Прескочи до съдържание

Едно наум с Алиталия, ако смятате да пътувате или купувате с тях идните дни


Препоръчани мнения

25 minutes ago, Rainy said:

Купете си застраховка, която покрива фалити и отмяна на билети...

Дано не се окаже, че премиите по застраховката са непоносимо високи... :) Все пак говорим за AlItalia...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 47 минути , akair каза:

Дано не се окаже, че премиите по застраховката са непоносимо високи... :) Все пак говорим за AlItalia...

Не съм специалист - разбирам, че има закачка в думите ти де :) 

Аз имам годишна застраховка, която има и такова подсигуряване - специално пише фалити. Когато анонсираха процедурата, писах на застрахователите и те директно ми пратиха бланка за клейм, но аз не се възползвах - просто не ми беше отказан полет. Едва ли е голямо спокойствие, но е финансова компенсация - особено когато иде реч за презокеански билети. Едва ли са специализирали по авиокомпании фалитите и премиите :)

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

Не знам как го смятат, но няма да се изненадам, ако ставките са различни за различните а/к. Все пак "фалит" при AZ и AB в момента е доста по-вероятнo събитие, отколкото при LH, AF или BA... :)

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На ‎19‎.‎9‎.‎2017‎ г. в 16:41, digitalpr каза:

Много ме изкушават едни полети на Alitalia до Чили за февруари, но явно е доста рисковано. Вероятно докато се изяснят нещата, офертата няма да я има.

Току-що получих рекламно съобщение от esky , има билети от Милано и Болоня до Буенос Айрес и Сантяго на цени от 434 евро за следващите месеци и за 2018 година. И мен ме изкушават много. Сега прочетох актуалните новини тук. Опитвам се да си представя последствията, ако купя билети и се наложи да се боря за връщане на парите по-късно... 

Връзка към коментар
преди 37 минути , Jenbel каза:

Току-що получих рекламно съобщение от esky , има билети от Милано и Болоня до Буенос Айрес и Сантяго на цени от 434 евро за следващите месеци и за 2018 година. И мен ме изкушават много. Сега прочетох актуалните новини тук. Опитвам се да си представя последствията, ако купя билети и се наложи да се боря за връщане на парите по-късно... 

@Jenbel, Аз съм абонирана за новини от Alitalia и такива оферти има от момента на обявената процедура за фалит. Ако решиш да купуваш, трябва да имаш застраховка за отмяна на полети - ''трябва'' е мой съвет, както и да си гъвкава с резервациите в Южна Америка. Не е само до връщане на цена на билети, а до планове, отпуски... Ако си гъвкава и все пак решиш да купуваш, съветвам те да не се занимаваш с Esky, а директно през Alitalia. 

Редактирано от Гост
Връзка към коментар
преди 8 минути , zzxxcc каза:

Интересно, че след 29 октомври България Ер са махнали от сайта си кодшеъра, който имаха с Алиталия.

Нормално е. Има сериозен риск AlItalia да продаде билети за полет на България ер и след това да е длъжна да превози пътниците без да има възможност да си вземе парите от Alitalia.

 

Има вариант при който някой да купи всички активи, но до 2-9 месеца след 5-ти ноември сегашната авиокомпания Alitalia и при този случай ще преустанови дейността си. Теоритична възможност да изпълнят сега обещаните полети през зимата има, но това е игра само за гъвкави играчи обичащи адреналина  ;)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Air Berlin спира трансконтиненталните полети, връща пари на пътниците и се готви за максимално безпроблемно спиране на дейността. В същото време Alitalia пуска нови ежедневни трансконтинентални полети до Делхи от 30-ти октомври (!!!) и се надява да ги напълни с пътници...

 

Alitalia to restart India flights after a decade, Delhi-Rome daily from October 30

http://timesofindia.indiatimes.com/business/india-business/alitalia-to-restart-india-flights-after-a-decade-delhi-rome-daily-from-october-30/articleshow/60803547.cms

Връзка към коментар

С каква идея фалираш, но пускаш нови полети? Значи или няма да фалираш, или пускаш полетите с ясната идея да вътриш много хора с пари и да им създадеш проблеми.

Връзка към коментар
В момента, digitalpr каза:

С каква идея фалираш, но пускаш нови полети? Значи или няма да фалираш, или пускаш полетите с ясната идея да вътриш много хора с пари и да им създадеш проблеми.

С новите полети може да събираш пари за да си подобряваш краткосрочната ликвидност, а какво ще стане след 5-ти ноември, когато ще разпродадат на цяло или на парчета активите на авиокомпанията да го мислят новите собственици и пътниците, които се надяват да летят...

Връзка към коментар

Ryanair drops bid for Alitalia to focus on pilot roster difficulties

Airline stops circling insolvent Italian carrier as it slows down planned winter growth

https://www.irishtimes.com/business/transport-and-tourism/ryanair-drops-bid-for-alitalia-to-focus-on-pilot-roster-difficulties-1.3236213

  • Смея се 2
Връзка към коментар

Явно Катар не вярват да се намери купувач за AlItalia и като изпреварващ ход са купили 49% от Meridiana:

 

Quote

Qatar Airways (QR, Doha Hamad Int'l) has announced it has finalized its acquisition of a minority stake in the newly formed parent company containing Italian carrier Meridiana fly and its Air Italy production unit.

Under the terms of the agreement, Qatar Airways now controls 49% of AQA Holding with Alisarda, Meridiana's parent firm, retaining a 51% stake. Alisarda contributed the entire outstanding share capital of Meridiana fly S.p.A. which owns Air Italy Holding S.r.l. and Air Italy S.p.A. (a production carrier which wet-leases its aircraft to Meridiana), Wokita s.r.l. (a tour operator), and Meridiana Maintenance S.p.A. (Meridiana's aircraft MRO provider). Alisarda is itself owned by the Aga Khan Foundation.

Източник: https://www.ch-aviation.com/portal/news/59945-qatar-airways-completes-purchase-of-49-stake-in-meridiana

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, Diana Alexandrova каза:

Аз пак да повдигна темата - някой нещо да е чул за Alitalia? Как се развиват нещата? Благодаря!

След 16-ти ще има повече яснота, тогава изтича срока за подаване на обвързващи оферти за дружеството. Желанието на правителството, е да се продаде цялата компания, а не на парчета, но всичко зависи от подадените оферти. Поне според последни вестникарски публикации, може Луфти и там да хване ръка.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 6.10.2017 г. в 19:29, tch каза:

След 16-ти ще има повече яснота, тогава изтича срока за подаване на обвързващи оферти за дружеството. Желанието на правителството, е да се продаде цялата компания, а не на парчета, но всичко зависи от подадените оферти. Поне според последни вестникарски публикации, може Луфти и там да хване ръка.

Да разбирам ли, че след 16 октомври може изведнъж да спрат полетите си? Имаме едни билети с тях ноември, из Италия и дано летят поне до декември. А и друго се чудя - какво ще правят италианците, т.к. градовете им масово са свързани с полети на АлИталия до 4-5 на ден, а има места, които нямат друга връзка примерно с Рим или Милано.

Връзка към коментар
преди 14 минути , Diana Alexandrova каза:

Да разбирам ли, че след 16 октомври може изведнъж да спрат полетите си? Имаме едни билети с тях ноември, из Италия и дано летят поне до декември. А и друго се чудя - какво ще правят италианците, т.к. градовете им масово са свързани с полети на АлИталия до 4-5 на ден, а има места, които нямат друга връзка примерно с Рим или Милано.

До 5-ти ноември 100% ще летят. Тогава ще отворят офертите и ще се види има ли оферта за цялата авиокомпания или няма. Ако има оферта за цялата авиокомпания ще минат между 2 до 9 месеца, докато фактически се осъществи сделката и до тогава вероятно ще продължи да ги финансира италианското правителство. Ако има оферти само за отделни части на авиокомпанията пак ще има има технически срок до когато ще продължи да опрерира авиокомпанията, но в един момент ще спрат да летят.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 2017. 10. 06. в 18:29, tch каза:

 Поне според последни вестникарски публикации, може Луфти и там да хване ръка.

Луфтханза казаха, че нямат интерес към сегашната авиокомпания, но имат сериозен интерес към пазара на AlItalia. Ако се потвърди информацията, че и те са поискали документацията за за продажба на авиокомпанията, това е вероятно за получат малко инсайдерска информация за рентабилността на отделните линии, да видят какви договори е сключвала AlItalia и т.н. Причината за огромният брой интересуващи се е точно такава, но ще видиш, че обвързващите оферти ще са доста малко.

Връзка към коментар
преди 2 часа, Topfly каза:

До 5-ти ноември 100% ще летят. Тогава ще отворят офертите и ще се види има ли оферта за цялата авиокомпания или няма.

Защо офертите се отварят седмици, след като е приключило "наддаването"? Ако, разбира се, моята информация за срока на подаване до 16.10 е точна :)

Връзка към коментар
преди 1 минута , tch каза:

Защо офертите се отварят седмици, след като е приключило "наддаването"? Ако, разбира се, моята информация за срока на подаване до 16.10 е точна :)

Вероятно не отврянето, а обявяването на офертите е на 5-ти ноември. Сигурно ще им трябват седмици за да обработят подредят и т.н. офертите. Датата 16.10 и аз я четох, като срок за подаване на офертите.

Връзка към коментар
В момента, digitalpr каза:

Това дали означава, че със сигурност ще изпълнят полетите си поне до 30 Април 2018?

Според мен не означава, но дава възможност купувачът да поеме една работеща авиокомпания, ако има интерес за закупуване на цялата авиокомпания. След около две седмици ще има повече яснота по въпроса. След като се обяви кой и какво е спечелил и какво ще купи, ще минат определени срокове в които сделката трябва да се одобри от различни институции. Целата на финансирането е до тогава авиокомпанията да може да функционира.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 14/10/2017 в 16:30, digitalpr каза:

Това дали означава, че със сигурност ще изпълнят полетите си поне до 30 Април 2018?

100% сигурност надали, но доста по-вероятно е, че ще летят докато стане ясно какво ще я правят.

На 14/10/2017 в 16:36, Topfly каза:

Според мен не означава, но дава възможност купувачът да поеме една работеща авиокомпания, ако има интерес за закупуване на цялата авиокомпания. След около две седмици ще има повече яснота по въпроса. След като се обяви кой и какво е спечелил и какво ще купи, ще минат определени срокове в които сделката трябва да се одобри от различни институции. Целата на финансирането е до тогава авиокомпанията да може да функционира.

Мен ми е по-интересно дали ако някой вземе цялата компания, тя си върви с профсъюзите, които досега спъваха всякакви опити за реформа? То ако е така, всеки ще изчака да се разпродава на парче.

На 08/10/2017 в 6:20, Topfly каза:

Луфтханза казаха, че нямат интерес към сегашната авиокомпания, но имат сериозен интерес към пазара на AlItalia. Ако се потвърди информацията, че и те са поискали документацията за за продажба на авиокомпанията, това е вероятно за получат малко инсайдерска информация за рентабилността на отделните линии, да видят какви договори е сключвала AlItalia и т.н. Причината за огромният брой интересуващи се е точно такава, но ще видиш, че обвързващите оферти ще са доста малко.

При една от предишните кризи Луфтханза направи отделна компания Lufthansa Italia и пусна полети с цел да завземе пазар, но Алиталия оцеля и немците се отдръпнаха. Сега май ще чакат нещо по-сигурно, преди да действат.

Връзка към коментар
преди 2 минути , neuromancer каза:

Мен ми е по-интересно дали ако някой вземе цялата компания, тя си върви с профсъюзите, които досега спъваха всякакви опити за реформа? То ако е така, всеки ще изчака да се разпродава на парче.

Това за профсъюзите ми е много интересно... Нима е възможно? Все си мислех, че при сключване на нов договор с нов работодател, започваш начисто - това дори може да означава в общия случай изпитателен срок и всичко в контекста... 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.