Прескочи до съдържание

Представяне на кредитна карта на чекин


Препоръчани мнения

Аз моите си ги запазих за всеки случай, нямаше никакъв проблем от страна на банката, някои перфорират, моята дори не я и перфорираха от ПИБ.

И в ЦКБ като помолих, нямаше никакъв проблем да си запазя старата карта, не я перфорираха.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Стана малко off topic, но да отговоря..

На твое място бих си взел някакви документи от закриването на картите,не може да няма поне някой протокол.

Аз моите си ги запазих за всеки случай, нямаше никакъв проблем от страна на банката, някои перфорират, моята дори не я и перфорираха от ПИБ.

 

И в ЦКБ като помолих, нямаше никакъв проблем да си запазя старата карта, не я перфорираха.

Е, аз когато ги връщах, нямах никаква представа, че ще ми трябват. Освен това банките настойчиво си ги поискаха, даже  едната им я носих допълнително, че не я носех в мен, защото беше изтекла преди месец. Протокол няма, защото от ОББ поискаха 20 лв. таксичка за документ за закриване. 

 

Нещата моагт да бъдат много сложни за компании, коит онямат офис близо до теб. Преди три години с Банкок Еъруейз след голяма кореспонденция и нерви ми се наложи да канселирам билети, взети с картата на приятел и да правя нова реервация с моя карта. Ако компанията има стриктна политика за това (каквито са все повече) искат картата (не копие) и човека да са там при чекирането. 

 

Ако имаш достъп до офис на компанията, отивате с човека и картата в офиса и ги променят. 

Както споменах, компанията е Cebu и не ми е известно да имат офис наоколо. Да почвам ли сега да кореспондирам с тях и да им се набия в очи....или да си трая и да нося копията? Какво ще ме посъветвате?  :(

Връзка към мнение

Ами то каквото и да кажем, все грешно може да излезе накрая. В интерес на истината на Филипини навсякъде по летищата имаше машинки за чекиране и ние ползвахме тях- чекирахме, избирахме си места и после с касовият бон, както  му викам аз, отивахме да дадем багажа, може би и за това да не ни поискаха никъде карта.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Е, аз когато ги връщах, нямах никаква представа, че ще ми трябват. Освен това банките настойчиво си ги поискаха, даже  едната им я носих допълнително, че не я носех в мен, защото беше изтекла преди месец. Протокол няма, защото от ОББ поискаха 20 лв. таксичка за документ за закриване. 

 

Както споменах, компанията е Cebu и не ми е известно да имат офис наоколо. Да почвам ли сега да кореспондирам с тях и да им се набия в очи....или да си трая и да нося копията? Какво ще ме посъветвате?  :(

 

Съвсем лично мнение - не рови... Така и така нямат офис, само ще си отровиш почивката. Мейлът ще го отвори служител, който просто ще последва процедурите. Като отидеш на чекин, заедно с копията си приготвяш една камара невинни физиомомии ала Drama Queen. Но можеш и да не ме слушаш - следвай интуицията си! 

Връзка към мнение

А ако нямате багаж и не минавате през гише съвсем... Най-сигурно виж дали наистина в страниците на Себу пише, че се иска карта, ако никъде не пише спокойно може да спориш...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Няма багаж. Само малкия ръчен на Уиз, който смятам, си минава навсякъде като ръчен. Ама първия полет е от Дубай. Там няма такива машинки, май. Въпросът е има ли онлайн чек-ин за тези летища? Дубай DXB  и Манила?

Редактирано от eloena
Връзка към мнение

Манила има, ползвахме. Там пък като нямаш багаж изобщо не комуникираш със служител, никакъв проблем.

За Дубай не знам

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Е, аз когато ги връщах, нямах никаква представа, че ще ми трябват. Освен това банките настойчиво си ги поискаха, даже  едната им я носих допълнително, че не я носех в мен, защото беше изтекла преди месец. Протокол няма, защото от ОББ поискаха 20 лв. таксичка за документ за закриване. 

 

Както споменах, компанията е Cebu и не ми е известно да имат офис наоколо. Да почвам ли сега да кореспондирам с тях и да им се набия в очи....или да си трая и да нося копията? Какво ще ме посъветвате?  :(

 

Това може да бъде нещо много сериозно. Пиши им. Служителите са различни онлайн съпорт и на гише, няма да им се набиеш на очи. :) Ако не им пишеш, в най-добрия вариант няма да ти искат нищо, но ако искат, искат собстеника на картата и самата карта. Освен моята драма преди години съм виждал и пред мен да отказват достъп до борда заради това. И аз се чудех като теб дали да пиша и изчетох маса чужди форуми как бащата купувал за детето билет и не му дали да се качи и подобни. Оказа се, че наистина е имало за какво да се притеснявам. След като минах и аз през всичките бюрокрации и изхабих сумати нерви, повече няма сила на този свят да ме накара да си купя билет с чужда карта, ако ще и 0,1% вероятен риск да има. 

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Според мен навсякъде си има онлайн чек-ин. Ние също ще сме само с ръчен и мисля да ползвам само онлайн чекиране за всички полети, ако някъде нямаме достъп до интернет ще ползваме от машинките за които говори Тони.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Сега се зачетох в условията за онлайн чекиране и гледам, че пише: 

 

  • International Guests.Your documents have to be verified. Please proceed to our Bag Drop counter not later than 45 minutes before the flight.

 

Как да го разбирам? С багаж, без багаж - трябва да се мине през гишето, така ли?

Връзка към мнение

Доколкото знам някои авиокомпании изискват картата, с която е купен билета само в случай, че билетът е купен директно от техния сайт и притежателят на картата не е сред пътуващите. Тоест, ако сте си купили билет с карта на ваше име и вие пътувате, няма място за притеснения, никой няма да ви я иска. 

 

В случаи когато сте си купили билет с чужда карта или сте купили билет на някой с вашата карта (и когато притежателя на картата не пътува на същата резервация) е възможно авиокомпанията да изиска някакви допълнителни документи за да са сигурни, че няма измама. Компании като Qatar Airways и Alitalia имат такава практика, но не винаги я спазват.

 

Аз съм купувал билет за друг човек с моя карта, допитах се до Alitalia дали няма да има проблем на чек-ин и оттам ме посъветваха човека който ще пътува да покаже копие от картата и декларация от моя страна (свободно написан текст, незаверен), че съм съгласен с покупката на билет ХХХХХ с карта номер ХХХХХХ.  Предоставих тези документи на човека, но на чек-ин никой не му ги е искал. 

 

Моят съвет в случая е да се допитате до авиокомпанията. И то само в случай, че човекът на чието име е картата с която е платено не пътува.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

 

Аз съм купувал билет за друг човек с моя карта, допитах се до Alitalia дали няма да има проблем на чек-ин и оттам ме посъветваха човека който ще пътува да покаже копие от картата и декларация от моя страна (свободно написан текст, незаверен), че съм съгласен с покупката на билет ХХХХХ с карта номер ХХХХХХ.  Предоставих тези документи на човека, но на чек-ин никой не му ги е искал. 

 

 

 

Само да подскажа нещо, че професионално ме гложди изотвътре так ада се каже. Ако все пак се стигне до писане на някаква форма на декларация в свободен текст, волеизявлението е добре да бъде в следния дух:

 

 

"Подписаният, Иван Петров Драганов, гражданин на Република България, притежаващ паспорт № 0000000, издаден на 01.01.1901 г., валиден до 01.01.2100 г., с настоящата декларирам, че с притежаваната от мен кредитна карта VISA/MASTERCARD/WHATEVER, издадена от "Пернишка банка за устойчиво развитие и просперитет" под № 0000000, валидна до 01.01.2200 г., лично от мен е извършено плащане към авиокомпания "Х" на стойността на издаден самолетен билет № 000-00000000000 за пътуване по дестинация Перник - Макоцево на 01.01.2020 г. с полет Пк 000 на името на Драган Петров Иванов."

 

Идеята е, че авиокомпанията не се интересува кой на кого е направил услуга при покупката, а за нея е важно да удостовери, че притежателят на картата си е послужил лично с нея и собственоръчно е извършил въпросната транзакция...

  • Харесвам 8
Връзка към мнение

Ами всъщност в Манила не обърнах внимание, но по по-малките летища тези без багаж не отиваха на гишето, а направо на следващото, където се плащаше таксата за напускане /предполагам вече ще ги няма, а след това навътре към паспортен.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ясно. Значи е крайно време да се избръсна  :lol:

 

Явно изглеждаш подозрително. :lol:   И ние имахме 4 полета с Qatar, на нито един не са ни искали да показваме картата. Въпреки, че билетите бяха купени с дебитна, не знам дали има значение... не би трябвало.

 

В интерес на истината и в мейлите им за чек-ин никъде не пишеше, че ще бъде поискана.

Връзка към мнение
Георги Матеев

Явно изглеждаш подозрително. :lol:   И ние имахме 4 полета с Qatar, на нито един не са ни искали да показваме картата. Въпреки, че билетите бяха купени с дебитна, не знам дали има значение... не би трябвало.

 

В интерес на истината и в мейлите им за чек-ин никъде не пишеше, че ще бъде поискана.

 

В чест на истината кредитна карта при чек-ин са ми искали за последно преди повече от 2 години.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

В сайта на Катарците пише, Че могат да поискат карта; съответно, ако не се представи, може и да поискат да се купи нов билет.

Имам много полети с тях; обикновено си взимам билетите от сайта им; поне 3-4 пъти са искали да покажа картата,с която съм платил билетите.

 

http://support.qatarairways.com/hc/en-us/articles/206461488-What-happens-if-I-do-not-comply-with-the-Card-Verification-requirements-

 

What happens if I do not comply with the Card Verification requirements?

If the credit/debit card used for the booking is not presented for verification at Airport at the time of check-in, customers may not be allowed to check-in and you will be asked to purchase a new ticket using another Credit/Debit Card.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Сега се зачетох в условията за онлайн чекиране и гледам, че пише: 

 

  • International Guests.Your documents have to be verified. Please proceed to our Bag Drop counter not later than 45 minutes before the flight.

 

Как да го разбирам? С багаж, без багаж - трябва да се мине през гишето, така ли?

Само това може да се разглежда като нещо, близко до обсъжданото. Никъде в правилата им не открих изискване да се представи кредитната карта. Също така, никъде не открих и-мейл за кореспонденция. Някой знае ли мейла на Cebu?

Връзка към мнение

Говорих току що с централата им в Себу. Казах че съм купила билет подарък на приятелка и длъжна ли е тя да представя доказателство за покупка - самата кредитната карта, което очевидно тя не е в състояние да направи. 

 

Отговор: НЕ. При положение че плащането е минало, единствено й трябва електронен билет и валиден личен документ.

 

Приятно пътуване :) 

Връзка към мнение

Сега се зачетох в условията за онлайн чекиране и гледам, че пише: 

 

  • International Guests.Your documents have to be verified. Please proceed to our Bag Drop counter not later than 45 minutes before the flight.

 

Как да го разбирам? С багаж, без багаж - трябва да се мине през гишето, така ли?

Точно така, аз пътувах само с ръчен багаж, бях се чекирал онлайн и се наредих на гишето за уеб чек-ин (имаше големи опашки по другите). Прегледаха ми документите и ми преиздадоха бордната карта с нормални размери (не формат А4)  :)

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...
Георги Матеев

Е няма толкова тъп проблем! Отивам сега на летището в Бахрейн за полета си към Доха->Дубай с катарците. Чекиран съм онлайн, но нямах принтер подръка и отидох на гишето за да ми принтират бординг пасовете. ИЗНЕНАДА! "Г-не, трябва да проверим картата, с която е купен билета". Всичко чудесно, само дето билета е взет от edreams и съвсем очаквано моята карта не отговаря на картата, която има в системата на катарците (травъл агента е платил със собствена карта). Обяснявам ситуацията и че няма как да разполагам с картата на травъл агента и че имат право на такива проверки само, ако билета е купуван директно от тях. Да, ама не. Ако не покажа същата карта не можели да ми издадат бординг пас??? Овцата на чекина не можа да ми отговори как със същия билет съм летял безпроблемно от Дубай до Бахрейн (и то при условие, че пак минавах през чекин гише) и каза, че нищо не можела да направи. Последвалият скандал не помогна, не се трогнаха и от силвър статуса ми, а отговорния мениджър удобно отсъстваше от работа. Направо не мога да повярвам!

 

Теглих им една люта майна и отидох да търся принтер на летището за да изпечатам бординг пасовете, които за щастие имах като pdf в телефона си. С тях минах паспортен контрол. Сега вися пред гейта и се чудя дали катарците ще ме пуснат да летя като ме видят отново. Ако стане проблем имам резервен вариант с Cathay Pacific след 3 часа, билета е 80 евро и горе-долу се преживява, макар че пак е силно дразнещо.

 

При всички случаи като се прибера в София ще напиша много силен имейл на авиокомпанията. Правилата им в случая са просто безумни, откъде накъде пътника ще разполага с кредитната карта на травъл агента?

  • Харесвам 10
Връзка към мнение

А Бахрайн звучеше толкова добре до тук, но никога не знае човек къде ще го изненадат неприятно. Може би единственото спасение е човек да си изпипва нещата докрай като един вид застраховка.

Но определено казусът звучи безумно.

Редактирано от Двуцветко
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.