Прескочи до съдържание

Едно наум с Алиталия, ако смятате да пътувате или купувате с тях идните дни


Препоръчани мнения

9 hours ago, tougherty said:

Topfly и akair, благодаря за отговорите. От чисто любопитство, вие бихте ли рискували с билети от Алиталия за догодина (купени с кредитна карта) или по-скоро бихте потърсили друг вариант, макар и по-неизгоден и по-неудобен? Аз като че ли съм готов да пробвам. Все пак италианската склонност към размотаване е пословична и не вярвам да има политик, който да си позволи с лека ръка да остави 11 000 души на улицата. 

Зависи до колко си гъвкав и какво търсиш. При Alitalia рискът да не летиш догодина определено е по голям от колкото ако си купиш билет с Луфтханза и т.н. Ако за теб цената е най-важното и си гъвкав с отпуска и т.н., купи си билет от Алиталия, но ако те притеснява по високия риск да не летиш и искаш спокойно да си правиш резервации за хотели и т.н., избери някоя алтернатива.

Не се залъгвай, че бъдещето на Алиталия е само в ръцете на италианските политици! Lufhansa, Air France, Ryanair и т.н. губят доста от това, че с парите на италианските данъкоплатци и в противоречие на правилата в ЕС от години AlItalia прави дъмпинг на пазара. Германските, френските и ирландските политици едва ли ще траят много дълго техните авиокомпании да бъдят ощетявани незаконно...

Ако обаче до догодина се намери инвеститор и Alitalia  бъде “спасена“ с преструктуриране в нова фирма, това изобщо не е сигурно, че ще е добра новина за теб. В сегашната си форма Alitalia е неконкурентноспособна и единственият вариант някой да я купи е да затвори губещите линии и да уволни поне 30-40% от служителите...

Връзка към мнение

Правила на ЕС...  неведнъж е доказано,  че сред равните има и по-равни,  а все пак Италия е съучредителка на ЕС,  дори договора се пази точно там. 

На практика не могат да и диктуват и Ал Италия ще съществува още точно толкова време,  колкото решат италианските политици. 

Къде е един източен Малев,  къде национална авиокомпания на Италия. 

Точно както примерно не могат да принудят Франция да си ограничи бюджетния дефицит.  Правилата не са за всички. 

 

Как ЕС гледа на субсидиите към Райън,  били те и общински ? 

 

Аз бих си купил билет,  ако нещо ми харесваше,  а то пълна сигурност няма никога. 

Я Луфти ще решат да се вдигнат на поредна стачка,  я Ер Франс или пък френските авиодиспечери ще блокират половин Европа,   я ще паднат три сантиметра сняг и Бритиш няма да излетят от Лондон.

Ако човек мисли все за такива неща ще си стои само вкъщи. 

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
2 hours ago, stanimir said:

Правила на ЕС...  неведнъж е доказано,  че сред равните има и по-равни,  а все пак Италия е съучредителка на ЕС,  дори договора се пази точно там. 

На практика не могат да и диктуват и Ал Италия ще съществува още точно толкова време,  колкото решат италианските политици. 

Къде е един източен Малев,  къде национална авиокомпания на Италия. 

Точно както примерно не могат да принудят Франция да си ограничи бюджетния дефицит.  Правилата не са за всички. 

 

Как ЕС гледа на субсидиите към Райън,  били те и общински ? 

 

Аз бих си купил билет,  ако нещо ми харесваше,  а то пълна сигурност няма никога. 

Я Луфти ще решат да се вдигнат на поредна стачка,  я Ер Франс или пък френските авиодиспечери ще блокират половин Европа,   я ще паднат три сантиметра сняг и Бритиш няма да излетят от Лондон.

Ако човек мисли все за такива неща ще си стои само вкъщи. 

В общия случай си прав и може би Малев не е най-добрият пример в случая, но и в ЕС компромисите имат граници. Най-добрият пример за това е Брекзит, където британците удариха в стената и няма приемлив за тях компромис!

 

Стачка може да има не само при Луфтханза и Ер франс, но и при Алиталия. Спрямо нормалните рискове тук обаче има и още един допълнителен риск. Това естествено не означава човек да не пътува, а просто да си има едно на ум (както е и заглавието на темата) и да избере по сигурна авиокомпания, ако му е много важно да си намали максимално рисковете. Ако пътуващият обаче е абсолютно гъвкав, няма проблем да избере и Алиталия...Важното е да е направил информиран избор с който да е ок..

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Само да допълня коментара на @Topfly. Ако все пак се решите да рискувате с Алиталия, задължително си направете травъл застраховка, така че да покрие евентуални разходи за хотел, кола и др., които не подлежат на връщане.

Връзка към мнение
На 8.07.2019 г. в 16:50, Topfly каза:

В този случай обаче не си защитен от проваляне на пътуването, разходи по резервации на хотели и т.н.

 

преди 6 минути , vorbis каза:

Ако все пак се решите да рискувате с Алиталия, задължително си направете травъл застраховка, така че да покрие евентуални разходи за хотел, кола и др., които не подлежат на връщане.

 

Странно ми е, когато се прави връзка между хипотетично анулиране на полети (поради каквато и да е причина, включително фалит) и проваляне на цяло пътуване.

Ако авиокомпанията, за която имам билет, фалира, първата ми реакция няма да е да приема пътуването за провалено.

Вместо да търся начини да си възстановявам евентуални разходи за настаняване, локален транспорт, etc., ще си купя друг билет с друга авиокомпания до същото място, така че да си ги ползвам, както съм си ги планирал.

Колко ли са дестинациите, до които може да се стигне само с Alitalia, че това да се окаже проблем.

 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
29 minutes ago, домосед said:

Колко ли са дестинациите, до които може да се стигне само с Alitalia, че това да се окаже проблем.

Епсилон околност на нула?

  • Браво 1
  • Смея се 1
Връзка към мнение
36 minutes ago, домосед said:

Ако авиокомпанията, за която имам билет, фалира, първата ми реакция няма да е да приема пътуването за провалено.

Вместо да търся начини да си възстановявам евентуални разходи за настаняване, локален транспорт, etc., ще си купя друг билет с друга авиокомпания до същото място, така че да си ги ползвам, както съм си ги планирал.

Колко ли са дестинациите, до които може да се стигне само с Alitalia, че това да се окаже проблем.

Проблем е не да си купиш нов билет, а на каква цена ще го направиш?  Повечето магеланци избират да летят към дадена дестинация, защото актуално има някаква промоция. Ако си купил билет за 300-400 евро, но в последния момент може да го замениш с билет за 800-1000 евро и сте няколко души бюджетът за пътуването се променя драстично и от такава гледна точка пътуването може да се приеме за провалено.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...

Историята с феникса продължава...

Правителството е "намерило" (четете накарало) 2 компании да инвестират - италианските държавни железници (това е известно) и компания, която строи мостове и пътища - същата, чийто мост в Генуа падна и уби над 30 човека поради лош мейнтанънс. Правителството ще запази дял в а/к. Последният инвеститор е Делта

https://crankyflier.com/2019/08/06/delta-and-others-try-to-fix-alitalia-but-theyll-fail/

С такъв "дрийм тийм" от инвеститори, аз лично ще страня от тази а/к 🙂

  • Шок 1
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Кандидат-инвеститорите имат срок до 15 окт да внесат своето предложение: https://www.reuters.com/article/us-alitalia-rescue/italy-postpones-deadline-for-alitalia-rescue-plan-to-october-15-idUSKBN1W126N

Това е 6-то отлагане на крайния срок, откакто една от компаниите е изявила желание да участва в спасяването на а/к.

Допълнително притеснение внасят различните гледни точки за развитието на а/к на инвеститорите - Делта мисли по много различен начин от другите 2 компании....

Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Рим дава още €350 милиона на Alitalia, а Lufthansa обмисля инвестиция

 

Поредното наливане в кацата без дъно и  агонията продължава.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
8 hours ago, Фил said:

агонията продължава

А, що да е агония - служителите си получават заплатите, самолетите си летят, ... Тази а/к е била на печалба само в 1 година за цялото си съществуване - загубите са business as usual за тях 🙂Агонията ще започне, когато започнат реформите. 😉

  • Харесвам 7
  • Смея се 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

И новините по темата продължават, малко повече от 6 години след стартирането на темата. Блумбърг са публикували материал, в който се казва, че Делта губят интерес в инвестирането в а/к, а Луфтханза са готови да инвестират до 150 млн, но срещу 5000 до 6000 секратени работници, мир със синдикатите, рязко намаляване на разходите, рязко намаляване на флотилията, рязко намаляване на заплатите,... - все условия, по които май никой няма воля да бъде работено...

https://www.bloomberg.com/amp/news/articles/2019-11-03/delta-air-lines-may-pull-out-of-alitalia-bidding-corriere-says

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към мнение
8 minutes ago, akair said:

И новините по темата продължават, малко повече от 6 години след стартирането на темата. Блумбърг са публикували материал, в който се казва, че Делта губят интерес в инвестирането в а/к, а Луфтханза са готови да инвестират до 150 млн, но срещу 5000 до 6000 секратени работници, мир със синдикатите, рязко намаляване на разходите, рязко намаляване на флотилията, рязко намаляване на заплатите,... - все условия, по които май никой няма воля да бъде работено...

https://www.bloomberg.com/amp/news/articles/2019-11-03/delta-air-lines-may-pull-out-of-alitalia-bidding-corriere-says

Единствено което остава е злият“ Брюксел да затвори кранчето, а “патриотично“ настроените италиански политици да почнат да обвиняват “бюрократите в ЕС“ за всички проблеми на Италия... Дано това не е началото на "Italexit"...

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към мнение

Нека избягваме откровено политическите дискусии, въпреки относително ясната ситуация на тази конкретна а/к.

21 ноември е относително скоро - предстои да видим дали това ще е финалната дата за заявяване на интерес от потенциални инвеститори или предстои обявяването на нова "крайна дата".

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
Преди 1 час, Георги Матеев каза:

Сори за офтопика, но сагата с Alitalia наистина много ми напомня на Brexit-а 🙂

Апологетите на Брекзит има още много да учат, докато стигнат великите комбинатори от ботуша.

  • Харесвам 2
  • Смея се 6
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...
Георги Матеев
преди 4 минути , Topfly каза:

Нищо ново, business as usual...

Alitalia Is Currently Losing 700,000 Euros Per Day

https://simpleflying.com/alitalia-losses/

 

Еее, че то и милион няма.

  • Харесвам 1
  • Смея се 3
Връзка към мнение
Георги Матеев
преди 3 минути , Topfly каза:

Националната гордост няма цена 🙂

Напротив, има - явно е 700,000 евро на ден 🙂

  • Смея се 2
Връзка към мнение
преди 3 часа, Topfly каза:

Националната гордост няма цена 🙂

Както и глупостта да се изливат пари в бездънна каца :wink3:
Е, когато парите са чужди, е много по-лесно... :rolleyes:

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 23 часа, vorbis каза:

Някой каза ли 800,000? 🤣

Все си мисля, че тук по-скоро трябва да се върви наобратно - някой предлага ли 600 000? 

Връзка към мнение

Alitalia са получили нов подарък от 400 милиона евро от италианските данъкоплатци и отсрочка до 31-ви май 2020-та година.

 

  • Браво 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.