако търсим евтини варианти. Има и измекяри хотелиери, но ако търсите най-евтината опция, то има причини да е най-евтина.  

 

Cash is the king. 

Връзка към коментар
  • 3 месеца по-късно ...

Да споделя и аз неприятни преживявания от миналата седмица. Пристигаме в хотла и се оказва, че на мое име две резервирани стаи, с различни номера на резервации и с разлика от месец и половина. Втората резервация я няма в моя booking профил, нито съм получавала за нея и-мейл потвърждение.  От хотела ми предоставиха разпечатки и от двете. Направи мие впечатление, че втората няма мои данни като и-мейл и адрес за фактура, а посоченият телефон е италиански, където е хотела. От  booking  никой не  отговаря, а от хотела ми казаха, че е задържана сума за двете стаи. Писах на booking , а от тях получам искане да потвърдя, че не съм ползвала резервацията си като е посочен номера на мойта резервация. Помолих хотела да посочат като неползвана другата, който не съм правила аз, но те отговориха и опитаха отново, че са посочили именно тази, а от booking сменят номера.  От booking ми писаха, че е направена резервацията през друг и-мейл, но с моята кредитна карта и да се обърна към банката или полицията.

Платих си нощувката в хотела и се свързах с банката.Там все още сумата за втората нощувка  не беше изтеглена - само блокирана и ме посъветваха да изчакам, пък и беше петък след обед, а аз в чужбина. Днес вече съм в БГ и видях, че днес за изтеглели пари и за неползваната нощувка и още 13лв. за нещо друго. Утре отивам в банката. Имам застраховка към картата  и ще видим какво ще ми кажат.

 

 

Редактирано от Mamas
правописни грешки
  • Шок 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 15 минути , Mamas каза:

Да споделя и аз неприятни преживявания от миналата седмица. Пристигаме в хотла и се оказва, че на мое име две резервирани стаи, с различни номера на резервации и с разлика от месец и половина. Втората резервация я няма в моя booking профил, нито съм получавала за нея и-мейл потвърждение.  От хотела ми предоставиха разпечатки и от двете. Направи мие впечатление, че втората няма мои данни като и-мейл и адрес за фактура, а посоченият телефон е италиански, където е хотела. От  booking  никой не  отговаря, а от хотела ми казаха, че е задържана сума за двете стаи. Писах на booking , а от тях получам искане да потвърдя, че не съм ползвала резервацията си като е посочен номера на мойта резервация. Помолих хотела да посочат като неползвана другата, който не съм правила аз, но те отговориха и опитаха отново, че са посочили именно тази, а от booking сменят номера.  От booking ми писаха, че е направена резервацията през друг и-мейл, но с моята кредитна карта и да се обърна към банката или полицията.

Платих си нощувката в хотела и се свързах с банката.Там все още сумата за втората нощувка  не беше изтеглена - само блокирана и ме посъветваха да изчакам, пък и беше петък след обед, а аз в чужбина. Днес вече съм в БГ и видях, че днес за изтеглели пари и за неползваната нощувка и още 13лв. за нещо друго. Утре отивам в банката. Имам застраховка към картата  и ще видим какво ще ми кажат.

 

 

На мен това ми прилича на номер, скроен от хотела. Те имат и данните от картата. А Букинг без доказателства нищо не могат да направят, можеби е трябвало там на място да вземеш документ от хотела, че не си показвала едната резервация.

Връзка към коментар
преди 14 минути , slujitel каза:

На мен това ми прилича на номер, скроен от хотела. Те имат и данните от картата. А Букинг без доказателства нищо не могат да направят, можеби е трябвало там на място да вземеш документ от хотела, че не си показвала едната резервация.

Имам документ, че съм платила едната, а от хотела са подали, че е ползвана едната. Според тях парите се удържат от Букинг. И ние си мислихме, че е от тях, защото само те имат ползата и възможността. Най- вероятно човек от хотела.

Връзка към коментар

Да споделя и аз малко негативен опит с booking. Ползвам ги вече повече от 10 години , но за последната имат три гафа. Най- сериозният им беше отказ за всякакво съдействие при настаняване , в резултат от което изгърмях с 68€ за нощувка и още 120€ за нова такава  букната буквално в полунощ. В противен случай трябваше да спим с детето на паркинг. Преди това имах дублаж. ..... и последния случай е от вчера. Отново проблем с резервацията и необходимост от настаняване в  друг хотел предложено от фирмата. За последния случай просто не ми се разправяше , защото разликата не беше кой знае какво, а и самия хотел беше  сменен с подобен. Като цяло съпорта им е много тегав и неуслужлив. Напоследък спрях съвсем да резервирам с тях.

Редактирано от liliya
Връзка към коментар
преди 8 часа, Mamas каза:

Имам документ, че съм платила едната, а от хотела са подали, че е ползвана едната. Според тях парите се удържат от Букинг. И ние си мислихме, че е от тях, защото само те имат ползата и възможността. Най- вероятно човек от хотела.

Наскоро резервирах хотел през букинг и исках да го платя предварително. Тъй като нямаше опция за плащане в момента на резервацията, се свързах с хотела да ги попитам дали могат да дръпнат парите директно от картата или трябва да правя банков трансфер. Те също ми отговориха, че парите се удържат от букинг според условията на резервацията или в рамките на 30 дни след резервацията, а хотелът само може да ги блокира по картата, но не и да ги дръпне. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Наскоро резервирах нощувки за приятелка и почти веднага получих СМС,че по картата е осъществено плащане на ПОС на стойност 0 лв. от Букинг.ком. Амстердам.Така че не бих се учудила ако вече те извършват плащането.

Връзка към коментар

Това е ново за мен, от предишните си опити знаех, че данните от картите се предаваха на хотелите и те дърпаха/блокираха парите, явно има нещо ново.

преди 10 часа, Mamas каза:

Имам документ, че съм платила едната, а от хотела са подали, че е ползвана едната. Според тях парите се удържат от Букинг. И ние си мислихме, че е от тях, защото само те имат ползата и възможността. Най- вероятно човек от хотела.

Все пак за да удържат Букинг парите хотела им е подал данните, как по друг начин би могло да стане.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, mamaivy каза:

Наскоро резервирах нощувки за приятелка и почти веднага получих СМС,че по картата е осъществено плащане на ПОС на стойност 0 лв. от Букинг.ком. Амстердам.Така че не бих се учудила ако вече те извършват плащането.

Това е така наречената преоторизация. В Booking съм дала Revolut картата си, като всички резервации, които правя, създават моментално такава преоторизация за 0€ (вижда се в движението на Revolut незабавно). Странното за мен беше, че при резервациите за Португалия, всички до една блокираха сумата за първата нощувка в рамките на следващите 12 часа, въпреки, че резервациите са за след повече от 6 месеца и така и не ги вдигнаха, та всеки път се налагаше да се разправям по телефона с Booking съпорта да освободят преоторизираната сума. След като говореха с хотела, последните вдигаха блокировката. Явно Booking все пак share-ват информацията за картата с хотела, тъй като при една от тези блокировки, управителката на хотела вече се била прибрала, нямала достъп до ПОС терминала и щяла чак на следващия ден да освободи блокираната сума.

 

Не искам да адвокатсвам на Booking и мен ме дразнят понякога, но няма съвършена резервационна система и Booking нямат вина за това, че някой хотел може да се окаже некоректен - никой не е застрахован и няма как да носи отговорност за действията на трети лица. Неведнъж съм попадала на случаи, когато хотел, който е бил част от портфолиото на Booking, вече не е и мисля, че точно заради некоректно отношение са били изключени такива хотели. Единствено не мога да им простя е, че споделят данните за картата ми с хотелите - в крайна сметка аз съм я поверила на тях и достъп до нея трябва да имат само те!

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Преди практиката им беше, че те само препращат данните на хотела и хотела прави всичките транзакции по картата - блокировки, предплащания и т.н. Но в последно време започнаха и те да взимат парите от името на хотелите (както много други резервационни системи правят). Мисля, че точно тук е ключето за зачестилите проблеми с плащания напоследък, може би букинг и хотелите им е трудно да се разберат кой точно трябва да таксува картата. 

Връзка към коментар

Здравейте, 

По отношение на Booking.com - трябва да се използва за резервации основно за Европа. Извън това в голяма степен е безмислен и по-добре да се мине през останалите сайтове на Priceline /компанията майка/ или коренно разлини сайтове. За европа Expedia с всичките си сайтове или другите wholesalers не играят вече и са доста безмислени /с изключение на няколко конкретни града/ от гледна точка на хотелиера понеже не носят реален бизнес. 


Колкото до проблеми при настаняване те нямат общо и особено с по-нови места, които все още не са добре проверени и не им пука особено може да се появи проблем. Факт е последните години заложиха на количеството и се напълниха с всякакви безумни места за настаняване, което от своя страна намали и контрола им върху тях. 

 

Колкото до оувърбук всички в бранша го правят, но в голяма степен хотелиера се занимава с преместването на госта. Факт колкото по-кофти е мястото и реално не е хотел, толкова по-голям шанса е да се получи фал и просто да не ви настанят. В такъв случай, за да сте най-сигурни се избира (ако е налично) опция за предварително таксуване /non refundable тарифа/. Ако един хотелиер ви е взел парита трябва да е доста "закоравял" да ви остави на улицата :)

 

По отношение на съпорта от българска страна мога да кажа, че са точни и реагират адекватно. Към момента се стремят да не взимат страната на госта или хотелиера стига да е в рамките на правилата им /който са доста и покриват голяма част от случаите и разбира се никой не чете :)

 

Колкото до плащането от преди 2 месеца за няколко дестинации /скоро и за цяла Европа/ ще може да се плаща към Booking, които подават виртуална кредитна карта към хотела който си тегли от там. Това е опция, която не касае цената или тарифата /т.е. е приложима за всички тарифи/. Тази опция Expedia я имат от 3-4 години и се приема добре от доста туристи особено при "тегави" дестинации, където се притеснявате че нещо може да се обърка с кредитните ви данни. При направена резервация ако е на standard rate картата се авторизира за да се провери дали същестува и има ли наличност, ако е non ref се тегли всичко на момента.

Имат проблем малко с превалутирането към хотелиера, понеже сумата излиза в Евро, но всеки хотелски ПОС терминал е с разлиен курс /според съответната банка/ и когато се тегли в BGN сумите варират, което системата на Букинг не го отчиташе. Знаят за този проблем и тестват няколко решения и скоро се надявам да го разрешат. Така или иначе има хотелиери които още не са свикнали с тази опция и ако виртуалната карта на Букинг не мине може и да ви чарджнат повторно след това ще ви се върнат парите но си е разправия.

 

Хотелиерите от своя страна, когато е избрано да се плати при тях, имат правото да авторизират сумата /за първата нощувка или повече, според условията за анулация и no show на тарифата/ за да си гарантират резервацията. Дори и да е след 6 месеца хотела може да провери дали картата е реално, съответно и намеренията ви за резервацията.

 

Стана малко дълго, но само да завърша с хотели в БГ, понеже и това беше споменато - към момента няма по-важен сайт от Booking който да генерира нощувки за абсолютно всички хотели с над 20 стаи. Всички останали правят не повече от 15-20% общо от обемите които прави Букинг. От друга страна като комисионна само за сравнение Букинг искат 15 - 18%, а Expedia - 23%. Kaто обслужване към хотелиерите Букинг са номер едно и като условия /без алотмънт, без рейт перити и т.н./. Казвам всичко това само за да потвърдя тезата си, че за стандартния БГ хотелиер Букинг е по-важен канал от останалите онлайн канали. 

Редактирано от Karik
  • Харесвам 6
  • Благодаря 1
  • Браво 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.