Прескочи до съдържание

Неща, забранени за пренасяне в ръчния багаж


Препоръчани мнения

Публикувано:

Пак пишеш без да мислиш. Хайде отначало, но за последен път. Кой, какво и къде ще наблюдава при положение, че един от двадесет полета се изпълняват с въпросните рестрикции? Този служител под чие подчинение ще бъде и кой ще плаща за него? При ротация на ВА по маршрут Лондон - Дубай на отиване няма да има рестрикции, а на връщане ще има. Това относно екипажа и останалите безсмислици по-горе. И защото за пореден път не вникваш в темата, моят въпрос е кой ще контролира новите правила, а не дали тяхната липса застрашава нечия сигурност. Голям мерак имаш да спориш само заради спора, дори на моменти удря на фетиш твоето... ;)

Публикувано: (редактирано)

Пак пишеш без да мислиш. Хайде отначало, но за последен път. Кой, какво и къде ще наблюдава при положение, че един от двадесет полета се изпълняват с въпросните рестрикции? Този служител под чие подчинение ще бъде и кой ще плаща за него? При ротация на ВА по маршрут Лондон - Дубай на отиване няма да има рестрикции, а на връщане ще има. Това относно екипажа и останалите безсмислици по-горе. И защото за пореден път не вникваш в темата, моят въпрос е кой ще контролира новите правила, а не дали тяхната липса застрашава нечия сигурност. Голям мерак имаш да спориш само заради спора, дори на моменти удря на фетиш твоето... ;)

 

Явно спориш само заради спора. Отново ли да ти изброя КОЙ?

1.Самите пътници ще имат самоконтрол, защото не искат да ги обвинят за терористи.

2. Пътниците ще следят другите пътници,стюрдесите и авиокомпанията, защото който е успял да качи елктроника явно може да е опасен.

3. Стюрдесите ще следят пътниците, защото е в техен интерес да не направят нещо незаконно.

4. Авиокомапаниите ще следят служителите, защото е техен интерес да не стане скандал, че не спазват правилата и да си загубят правата за летене.

5. Службите за сигурност, както винаги ще следят с по голямо внимание пътниците и самолетитите идващи от рискови дестинации. Няма да има нужда от нови служители по простата причина, че и преди това ги е имало тези служители.

6. Имиграционните служби на летището могат да задават допълнителен въпрос на пътниците как са пренасяли електрониката със самолета и т.н.

7. Летищните власти на летищата от където идват самолетите ще проверяват спазват ли се паравилата за безопасност. В техен интерес е да не излезе информация, че на тяхното летище има пробив в сигурността.

8.Националните и международните служби за контрол на сигурността на летищата ще следят спазват ли се правилата.

9. Тайните служби на различни държави също могат да тестват инцидентно колко добре работят мерките за сигурност на летищата и евентуалните пробиви в системата не застрашават ли националната сигурност.

 

Достатъчно ли са тези 9 отговора за КОЙ?

 

В Будапеща 2010 година имаше международна проверка на сигурността на летището, на която системата за сигурност се провали и отнеха статуса "clear" на летището. Това означаваше, че временно всички пътници пътуващи от Будапеща и прекачващи се на летище в шенгенската зона, трябваше да преминават през зоната за нешенгенски пътници за още една проверка.

Русия също правеше проверка на летищата в Египет преди да даде отново разрешение на авиокомпаниите да летят между летища в Египет и Русия. Полетите бяха спряни за повече от 1 година след взривяването на руския самолет над Синайският полуостров.

 

Абсолютно несериозно е при толкова много проверки и възможности за проверки, някой да рискува и да не спазва правилата.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
Публикувано:

Да не забравяме, че на много летища фирми подизпълнители извършват обработката на багажите, а не екипажа на дадена авиокомпания. Едва ли някой ще рискува да му отнемат лиценза.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Toва половинчато правило само на мен ли ми се вижда голяма тъпотия?

Ако бомба може да остане скрита от скенерите в таблет, тогава трябва да са забранени за всички полети.

Освен това трябва да са забранени и за в чекиран багаж, освен ако не е някакъв много частен случай, който го откриват скенерите за чекиран багаж, а тези за ръчен не.

Изобщо секюритито по летището е на такова ниво, че сме големи късметлии, според мен.

Пинсетата на жена ми я взимат веднъж на всеки 20-30 полета. Разрешена ли е?

Водата ни взимат на 80-90% от полетите. Забранена ли е или както дойде?

Последният път ми взеха 50мл бутилчица с алкохол, 50 пъти преди това не са. Те забранени ли са?

Не може нещата да се решават по мнението на някой случаен служител, така рано или късно ще мине и бомба!

  • Харесвам 1
Публикувано:

 

Последният път ми взеха 50мл бутилчица с алкохол

На какво основание? Аз почти винаги си нося такива патрончета.

Публикувано:

На какво основание? Аз почти винаги си нося такива патрончета.

Aко мислиш, че са ми давали обяснение, забранено е и толкова, ако искате си го изпийте  :drinks: и замина в кошчето.

Не се ядосвам специално за него, мисълта ми е, че прилагането на правилата е разтегливо.

Публикувано:

 

Не се ядосвам специално за него, мисълта ми е, че прилагането на правилата е разтегливо.

 

Както обичам често да повтарям, проблемите не са в законодателството, а в неговото прилагане...

 

Субективният елемент е нещото, което лично мен ме кара да бъда скептично настроен към въпросната половинчата рестрикция. Ако същата остане, което означава за пореден път всички ние по света да се съобразим с нечия административна прищявка, тогава предполагам, че за да се избегнат допълнителни усложнения правилото твърде скоро ще бъде въведено за абсолютно всички полети...

  • Харесвам 1
Публикувано:

В пликчето с течностите беше ли го сложил? Като почнат такива глупости, вадиш разпоредбите и показваш... 

Публикувано:

Toва половинчато правило само на мен ли ми се вижда голяма тъпотия?

Ако бомба може да остане скрита от скенерите в таблет, тогава трябва да са забранени за всички полети.

 

Тъпотия е ако търсиш логика само в официалната позиция за въвеждането на забраната. Ако обаче гледаш на забраната като опит да се спре експанзията на Qatar, Emirates, Etihad и Turkis, вече нещата не изглеждат толкова тъпи.

  • Харесвам 2
Публикувано: (редактирано)

В пликчето с течностите беше ли го сложил? Като почнат такива глупости, вадиш разпоредбите и показваш... 

Да, там беше.

Тъпотия е ако търсиш логика само в официалната позиция за въвеждането на забраната. Ако обаче гледаш на забраната като опит да се спре експанзията на Qatar, Emirates, Etihad и Turkis, вече нещата не изглеждат толкова тъпи.

Да, тогава има логика, не е честно, но има смисъл. А аз най-вече се дразня на безсмислени неща. :)

Редактирано от Oshko
Публикувано:
преди 19 минути , Alesis каза:

На Франкфуртското летище има тотална забрана за Samsung Galaxy Note 7  с него няма да жи пуснат на самолета

 

То не е само там, по целия свят е забранен този телефон :) 

  • Харесвам 1
Публикувано:
На 4/2/2017 в 10:37, Георги каза:

 

То не е само там, по целия свят е забранен този телефон :) 

Може , но там имаше табелка ...това ме грабна :)

Публикувано:

Използвам възникналата полемика за малките шишенца, за да попитам като пътешественик начален клас, следния мой въпрос: намирайки се в Порто и летящ към София с Райън Еър само с борден куфар, с междинно прекачване на Малпенза-Италия, мога ли да купя бутилка портвайн на дютито на летище Порто и със сейф-пакета и касовата бележка, да извърша това прекачване на Малпенза? Някой има ли практика в тази насока... Предварително благодаря.

Публикувано:

http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/safety/air-security/index_en.htm

 

Цитат

Duty free liquids purchased from any airport or airline may be carried as hand luggage as long as the item and the receipt remain sealed inside the security bag (with a red border) provided at the time of purchase. You may not open the security bag until arrival at your final destination. However, security officers may need to open the bag and the bottles for screening. If this happens, and you have a connecting flight at another airport, tell the security officer so the liquids can be re-sealed in a new security bag.

 

  • Харесвам 2
Публикувано:

Независимо какво пише в разните му там митнически разпоредби, един такъв запечатан плик с парфюм на междинно летище, най-безапелационно ме накараха да го изхвърля. Пътувахме със смяна в  Дубай за някъде из Азия.  А през октомври, такъв запечатан плик пак с парфюм от летището на Куала Лумпур  / купих го, защото из Европа още не беше пуснат/,на Хийтроу служителите на сигурността ми го взеха, носиха го някъде, после ми върнаха само шишето, без опаковката, но все пак ми го върнаха след сума ти време за чакане.:)

С горното искам да река, че работата е както му скефне на проверяващия.:(

И по тази причина, обикновено се въздържам да пазарувам течности за ръчния багаж , когато ще сменям летище и самолет.

В крайна сметка - опитай, една бутилка Порто не е много скъпа.:O

 

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 16 минути , macf1an каза:

Директивата горе е за Европейския съюз...

Благодаря ти, аз си мислех, че е за всички полети.:(

Публикувано:

Аз винаги съм смятал, че това със запечатаната в плик бутилка важи само в ЕС, т.е. от някъде в Азия съвсем правомерно са ви го проверили. Освен това мисля, че за прекачване в случая се считa да не се излиза от сигурната зона, ако ви е такова прекачването на Малпенса, би трябвало да няма проблеми (освен, ако някой реши да тълкува правилата по собствено виждане)

Публикувано:

Понякога минавайки през транзитна зона също правят проверки на багажа и се налага да внимаваш какво си купуваш или взимаш от фрии шоповете.

На връщане от Лима имахме прекачване в Сао Пауло и там ми изхвърлиха бутилката с минерална вода, взета след секюрити проверката от бизнес салона в Лима.

В Шанхай също минавах проверка на багаж и документи в транзита и проблем се оказа чадър, обикновен, малък, който там се показва както таблетите и течностите. 

Публикувано:

Благодаря на всички за отношението към моя въпрос. Определено ще се въздържа от такъв опит, тъй като не ми е ясно дали на "Малпенза" ще бъда директен транзит или ще излезя и влезя наново, заради двучасов престой.. /Фууу, от всичко на този свят, най ме дразни комбинацията от нископлатена служба в съчетание с възможност за субективната преценка при съблюдаването на правилата/

  • Харесвам 2
Публикувано: (редактирано)
преди 8 часа, Tobleron каза:

Използвам възникналата полемика за малките шишенца, за да попитам като пътешественик начален клас, следния мой въпрос: намирайки се в Порто и летящ към София с Райън Еър само с борден куфар, с междинно прекачване на Малпенза-Италия, мога ли да купя бутилка портвайн на дютито на летище Порто и със сейф-пакета и касовата бележка, да извърша това прекачване на Малпенза? Някой има ли практика в тази насока... Предварително благодаря.

 

Ако нямаш предпочитание към някаква специфична марка в транзита на Малпенса в Милано със сигурност ще можеш да купиш порвайн ;)

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Публикувано: (редактирано)

Привет отново.

Вчера кацнах благополучно и да споделя своя пресен опит:

- След секюрити контрола на летище Порто /Португалия/, попаднах директно в дюти фрии зоната.

Забележки към секюрити-чека: забраняват в бордовият багаж дори прословутите правоъгълни консервички със сардини.

Към тогавашният ден не допуснаха течност под 50мл, в шише с 150мл вместимост. Но пуснаха 8 шишенца от по 50мл.

- Последва излитане и кацане на Малпенза /Италия/, където си има директен транзит коридор без следа

от наличие на секюрити-чекове и отново попаднах директно в дюти фрии зоната, а оттам, пешком и на пистата.

- Последва излитане и кацане на летище София, отново с дюти фри зона.

 

Къде бяха "гредите" ли ? :) Тук се крие разковничето.....

Греда №1 - летище Порто реално не работи между 23 и 5 сутринта. Дори не свети. Съответно няма и дюти зона. Няма и портвайн.

Греда №2 - на летище Малпенза продават само италиански вина, световни уискита и лимончело. И тук няма портвайн.

Греда №3 - на летище София продават само уискита и водки. Абсурд с портвайна. :)

Ще отида да проверя в Куфланда....

 

На всички желая здраве и много полети!

Редактирано от Tobleron
  • Харесвам 5
  • Смея се 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.